Jump to content

Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum i mam nadzieje że nie ostatni :)


Cordek
 Share

Recommended Posts

Zamierzam zmienić auto i pomyślałem o czymś ciekawszym od rodzinnego minivana którym w tej chwili jeżdżę.

Pomyślałem, że do moich potrzeb wystarczy mi Forester....

Znalazłem ciekawy egzemplarz 2,0D z 2008r. 1 rej. w 2009r. przebieg 115kkm, wycięty DPF/FAP, wgrany nowy soft silnika, krajowy, serwisowany.... wszystko wygląda idealnie, tylko ....

Właśnie jak już zacząłem zgłębiać temat okazało się, że ten silnik wcale nie jest tak wspaniały jak myślałem.... A może inaczej, może jest dobry, ale prace ma nienajlepszą ??

 

Również na tym forum są wpisy na jego temat świadczące o tym, że nie wszyscy są nim zachwyceni.

 

Pytanie jest krótki:

Czy bać się kupna takiego auta?

Edited by Cordek
Link to comment
Share on other sites

Witaj.

 

Tutaj się witamy: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/60648-tutaj-sie-witamy-dzial-dla-nowych-forumowiczow/

 

Tutaj rozmawiamy na temat aut z ogłoszeń: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/forum/40-zakup-kontrolowany/

 

Właśnie jak już zacząłem zgłębiać temat okazało się, że ten silnik wcale nie jest tak wspaniały jak myślałem.... A może inaczej, może jest dobry, ale prace ma nienajlepszą ??

 

Skoro u zdecydowanej większości użytkowników nie ma takich problemów to mają o tym pisać na forach :question: Jeśli się boisz to nie kupuj. Co jak co ale decydując się na Subaru trzeba być tego pewnym.

  • Upvote 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Witaj.

 

Tutaj się witamy: http://www.forum.sub...h-forumowiczow/

 

Tutaj rozmawiamy na temat aut z ogłoszeń: http://www.forum.sub...p-kontrolowany/

 

Właśnie jak już zacząłem zgłębiać temat okazało się, że ten silnik wcale nie jest tak wspaniały jak myślałem.... A może inaczej, może jest dobry, ale prace ma nienajlepszą ??

 

Skoro u zdecydowanej większości użytkowników nie ma takich problemów to mają o tym pisać na forach :question: Jeśli się boisz to nie kupuj. Co jak co ale decydując się na Subaru trzeba być tego pewnym.

 

Czymś Cię obraziłem, że strzeliłeś mi -1 :question:

 

Ja bym subaru diesla nie brał po tym co się naczytałem, ale ci co nie mieli problemów to zadowoleni są.

 

Ja chętnie ale nie poniżej 2010 roku.

Link to comment
Share on other sites

@, Wyrównałem Ci :)

Cordek to świeżynka, posta napisał zapewne w celu kolejnej prowokacji dyskredytowania SBD i dlatego Ci przypasił :)

Ja niestety nie mogę mu dać czerwonej

 

PS Ale mogę mu wypromować posta, jak będzie trolował...... do raportu :)

Edited by Grzegorz Magdziarz
Link to comment
Share on other sites

@, Wyrównałem Ci :)

Cordek to świeżynka, posta napisał zapewne w celu kolejnej prowokacji dyskredytowania SBD i dlatego Ci przypasił :)

Witaj. Może i "świeżynka" , ale pomimo to nie wydaje mi się żeby kolega w pierwszym poście miał mi coś do powiedzenia w zadanym temacie stąd moja ocena. Nie przyszedłem się tu witać ani rozmawiać o konkretnym ogłoszeniu. Zadałem proste pytanie na które oczekiwałem treściwej odpowiedzi.

Wiem że na forach jest "fala" i jestem na to przygotowany :P

Nie chce tu nikogo prowokować - napisałem jaka jest prawda, szukam auta i zawszy marzyłem o Foresterze, a gdy teraz jest w zasięgu moich możliwości taka niemiła niespodzianka w postaci awaryjnych silników 2,0D.

Raczej normalne, że przed zakupem chciałem uzyskać info u źródła, tzn. na forum Subaru. Jeżdżę japończykiem, ale nie śledzę wszystkiego co się dzieje u Subaru. Znałem problem sprzęgieł i wydał mi się do przeżycia - podobnie jak problem z filtrem cząstek stałych.

O problemie zatartych silników dowiedziałem się teraz jak już stanąłem przed decyzją zakupu.

 

@@Cordek, Chcesz kupić samochód, który ma niehomologowane przeróbki i nie będziesz mógł nim wyjechaćz RP?

:ph34r: rozwiniesz o co chodzi? policja poza RP sprawdza czystość spalin przy kontrolach? i co zrobią jak dojdą, że przekroczony jest poziom emisji? przekroczone normy wcale nie muszą znaczyć niehomologowanych przeróbek (nawiasem mówiąc takie przeróbki niebawem będą w większości diesli).

