Skocz do zawartości

Nowy Forester -06 2.0X: pierwsze 160 km


Umbert

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jesli wprowadza tez takie pasy w wrx/sti, to pekne ze smiechu

 

 

piszac MY07 mialem na mysli wszystkie modele, z wyjatkiem Justy

 

No to ciekawy jestem, jak domorośli ściganci, tacy jak ja (:mrgreen:), będą mogli zamontować pasy szelkowe... Dziś to jest żaden problem, bo ten standardowy pas przeciąga się za fotelem, albo do zaczepu pasa wpina się samą klamrę. A jak będzie z tym nowym ustrojstwem?!? :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli wprowadza tez takie pasy w wrx/sti, to pekne ze smiechu

 

 

piszac MY07 mialem na mysli wszystkie modele, z wyjatkiem Justy

 

No to ciekawy jestem, jak domorośli ściganci, tacy jak ja (:mrgreen:), będą mogli zamontować pasy szelkowe... Dziś to jest żaden problem, bo ten standardowy pas przeciąga się za fotelem, albo do zaczepu pasa wpina się samą klamrę. A jak będzie z tym nowym ustrojstwem?!? :twisted:

Panowla, czy do dfabrycznych foteli w STI pasuja szelkowe pasy? Czy trzeba wiercic w fotelu dziury wiertarka udarowa, albo kupowac u prywaciarza kubel zrobiony na ftrystakrce?

jESLI PASUJA DO tych foteli ktore sa to czy mozna tych pasow uzywac naprzemiennie z tymi ktore sa? to znaczy, czy ludnosc z tylu bedzie mogla siedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowla, czy do dfabrycznych foteli w STI pasuja szelkowe pasy? Czy trzeba wiercic w fotelu dziury wiertarka udarowa, albo kupowac u prywaciarza kubel zrobiony na ftrystakrce?

jESLI PASUJA DO tych foteli ktore sa to czy mozna tych pasow uzywac naprzemiennie z tymi ktore sa? to znaczy, czy ludnosc z tylu bedzie mogla siedziec.

 

Na lunchu w przyszłym tygodniu zaprezentuję wynik i konieczne "przeróbki" 8).

 

W dużym skrócie: słowo "przeróbki" jest w cudzysłowie, bo nie są one konieczne, można używać satandardowych pasów naprzemiennie z szelkowymi, a montaż szelkowych to 15-30 minut i trochę krzepy w łapach (albu dłuższa dźwignia / narzędzie wspomagane silnikiem), żeby odkręcić kilka wrednych śrub 8).

 

A ludność z tyłu przecież zawsze se może pod szelkowymi usiąść, no nie? Tj. na głowę je założyć :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ludność z tyłu przecież zawsze se może pod szelkowymi usiąść, no nie? Tj. na głowę je założyć

 

Nie szedłeś w końcu w wersję odpinaną?

to ja chce takoł.

Gdzie sie to kupuje i jakie najlepsze?

Zauwazylem jakies jedne sparco za 4tysiace. Super lekkie, przeciez kazdy gram sie liczy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ludność z tyłu przecież zawsze se może pod szelkowymi usiąść, no nie? Tj. na głowę je założyć

 

Nie szedłeś w końcu w wersję odpinaną?

 

No szedłem i poszedłem. Ale co - dla pasażerów mam swoje śliczne pasy odpinać? Nic z tego. Niech se na głowę założą :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciag dalszy przygody z Foresterm 2.0X juz 1300km - i ciagle sie dziwie.

 

- mial pic olej, zakupilem flaszke oleju i ja woze jak ten burak. Oczywiscie oleju nie pije ani centylitra, jak zreszta reszta nowych samochodow w moim zyciu a kilka juz katowalem. Nie wiem czy cos jest nie tak ale nie chce bydla jesc "oleum". Pytalem sie na servisie, ma pic! Na forum: podobna ma troche pic. A on nic! Jezdze autostrada do roboty codziennie, po miescie codziennei i w terenie na weekendy...nie pije. Kolor sie lekko przypalil ale nic pozatym.

 

- spalanie benzyny 95 Okt ponizej 10 litrów mimo tego ze sobie czesto depne. Podobno jak sie juz dotrze to ma palic jeszcze mniej. Wiec czekam jeszcze 1700km i mam zamiar spasc do 9 litrow bez zabawy. Oczywiscie moglbym spalic i ponad 20 litrow jak sie zaczne bawic ale pseudo-normalna jazda na codzien to wynik ponizej 10 litrow. Bardzo mi to pasuje :D. Co mi mniej pasuje to ze rezerw zapal sie jak mam 10 litrow w baku. Co oni stacji nie maja w Japonii? Ja nie wiem gdzie w Europie nie znajde stacji na 100 km...dziwne. A co do beznyny, kazali mi tankowac 95 Okt , nie V-Power. Myslicie ze sie zle bedzie czul na V-Power?

