Skocz do zawartości

Outback diesel + CVT 2013


miszka01

Rekomendowane odpowiedzi

wczesniej napisalem , ze wole poprzednie rozwiazanie ale po dzisiejszej jezdzie OBK D CVT nie bardzo wiem o chodzi z tą zbyt ciężko chodzaca kierownicą ..

 

Jak to sie mowi?

"przyzwyczajenie jest............"

 

Kilka dni temu kolejny raz sie przekonalem jak mylne moga byc odzczucia z prowadzenia samochodu.

Tydzien jazdy po wybojach rozklekotanym do granic F150 i kierownica w Outbacku chodzi niekceptowalnie ciezko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 237
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wczoraj pierwszy raz zatankowalem OBK-a. Przejechalem prawie 600 km, glownie po miescie i krotkie odcinki poza miastem. Zuzycia paliwa wyszlo mi 8.2 l/100km i to zarowno wedlug dystrybutora, jak i komputera. W Foresterze komputer zwykle zanizal zuzycie o jakies 15%, a tu pelna zgodnosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie 1850 kilometrów, głównie w trasie (jednopasmówka) i trochę po mieście (warszawskie korki). Właśnie było trzecie tankowanie, czyli na baku (65 litrów) ok 925km. Ale silnik na dotarciu i staram się nie przekraczać magicznych 2500 obrotów i jeżdżę prawie przepisowo :-)

 

Trochę więcej planuję napisać po przejechaniu 5000 kilometrów, ale tak z marszu:

 

- skrzynia CVT - OK – brak „dziury”, jaka występuje przy starcie np. w audi a6 jakim wcześniej jeździłem (2,5tdi quarto), ale testowanie dynamiki na razie ograniczam,

- oleju nie ubywa znacząco – nie dolałem ani kropli z butelki sprezentowanej przy zakupie samochodu,

- wnętrze – wiedziałem co kupuję, ale nie da się ukryć, że a6 to to nie jest, choć w niektórych kwestiach jest lepiej – np. wreszcie mam komplet uchwytów na kubki – w a6 z przodu był tylko 1 plus wygodne jest składanie tylnej kanapy,

- siedzenia – wygodne.

 

Wrażenia z jazdy – to inny samochód, niż a6, więc trochę się wychyla na zakrętach – te, które przejeżdżałem 100km/h w audi, teraz przejeżdżam 80km/s w OBK. Ale to raczej problem po mojej stronie, bo choć jeżdżę na sławnych Geolanderach, to auto trzyma się drogi i nie „piszczy”. Jadąc wreszcie widzę coś przed sobą – siedzi się chyba 20 cm wyżej niż w a6. :-)

 

Z a6 najbardziej brakuje mi (lub średnio mi pasuje) w OBK MY2013:

 

- nawigacja (wstawiłem Pioneera AVIC coś-tam) jest umieszczona za wysoko lub pod złym kątem i kiepsko widać w słoneczny dzień,

- centralny „wyświetlacz” z godziną i spalaniem – paranoja, widać tylko nocą lub jak jest pochmurnie,

- zagłówki siedzeń nie wychylają się do przodu,

- brak pamięci ustawienia siedzeń (wiem – mogłem kupić droższą wersję, ale i tak pomarudzę),

- kierownica nie chowa się przy wyciagnięciu kluczyka – jak jeszcze przytyję, to nie wiem jak będę wsiadał :-)

- podłokietnik jest dosyć nisko, ale już się przyzwyczaiłem,

- wkurza mnie, że silnik stojąc na jałowym biegu często zmienia obroty, niezależnie od tego czy klima jest włączona. Podobno TTTM, więc chyba się przyzwyczaję…

 

Dodatkowo tęsknię za solarem w dachu – jak samochód postoi na słońcu, to nie da się usiąść – podziwiam osoby, które kupują skórzane siedzenia – miałem zamiar wstawić skórę, ale z całą pewnością tego nie zrobię..

 

Więcej napiszę po wakacjach, ale na podstawie tych prawie 2k kilometrów zdecydowanie kupiłbym ten samochód ponownie, choć mocną alternatywą był dla mnie trochę tańszy VW passat alltrack.

 

Pozdrawiam,

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oryginalnej nawigacji jasność jest na odpowiednim poziomie. Widać bardzo dobrze nawet w słoneczne dni.

 

Zagłówki są "aktywne" i dlatego nie posiadają regulacji.

 

Zmiany obrotów silnika na postoju to objaw kalibracji. Na pierwszym przeglądzie pewnie wgrają Ci nowy soft i będzie dużo lepiej.

 

W obecne upały trzeba szukać odpowiednich miejsce do zaparkowania inaczej faktycznie jaka można smażyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W obecne upały trzeba szukać odpowiednich miejsce do zaparkowania inaczej faktycznie jaka można smażyć.

chyba jaka kupię ... ;-D Na pierwszym - czyli teraz, ok 2k, jak będę zmieniał olej, czy dopiero jak przejadę tych chyba 15k km?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety lusterka nie mają synchronizacji nawet z ustawieniami foteli ale może jakiś magik od alarmów i elektroniki zrobi coś na zasadzie domykania szyb. To nie powinno być trudne. W kwesti blokady drzwi również nie pomogę. W sumie to taką opcję regulują przepisy o bezpieczeństwie ruchu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- centralny „wyświetlacz” z godziną i spalaniem – paranoja, widać tylko nocą lub jak jest pochmurnie,

 

A w jakiej pozycji masz ustawione podświetlenie zegarów (jak nie na max to faktycznie słabo widać w słoneczny dzień)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z oprogramowaniem skrzyni? W sensie - czy zawsze zrzuca na najnizsze mozliwe obroty?

Pytam bo w manualu nie bylo zalecane jezdzenie 1300rpm z uwagi na wibracje, przeciaznanie silnika i wypalanie filtra czastech stalych.

Edytowane przez Sebastian.R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z oprogramowaniem skrzyni? W sensie - czy zawsze zrzuca na najnizsze mozliwe obroty?

Pytam bo w manualu nie bylo zalecane jezdzenie 1300rpm z uwagi na wibracje, przeciaznanie silnika i wypalanie filtra czastech stalych.

Z moich doswiadczen wynika, ze przy spokojnej jezdzie utrzymuje obroty na mniej wiecej 1600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ile jest obrotow np przy 150 km/h?

Ile jest obrotow np przy 150 km/h?

Tyle jeszcze nie jechalem, bo w Norwwgii nie da sie....

Moze w sobote na autostradzie w Niemczech....., ale bede mial trumne na dachu i nie poszaleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przesadziłem. 6MT przy 3.000 ma trochę ponad 160km/h licznikowe. Z CTV na pewno będzie niżej

W sobote sprawdze w praktyce i dam znac. Mam nadzieje, ze mi trumny nie urwie :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...