TyrTyr Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 wczesniej napisalem , ze wole poprzednie rozwiazanie ale po dzisiejszej jezdzie OBK D CVT nie bardzo wiem o chodzi z tą zbyt ciężko chodzaca kierownicą .. Jak to sie mowi? "przyzwyczajenie jest............" Kilka dni temu kolejny raz sie przekonalem jak mylne moga byc odzczucia z prowadzenia samochodu. Tydzien jazdy po wybojach rozklekotanym do granic F150 i kierownica w Outbacku chodzi niekceptowalnie ciezko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grab Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 w Gdańsku u Zdanowicza jest już zarejestrowany demonstracyjny OBK D CVT, czeka na chętnych do jazdy próbnej-podobno wrażenia całkiem pozytywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Wczoraj pierwszy raz zatankowalem OBK-a. Przejechalem prawie 600 km, glownie po miescie i krotkie odcinki poza miastem. Zuzycia paliwa wyszlo mi 8.2 l/100km i to zarowno wedlug dystrybutora, jak i komputera. W Foresterze komputer zwykle zanizal zuzycie o jakies 15%, a tu pelna zgodnosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuwi Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Na razie 1850 kilometrów, głównie w trasie (jednopasmówka) i trochę po mieście (warszawskie korki). Właśnie było trzecie tankowanie, czyli na baku (65 litrów) ok 925km. Ale silnik na dotarciu i staram się nie przekraczać magicznych 2500 obrotów i jeżdżę prawie przepisowo :-) Trochę więcej planuję napisać po przejechaniu 5000 kilometrów, ale tak z marszu: - skrzynia CVT - OK – brak „dziury”, jaka występuje przy starcie np. w audi a6 jakim wcześniej jeździłem (2,5tdi quarto), ale testowanie dynamiki na razie ograniczam, - oleju nie ubywa znacząco – nie dolałem ani kropli z butelki sprezentowanej przy zakupie samochodu, - wnętrze – wiedziałem co kupuję, ale nie da się ukryć, że a6 to to nie jest, choć w niektórych kwestiach jest lepiej – np. wreszcie mam komplet uchwytów na kubki – w a6 z przodu był tylko 1 plus wygodne jest składanie tylnej kanapy, - siedzenia – wygodne. Wrażenia z jazdy – to inny samochód, niż a6, więc trochę się wychyla na zakrętach – te, które przejeżdżałem 100km/h w audi, teraz przejeżdżam 80km/s w OBK. Ale to raczej problem po mojej stronie, bo choć jeżdżę na sławnych Geolanderach, to auto trzyma się drogi i nie „piszczy”. Jadąc wreszcie widzę coś przed sobą – siedzi się chyba 20 cm wyżej niż w a6. :-) Z a6 najbardziej brakuje mi (lub średnio mi pasuje) w OBK MY2013: - nawigacja (wstawiłem Pioneera AVIC coś-tam) jest umieszczona za wysoko lub pod złym kątem i kiepsko widać w słoneczny dzień, - centralny „wyświetlacz” z godziną i spalaniem – paranoja, widać tylko nocą lub jak jest pochmurnie, - zagłówki siedzeń nie wychylają się do przodu, - brak pamięci ustawienia siedzeń (wiem – mogłem kupić droższą wersję, ale i tak pomarudzę), - kierownica nie chowa się przy wyciagnięciu kluczyka – jak jeszcze przytyję, to nie wiem jak będę wsiadał :-) - podłokietnik jest dosyć nisko, ale już się przyzwyczaiłem, - wkurza mnie, że silnik stojąc na jałowym biegu często zmienia obroty, niezależnie od tego czy klima jest włączona. Podobno TTTM, więc chyba się przyzwyczaję… Dodatkowo tęsknię za solarem w dachu – jak samochód postoi na słońcu, to nie da się usiąść – podziwiam osoby, które kupują skórzane siedzenia – miałem zamiar wstawić skórę, ale z całą pewnością tego nie zrobię.. Więcej napiszę po wakacjach, ale na podstawie tych prawie 2k kilometrów zdecydowanie kupiłbym ten samochód ponownie, choć mocną alternatywą był dla mnie trochę tańszy VW passat alltrack. Pozdrawiam, Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 W oryginalnej nawigacji jasność jest na odpowiednim poziomie. Widać bardzo dobrze nawet w słoneczne dni. Zagłówki są "aktywne" i dlatego nie posiadają regulacji. Zmiany obrotów silnika na postoju to objaw kalibracji. Na pierwszym przeglądzie pewnie wgrają Ci nowy soft i będzie dużo lepiej. W obecne upały trzeba szukać odpowiednich miejsce do zaparkowania inaczej faktycznie jaka można smażyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuwi Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 W obecne upały trzeba szukać odpowiednich miejsce do zaparkowania inaczej faktycznie jaka można smażyć. chyba jaka kupię ... ;-D Na pierwszym - czyli teraz, ok 2k, jak będę zmieniał olej, czy dopiero jak przejadę tych chyba 15k km? