Jump to content

Outback/Legacy/Forester LPG - regulacja zaworów


nitros
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Szukam subaraka, w zasadzie biorę pod uwagę Outbacka, Legacy i Forestera, najbardziej podoba mi się Outback. Jednak kwestia "budy" jest dla mnie najmniej ważna - wybiorę tą, która będzie fajna i zadbana, a Subaru głównie ze względu na właściwości jezdne i wspaniały napęd na 4 koła.

 

Bardziej interesuję mnie eksploatacja i kwestia silników.

 

Na auto chciałbym przeznaczyć maks 40 tysięcy złotych z "początkową" eksploatacją, czyli podejrzewam, że szukam auta do 35 tysięcy roczniki 2005 - 2008.

 

Do tej pory zawsze jeździłem Hondami, włącznie z civiciem, który miał 220 koni z wolnossącej b-serii, ostatnio miałem epizod - 2letni z ciemną stroną mocy mianowicie EVO 9. Auto pokochałem, było szybkie i świetnie się prowadziło, niestety i eksploatacja i koszty utrzymania przy tym jak się jeździ EVO są dla mnie za wysokie, pozatym pojawiła się potrzeba auta bardziej rodzinnego. Dzieci jeszcze nie ma :), ale się robią :P.

 

Po epizodzie z Hondą przyzwyczaiłem się do tego, że są to auta bardzo dobre, mało awaryjne, a nawet jak trafia się awaria to nie są to koszty idące w 5 k +, EVO to zupełnie druga strona medalu... :).

 

Nie ukrywam, że przez ostatnie dwa dni dość mocno czytam tematy na forum i mam trochę mętlik w głowie.

 

Subaru z pewnością będzie w gazie, dużo jeżdżę i nie wyobrażam sobie spalania rzędu 10-15 litrów benzyny (trasa - miasto) na co dzień.

 

I teraz zasadnicze pytanie, wiem, ze przy gazie trzeba częściej regulować zawory, nie dopuszczam do siebie myśli przy której wyciągam za każdym razem silnik, nie chodzi już o wydatki itp. poprostu nie chcę tego robić.

 

Wyczytałem, że przy silnikach SOHC nie trzeba wyciągać silnika przy regulacji zaworów w związku z powyższym wybrałem Outbacka 2,5 165 koni.

 

W Forsterze byłby to chyba model 125 konny 2 litrowy, a w Legacy 2 litrowe 165 koni.

 

Czy są mocniejsze jednostki, które poradzą sobie z podtlenkiem LPG, a przy regulacji zaworów nie trzeba wyciągać silnika, może 2,0XT, 2,5XT H6 ?

 

Wiem, ze te informację są na forum, ale są strasznie rozproszone, albo ja nie znalazłem właściwego tematu.

Chciałbym poprosić was o takie podsumowanie.

Link to comment
Share on other sites

miałem outka z 2,5 motorem i do regulacji zaworów wyciagali silnik

 

ale czytałem że są użytkownicy którzy nigdy nie robili regulacji zaworów i nic sie nie działo :D

Edited by przemo76
Link to comment
Share on other sites

Legacy IV z początku produkcji

 

Legacy 2.0 137 - SOHC - śrubki bez wyciągania

 

Po zmianach

 

Legacy 2.0 165/150 - DOHC - szklanki, wyciąganie zależy od mechanika. Podobno są magicy, którzy potrafią bez wyciągania.

Link to comment
Share on other sites

Legacy 2.0 165/150 - DOHC - szklanki, wyciąganie zależy od mechanika. Podobno są magicy, którzy potrafią bez wyciągania.

Nie wiem, jak w legacy, ale w tribece poliftowej H6 się da bez wyjmowania.

Link to comment
Share on other sites

miałem outka z 2,5 motorem i do regulacji zaworów wyciagali silnik

 

ale czytałem że są użytkownicy którzy nigdy nie robili regulacji zaworów i nic sie nie działo :D

 

Hehe znając moje szczęście będę robił regulację co 30 tysięcy :D.