 

- air-cond dziala bezproblemowo a sloneczko dogrzewa calkiem calkiem. Nie wiem tylko po jaka cholere trzeba wciskac ten przyscisk zeby zamrugala dioda. Tego nie kapuje. W kazdym innym aucie mialem zawsze AUTO-AUTO i dzialalo. A co sie stanie jak nie wcisne i dioda nie zamruga? Tez mi wieje chlodniej ale nie tak mocno. Nie kapuje tego. A! Co mnie dziwi. Zawsze lala mi sie pod auto woda z air-cond jak zaparkowalem w garazu a pod moja bestia jest sucho. W takim razie gdzie ta woda sie zbiera? Bo ze latem na air-cond woda skrapla to murowane. Nie chcialbym zeby tam gdzies pod maska plywalo pol litra wody i rdzewialo.

 

-Zamki otwieraja sie za cicho! Serio! Cholera wie czy zamknelo czy nie. Trzeba lookac na kierunkowskazy. Przyjemny problem ale po chwili dosc irytujacy. Alarmu niestety na Szwecje nie mozna bylo dostac w oryginale wiec bede musial zamontowac extra ale i tak nie chce zadnego cwierkania bo to wedlug mnie wiocha.

 

- Rejestracja podklejona gabka i tasma juz nie stuka. Pytanie-dlaczego ja mam w nowym aucie podklejac tablice? Maly problem dla fabryki- ogromna irtytacja uzytkownika.

 

- Sprzeta audio...odbiera Polske na LW :D spoookoooo ale faktycznie lepsze plyty to masakra.

 

- Spryskiwacze na reflektory mogly by miec osobny przycisk bo jak umyje auto i chce przeplukac szyby to nie chce miec po pól litra plynu na masce z kazdej strony. Juz sie nauczylem lekko pykac zeby te spryskiwacze na reflektory nie wyskakiwaly ale moglo by to byc na osobnych guzikach.

 

- Szyberdach spooooookoooooo! Widac caly swiat! jedno mnie zastanawia. Otwieram- jedzie na pozycje nr 1. Spoiler wyskakuje i mozna jechac okolo 120 km/h dosc spokojnie. Pozycja nr 2- cala otwarta- nadaje sie do lasu i do mista. ALE! Jak zamykam to pozycja nr 1 na zamykaniu jest okolo polowa pozycji nr1 na otwieraniu? Jaki w tym sens? Jak wyjezdzam z miasta na szybsza droge musze wtedy jeszce raz naciskac na otworz zeby pojechala na pozycje nr1 otworz. Ten programista mial zly dzien.... :?

 

To byly moje zdziwka. Pozatym samochod jest zadziwiajaco cichy, silnika wlasciwie nie slychac przy normalnej jezdzie. Kreci sie jednym palcem, parkuje w miescie jak zabawke i na trasie lezy jak zelazko. W terenie mnie zadziwia...troche ciezko wyczuc sprzeglo w ciezkich buciorach na wstecznym i przypalilem sprzeglo kilka razy ale jest super. Po polach jedzie jak traktor a niskie biegi to frajda na 100%.

 

Chyba pojade w ten weekend na poligon to moze walne kilka fotek i wloze pozniej.

 

Forester jest jak narazie de´besciak!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Spryskiwacze na reflektory mogly by miec osobny przycisk bo jak umyje auto i chce przeplukac szyby to nie chce miec po pól litra plynu na masce z kazdej strony. Juz sie nauczylem lekko pykac zeby te spryskiwacze na reflektory nie wyskakiwaly ale moglo by to byc na osobnych guzikach.

 

Oj to prawda. U mnie w imprezie też taka fontanna idzie, że fest! Faktycznie, byłoby ok, gdyby było spryskiwanie tylko na szybę na oddzielnym przcisku, czy jakimś innym patencie 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciag dalszy przygody z Foresterm 2.0X juz 1300km - i ciagle sie dziwie.

 

- mial pic olej, zakupilem flaszke oleju i ja woze jak ten burak. Oczywiscie oleju nie pije ani centylitra, jak zreszta reszta nowych samochodow w moim zyciu a kilka juz katowalem. Nie wiem czy cos jest nie tak ale nie chce bydla jesc "oleum". Pytalem sie na servisie, ma pic! Na forum: podobna ma troche pic. A on nic! Jezdze autostrada do roboty codziennie, po miescie codziennei i w terenie na weekendy...nie pije. Kolor sie lekko przypalil ale nic pozatym.

