Jump to content
Sign in to follow this  
Umbert

Nowy Forester -06 2.0X: pierwsze 160 km

Recommended Posts

Gal - dzięki za info. Skorzystam 8).

Share this post


Link to post
Share on other sites
ALUMINIUM sie wygina! Uwierz mi

Kup kawal aluminiowej blachy, 4 mm, poloz na 2 ceglach, wez mlot 3kg i przyloz sie raz. Zobaczysz ze sie wygnie a nie peknie. Albo kopnij jakies AUDI A8 Przeciez nie peknie nie?

 

to tak jest bycmoze w przypadku cienkich blach aluminiowych? W przypadku solidniejszych konstrukcji (plyta pod silnik, rama rowerowa) peka po prostu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Than_Junior, wydaje mi się, że zależy to tez od rodzaju aluminium....dural czyli tzw. twarde może pęknąć (pęc?), a miękkie nie, bo jest bardziej plastyczne, ale i mniej wytrzymałe...konstrukcyjnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak juz wpadlem na forum to pozwole sobie zadac pytanie odnosnie docierania:

nie jest czasem tak, ze autem z turbina powinno sie jezdzic w okresie docierania jeszcze spokojniej niz wolnossacym ? tzn. nie tylko na zimnym silniku i zostawic na wolnych obrotach przed zgaszeniem, ale ogolnie spokojna jazda przez caly okres docierania ? a odnosnie buta porzadnego: outback rodzicow na juz 30tkm a rzadko kiedy przekracza 4.5 tys. obr. to zle ? powinnismy mu przybutowac raz na jakis czas ??

dziekuje z gory za odpowiedzi i przepraszam za glupie pytania :oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Galik,

jak ma 30 k km, i nie dostaje buta a jezdzisz przewaznie po miescie, wez go raz na trase , daj mu kopa na 2 biegu a za toba wyskoczy chmura czarnego dymu :-) zobaczysz jaki syf sie zbiera w maszynie jezdzac na niskich obrotach po miecie, czesto na za wysokim biegu. Slychac BUM i pozbywasz sie pol kilo sadzy.

 

Raz na 2 miesiace zawsze udawalo sie zrobic duszka :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Docieranie silnika to wypadkowa właściwości smarnych oleju i odkształceń termicznych w silniku. Zbyt wolno to powierzchnia ochronna oleju sie zmniejsz, zbyt gorąco, elementy nie dotarte się będą bardziej spierać. Wiec wniosek prosty nie przesadzać, ani w jedna ani w drugą.

Subaru na wolnych obrotach cudownie buja budą i jest to rozkoszne. Spytajcie ludzi co maja Harleye, oni podobnie mają :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prawde mowisz Aflinta. Jednak odczuwam roznice np miedzy Vpower 95 a Vpower Racing 100 i to wyrazna.

 

Było o tym.

 

Vpower racing = paliwo importowane = dużo lepszej jakości.

 

I to jakość wpływa na tę różnicę, nie liczba oktanowa.

 

 

Do tego jeszcze trzeba dodać to że V-power podobnie jak paliwa wycyznowe zawiera trochę tlenu co dodatkowo podbija osiągi o ta odrobinę, któa pozwala się tym chwalić w reklamach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Galik, wg zalecen Dyrekcji powinniscie go wziac na niemiecka autostrade i przedmucha porzadnie, jechac na maksa tak przez jakis czas (godzinka powinna starczyc...). Zauwazysz potem poprawienie osiagow.

 

A co do uturbionego docierania...ja bym tam po prostu z jednym i drugim podczas pierwszego tysiaca ostroznie sie obchodzil. A znow z turbina nie jest tak, ze absolutnie po kazdej jezdzie trzeba dac jej sie ochlodzic. Jak jedziesz spokojnie po miescie albo z normalna predkoscia po autostradzie (130km/h) to nie trzeba. Ale jak sie go ostro traktowalo albo jechalo z duza predkoscia, to jest to konieczne (w STI kiedys po jezdzie non-stop 230km/h turbinka sie ladnie na czerwono swiecila :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki za odpowiedzi :)

po wymianie oleju przyjdzie sandal porzadny tak jak mowicie

pozdr. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj tez czasami nie zapal jak stal na sloncu:)

Czy wymiana przednich tarcz i klockow grozi utrata gwarancji bo te seryjne nadaja sie do hamowania dorozki a nie samochodu?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Galik, wg zalecen Dyrekcji powinniscie go wziac na niemiecka autostrade i przedmucha porzadnie, jechac na maksa tak przez jakis czas (godzinka powinna starczyc...). Zauwazysz potem poprawienie osiagow.

Junior, czy Dyrekcja mogłaby się wypowiedzieć (obszernie) na forum odnośnie docierania i eksploatacji boxera (także wolnego ssaka)? Taka fachowa i zebrana w jednym miejscu informacja byłaby bardzo cenna.

Może założyć taki temat w pytaniach do Dyrekcji?

 

PS Jak już było, to przepraszam i poproszę o link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiecie moze czy w Forysiu mozna zrobic tak jak w Legacy aby przy przekraceniu kluczyka zegary maksymalnie sie wychylaly a potem wracały do pozycji poczatkowej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisek, chodzi Ci o 'opening ceremony' ? Wydaje mi sie, że nie bo jeśli by sie dało to by fabrycznie tak było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak o to mi chodzi. Z tego co wiem to jest wyłaczalne wiec moze w moim jest wyłaczone choc pewnie tego nie ma :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisek, ja się chcę pozbyć tego denerwującego dzwięku przy nie zapiętych pasach. Masz z tym jakieś doświadczenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet mi nie mow o tym brzeczyku :twisted: Podobno mozna go wylaczyc softwaerowo w serwisie bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tymczasem FHI planuje wprowadzenie w MY07 pasow bezpieczenstwa znanych z niektorych amerykanskich toczydel -takie, co sie automatycznie przesuwaja po slupku A po zamknieciu drzwi i przypinaja kierowce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I znowu kolejny silniczek, kolejna rzecz, która waży i się może zepsuć, jest zbędna i nie bedzie można zablokować pasa na twardo na SJS.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tymczasem FHI planuje wprowadzenie w MY07 pasow bezpieczenstwa znanych z niektorych amerykanskich toczydel -takie, co sie automatycznie przesuwaja po slupku A po zamknieciu drzwi i przypinaja kierowce.

 

O Dżizz... :shock: :roll: Porażkowo - nimi się nie da dopiąć jak należy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli wprowadza tez takie pasy w wrx/sti, to pekne ze smiechu :mrgreen:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jesli wprowadza tez takie pasy w wrx/sti, to pekne ze smiechu

 

 

piszac MY07 mialem na mysli wszystkie modele, z wyjatkiem Justy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yasne... :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...