Apacz Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Przeglądałem sobie tematy oponiarskie, sporo wiem, ale mam jedno konkretne pytanie. Jakie największe opony można założyć do Forestera 2.0 NA MY07 na seryjnym zawiasie bez liftu ? Czy ktoś próbował założyć np. 215/80/16 lub 225/75/16 ? Jeśli tak to podzielcie się wrażeniami. Obciera, nie obciera itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
odrobina Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Wyczuwam jakieś potajemne zbrojenie na 30 maja? Mi lekko obcieralo przy skrecie o przednie rallyarmory 225/55/17, teraz zastanawiam sie jak to bedzie przy 215/65/16, ktore ma o pare mm wieszy obwod. Czytajac sf.org widzialem ze sporo fur na seryjnym, a nawet imprezowym zawiasie jezdzi tam z takim rozmiarem w oponach AT, MT i mysle ze to juz jest max. ps. Litwini maja jeszcze manie wkładania ponadwymiarowych opon na kosmicznym ET felg, ale tam juz jest gruby lift https://www.facebook.com/forestertuning?ref=ts&fref=ts 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apacz Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 215/65/16 to mam zimówki w Foresterze drugą zimę i nigdy się nic nie obtarło więc śmiało. Ja myślę właśnie o czymś większym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 (edytowane) . Jakie największe opony można założyć do Forestera 2.0 NA MY07 na seryjnym zawiasie bez liftu ? Czy ktoś próbował założyć np. 215/80/16 lub 225/75/16 ? Jeśli tak to podzielcie się wrażeniami. Obciera, nie obciera itp. Opony o wymiarze 215/80/16 i 225/75/17 mają promień większy od seryjnej to jest 215/60/16 o 43mm i 40 mm. Kół z takimi oponami nie da się założyć a jak byś założył to nie będzie można skręcić kół przednich bo z przodu nadkola mają wybrzuszenie. Można to wybrzuszenie zobaczyć na dole wnęki koła od strony kabiny .Opona o promieniu większym od seryjnej o ok 15 max 20 mm może nie będzie obcierać. Jakby wyrzucić nadkola to może jeszcze byłaby możliwość założenia większej opony. Edytowane 2 Kwietnia 2013 przez grzegorzp 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYSZA Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Biorąc pod uwagę, że Forek z tego rocznika ma założone seryjnie 215/60R16 możesz założyć maksymalnie oponę w rozmiarze 175/75R16. Poza tym opony o wysokich profilach 75,80 mają z bieżnik agresywny (typowy w teren) i jego wysokość jest inna niż w oponach typowo szosowych lub H/T. Bieżnik jest znacznie wyższy i przy wyborze opon w innym rozmiarze niż zalecany mogą obcierać przy skręcie. Najlepiej przymierzyć opony i zobaczyć jak to wyjdzie w praktyce... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 215/65/16 (...) i nigdy się nic nie obtarło wysokość takich kółek... 69 cm... opony o wysokich profilach 75,80 mają z bieżnik agresywny (typowy w teren) i jego wysokość jest inna właśnie chcę przymierzyć 215/75/15 T/A, i ciekawy jestem, jak to będzie z tym bieżnikiem no ale ja będę miał o 2 cm podniesione autko 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZAJAX Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 znalazłem taką fotkę Forka SG na seryjnym zawiasie i felgach z oponami BFG AT 215/70R16 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apacz Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 O widzisz ZAJAX. Właśnie o 215/70/16 poważnie myślę, bo więcej to już spore ryzyko. Na wysokość bez problemu, ale jak sobie wczoraj zajrzałem przy skręconych kołach to dużo miejsca już tam z boku nie ma. Jedyny problem to właśnie to ewentualne obcieranie przy skręcie o nadkole, ale chyba zaryzykuję... Przy okazji - fajna fota. Piękny ten czarnuch i w najfajniejszej budzie . To chyba cień, ale błotniki wyglądają jak podgięte miejscowo opony o wysokich profilach 75,80 mają z bieżnik agresywny (typowy w teren) i jego wysokość jest inna niż w oponach typowo szosowych lub H/T. Bieżnik jest znacznie wyższy i przy wyborze opon w innym rozmiarze niż zalecany mogą obcierać przy skręcie. Masz rację, dochodzi jeszcze ok. 6 mm różnicy w bieżniku na promieniu... No cóż, mam nadzieję, że znajdziesz u siebie jakąś przechodzoną sztukę 215/70/16 to podjadę i sprawdzimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZAJAX Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Na wysokość bez problemu, ale jak sobie wczoraj zajrzałem przy skręconych kołach to dużo miejsca już tam z boku nie ma. Jedyny problem to właśnie to ewentualne obcieranie przy skręcie o nadkole, ale chyba zaryzykuję... Przy skręconych kołach duże znaczenie będzie miało też ET felgi. Przy ET<48 jest większe prawdopodobieństwo obcierania. Kiedyś jeden z forumowiczów mówił mi, że przy felgach ET35 i maksymalnym skręcie delikatnie obcierała już opona 215/65R16. Sprawdź koniecznie przed zakupem jak masz taką możliwość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apacz Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Przy skręconych kołach duże znaczenie będzie miało też ET felgi. Przy ET<48 jest większe prawdopodobieństwo obcierania. Kiedyś jeden z forumowiczów mówił mi, że przy felgach ET35 i maksymalnym skręcie delikatnie obcierała już opona 215/65R16. Sprawdź koniecznie przed zakupem jak masz taką możliwość. Raczej odwrotnie, chyba, że mu o błotnik obcierało, bo przecież im większe ET tym głębiej felga wchodzi do wewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZAJAX Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Tak, przy większym ET felga wchodzi do wewnątrz ale przy mniejszym wychodzi na zewnątrz, płaszczyzna zewnętrzna opony jest dalej od piasty i przy maksymalnym skręcie opona może być bliżej nadkola (jest większe ramię). Weź też pod uwagę, że nadkole od strony kabiny nie jest płaskie, ma takie wystające przetłoczenie, w które przy odrobinie szczęścia może trafiać opona. To niestety rozważania tylko teoretyczne bo nie zakładałem u siebie w foresterze większych opon ani felg o innym ET. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 @@ZAJAX, dokladnie jak piszesz. W moim ( nowsza generacja felga 16 ET35 ) przy skręcie nie obciera o błotnik tylko tylko o przetłoczenie na dole z tylu na środku nadkola. Kolo wawnetrzne cofa sie na zwrotnicy. Statycznie niby ok ale jazda pokazuje ze jednak obciera. Przestało obcierać po pierwszej pojednawcze na asfalcie jak się ranty ciut zeszlifowaly Joanna7f ma takie same opony ale na innym ET i nic się nie dzieje ZTCW. Z doświadczenia nie szukał bym większych (promien ) na plejady bo jest penalizujący spadek momentu. Na błoto jest sens ale jura to piachy i lepiej iść w szerokość niż w wysokość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się