 

U mnie też nie bierze oleju. Przy trzech tysiącach km wymieniłem olej. Teraz mam przejechane 11kkm i nic nie trzeba było dolewać. Olej biorą podobno przede wszystkim wersje turbo i to przy ostrym traktowaniu.

 

- spalanie benzyny 95 Okt ponizej 10 litrów mimo tego ze sobie czesto depne. Podobno jak sie juz dotrze to ma palic jeszcze mniej. Wiec czekam jeszcze 1700km i mam zamiar spasc do 9 litrow bez zabawy. Oczywiscie moglbym spalic i ponad 20 litrow jak sie zaczne bawic ale pseudo-normalna jazda na codzien to wynik ponizej 10 litrow. Bardzo mi to pasuje :D. Co mi mniej pasuje to ze rezerw zapal sie jak mam 10 litrow w baku. Co oni stacji nie maja w Japonii? Ja nie wiem gdzie w Europie nie znajde stacji na 100 km...dziwne. A co do beznyny, kazali mi tankowac 95 Okt , nie V-Power. Myslicie ze sie zle bedzie czul na V-Power?

 

Spalanie potwierdzam. Przy szybkiej jeździe na autostradzie spalanie przekroczy 10 l/100km.

Elektronika jest ustawiona pod benzynę 95 okt. Lanie benzyny z wyższą liczbą oktanową nic Ci nie da.

 

- air-cond dziala bezproblemowo a sloneczko dogrzewa calkiem calkiem. Nie wiem tylko po jaka cholere trzeba wciskac ten przyscisk zeby zamrugala dioda. Tego nie kapuje. W kazdym innym aucie mialem zawsze AUTO-AUTO i dzialalo. A co sie stanie jak nie wcisne i dioda nie zamruga? Tez mi wieje chlodniej ale nie tak mocno. Nie kapuje tego. A! Co mnie dziwi. Zawsze lala mi sie pod auto woda z air-cond jak zaparkowalem w garazu a pod moja bestia jest sucho. W takim razie gdzie ta woda sie zbiera? Bo ze latem na air-cond woda skrapla to murowane. Nie chcialbym zeby tam gdzies pod maska plywalo pol litra wody i rdzewialo.

 

Mignięcie diody na przycisku AC potwierdza włączenie takiego trybu, w którym w zależności od temperatury wewnątrz samochodu elektronika decyduje o włączeniu bądź wyłączeniu sprężarki klimy. Jeżeli na zewnątrz jest na tyle zimno, że w tym trybie bez problemów można utrzymać zadaną temperaturę bez włączenia klimy - lampka na przycisku AC powinna zgasnąć. Z moich obserwacji wynika, że działa to tylko przy niskich temperaturach na zewnątrz samochodu. Czyli w lecie, nawet jak na zewnątrz jest kilkanaście stopni C, funkcja ta jest bezużyteczna.

Mrugnięcie kontrolki na przycisku obiegu wewnętrznego potwierdza włączenie w tym zakresie trybu AUTO. W tym trybie, jeżeli do schłodzenia wnętrza konieczne jest włączenie obiegu wewnętrznego, to elektronika robi to samoczynnie. Jeżeli obieg wewnętrzny nie jest już potrzebny - elektronika wyłączy obieg wewnętrzny (lampka kontrolna zgaśnie). W praktyce, jak jest ciepło na zewnątrz, na krótkich dystansach obieg wewnętrzny nie będzie miał okazji się wyłączyć.

 

 

- Spryskiwacze na reflektory mogly by miec osobny przycisk bo jak umyje auto i chce przeplukac szyby to nie chce miec po pól litra plynu na masce z kazdej strony. Juz sie nauczylem lekko pykac zeby te spryskiwacze na reflektory nie wyskakiwaly ale moglo by to byc na osobnych guzikach.

 

Wystarczy przełączyć światła na pozycyjne :)

 

- Szyberdach spooooookoooooo! Widac caly swiat! jedno mnie zastanawia. Otwieram- jedzie na pozycje nr 1. Spoiler wyskakuje i mozna jechac okolo 120 km/h dosc spokojnie. Pozycja nr 2- cala otwarta- nadaje sie do lasu i do mista. ALE! Jak zamykam to pozycja nr 1 na zamykaniu jest okolo polowa pozycji nr1 na otwieraniu? Jaki w tym sens? Jak wyjezdzam z miasta na szybsza droge musze wtedy jeszce raz naciskac na otworz zeby pojechala na pozycje nr1 otworz. Ten programista mial zly dzien.... :?

Ma to na celu bezpieczeństwo użytkowników samochodu, tj. żeby komuś szyberdach czegoś nie przytrzasnął.

