Jump to content
MaciekGT

Tunning optyczny OBK2010....

Recommended Posts

Na letnich felgach będzie czad bo dojdzie jeszcze 13mm większego odstawienia na stronę, w sumie będzie po 33mm na koło!

A już za 10 lat powiem Wam czy padły mi łożyska... ;-)))

 

PS. Już zauważyłem jeden plus szerszego rozstawu kół - lżej się przejeżdża wysepki zwalniające, które szerokością są dostosowane do autobusów. Praktycznie najeżdżam na same krawędzie/skosy...

Edited by MaciekGT
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak byś fotę zrobił od przodu z oddalenia i z kucek. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też do poprzedniego auta zakładałem dystanse 22mm na stronę , ale z innego powodu mianowicie 18-stki wchodziły bez problemu a nowe 19-stki miały inne ET i haczyły o zaciski . Różnica w wyglądzie jest naprawdę znaczna na plus oczywiście tak samo jak w tym przypadku :),

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dwóch dniach jeżdżenia widzę dwie zasadnicze różnice po montażu dystansów:

1. kierownica szybciej przenosi ruchy na koła - układ kierowniczy jakby stał się bardziej wrażliwy

2. zawieszenie mocniej reaguje na nierówności terenu - bardziej wyczuwa się podłoże

 

Pewnie nie jest to zbyt odkrywcze ale dla myślących czy pójść moją drogą zawsze to jakaś informacja.

Ze swojego doświadczenia dodam jeszcze że znacznie szybcie odczuwa sie niedoważenie kół - po prostu od razu zaczyna drzęc kierownica jak koło wymaga wyważenia.

 

A tak ogólnie to oko mi sie cieszy za każdym razem jak podchodzę do mojego kombiaka.... :yahoo:

Share this post


Link to post
Share on other sites
A tak ogólnie to oko mi sie cieszy

 

i to jest najważniejsze :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
A tak ogólnie to oko mi sie cieszy

 

i to jest najważniejsze :)

 

Chciałeś powiedzieć bezcenne, za wszystko inne zapłacisz kartą... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to dlatego, ze wieksza jest masa nieresorowana i dlatego wieksz "bice" w razie zlego wywazenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to dlatego, ze wieksza jest masa nieresorowana i dlatego wieksz "bice" w razie zlego wywazenia.

Ja bym bardziej obstawiał na większy moment siły bo działający po dłuższym ramieniu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to ramie sie zwiekszylo ? Os obrotu sie nie zmienila ramie raczej tez nie (od osi obrotu) . No moze 1,5 cm odleglosc od osi auta. Masa sie zwiekszyla bo na piaste dystans przykreciles a on pewnie i z 2 kg wazy. Moze to i summa tych 2 czynnikow bo wieksza masa i odleglosc (ramie) od osi auta. Pojezdzij po dziurach w terenie to moze byc calkiem inne wybieranie nierownosci.

Edited by haubi65

Share this post


Link to post
Share on other sites

dolny wachacz to ramię ugięcia zawieszenia, jeśli koło jest wystawoine o 2 cm na zewnątrz to się zwiększa ramię siły działającej... bardziej nerwowo reaguje koło na nierówności. Tzn ja to czuję, żona już nie.. :P

 

PS. A dystanse są z jakiegoś lekkiego stopu, więc chyba w sumie nie ważyły nawet 2 kg.

Edited by MaciekGT

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym sie na 100 % zgadzam .... dokladnie to tez napisalem :) mi chodzilo na samym poczatku o mozliwe trudnosci z wywazeniem calego systemu jezeli kolo ma troche "bicia".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak byś fotę zrobił od przodu z oddalenia i z kucek. ;)

Zrobiłem trochę fotek i dwa filmiki, może to pomoże ocenić wpływ dystansów na wygląd auta..

http://youtu.be/GkXytpxNhHg

fndp.jpg

45lu.jpg

0rkw.jpg

ybka.jpg

npah.jpg

 

 

Po dwóch dniach jeżdżenia widzę dwie zasadnicze różnice po montażu dystansów:

1. kierownica szybciej przenosi ruchy na koła - układ kierowniczy jakby stał się bardziej wrażliwy

2. zawieszenie mocniej reaguje na nierówności terenu - bardziej wyczuwa się podłoże

 

Pewnie nie jest to zbyt odkrywcze ale dla myślących czy pójść moją drogą zawsze to jakaś informacja.

Ze swojego doświadczenia dodam jeszcze że znacznie szybcie odczuwa sie niedoważenie kół - po prostu od razu zaczyna drzęc kierownica jak koło wymaga wyważenia.