 

Dzięki, czyli mam sprzeczne informację i teraz tak naprawdę sam nie wiem auta z jakim silnikiem szukać :).

 

Wiem, że JAKO ogarnia napewno temat, ciekawe czy mógłby nam pomóc i zrobić jakieś krótkie zestawienie, żeby wszystko było w jednym miejscu z potwierdzonego źródła.

 

Dzwoniłem do niego dwa dni temu, ale przez telefon wypytywać o tyle rzeczy było mi niezręcznie tymbardziej, że było słychać, że jest zajęty :).

 

PS. Co to jest UPG i SLS :).

Edited by nitros
Link to comment
Share on other sites

a propos regulacji zaworów w subarakach... to poczytując forum wszyscy chwalą silniki 2.5 jeżeli chodzi o LPG, a jakość przy H6 jest tabu.

Moim skromnym zdaniem jeżeli dobra instalka (i przede wszystkim dobrze wykonana) to nie ma się czego bać przy H6 ;)

Tylko mam pytanko: niech ktoś napisze z bardziej doświadczonych forumowiczów jaka jest różnica jeżeli chodzi o koszty serwisowania silnika z LPG - 2.5 i H6 (nie licząc oczywiście założenia instalacji) - bo z tego co czytam i tak trzeba regulować zawory, trzeba wyciągać silnik itp....

Link to comment
Share on other sites

a propos regulacji zaworów w subarakach... to poczytując forum wszyscy chwalą silniki 2.5 jeżeli chodzi o LPG, a jakość przy H6 jest tabu.

Moim skromnym zdaniem jeżeli dobra instalka (i przede wszystkim dobrze wykonana) to nie ma się czego bać przy H6 ;)

Tylko mam pytanko: niech ktoś napisze z bardziej doświadczonych forumowiczów jaka jest różnica jeżeli chodzi o koszty serwisowania silnika z LPG - 2.5 i H6 (nie licząc oczywiście założenia instalacji) - bo z tego co czytam i tak trzeba regulować zawory, trzeba wyciągać silnik itp....

 

Podłączam się do prośby. Ewentualnie, czy ktoś orientuję się również jak wygląda temat w autach z Turbiną 2,0xt i 2,5 xt - chociaż wiem, ze tutaj gazu raczej nie powinno się zakładać ;).

Link to comment
Share on other sites

a propos regulacji zaworów w subarakach... to poczytując forum wszyscy chwalą silniki 2.5 jeżeli chodzi o LPG, a jakość przy H6 jest tabu.

Moim skromnym zdaniem jeżeli dobra instalka (i przede wszystkim dobrze wykonana) to nie ma się czego bać przy H6 ;)

Tylko mam pytanko: niech ktoś napisze z bardziej doświadczonych forumowiczów jaka jest różnica jeżeli chodzi o koszty serwisowania silnika z LPG - 2.5 i H6 (nie licząc oczywiście założenia instalacji) - bo z tego co czytam i tak trzeba regulować zawory, trzeba wyciągać silnik itp....

 

Podłączam się do prośby. Ewentualnie, czy ktoś orientuję się również jak wygląda temat w autach z Turbiną 2,0xt i 2,5 xt - chociaż wiem, ze tutaj gazu raczej nie powinno się zakładać ;).

 

Witaj. Wszędzie można jeśli Cię na to stać.

 

Poczytaj wątek lpg: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/55232-lpg-w-subaru/

 

Gaz w H6: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/49873-outbaclk-h6-30/

Edited by Dark Knight
Link to comment
Share on other sites

2.5 sohc 173 KM występował także w foresterze US. Silnik rycz stworzony do lpg. Nie dalej jak wczoraj sam reduktorem zawory po 45kkm jazdy na lpg. To jest 3h spokojnej roboty z dwoma przerwami na piwko :)

Link to comment
Share on other sites

a propos regulacji zaworów w subarakach... to poczytując forum wszyscy chwalą silniki 2.5 jeżeli chodzi o LPG, a jakość przy H6 jest tabu.

