turdziGT Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Witajcie, mam następujący problem z hamulcami w STI mianowicie gdzies tam jakiś czas temu zaczęły sie drobne wibracje z im wiekszej predkosci się hamowalo tym wieksze były wibracje na kierownicy. Niedawno auto dostało komplet tarcz i klocków przód i tył wymieniony został także plyn.Tarcze klocki i płyn wszystko renomowanych producentów no a wibracje jak były tak są i sa chyba jeszcze gorsze do tego auto reaguje tez na ciężar im więcej osób jedzie lub wiekszy i cięższy bagaz tym wibracje pojawiaja się wczesniej przy małych predkosciach. Nie ma mowy o tym aby tarcze były krzywe gdyz były sprawdzane i sa ok. Macie jakieś pomysły bo mnie się już wyczerpały a autem w tej chwili jak się domyslacie zrednio się jeździ.Z góry dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Może któryś przegub wewnętrzny ma już luz i gdy auto hamuje a nie ciągnie wpada w wibracje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 @@turdziGT, trzeba zrobić pomiar bicia piast i tarcz. Ewentualnie błąd montażu nowych tarcz - brud między tarczą, a piastą. Od tego bym zaczął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Mimo, że to STI może warto wymienić na nowe nakrętki piast i okręcić odpowiednio. Ewentualnie łożyska... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 witam to juz lozyska sie koncza, u mnie sie to jeszcze czasem obiawia dzialaniem hamulca raz glebiej wpada raz zyleta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Sprawdź łożyska w kołach czy nie mają luzów, powierzchnie styku tarczy z piastą czy nie ma tam rdzy czy czegoś co powoduje nie równe przyleganie tarczy do piasty, wyważenie kół I napisz czy coś się poprawiło czy dalej to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Kiedyś robiłem jakieś tam pospolite auto i było to samo ,okazało się że łożyska ,jedno tak huczało przy hamowaniu z ok 180km/h ,wibracje też były W trakcie hamowania na łożysko dział większa siła do tego żelazny ucisk zacisku i łożysko już nie jest tak stabilne Jak tarcze OK i ich montaż to chyba tylko to pozostaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Hmm no to chyba zacznę od tych łożysk. ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Słychać huczenie ?jak są wibracje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 (edytowane) Tak jak sie mocno hamuje to są te wibracje i równocześnie buczenie jak się tylko puści hamulec to znika. Edytowane 28 Marca 2013 przez turdziGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 (edytowane) To łożyska z przodu klękły(tam są całe piasty ) ,są jeszcze bardziej dociskane przy hamowaniu ,tył ma lżej Przynajmniej tak na moje oko to wygląda Edytowane 28 Marca 2013 przez Grzesiek79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suselek17 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 A jaki przebieg ma auto - u mnie od 5 dni jest to samo i myślałem że tarcze ale takrcze są ok a przebieg u mnie to ok 197000 więc może łożyska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 @@turdziGT, jak pisze pablonas- zacznij od pomiaru bicia tarcz na aucie. potem sprawdź czystość montażu , potem bicie samych piast .Na tylnej osi też! Najpierw zobacz ,czy nie ma na tarczach śladów od klocków po postoju. Następnie łożyska. Wesołych jajek na Święta dla wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Turdzi, a co za klocki i tarcze założyłeś :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 witam to pewniue lozysko u mnie sie jedna bierznia zatarla i wyrobila piaste ta ze bierznia nie trzymala jakis debil tak mocno dokrecil lozysko teraz oprucz lozyska piaste musze wymienic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Bart założyłem RC5+ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 (edytowane) A tarcza? Napisz co tam wymyśliłeś na PW Edytowane 9 Kwietnia 2013 przez Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Buczenie przy hamowaniu to może być efekt klocka, ja mam rc6 i tez mam pierdylion dźwięków. A czy przypadkiem po hamowaniu nie przytrzymujesz nogi na hamulcu? Może w ten sposób po prostu przegrzałeś i pogiąłeś w efekcie nową tarczę...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 ja mam taką sama zagwózdkę. Mialem komplet ATE +DS2500 (i biło) i wymieniłem na gładkie brembo + RC5+ i dalej bije. Następnie wymieniłem magiel bo mój sie już kończył i bicie zmalało ale zaskakujące jest to czasami jest większe czasami prawie nie wyczuwalne no i jedna rzecz że na przodzie mam prościutkie fele a przy wyższych km\h lekko się kolebocą i też mi się wydaje że mogą to być łożyska choć nic nie buczy...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 To beda lozyska z przodu... Skoro wymieniles co mogles a dalej to samo to powoli sie one koncza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wichercat Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 A do wurxa podejda STI lozyska (o ile mocniejsze, wytrzymalsze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 nie ma zadnych mocniejszych lub slabszych lozysk od poczatku produkcji subaru sa takie same piasty 5x100 i takie same lozyska a piasty sie roznia rozwiacaniem abs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Podnieś auto na podnośnik - łożyska można sprawdzić czy nie mają luzu. Złap koło na godz. 12 i 6 i zobacz czy się nie dyga . Zresztą huczenie/buczenie łożysk wyjdzie przy delikatnym skręcaniu przy 70 km/h jak buda się przechyli i dociśnie uszkodzone łożysko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 (edytowane) Z tym luzem to nie jest tak do końca ,szumienie łożyska i buczenie w początkowej fazie nie bardzo wyczujesz luz rękami ,chyba że już padlina(kwadratowe w środku ) Smar w łożysku staje się twardy ,osadza na bokach tam gdzie niema tarcia . elementy łożyska (rolki bieżnie ) robią się nie równe i stąd bierze się huczenie .nie zawsze jest luz wyczuwalny. Ja już na początku pisałem że to będą łożyska , ale czekam aż będzie pewne Łożyska są mocniejsze i słabsze klasa łożyska tu ma znaczenie , piasty i rozstawy we wszystkich subaru nie są takie same Edytowane 10 Kwietnia 2013 przez Grzesiek79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Koledzy nie wiem naprawde czemu sie tak uparliście na to łożysko . Nie wyobrażam sobie jak by musiało być padniete łożysko , żeby były drgania tylko przy hamowaniu, moim zdaniem totalna bzdura. Chyba że mylicie pojęcia łożysko/piasta , a to dwie rózne rzeczy i osobne części . Turdzi dobrze Ci Pablonas pisał , zacznij od pomiarów tarczy i piasty !!!! a nie wymieniaj w ciemno łożysk czy innych . Bicie na zewn. części tarczy , czyli w miejscu njawiększego promienia nie moze być większe 0,06mm do max. 0,08 mm , a dla piasty , 0,02--0,03 mm i tego póki co sie trzymaj . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się