Link to comment
Share on other sites

@@Cordek, Jeżeli piszesz, "że taka jest prawda bo tak wyczytałeś na forum, tzn. u źródła" i nie jest to pomyłka to wybacz ale EOT. Chcesz wiedzieć u źródła to spróbuj wyciągnąc dane z SIP :P , bo to jest źródło, które ma statystyki, liczby i inne takie. Rycerz dał Ci linka do wątku gdzie zasięga się opinii o samochodach - na Forum obowiązuje brzytwa Ockhama. Tu jest wątek techniczny, a nie przedzakupowy.

Brak DPF jest widoczny gołym okiem, co Ci grozi? Mandat, zabranie dowodu i laweta. W Niemczech, Austrii Policja nie pitoli się z wykroczeniami, itd.

Gorąco polecam lekturę regulaminu Forum, to Ci znacnie ułatwi poruszanie się tu, a także FAQ.

Link to comment
Share on other sites

Znalazłem ciekawy egzemplarz 2,0D z 2008r. 1 rej. w 2009r. przebieg 115kkm, wycięty DPF/FAP, wgrany nowy soft silnika, krajowy, serwisowany.... wszystko wygląda idealnie, tylko ....

Napisałeś czy przepisałeś tekst ogłoszenia sprzedaży.Może wyjaśnij pojęcie "wycietego DPF'a"-akurat to ustrojstwo da się zdemontować bez widocznych z zewnątrz śladów ingerencji.

"Nowy soft"-oznacza poprawioną przez producenta wersję oprogramowania silnika czy mapę silnika wgraną przez tunera?

Resztę wyjaśnił wyżej @@Grzegorz Magdziarz.

@@Cordek jeśli się gdzieś pojawiasz,wchodzisz to dobrym obyczajem jest się przywitać.

@ dał Ci dobrą radę,rozmawiając o konkretnym egzemplarzu auta czy ogłoszeniu,można wiele rzeczy ustalić.Forumowicze znają często sprzedawane auta,oglądali czy znają jego historię,czasem ukrywaną przez sprzedającego,warto więc porozmawiać.

A Ty wpadasz i napadasz na forumowicza,który chciał pomóc.Bo sobie nie życzysz,nie chcesz,a oczekujesz tego i tamtego.Nieładnie,oględnie mówiąc.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

[Napisałeś czy przepisałeś tekst ogłoszenia sprzedaży.Może wyjaśnij pojęcie "wycietego DPF'a"-akurat to ustrojstwo da się zdemontować bez widocznych z zewnątrz śladów ingerencji.

"Nowy soft"-oznacza poprawioną przez producenta wersję oprogramowania silnika czy mapę silnika wgraną przez tunera?

Wszystko co napisałem wiem od sprzedającego. Obecnie ogłoszenia nie ma wystawionego - ponownie ma być po świętach. Zmiana oprogramowania związana miała być ze sprzęgłem a nie tunerem. Telefonicznie sprzedający poinformował mnie, że filtr jest "emulowany" i przeróbki dokonał w firmie "kreator mocy" ... na co ma fakture.

 

@@Cordek jeśli się gdzieś pojawiasz,wchodzisz to dobrym obyczajem jest się przywitać.

@ dał Ci dobrą radę,rozmawiając o konkretnym egzemplarzu auta czy ogłoszeniu,można wiele rzeczy ustalić.Forumowicze znają często sprzedawane auta,oglądali czy znają jego historię,czasem ukrywaną przez sprzedającego,warto więc porozmawiać.

A Ty wpadasz i napadasz na forumowicza,który chciał pomóc.Bo sobie nie życzysz,nie chcesz,a oczekujesz tego i tamtego.Nieładnie,oględnie mówiąc.

Niestety nie potrafie podać namiarów na konkretne auto, tzn. wiem że jest z W-wy. Zdaje sobie sprawe że znacie się nawzajem ale niestety nie potrafie wskazać auta bo ogłoszenie wygasło i będzie po świętach.

Zadałem pytanie ogólnie o silnik 2,0D ...

Przepraszam jak ktoś się poczuł urażony....

Link to comment
Share on other sites

Tak czy owak warto auto sprawdzić przed zakupem w warsztacie,tutaj jednak polecałbym ASO,dysponują i sprzętem i mają doświadczenie.

A jako że jesteś z Małopolski,to kontakt z krakowskim serwisem Emil Frey i rozmowa z kimś kompetentnym,np:szefem serwisu(udzielił Ci odpowiedzi już wyżej) bardzo wskazana.Dowiesz się więcej a i wytłumaczy kilka rzeczy.