 

A tak ogólnie to oko mi sie cieszy za każdym razem jak podchodzę do mojego kombiaka.... :yahoo:

 

Niestety ale jest jeden problem, ktory dzisiaj napotkałem.. Ponieważ mam letnie felgi bez opon, chcialem przed montażem nowych gum sprawdzić czy tak jak felgi oryginalne, rownież i Momo da się zamontować. Jak wiecie dystanse są przykręcane do oryginalnych szpilek a ten wystają jakieś 4-5mm ponad płaszczyznę, co wymaga luzu na felgach. Niestety okazuje się że Momo nie posiadają wyżłobień pomiedzy gniazdami śrub, a w każdym razie są one zbyt małe. Jak zobaczycie na zdjęciu, pierścień centrujący jest bardzo gruby i brakuje miejsca na połowę śruby na głębokość 5mm. Niestety muszę ten element podfrezować.. :(

Dla wątpiących od razu wyjaśniam że nie ma to żadnego wpływu na sztywność felgi, gadałem z kilkoma specami od felg i sportu samochodowego więc mam absolutną pewność że robię dobrze.

y83z.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, z całym szacunkiem, ale:

przeczytałem Twoje uwagi, obejrzałem fotki i flmiki i ni chuchu nie kapuję po co złożyłeś te dystanse :mellow::) (w przeciwieństwie do wydechu :D ) ;

- wizualnie trudno to wychwycić, ale jeśli się już bardzo skupić to może ... ? może :unsure:

- na zakrętach OK, pewnie byś wygrał z wersją fabryczną na Nurburgring, ale przecież na co dzień jeździmy po W-wie/Łodzi/W-wiu ..

Żeby nie było: ja dobrze znam przydatność dystansów bo jeżdżę quadami "ośkami" - tu są one niezbędne przy większości modeli, żeby się nie wy...ć zbyt łatwo na bok.

Przy OBK to raczej mało prawdopodobne. Choć muszę ze wstydem przyznać, że dokonałem tego wyczynu Foresterem - może przez brak dystansów :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kolego, pozostaje mi wspolczuć problemów ze wzrokową oceną różnic.. ;)

Ale oczywiście do niczego nie namawiam i dystrybutorem firmy Sparco nie jestem...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydech super, zupełnie inaczej auto wygląda. Nie wiem dlaczego w nowej wersji odeszli od podwójnego i widocznego wydechu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda elegancko. Bo np jeep na dystansach wygląda pokracznie... za to na felgach z et -21 i odpowiednio dużym balonie już pokracznie nie wygląda.

W ibk fajnie to wyszło może się skuszę... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na letnich felgach będzie czad bo dojdzie jeszcze 13mm większego odstawienia na stronę, w sumie będzie po 33mm na koło! (...)

 

bedzie overkill, juz teraz, przy +20mm, jest na granicy estetyki ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to stwierdził eddie jest overkill ale mnie to nie przeszkadza. Generalnie to chyba ukończyłem swoje dzięło jeśli chodzi o wygląd auta. Ponieważ o tym był ten wątek wiec i tu zamieszczam podsumowanie filmowe w postaci urzekajacego klipu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efekt całościowy bardzo spójny.

Pas boczny i akurat te felgi to nie moja bajka (ja bym wolał jakieś ciemniejsze 18"), ale razem dobrze wyglądają.

Za to wydech, grill i halogeny są super.

 

Dzięki za inspirację, chyba też spróbuje z grillem i halogenami.

Próbował ktoś samodzielnie ogarnąć takie coś np. plasti dipem? (mam chęć zrobić coś zupełnie sam :-)

Edited by serweryn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopiero co sprawdziłem w necie jak działa ten PlastiDip... Pewnie bym sam spróbował bo wyglada to na dość łatwe w obróbce a przede wszystkim gumowata powłoka daje się łatwo usunąć..

Na youtube jest tego trochę....

Edited by MaciekGT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maciek GT - dziś widziałem Twojego OBK - fajnie wygląda, zwłaszcza szerszy rozstaw kół robi wrażenie.

Gratuluję modów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maciek GT - dziś widziałem Twojego OBK - fajnie wygląda, zwłaszcza szerszy rozstaw kół robi wrażenie.Gratuluję modów.

A gdzie tym razem mnie napotkałeś? Bo dzisiaj to prawie cały dzień w Hilltonie spędziłem na szkoleniu...

Z tymi kołami to miałem obawy czy nie bede musiał zdjąć dystansów bo mi kierownica drżała, na szczęście okazało sie ze drgania są od zużytych tarcz wiec po ich wymianie dalej cieszę sie wyglądem.

Chodzi mi jeszcze pomysł oklejenia lusterek tą sama grafitową folią co pas, ale nie wiem czy nie było by to zbyt dużo?...

Edited by MaciekGT

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie tym razem mnie napotkałeś? Bo dzisiaj to prawie cały dzień w Hilltonie spędziłem na szkoleniu...

Właśnie tam :)

 

Chodzi mi jeszcze pomysł oklejenia lusterek tą sama grafitową folią co pas, ale nie wiem czy nie było by to zbyt dużo?...

Możesz spróbować - zawsze można folię ściągnąć, koszt niewielki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzasz czasem PW?  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...