 

To byly moje zdziwka. Pozatym samochod jest zadziwiajaco cichy, silnika wlasciwie nie slychac przy normalnej jezdzie. Kreci sie jednym palcem, parkuje w miescie jak zabawke i na trasie lezy jak zelazko. W terenie mnie zadziwia...troche ciezko wyczuc sprzeglo w ciezkich buciorach na wstecznym i przypalilem sprzeglo kilka razy ale jest super. Po polach jedzie jak traktor a niskie biegi to frajda na 100%.

:mrgreen:

 

Chyba pojade w ten weekend na poligon to moze walne kilka fotek i wloze pozniej.

 

Forester jest jak narazie de´besciak!

 

Czekamy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az sie pofatygowalem do bryki po ksiazke.

 

OK, rezerwa zapala sie przy 9 litrach, ale gasnie przy conajmniej 14 litrach! TECHNIKA :-)

 

Co do szyberdachu, chodzilo mi o to:

Przy otwieraniu zatrzymuje sie na 3/4 otwartego dachu - pozycja nr1.

Z otwartej na maximum pozycji przy zamykaniu, zatrzymuje sie na 1/4 przed zaknietym dachem pozycja nr 1. Dlaczego nie na 3/4 otwartego jak przy otwieraniu? Wystarczyloby zeby byla w "nieszumiacej" pozycji. Trzeba nakleic na ten spoilerek jakis text....widoczny tylko od wewnatrz..."death from above" albo cos..

 

Dalej znalazlem ciekawa tabelke maxymalnych szybkosci...Forester 2.0X manual.

Cos mi sie nie zgadza jezeli to sa maxymalne szybkosci.

 

HI

1 bieg - max 51km/h

2 bieg - max 85km/h

3 bieg - max 122km/h

4 bieg - max 162km/h

5 bieg - max MAXIOR

 

Umbert na Haju

 

2 bieg - 120km/h

3 bieg - ~160km/h

5 bieg - wystarczy

 

LO

1 bieg -35 km/h

2 bieg- 58 km/h

3 bieg- 84 km/h

4 bieg- 111km/h

5 bieg- 140 km/h (z 1500kg na przyczepce za toba! KONKRET!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej znalazlem ciekawa tabelke maxymalnych szybkosci...Forester 2.0X manual.

Cos mi sie nie zgadza jezeli to sa maxymalne szybkosci.

 

HI

1 bieg - max 51km/h

2 bieg - max 85km/h

3 bieg - max 122km/h

4 bieg - max 162km/h

5 bieg - max MAXIOR

 

Umbert na Haju

 

2 bieg - 120km/h

3 bieg - ~160km/h

5 bieg - wystarczy

 

LO

1 bieg -35 km/h

2 bieg- 58 km/h

3 bieg- 84 km/h

4 bieg- 111km/h

5 bieg- 140 km/h (z 1500kg na przyczepce za toba! KONKRET!)

1. Te prędkości z instrukcji dotyczą chyba wersji XT :roll:

2. Prędkość pokazywana przez licznik jest zwykle wyższa od prędkości rzeczywistej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Spryskiwacze na reflektory mogly by miec osobny przycisk bo jak umyje auto i chce przeplukac szyby to nie chce miec po pól litra plynu na masce z kazdej strony. Juz sie nauczylem lekko pykac zeby te spryskiwacze na reflektory nie wyskakiwaly ale moglo by to byc na osobnych guzikach.

 

Oj to prawda. U mnie w imprezie też taka fontanna idzie, że fest! Faktycznie, byłoby ok, gdyby było spryskiwanie tylko na szybę na oddzielnym przcisku, czy jakimś innym patencie 8).

 

Też mnie to zawsze denerwuje, samochód czysty a szyby troche od robali zabrudzone, ale czy spryskiwacze świateł działają tez przy zgaszonych ? we wszystkich wozach z ksenonami które czasem użytkuje spryskiwacze te nie działają przy zgaszonych światłach. Wyjście jest wiec proste :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Spryskiwacze na reflektory mogly by miec osobny przycisk bo jak umyje auto i chce przeplukac szyby to nie chce miec po pól litra plynu na masce z kazdej strony. Juz sie nauczylem lekko pykac zeby te spryskiwacze na reflektory nie wyskakiwaly ale moglo by to byc na osobnych guzikach.

 

Oj to prawda. U mnie w imprezie też taka fontanna idzie, że fest! Faktycznie, byłoby ok, gdyby było spryskiwanie tylko na szybę na oddzielnym przcisku, czy jakimś innym patencie 8).

 

Też mnie to zawsze denerwuje, samochód czysty a szyby troche od robali zabrudzone, ale czy spryskiwacze świateł działają tez przy zgaszonych ? we wszystkich wozach z ksenonami które czasem użytkuje spryskiwacze te nie działają przy zgaszonych światłach. Wyjście jest wiec proste :D

Wystarczy przełączyć światła na pozycyjne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...