Skocz do zawartości

Impreza 2.0 STI MY 04 - problem z hamulcami


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie tak jak pisze Carfit. U mnie oba łożyska z przodu są do wymiany (bez dwóch zdań) i żadnego bicia przy hamowaniu nie odnotowałem.

Jest też inna kwestia związana z montażem. Ja coś takiego przerobiłem i po wymianie klocków (i tarcz? nie pamiętam, musiałbym sprawdzić) w tamtym roku zacząłem odczuwać narastające bicie przy hamowaniu, było coraz gorzej, a potem dowiedziałem się o pewnym myku, zastosowałem i problem zniknął jak za dotknięciem magicznej różdżki... bez dotykania hamulców, to jest najlepsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) potem dowiedziałem się o pewnym myku, zastosowałem i problem zniknął jak za dotknięciem magicznej różdżki... bez dotykania hamulców, to jest najlepsze...

jestes strasznie tajemniczy... :D szybko pisz, co to za myk! (tylko mam nadzieje, ze nie trzeba bedzie czekac na "tajemnice" przez xx stron :biglol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile Turdzi przejechał, w jaki sposób, może nie ma to znaczenia. W każdym bądź razie byłem gotów rozbierać wszystko apiać od nowa, mała podłamka i takie tam, a tu się okazuje, że trzeba cały ten majdan ułożyć po montażu i jest na to odpowiednia powiedzmy "procedura warsztatowa". Jak pisałem, u mnie zdało egzamin na 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już dwa razy przerabiałem taki temat ,fakt bicia tam nie było, ale przy mocnym hamowaniu z dużej prędkości huczało i to bardzo ,po wymianie łożysk ustało, nie było to subaru

Tu huczenie jest ale i też bicie.

W takim STI jest cała piasta z łożyskiem(jako cały element montażowy) jak się nie mylę tak jest ?

Czy jest możliwe że piasta może się skrzywić ? przy normalnej jezdzie bez dzwonu

Pomiar bicia piasty wykonuje się na aucie przy ściągniętej tarczy bez demontażu piasty ?

 

może ktoś na to odpowiedzieć ?

Edytowane przez Grzesiek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie wiem naprawde czemu sie tak uparliście na to łożysko . Nie wyobrażam sobie jak by musiało być padniete łożysko , żeby były drgania tylko przy hamowaniu, moim zdaniem totalna bzdura. Chyba że mylicie pojęcia łożysko/piasta , a to dwie rózne rzeczy i osobne części . Turdzi dobrze Ci Pablonas pisał , zacznij od pomiarów tarczy i piasty !!!! a nie wymieniaj w ciemno łożysk czy innych . Bicie na zewn. części tarczy , czyli w miejscu njawiększego promienia nie moze być większe 0,06mm do max. 0,08 mm , a dla piasty , 0,02--0,03 mm i tego póki co sie trzymaj .

 

dzieki carfit sprawdze to jeszcze raz........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mnie pamięć nie myli, to jakiś rok temu komplet z uszczelniaczami na jedną stronę w ASO kosztował mnie chyba ok. 400zł. Tylko nie pamiętam czy brutto :)

Jak końcówkami drążków mechanik nie będzie się bawił przy wymianie, to moim zdaniem zbieżności nie trzeba ustawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt lozysko w iner cars ravioli czy jakos tak w srotku ntk 170zl

 

raczej NTN

 

Co do zbieżności i konta pochylenia to nazywa się to geometria ,Jak ściągnie zwrotnice to idealnie tak samo nie ustawi pochylnie a co za tym idzie zwrotnica już nie będzie w tym samym miejscu i po zmianie pochylenia zmieni się zbieżność ,bo zwrotnica będzie mniej lub bardziej wysunięta ,będzie to nie wielka różnica ale lepiej sprawdzić,czasem się nie wiele się przestawi i jest w tolerancji

 