Co do SBD,czyli sIlniku 2.0D,to na forum zdania są podzielone,jedni twierdzą że to szajs,mimo że nie jeżdżą a tylko czytają i słyszą,drudzy mówią,że całkiem udana jednostka,choć wymagająca trochę wiedzy o dieslach i staranności użytkownika,ci już użytkują te silniki.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Tak czy owak warto auto sprawdzić przed zakupem w warsztacie,tutaj jednak polecałbym ASO,dysponują i sprzętem i mają doświadczenie.

Auto serwisowane jest w ASO Koper, i raczej sprawdzane będzie ew. też w ASO na terenie stolicy.

Co do SBD,czyli sIlniku 2.0D,to na forum zdania są podzielone,jedni twierdzą że to szajs,mimo że nie jeżdżą a tylko czytają i słyszą,drudzy mówią,że całkiem udana jednostka,choć wymagająca trochę wiedzy o dieslach i staranności użytkownika,ci już użytkują te silniki.

Pozdrawiam.

Świetnie to ująłeś... jedni twierdzą że to szajs,mimo że nie jeżdżą a tylko czytają i słyszą,drudzy mówią,że całkiem udana jednostka

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Ewidentnie widać, ze szukasz argumentów 'za', także dobrze sprawdź, kupuj, a potem będziesz sie martwił tak jak wszyscy użytkownicy turbo-Subaru, nie tylko diesli ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ewidentnie widać, ze szukasz argumentów 'za', także dobrze sprawdź, kupuj, a potem będziesz sie martwił tak jak wszyscy użytkownicy turbo-Subaru, nie tylko diesli ;)

Rozgryzłeś mnie ;) dzięki za rade. Coraz bardziej się przekonuję do bycia "zmartwionym posiadaczem Subaru" ;)

Edited by Cordek
Link to comment
Share on other sites

akurat to ustrojstwo da się zdemontować bez widocznych z zewnątrz śladów ingerencji
Nie do końca, zazwyczaj świeci check (wadliwe wskazania różnicowego czujnika ciśnień), a jak już sobie ktos poradzi z emulacją, to widać..... emulator :)

I że niby Policjant to zauważy ?? :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Policjant to zauważy
Jeżli potrafią zauważyć niewłaściwe indeksy opon (czyli coś o tym wiedzą), niewłaściwie umieszczony VIN (czyli coś o tym wiedzą), brak nalepki homologacyjnej na haku, lub niewłaściwą (j.w).

 

Ja bym się nie śmiał. To, że w innych krajach praworządność i rzetelność policji jest na wyższym poziomie niż w RP nie jest śmieszne.

Próbowałeś kiedyś przekroczyć prędkość w Norwegii wyprzedzając sznur samochodów? Bądź pewien, że współuczestnicy ruchu powiadomią policję telefonicznie o piracie drogowym i zgarnie Cię najbliższy patrol.

 

Aaa, no i spróbuj w Austri, lub np. w Niemczech wręczyć policjantowi łapówkę. Powodzenia. :)

 

Ogólnie temat o przeróbkach pojazdów niezgodnie z homologacją, bo tak jest taniej jest dla mnie nie halo. Samochód też należy myć w rzece, bo tak jest taniej? Chciałbym, by średniowiecza motoryzacyjne i podatkowe się w Polsce skończyło. I nie tylko te.

Link to comment
Share on other sites

BOXER Diesel został uznany za jeden z najlepszych silników wysokoprężnych jak nie najlepszy...

Dzięki cylindrom w układzie przeciwsobnym jest najlepiej wyważonym (pozbawionym wibracji) 4-cylindrowym dieslem z najniższym środkiem ciężkości.

Jedyny cały aluminiowy silnik diesla dzieki czemu waży tyle co benzynowy i w efekcie auto jest mniej podsterowne i lepiej prowadzi się.

Rozrząd na łańcuchu oraz jedno z najniższych zużyć paliwa w swojej klasie.

Jest ponadto najcichszym 4 cylindrowym dieselem o najwyższej kulturze pracy w swojej klasie.

Wcześniej najcichszym i z najwyższą kulturą pracy silnikiem był 2.2CDTi hondy która obecnie pracuje nad nowym silnikiem mogącym dorównać boxerowi.

 

nie wiem jak jest w foresterze ale w legacy 2008-09r podobno turbina jest z przodu dla jeszcze lepszego wyważenia silnika.

Edited by Djet
Link to comment
Share on other sites

Zamiast bujac sie z dieslem, kup Forka z benzyna wolnassaca. Spokoj na lata z silnikiem, a spalanie naprawde ok (u mnie srednio 10 l, jazda glownie miasto). I brak ryzyka zwiazanego z ewentualna super kosztowna naprawa na wlasny koszt. a w ramach bonusa bedziesz jeszcze miec reduktor!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...