Moim skromnym zdaniem jeżeli dobra instalka (i przede wszystkim dobrze wykonana) to nie ma się czego bać przy H6 ;)

Tylko mam pytanko: niech ktoś napisze z bardziej doświadczonych forumowiczów jaka jest różnica jeżeli chodzi o koszty serwisowania silnika z LPG - 2.5 i H6 (nie licząc oczywiście założenia instalacji) - bo z tego co czytam i tak trzeba regulować zawory, trzeba wyciągać silnik itp....

 

Sprawa jest prosta regulacja zaworow: tak na prawde 2.5 z lpg na forum jest mnostwo, sam takim zrobilem 105kkm. Regulacja to okszt ok 400-600zl i robi sie szybko i sprawnie, powiedzmy raz na 45-60kkm. W H6 (na noPb) regulacja nie ejst tak czesto wymagana, wg opinni z forum i mojego serwisu zwykle to jest po ok 180kkm. Kwestia lpg oczywiscie moze przyspieszyc koniecznosc regulacji. problem w tym, ze wszyscy mowia ze sie nie da a aut z lpg jest malo. Przez moj serwis przewinely sie 3szt, z czego w jednej doszlo do uszkodzenia glowicy, przy ok 120kkm (ale podobno auto bylo zaniedbane) w innych mimo 80kkm na lpr zawory nei wymagaja regulacji.

IMo dobra instalacja i regularny serwis do podstawa. Ja tam sie nei lekam i beda swoja H6 gazowal. Jak przyjdzie reulowac zawory po tych nawet 50-60kkm to najwyzej beda wyjmowac silnik, chociaz wg opini serwisu powinny pojezdzic znacznie wiecej.

Link to comment
Share on other sites

W H6 zyskujesz na tym że jest łańcuch więc teoretycznie odpada wymiana rozrzadu po 100kkm

 

choć mój rozrząd po tym dystansie wyglądał jak nowy u zły jestem na siebie że nie poczekałem do 160kkm tak pisze US manual

 

Jako ciekawostka to regulacja zaworów w h6 bez wyciągania silnika (do rozebrania cały przód) trwa ok. 30h

Link to comment
Share on other sites

Ja tam sie nei lekam i beda swoja H6 gazowal. Jak przyjdzie reulowac zawory po tych nawet 50-60kkm to najwyzej beda wyjmowac silnik, chociaz wg opini serwisu powinny pojezdzic znacznie wiecej.

 

jak kupie H6 to też zagazuje :-)

 

A ten serwis o którym piszesz to co ile mówił o regulacji zaworów (bo czytając różne wieści o H6 to właśnie jest mowa co około 50 tys. km)

Link to comment
Share on other sites

Ja tam sie nei lekam i beda swoja H6 gazowal. Jak przyjdzie reulowac zawory po tych nawet 50-60kkm to najwyzej beda wyjmowac silnik, chociaz wg opini serwisu powinny pojezdzic znacznie wiecej.

 

jak kupie H6 to też zagazuje :-)

 

A ten serwis o którym piszesz to co ile mówił o regulacji zaworów (bo czytając różne wieści o H6 to właśnie jest mowa co około 50 tys. km)

 

Mowa o 50kkm ale w odniesieniu do 2.5. Natomiast na w H6 noPb to bardzo sporadyczna czynnosc serwisowa, raz slyszalem cos ze robili przy 120kkm i to byl najmniejszy przebieg. Zwykle jest znacznie wiecej, jak u nich ostatnio bylem to byla H6 z przebiegiem 230kkm i nie potrzebowala jeszcze regulacji. Natomiast H6 z lpg jest malo, wiec trudno tu mowic o jakies statystyce, mowili mi o dwoch autach ktore przejechaly 80kkm i jedno 120kkm na lpg i nie potrzebowaly regulacji jeszcze

