Jump to content

Impreza 2.0 STI MY 04 - problem z hamulcami


turdziGT
 Share

Recommended Posts

Witajcie, mam następujący problem z hamulcami w STI mianowicie gdzies tam jakiś czas temu zaczęły sie drobne wibracje z im wiekszej predkosci się hamowalo tym wieksze były wibracje na kierownicy.

Niedawno auto dostało komplet tarcz i klocków przód i tył wymieniony został także plyn.Tarcze klocki i płyn wszystko renomowanych producentów no a wibracje jak były tak są i sa chyba jeszcze gorsze do tego auto reaguje tez na ciężar im więcej osób jedzie lub wiekszy i cięższy bagaz tym wibracje pojawiaja się wczesniej przy małych predkosciach. Nie ma mowy o tym aby tarcze były krzywe gdyz były sprawdzane i sa ok.

Macie jakieś pomysły bo mnie się już wyczerpały a autem w tej chwili jak się domyslacie zrednio się jeździ.Z góry dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

@@turdziGT, trzeba zrobić pomiar bicia piast i tarcz. Ewentualnie błąd montażu nowych tarcz - brud między tarczą, a piastą.

 

Od tego bym zaczął.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź łożyska w kołach czy nie mają luzów, powierzchnie styku tarczy z piastą czy nie ma tam rdzy czy czegoś co powoduje nie równe przyleganie tarczy do piasty, wyważenie kół :) I napisz czy coś się poprawiło czy dalej to samo.

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś robiłem jakieś tam pospolite auto ;) i było to samo ,okazało się że łożyska ,jedno tak huczało przy hamowaniu z ok 180km/h ,wibracje też były

W trakcie hamowania na łożysko dział większa siła do tego żelazny ucisk zacisku i łożysko już nie jest tak stabilne

 

Jak tarcze OK i ich montaż to chyba tylko to pozostaje

Link to comment
Share on other sites

Tak jak sie mocno hamuje to są te wibracje i równocześnie buczenie jak się tylko puści hamulec to znika.

Edited by turdziGT
Link to comment
Share on other sites

To łożyska z przodu klękły(tam są całe piasty ) ,są jeszcze bardziej dociskane przy hamowaniu ,tył ma lżej

 

Przynajmniej tak na moje oko to wygląda

Edited by Grzesiek79
Link to comment
Share on other sites

@@turdziGT, jak pisze pablonas- zacznij od pomiaru bicia tarcz na aucie. potem sprawdź czystość montażu , potem bicie samych piast .Na tylnej osi też! Najpierw zobacz ,czy nie ma na tarczach śladów od klocków po postoju.

Następnie łożyska.

 

Wesołych jajek na Święta dla wszystkich :)

Link to comment
Share on other sites

witam to pewniue lozysko u mnie sie jedna bierznia zatarla i wyrobila piaste ta ze bierznia nie trzymala jakis debil tak mocno dokrecil lozysko teraz oprucz lozyska piaste musze wymienic

Link to comment
Share on other sites

Buczenie przy hamowaniu to może być efekt klocka, ja mam rc6 i tez mam pierdylion dźwięków. A czy przypadkiem po hamowaniu nie przytrzymujesz nogi na hamulcu? Może w ten sposób po prostu przegrzałeś i pogiąłeś w efekcie nową tarczę...?

Link to comment
Share on other sites

ja mam taką sama zagwózdkę. Mialem komplet ATE +DS2500 (i biło) i wymieniłem na gładkie brembo + RC5+ i dalej bije. Następnie wymieniłem magiel bo mój sie już kończył i bicie zmalało ale zaskakujące jest to czasami jest większe czasami prawie nie wyczuwalne no i jedna rzecz że na przodzie mam prościutkie fele a przy wyższych km\h lekko się kolebocą i też mi się wydaje że mogą to być łożyska choć nic nie buczy......

Link to comment
Share on other sites

nie ma zadnych mocniejszych lub slabszych lozysk od poczatku produkcji subaru sa takie same piasty 5x100 i takie same lozyska a piasty sie roznia rozwiacaniem abs

Link to comment
Share on other sites

Podnieś auto na podnośnik - łożyska można sprawdzić czy nie mają luzu. Złap koło na godz. 12 i 6 i zobacz czy się nie dyga ;) .

Zresztą huczenie/buczenie łożysk wyjdzie przy delikatnym skręcaniu przy 70 km/h jak buda się przechyli i dociśnie uszkodzone łożysko.

Link to comment
Share on other sites

Z tym luzem to nie jest tak do końca ,szumienie łożyska i buczenie w początkowej fazie nie bardzo wyczujesz luz rękami ,chyba że już padlina(kwadratowe w środku ;) )

Smar w łożysku staje się twardy ,osadza na bokach tam gdzie niema tarcia . elementy łożyska (rolki bieżnie ) robią się nie równe i stąd bierze się huczenie .nie zawsze jest luz wyczuwalny.

 

Ja już na początku pisałem że to będą łożyska , ale czekam aż będzie pewne :)

 

Łożyska są mocniejsze i słabsze klasa łożyska tu ma znaczenie , piasty i rozstawy we wszystkich subaru nie są takie same

Edited by Grzesiek79
Link to comment
Share on other sites

Koledzy nie wiem naprawde czemu sie tak uparliście na to łożysko :huh::idea: . Nie wyobrażam sobie jak by musiało być padniete łożysko , żeby były drgania tylko przy hamowaniu, moim zdaniem totalna bzdura. Chyba że mylicie pojęcia łożysko/piasta , a to dwie rózne rzeczy i osobne części .

Turdzi dobrze Ci Pablonas pisał , zacznij od pomiarów tarczy i piasty !!!! a nie wymieniaj w ciemno łożysk czy innych .

Bicie na zewn. części tarczy , czyli w miejscu njawiększego promienia nie moze być większe 0,06mm do max. 0,08 mm , a dla piasty , 0,02--0,03 mm i tego póki co sie trzymaj . :idea:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...