Zbicie sworznia lub końcówki drążka nie ma na to wpływu

Edytowane przez Grzesiek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Carfit dobrze pisze,bo w poprzednim samochodzie tez wg mnie bily klocki a mechanik wzial jakis przyrzad przymocowal go chyba jedna czescia do amora i mierzyl bicie. Bylo dosc sporo. Okazalo sie ze kupilem felerna tarcze. Zmienilem jak dobrze pamietam na ate i klocki trw i spokoj jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie mozna w wawie sprawdzic tarcze, bo u mnie tez bije po zimie z tym ze przy hamowaniu calkiem mocno ale tez przy normalnej jezdzie powyzej mniej wiecej 100 km. Nie chce w ciemno wymieniac tarcz bo potem sie okaze ze to jednak cos innego i tak w nieskonczonosc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie mozna w wawie sprawdzic tarcze, bo u mnie tez bije po zimie z tym ze przy hamowaniu calkiem mocno ale tez przy normalnej jezdzie powyzej mniej wiecej 100 km. Nie chce w ciemno wymieniac tarcz bo potem sie okaze ze to jednak cos innego i tak w nieskonczonosc...

 

Jeśli wymiary tarczy pozwalają zawsze można ją przetoczyć o ile mają bicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie mozna w wawie sprawdzic tarcze, bo u mnie tez bije po zimie z tym ze przy hamowaniu calkiem mocno ale tez przy normalnej jezdzie powyzej mniej wiecej 100 km. Nie chce w ciemno wymieniac tarcz bo potem sie okaze ze to jednak cos innego i tak w nieskonczonosc...

 

To na pewno tarcze? Ja kiedyś miałem błoto ze żwirem poprzyklejane na feldze od wewnącz i ono powodowało bicie na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ważne, że już problem usunięty i nic na dzień dzisiejszy nie hałasuje i nie wibruje.... a Carfit zdążył 2 miesiące temu wymienić tarcze i klocki na przodzie na nówki :D ... aha i pojawiły się nowe RE070.... aha i jeszcze felgi też zupełnie inne, prościutkie i z nowym lakierem... i geometria i zbieżność i kołyska przednia (tzw. belka C), nowa płyta itd. itp. :lol:

 

Reasumując myślę, że już nic nie będzie wibrowało B)

 

Pozdrawiam Wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne, że już problem usunięty i nic na dzień dzisiejszy nie hałasuje i nie wibruje.... a Carfit zdążył 2 miesiące temu wymienić tarcze i klocki na przodzie na nówki :D ... aha i pojawiły się nowe RE070.... aha i jeszcze felgi też zupełnie inne, prościutkie i z nowym lakierem... i geometria i zbieżność i kołyska przednia (tzw. belka C), nowa płyta itd. itp. :lol:

 

Reasumując myślę, że już nic nie będzie wibrowało B)

 

Pozdrawiam Wszystkich

Co to kołyskla przednia (tzw. belka C) ? Mam akurat rozbebeszony samochód i kompleksową wymianę elementów zawieszenia. Mam to w BUGU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, tym się nie przejmuj ;) Masz to, każda impreza to ma... nie jest to element zawieszenia tylko element podporowy, poprawiający sztywność itp.  Wygląda to jak 3 rury metalowe połączone pod kątem prostym (tak łopatologicznie) a w googlach sobie wklepiesz i wyjdzie. Nie ma tam żadnych punktów regulacyjnych pod geometrię czy zbieżność.

 

Generalnie tego się nie rusza, u mnie było w jednym miejscu ognisko korozji (bliskość nieosłoniętego kolanka kolektora-temperatura wysoka i dodatkowo perforacja płyty spowodowała korozję).... nie ma to wpływu na bezpieczeństwo itp. mogłem z tym jeździć ale nie spałbym spokojnie z myślą, że tam jest "ruda" ... ma być wszystko idealnie i kołyskę wymieniłem na nówkę + płyta + osłona kolektora.

 

PZDR

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne, że już problem usunięty i nic na dzień dzisiejszy nie hałasuje i nie wibruje.... a Carfit zdążył 2 miesiące temu wymienić tarcze i klocki na przodzie na nówki :D ... aha i pojawiły się nowe RE070.... aha i jeszcze felgi też zupełnie inne, prościutkie i z nowym lakierem... i geometria i zbieżność i kołyska przednia (tzw. belka C), nowa płyta itd. itp. :lol:

 

Reasumując myślę, że już nic nie będzie wibrowało B)

 

Pozdrawiam Wszystkich

dzieki za rzetelna odpowiedz ;) czyli wychodzi ze pare rzeczy nałozyło sie na siebie????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...