Skocz do zawartości

Impreza 2.0 STI MY 04 - problem z hamulcami


turdziGT

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, mam następujący problem z hamulcami w STI mianowicie gdzies tam jakiś czas temu zaczęły sie drobne wibracje z im wiekszej predkosci się hamowalo tym wieksze były wibracje na kierownicy.

Niedawno auto dostało komplet tarcz i klocków przód i tył wymieniony został także plyn.Tarcze klocki i płyn wszystko renomowanych producentów no a wibracje jak były tak są i sa chyba jeszcze gorsze do tego auto reaguje tez na ciężar im więcej osób jedzie lub wiekszy i cięższy bagaz tym wibracje pojawiaja się wczesniej przy małych predkosciach. Nie ma mowy o tym aby tarcze były krzywe gdyz były sprawdzane i sa ok.

Macie jakieś pomysły bo mnie się już wyczerpały a autem w tej chwili jak się domyslacie zrednio się jeździ.Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź łożyska w kołach czy nie mają luzów, powierzchnie styku tarczy z piastą czy nie ma tam rdzy czy czegoś co powoduje nie równe przyleganie tarczy do piasty, wyważenie kół :) I napisz czy coś się poprawiło czy dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś robiłem jakieś tam pospolite auto ;) i było to samo ,okazało się że łożyska ,jedno tak huczało przy hamowaniu z ok 180km/h ,wibracje też były

W trakcie hamowania na łożysko dział większa siła do tego żelazny ucisk zacisku i łożysko już nie jest tak stabilne

 

Jak tarcze OK i ich montaż to chyba tylko to pozostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak sie mocno hamuje to są te wibracje i równocześnie buczenie jak się tylko puści hamulec to znika.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@turdziGT, jak pisze pablonas- zacznij od pomiaru bicia tarcz na aucie. potem sprawdź czystość montażu , potem bicie samych piast .Na tylnej osi też! Najpierw zobacz ,czy nie ma na tarczach śladów od klocków po postoju.

Następnie łożyska.

 

Wesołych jajek na Święta dla wszystkich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buczenie przy hamowaniu to może być efekt klocka, ja mam rc6 i tez mam pierdylion dźwięków. A czy przypadkiem po hamowaniu nie przytrzymujesz nogi na hamulcu? Może w ten sposób po prostu przegrzałeś i pogiąłeś w efekcie nową tarczę...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam taką sama zagwózdkę. Mialem komplet ATE +DS2500 (i biło) i wymieniłem na gładkie brembo + RC5+ i dalej bije. Następnie wymieniłem magiel bo mój sie już kończył i bicie zmalało ale zaskakujące jest to czasami jest większe czasami prawie nie wyczuwalne no i jedna rzecz że na przodzie mam prościutkie fele a przy wyższych km\h lekko się kolebocą i też mi się wydaje że mogą to być łożyska choć nic nie buczy......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś auto na podnośnik - łożyska można sprawdzić czy nie mają luzu. Złap koło na godz. 12 i 6 i zobacz czy się nie dyga ;) .

Zresztą huczenie/buczenie łożysk wyjdzie przy delikatnym skręcaniu przy 70 km/h jak buda się przechyli i dociśnie uszkodzone łożysko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym luzem to nie jest tak do końca ,szumienie łożyska i buczenie w początkowej fazie nie bardzo wyczujesz luz rękami ,chyba że już padlina(kwadratowe w środku ;) )

Smar w łożysku staje się twardy ,osadza na bokach tam gdzie niema tarcia . elementy łożyska (rolki bieżnie ) robią się nie równe i stąd bierze się huczenie .nie zawsze jest luz wyczuwalny.

 

Ja już na początku pisałem że to będą łożyska , ale czekam aż będzie pewne :)

 

Łożyska są mocniejsze i słabsze klasa łożyska tu ma znaczenie , piasty i rozstawy we wszystkich subaru nie są takie same

Edytowane przez Grzesiek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie wiem naprawde czemu sie tak uparliście na to łożysko :huh::idea: . Nie wyobrażam sobie jak by musiało być padniete łożysko , żeby były drgania tylko przy hamowaniu, moim zdaniem totalna bzdura. Chyba że mylicie pojęcia łożysko/piasta , a to dwie rózne rzeczy i osobne części .

Turdzi dobrze Ci Pablonas pisał , zacznij od pomiarów tarczy i piasty !!!! a nie wymieniaj w ciemno łożysk czy innych .

Bicie na zewn. części tarczy , czyli w miejscu njawiększego promienia nie moze być większe 0,06mm do max. 0,08 mm , a dla piasty , 0,02--0,03 mm i tego póki co sie trzymaj . :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...