Jump to content

Wentylowane tarcze Brembo czy można przetoczyć?


AllRad
 Share

Recommended Posts

Czy można przetoczyć wentylowane tarcze Brembo? Niestety delikatnie pokrzywiły się w Legacy i to pod kobiecą nogą :(

Potwierdził to serwis A. Koper w minionym tygodniu i poradził aby udać się tam gdzie zostały kupione.

 

Założył je poprzedni właściciel w Subaru Dawoj dokładnie rok temu gdzie były zakupione i montowane (ostatni tydzień marca).

Czy obowiązuje taki zestaw (tarcze i klocki Brembo) jakaś rękojmia jeśli samochód jest jeszcze na gwarancji?

Link to comment
Share on other sites

Czy można przetoczyć wentylowane tarcze Brembo?

 

Wszystko zależy ile ile trzeba je zebrać ,muszą za chować pewien wymiar ,jak nie wiele i nie są zjedzone to można,choć zdania mogą być podzielone ,ale zależy wszystko od stanu tarcz ,Cieńsza tarcza będzie jeszcze bardziej podatna na skrzywienie

 

Jest lepszy sposób jak toczenie (przynajmniej takie mam porównanie ) ,są takie szlifierki że można na nich szlifować tarczę ,raz tak miałem robione za przysługę u znajomego i robota pierwsza klasa :D

Edited by Grzesiek79
Link to comment
Share on other sites

Toczenie jest jak najbadziej wskazane o ile:

1. Minimalna grubość tarczy jest zachowana po przetoczeniu

2. Tokarz zrobi to z jednego mocowania tzn. przetoczy obie strony bez zdejmowania z uchwytu tokarki. Wcześniej ustawi tarczę w uchwycie pod czujnik zegarowy.

3. Skrzywnie tarczy sprawdzisz na uchwycie jak już wspomniałem wyżej czujnikiem zegarowym.

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś Dawoj przetoczył mi zwykłe tarcze w Foresterze i zrobiłem na nich jeszcze 50kkm aż do sprzedaży samochodu bez najmniejszego problemu.

Nie wiedziałem właśnie czy wentylowane tarcze różnią się czymś od pełnych/tradycyjnych jeżeli chce się je przetoczyć... :pstryk:

Link to comment
Share on other sites

Możesz przetoczyć, zwykłe, wentylowane, nacinane i nawiercane przy tych ostatnich nóż tokarski dosatnie trochę po d....ie.

 

Zresztą nowe tarcze też są poddawane obróbce skrawaniem chociażby po to aby uzyskać żądaną chropowatość powierzchni, zjechać do minimum bicie osiowe i promieniowe i wykończyć odlew.

 

Lepiej jest nawet przetoczyć OEM niż kupować tanie zamienniki. Gatunek żeliwa też ma znaczenie.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Zapytam w takim razie czy można przetoczyć tarcze na aucie w przypadku Subaru? Nie chodzi mi tu o zasadność bo oczywiście dużo lepszy efekt po zdjęciu i przetoczeniu ale bardziej o to czy toczenie na aucie nie uszkodzi mechanizmów. Samochód jest oczywiście w powietrzu a koła należy napędzić żeby je stoczyć tarcze, z tego co wiem to średnio wskazane jest napędzanie kół w Subaru bez obciążenia (uszkodzenia m. różnicowego). Pytam bo ostatnio się akurat w jednym NIE ASO kłóciłem ;)

Link to comment
Share on other sites

Zapytam w takim razie czy można przetoczyć tarcze na aucie w przypadku Subaru? Nie chodzi mi tu o zasadność bo oczywiście dużo lepszy efekt po zdjęciu i przetoczeniu ale bardziej o to czy toczenie na aucie nie uszkodzi mechanizmów. Samochód jest oczywiście w powietrzu a koła należy napędzić żeby je stoczyć tarcze, z tego co wiem to średnio wskazane jest napędzanie kół w Subaru bez obciążenia (uszkodzenia m. różnicowego). Pytam bo ostatnio się akurat w jednym NIE ASO kłóciłem ;)

 

Nie ma najmniejszych przeciwwskazań :)

Link to comment
Share on other sites

Zapytam w takim razie czy można przetoczyć tarcze na aucie w przypadku Subaru? Nie chodzi mi tu o zasadność bo oczywiście dużo lepszy efekt po zdjęciu i przetoczeniu ale bardziej o to czy toczenie na aucie nie uszkodzi mechanizmów. Samochód jest oczywiście w powietrzu a koła należy napędzić żeby je stoczyć tarcze, z tego co wiem to średnio wskazane jest napędzanie kół w Subaru bez obciążenia (uszkodzenia m. różnicowego). Pytam bo ostatnio się akurat w jednym NIE ASO kłóciłem ;)

 

Nie ma najmniejszych przeciwwskazań :)

 

Zdjęcie tarcz to 20 min roboty. Nie mozesz przetaaczać je na aucie. Tak jak Carfit napisał nie ma żadnych przeciwskazań o ile masz z czego tj. grubość tarczy jest OK.

Pozatym na tokarce jest mniejsze lub zerowe bucie a tokarz zanim zacznie się obróbke ustawi tarczę po czujnik zegarowy i dopiero zacznie robotę, czego nie ma na aucie.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi, w kwestii wyższości tokarki i zdjęcia tarcz nie trzeba mnie przekonywać - rodzinny biznes to narzędziownia więc tokarek, szlifierek itp dookoła full :)

Link to comment
Share on other sites

Z tym przetaczaniem trzeba ostrożnie, tak jak pisali przedpiszcy. Dzisiaj widziałem jak spod WV Polo wypadły dwa rozpołowione kawałki tarczy. Dobrze, że zwalniał przed "ustąp pierwszeństwa". Włos się jeży, jak by mu się to stało przy dużej prędkości.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...