turdziGT Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Witajcie, mam następujący problem z hamulcami w STI mianowicie gdzies tam jakiś czas temu zaczęły sie drobne wibracje z im wiekszej predkosci się hamowalo tym wieksze były wibracje na kierownicy. Niedawno auto dostało komplet tarcz i klocków przód i tył wymieniony został także plyn.Tarcze klocki i płyn wszystko renomowanych producentów no a wibracje jak były tak są i sa chyba jeszcze gorsze do tego auto reaguje tez na ciężar im więcej osób jedzie lub wiekszy i cięższy bagaz tym wibracje pojawiaja się wczesniej przy małych predkosciach. Nie ma mowy o tym aby tarcze były krzywe gdyz były sprawdzane i sa ok. Macie jakieś pomysły bo mnie się już wyczerpały a autem w tej chwili jak się domyslacie zrednio się jeździ.Z góry dzięki za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Może któryś przegub wewnętrzny ma już luz i gdy auto hamuje a nie ciągnie wpada w wibracje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 @@turdziGT, trzeba zrobić pomiar bicia piast i tarcz. Ewentualnie błąd montażu nowych tarcz - brud między tarczą, a piastą. Od tego bym zaczął. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Mimo, że to STI może warto wymienić na nowe nakrętki piast i okręcić odpowiednio. Ewentualnie łożyska... Link to comment Share on other sites More sharing options...
namiot Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 witam to juz lozyska sie koncza, u mnie sie to jeszcze czasem obiawia dzialaniem hamulca raz glebiej wpada raz zyleta Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Sprawdź łożyska w kołach czy nie mają luzów, powierzchnie styku tarczy z piastą czy nie ma tam rdzy czy czegoś co powoduje nie równe przyleganie tarczy do piasty, wyważenie kół I napisz czy coś się poprawiło czy dalej to samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek79 Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Kiedyś robiłem jakieś tam pospolite auto i było to samo ,okazało się że łożyska ,jedno tak huczało przy hamowaniu z ok 180km/h ,wibracje też były W trakcie hamowania na łożysko dział większa siła do tego żelazny ucisk zacisku i łożysko już nie jest tak stabilne Jak tarcze OK i ich montaż to chyba tylko to pozostaje Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 Hmm no to chyba zacznę od tych łożysk. ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek79 Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 Słychać huczenie ?jak są wibracje Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted March 28, 2013 Author Share Posted March 28, 2013 (edited) Tak jak sie mocno hamuje to są te wibracje i równocześnie buczenie jak się tylko puści hamulec to znika. Edited March 28, 2013 by turdziGT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek79 Posted March 28, 2013 Share Posted March 28, 2013 (edited) To łożyska z przodu klękły(tam są całe piasty ) ,są jeszcze bardziej dociskane przy hamowaniu ,tył ma lżej Przynajmniej tak na moje oko to wygląda Edited March 28, 2013 by Grzesiek79 Link to comment Share on other sites More sharing options...
suselek17 Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 A jaki przebieg ma auto - u mnie od 5 dni jest to samo i myślałem że tarcze ale takrcze są ok a przebieg u mnie to ok 197000 więc może łożyska Link to comment Share on other sites More sharing options...
respect Posted March 29, 2013 Share Posted March 29, 2013 @@turdziGT, jak pisze pablonas- zacznij od pomiaru bicia tarcz na aucie. potem sprawdź czystość montażu , potem bicie samych piast .Na tylnej osi też! Najpierw zobacz ,czy nie ma na tarczach śladów od klocków po postoju. Następnie łożyska. Wesołych jajek na Święta dla wszystkich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart Posted April 1, 2013 Share Posted April 1, 2013 Turdzi, a co za klocki i tarcze założyłeś :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
namiot Posted April 7, 2013 Share Posted April 7, 2013 witam to pewniue lozysko u mnie sie jedna bierznia zatarla i wyrobila piaste ta ze bierznia nie trzymala jakis debil tak mocno dokrecil lozysko teraz oprucz lozyska piaste musze wymienic Link to comment Share on other sites More sharing options...
turdziGT Posted April 9, 2013 Author Share Posted April 9, 2013 Bart założyłem RC5+ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart Posted April 9, 2013 Share Posted April 9, 2013 (edited) A tarcza? Napisz co tam wymyśliłeś na PW Edited April 9, 2013 by Bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrowa Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Buczenie przy hamowaniu to może być efekt klocka, ja mam rc6 i tez mam pierdylion dźwięków. A czy przypadkiem po hamowaniu nie przytrzymujesz nogi na hamulcu? Może w ten sposób po prostu przegrzałeś i pogiąłeś w efekcie nową tarczę...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wichercat Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 ja mam taką sama zagwózdkę. Mialem komplet ATE +DS2500 (i biło) i wymieniłem na gładkie brembo + RC5+ i dalej bije. Następnie wymieniłem magiel bo mój sie już kończył i bicie zmalało ale zaskakujące jest to czasami jest większe czasami prawie nie wyczuwalne no i jedna rzecz że na przodzie mam prościutkie fele a przy wyższych km\h lekko się kolebocą i też mi się wydaje że mogą to być łożyska choć nic nie buczy...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ADK90 Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 To beda lozyska z przodu... Skoro wymieniles co mogles a dalej to samo to powoli sie one koncza... Link to comment Share on other sites More sharing options...
wichercat Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 A do wurxa podejda STI lozyska (o ile mocniejsze, wytrzymalsze) Link to comment Share on other sites More sharing options...
namiot Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 nie ma zadnych mocniejszych lub slabszych lozysk od poczatku produkcji subaru sa takie same piasty 5x100 i takie same lozyska a piasty sie roznia rozwiacaniem abs Link to comment Share on other sites More sharing options...
4mamut Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Podnieś auto na podnośnik - łożyska można sprawdzić czy nie mają luzu. Złap koło na godz. 12 i 6 i zobacz czy się nie dyga . Zresztą huczenie/buczenie łożysk wyjdzie przy delikatnym skręcaniu przy 70 km/h jak buda się przechyli i dociśnie uszkodzone łożysko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek79 Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 (edited) Z tym luzem to nie jest tak do końca ,szumienie łożyska i buczenie w początkowej fazie nie bardzo wyczujesz luz rękami ,chyba że już padlina(kwadratowe w środku ) Smar w łożysku staje się twardy ,osadza na bokach tam gdzie niema tarcia . elementy łożyska (rolki bieżnie ) robią się nie równe i stąd bierze się huczenie .nie zawsze jest luz wyczuwalny. Ja już na początku pisałem że to będą łożyska , ale czekam aż będzie pewne Łożyska są mocniejsze i słabsze klasa łożyska tu ma znaczenie , piasty i rozstawy we wszystkich subaru nie są takie same Edited April 10, 2013 by Grzesiek79 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Koledzy nie wiem naprawde czemu sie tak uparliście na to łożysko . Nie wyobrażam sobie jak by musiało być padniete łożysko , żeby były drgania tylko przy hamowaniu, moim zdaniem totalna bzdura. Chyba że mylicie pojęcia łożysko/piasta , a to dwie rózne rzeczy i osobne części . Turdzi dobrze Ci Pablonas pisał , zacznij od pomiarów tarczy i piasty !!!! a nie wymieniaj w ciemno łożysk czy innych . Bicie na zewn. części tarczy , czyli w miejscu njawiększego promienia nie moze być większe 0,06mm do max. 0,08 mm , a dla piasty , 0,02--0,03 mm i tego póki co sie trzymaj . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now