Jump to content

Jakie największe opony na seryjnym zawiasie ?


Apacz
 Share

Recommended Posts

Przeglądałem sobie tematy oponiarskie, sporo wiem, ale mam jedno konkretne pytanie. Jakie największe opony można założyć do Forestera 2.0 NA MY07 na seryjnym zawiasie bez liftu ? Czy ktoś próbował założyć np. 215/80/16 lub 225/75/16 ? Jeśli tak to podzielcie się wrażeniami. Obciera, nie obciera itp.

Link to comment
Share on other sites

Wyczuwam jakieś potajemne zbrojenie na 30 maja? :) Mi lekko obcieralo przy skrecie o przednie rallyarmory 225/55/17, teraz zastanawiam sie jak to bedzie przy 215/65/16, ktore ma o pare mm wieszy obwod. Czytajac sf.org widzialem ze sporo fur na seryjnym, a nawet imprezowym zawiasie jezdzi tam z takim rozmiarem w oponach AT, MT i mysle ze to juz jest max.

 

img0300dz3.jpg

 

ps. Litwini maja jeszcze manie wkładania ponadwymiarowych opon na kosmicznym ET felg, ale tam juz jest gruby lift

 

https://www.facebook.com/forestertuning?ref=ts&fref=ts

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

. Jakie największe opony można założyć do Forestera 2.0 NA MY07 na seryjnym zawiasie bez liftu ? Czy ktoś próbował założyć np. 215/80/16 lub 225/75/16 ? Jeśli tak to podzielcie się wrażeniami. Obciera, nie obciera itp.

Opony o wymiarze 215/80/16 i 225/75/17 mają promień większy od seryjnej to jest 215/60/16 o 43mm i 40 mm.

Kół z takimi oponami nie da się założyć a jak byś założył to nie będzie można skręcić kół przednich bo z przodu nadkola mają wybrzuszenie. Można to wybrzuszenie zobaczyć na dole wnęki koła od strony kabiny .Opona o promieniu większym od seryjnej o ok 15 max 20 mm może nie będzie obcierać. Jakby wyrzucić nadkola to może jeszcze byłaby możliwość założenia większej opony.

Edited by grzegorzp
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Biorąc pod uwagę, że Forek z tego rocznika ma założone seryjnie 215/60R16 możesz założyć maksymalnie oponę w rozmiarze 175/75R16. Poza tym opony o wysokich profilach 75,80 mają z bieżnik agresywny (typowy w teren) i jego wysokość jest inna niż w oponach typowo szosowych lub H/T. Bieżnik jest znacznie wyższy i przy wyborze opon w innym rozmiarze niż zalecany mogą obcierać przy skręcie. Najlepiej przymierzyć opony i zobaczyć jak to wyjdzie w praktyce...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

215/65/16 (...) i nigdy się nic nie obtarło

 

wysokość takich kółek... 69 cm...

 

opony o wysokich profilach 75,80 mają z bieżnik agresywny (typowy w teren) i jego wysokość jest inna

 

właśnie chcę przymierzyć 215/75/15 T/A, i ciekawy jestem, jak to będzie z tym bieżnikiem :) no ale ja będę miał o 2 cm podniesione autko :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

O widzisz ZAJAX. Właśnie o 215/70/16 poważnie myślę, bo więcej to już spore ryzyko. Na wysokość bez problemu, ale jak sobie wczoraj zajrzałem przy skręconych kołach to dużo miejsca już tam z boku nie ma. Jedyny problem to właśnie to ewentualne obcieranie przy skręcie o nadkole, ale chyba zaryzykuję...

 

Przy okazji - fajna fota. Piękny ten czarnuch i w najfajniejszej budzie B) . To chyba cień, ale błotniki wyglądają jak podgięte miejscowo :)

 

 

opony o wysokich profilach 75,80 mają z bieżnik agresywny (typowy w teren) i jego wysokość jest inna niż w oponach typowo szosowych lub H/T. Bieżnik jest znacznie wyższy i przy wyborze opon w innym rozmiarze niż zalecany mogą obcierać przy skręcie.

 

Masz rację, dochodzi jeszcze ok. 6 mm różnicy w bieżniku na promieniu...

No cóż, mam nadzieję, że znajdziesz u siebie jakąś przechodzoną sztukę 215/70/16 to podjadę i sprawdzimy :P

Link to comment
Share on other sites

Na wysokość bez problemu, ale jak sobie wczoraj zajrzałem przy skręconych kołach to dużo miejsca już tam z boku nie ma. Jedyny problem to właśnie to ewentualne obcieranie przy skręcie o nadkole, ale chyba zaryzykuję...

Przy skręconych kołach duże znaczenie będzie miało też ET felgi. Przy ET<48 jest większe prawdopodobieństwo obcierania. Kiedyś jeden z forumowiczów mówił mi, że przy felgach ET35 i maksymalnym skręcie delikatnie obcierała już opona 215/65R16.

Sprawdź koniecznie przed zakupem jak masz taką możliwość.

Link to comment
Share on other sites

Przy skręconych kołach duże znaczenie będzie miało też ET felgi. Przy ET<48 jest większe prawdopodobieństwo obcierania. Kiedyś jeden z forumowiczów mówił mi, że przy felgach ET35 i maksymalnym skręcie delikatnie obcierała już opona 215/65R16.

Sprawdź koniecznie przed zakupem jak masz taką możliwość.

 

Raczej odwrotnie, chyba, że mu o błotnik obcierało, bo przecież im większe ET tym głębiej felga wchodzi do wewnątrz.

Link to comment
Share on other sites

Tak, przy większym ET felga wchodzi do wewnątrz ale przy mniejszym wychodzi na zewnątrz, płaszczyzna zewnętrzna opony jest dalej od piasty i przy maksymalnym skręcie opona może być bliżej nadkola (jest większe ramię). Weź też pod uwagę, że nadkole od strony kabiny nie jest płaskie, ma takie wystające przetłoczenie, w które przy odrobinie szczęścia może trafiać opona. To niestety rozważania tylko teoretyczne bo nie zakładałem u siebie w foresterze większych opon ani felg o innym ET.

Link to comment
Share on other sites

@@ZAJAX, dokladnie jak piszesz. W moim ( nowsza generacja felga 16 ET35 ) przy skręcie nie obciera o błotnik tylko tylko o przetłoczenie na dole z tylu na środku nadkola. Kolo wawnetrzne cofa sie na zwrotnicy. Statycznie niby ok ale jazda pokazuje ze jednak obciera. Przestało obcierać po pierwszej pojednawcze na asfalcie jak się ranty ciut zeszlifowaly :D

Joanna7f ma takie same opony ale na innym ET i nic się nie dzieje ZTCW.

 

Z doświadczenia nie szukał bym większych (promien ) na plejady bo jest penalizujący spadek momentu. Na błoto jest sens ale jura to piachy i lepiej iść w szerokość niż w wysokość.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...