Link to comment
Share on other sites

Natomiast H6 z lpg jest malo, wiec trudno tu mowic o jakies statystyce, mowili mi o dwoch autach ktore przejechaly 80kkm i jedno 120kkm na lpg i nie potrzebowaly regulacji jeszcze

Nieco zaskakujące jest to, że 2,0 i 2,5 potrzebują regulacji na LPG co około 50k a H6 kręci takie przebiegi bez potrzeby regulacji? W każdym razie przypadek, który ja znam (ale to żadna statystyka) to LPG założone do nowej (sprowadzonej z USA) Tribeca i potrzeba regulacji po 48k mil (czyli około 80k km). Nie wiem czy i na ile pomóc miał lubryfikator... bo właściciel zapomniał dolewać płyn i wyszło to przy przebiegu ~40k.

 

Jako ciekawostka to regulacja zaworów w h6 bez wyciągania silnika (do rozebrania cały przód) trwa ok. 30h

 

Jako ciekawostka - znacznie, znacznie mniej.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pozwolę sobie odświeżyć ten temat. Mój forek XT ma juz 160tyś km, zmieniony rozrząd chyba przy stówie, jeździ na LPG ok 40tyś km. nie mam informacji czy zawory były regulowane przy wymianie rozrządu. I tu moje pytanie: czy istnieje możliwość sprawdzenia kwestii regulacji zaworów, bez całego tego zachodu z wyciąganiem silnika , czy mechanik potrafi to sprawdzić nie demontując pokryw zaworów, nie wiem np. analizując dźwięk, skład spalin lub czegoś tam innego :) Dodam że silnik pracuje równo, mruczy ładnie pali bez problemu, gaśnie też i w ogóle nie mam zastrzeżeń, więc zastanawiam się czy jest sens pchania się w koszty gdy wszystko jest ok?

Jakie są objawy luzów na zaworach ssących jakie na wydechowych? będę wdzięczny za informację. Z góry dzięki. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie odświeżyć ten temat. Mój forek XT ma juz 160tyś km, zmieniony rozrząd chyba przy stówie, jeździ na LPG ok 40tyś km. nie mam informacji czy zawory były regulowane przy wymianie rozrządu. I tu moje pytanie: czy istnieje możliwość sprawdzenia kwestii regulacji zaworów, bez całego tego zachodu z wyciąganiem silnika , czy mechanik potrafi to sprawdzić nie demontując pokryw zaworów, nie wiem np. analizując dźwięk, skład spalin lub czegoś tam innego :) Dodam że silnik pracuje równo, mruczy ładnie pali bez problemu, gaśnie też i w ogóle nie mam zastrzeżeń, więc zastanawiam się czy jest sens pchania się w koszty gdy wszystko jest ok?

Jakie są objawy luzów na zaworach ssących jakie na wydechowych? będę wdzięczny za informację. Z góry dzięki. Pozdrawiam.

 

Tak, jezeli zna sie na silnikach to potrafi to ocenic bez otwierania maski :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 years later...

Witam wszystkich.
Mój przyjaciel w 2013 kupił OUTBACKA 2,5 i pierwszą rzeczą jaką zrobił to założył instalację gazową. w 2016 odkupiłem to auto z przebiegiem 66kkm. Obecny przebieg to 140kkm i od jakiegoś czasu dopiero zaczęły pojawiać się objawy kwalifikujące go do regulacji luzów zaworowych. Dodam że do tej pory auto nie sprawiało żadnych kłopotów i nie wymagało żadnych napraw. Eksploatacja głównie trasa.
I tu moje pytanie - szukam warsztatu który w okolicach Krakowa dobrze wykona regulację zaworów. Dzwoniłem do ASO Kraków Sącz czy Rzeszów ale tam ceny z kosmosu i terminy jak w NFZ.
Liczę na wsparcie - Dziękuję

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...