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 oj tam, oj tam, mała pomyłka. Kwestia dowolna. Zapytaj w ASO czy masz ostatnią aktualizację oprogramowania. W CVT może być inne niż MT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuwi Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Dziękuję za info. A nie wiesz przypadkiem, czy w OBK można ustawić "z poziomu komputera", żeby drzwi blokowały się automatycznie po osiągnięciu określonej prędkości, a lusterka składały się przy wyjęciu kluczyka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Niestety lusterka nie mają synchronizacji nawet z ustawieniami foteli ale może jakiś magik od alarmów i elektroniki zrobi coś na zasadzie domykania szyb. To nie powinno być trudne. W kwesti blokady drzwi również nie pomogę. W sumie to taką opcję regulują przepisy o bezpieczeństwie ruchu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuwi Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 ok - dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 - centralny „wyświetlacz” z godziną i spalaniem – paranoja, widać tylko nocą lub jak jest pochmurnie, A w jakiej pozycji masz ustawione podświetlenie zegarów (jak nie na max to faktycznie słabo widać w słoneczny dzień)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 jeśli nie są ma max. to po włączeniu świateł przechodzą w tryb "nocny". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yapco Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 Dokupcie sobie moduł świateł dziennych, a wszystkie wyświetlacze bedą świeciły w ciągu dnia jaśniejszą barwą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian.R Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 (edytowane) A jak jest z oprogramowaniem skrzyni? W sensie - czy zawsze zrzuca na najnizsze mozliwe obroty? Pytam bo w manualu nie bylo zalecane jezdzenie 1300rpm z uwagi na wibracje, przeciaznanie silnika i wypalanie filtra czastech stalych. Edytowane 20 Czerwca 2013 przez Sebastian.R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 A jak jest z oprogramowaniem skrzyni? W sensie - czy zawsze zrzuca na najnizsze mozliwe obroty? Pytam bo w manualu nie bylo zalecane jezdzenie 1300rpm z uwagi na wibracje, przeciaznanie silnika i wypalanie filtra czastech stalych. Z moich doswiadczen wynika, ze przy spokojnej jezdzie utrzymuje obroty na mniej wiecej 1600 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 czyli na optymalnym poziomie. Jak jest zimny to trzyma trochę wyżej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 czyli na optymalnym poziomie. Jak jest zimny to trzyma trochę wyżej ? Ciut wyzej, ale nieznacznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
najman Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Ile jest obrotow np przy 150 km/h? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 Ile jest obrotow np przy 150 km/h? Ile jest obrotow np przy 150 km/h? Tyle jeszcze nie jechalem, bo w Norwwgii nie da sie.... Moze w sobote na autostradzie w Niemczech....., ale bede mial trumne na dachu i nie poszaleje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 na pewno znacznie niżej niż w 6MT. Pewnie w okolicach 2.500.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 na pewno znacznie niżej niż w 6MT. Pewnie w okolicach 2.500.... Nie no przesadziłeś trochę. V-max by był pewnie ze 240 przy 4500 obr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 na pewno znacznie niżej niż w 6MT. Pewnie w okolicach 2.500.... Nie no przesadziłeś trochę. V-max by był pewnie ze 240 przy 4500 obr O ile dał by się silnik wkręcić na te obroty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 nie przesadziłem. 6MT przy 3.000 ma trochę ponad 160km/h licznikowe. Z CTV na pewno będzie niżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gregorius Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 nie przesadziłem. 6MT przy 3.000 ma trochę ponad 160km/h licznikowe. Z CTV na pewno będzie niżej W sobote sprawdze w praktyce i dam znac. Mam nadzieje, ze mi trumny nie urwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 1 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2013 nie przesadziłem. 6MT przy 3.000 ma trochę ponad 160km/h licznikowe. Z CTV na pewno będzie niżej U mnie w 5MT przy 150 jest 2950 obr. Dlaczego w cvt musi być sporo niżej niż w manualu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się