Jump to content

Jakie amortyzatory ?


spontan23
 Share

Recommended Posts

Witam, okazało się że mam do wymiany amortyzatory z przodu i zastanawiam się nad wymianą wszystkich 4, czy możecie mi wskazać jakies dobre ? Samochód to SUBARU Impreza WRX GD 2004 Sedan. Mechanicy polecili mi amortyzatory AGX... Co o nich sądzicie ?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Montaż SR i AGX regulowanych jest dokładnie taki sam. Nie będzie problemów. SR mają grubszą sztycę ( chyba 32 mm ) i przez to wytrzymują więcej podjeżdżawek. Jeżeli takowe planujesz.

AGX z kolei mają regulację i możesz sobie sam dostosować twardość do warunków/wymagań. Żeby zrobić dostęp do regulacji tynych trzeba rozwiercić małą "dziurkę" w osłonach mocowań.

SR są droższe chyab o 10-15%.

Link to comment
Share on other sites

Montaż SR i AGX regulowanych jest dokładnie taki sam. Nie będzie problemów. SR mają grubszą sztycę ( chyba 32 mm ) i przez to wytrzymują więcej podjeżdżawek. Jeżeli takowe planujesz.

AGX z kolei mają regulację i możesz sobie sam dostosować twardość do warunków/wymagań. Żeby zrobić dostęp do regulacji tynych trzeba rozwiercić małą "dziurkę" w osłonach mocowań.

SR są droższe chyab o 10-15%.

 

Dzisiaj patrzyłem w katalogu KYB i wyszło mi, że dla WRXa są numeru katalogwe

324032 Ultra SR

324033 Ultra SR

 

natomiast dla STI

 

321002 Ultra SR

321003 Ultra SR

321006 Ultra SR

321007 Ultra SR

 

Więc jest pytanie, czym one się różnią i które wybrać... Niestety nie znam się póki co na tym dlatego zanim wydam 2 tys chciałbym mieć pewność.

Link to comment
Share on other sites

Miałem na myśli montaż SR vs. AGX w WRX'e. Do STI mogą być inne ale nie muszą mimo innych oznaczeń. Lepiej dopytaj dokładnie sprzedawcę.

 

Dobra to dziękuje za pomoc w takim razie :)

 

KYB Ultra SR są inne do wrx i inne do STI, te do STI są upside down - jak oem

jedne i drugie pasują do wrx'a, te od sti będą twardsze i trwalsze ;)

 

No właśnie chciałem dodać, żę w katalogu KYB jestnapisane odnośnie tego, że są to upside down.

Czyli nie ma problemu z montażem? Czy orientujesz isę może. które z numerów katalogowych mam zamówić do WRXa z 2004 ?

 

321002 Ultra SR, 321003 Ultra SR- przy tych jest napisane, że stosuje się dla roczników .01.2003-01.2004

 

321006 Ultra SR, 321007 Ultra SR- natomiast dla tych, że do 12.2002

Rozumiem, że skoro pierwsza rejestracja jest w 06.2004 to będą to amortyzatory 321002,321003 ?

 

Moim kolejnym dylematem jest to czy kupić tylko przednie amortyzatory KYB ULTRA SR do STI które śa prawie dwa razy droższe od WRXa czy kupić lepiej jednak cały zestaw 4 amortyzatorów dedykowanych bezpośrednio do WRXa. Dodaje, że do wymiany mam tylko przód... Jeśli nie ma to większej różnicy to za 3 miesiące byłbym w stanie wyłożyć kolejna kwote na tylne amorki od STI...

 

Proszę o pomoc przy wyborze gdyż jestem nowym użytkowanikiem i się zbytnio nie orientuje w temacie.

Link to comment
Share on other sites

 

Niestety to forum odnosi się do STI także nie wiele pomaga w doboirze do WRXa... Dalej nie wiem czy nie będzie większego problemu gdy kupie tylko na przód amortyzatory czy to nie ma sensu... Jeśli rzeczywiście nie ma różnicy w montażu to ja bym najbardziej się skłaniał ku amorkom do STI 03-04 o numerach 321002 Ultra SR, 321003 Ultra SR a po jakimś czasie zakupiłbym amroki na tył... Tylko czy one są kompatybilne dla tego modelu. I czy rzeczywiście jest taka różnica między STI a dedykowanymi do WRXa

Link to comment
Share on other sites

 

Niestety to forum odnosi się do STI także nie wiele pomaga w doboirze do WRXa... Dalej nie wiem czy nie będzie większego problemu gdy kupie tylko na przód amortyzatory czy to nie ma sensu... Jeśli rzeczywiście nie ma różnicy w montażu to ja bym najbardziej się skłaniał ku amorkom do STI 03-04 o numerach 321002 Ultra SR, 321003 Ultra SR a po jakimś czasie zakupiłbym amroki na tył... Tylko czy one są kompatybilne dla tego modelu. I czy rzeczywiście jest taka różnica między STI a dedykowanymi do WRXa

 

Kolego zapomnij o wymianie tylko dwóch amortyzatorów. To samobójstwo. Przód będzie trzymał a dupa będzie latać po rowach.

Lepiej kupić komplet ponieważ powinny mieć podobny a najlepiej identyczny stan zużycia. To nie jest miejsce na oszczedności. Jeżeli brakuje Ci kasy to poczekaj z wymianą ale nie rób druciarstwa.

Osobna kwestia to czy jest sens kupowanie SRów. Amortyzatory to tylko część układu jezdnego i jeżeli nie planujesz innych zmian to mocno bym się zastanawiał czy warto.

AGX regulowane są i tak o dwie klasy lepsze o seryjnych a jeżeli nie planujesz "podjeżdzwek" czy jazdy na torze i do tego masz seryjny zawias to SR mogą okazać się przerostem formy nad trześcią.

WRX MY04 jest dość miękki ale jego głównym problem to "plucie" przodem i "wychylenia" na zakrętach a tego nie załatwią same amortyzatory. Jeżeli planujesz lekko "usztywnić" zawias ( super twarde z STI na wrocławskie drogi to nie jest chyba dobry pomysł ) to lepiej przeznaczyć tą kasę na lepsze/twardsze ( PowerFlex lub Whiteline ) "gumy" zawieszenia ( pewnie i tak za jakiś czas będziesz wymieniał ) i ewentulanie górna rozpóka. Do tego dobrze dobrane opony ( np. SZ90 225/45/17 ) i sam się zdziwisz jak zmieni się "prowadzenie" WRX'a.

Edited by Adam12
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Popieram @@Adam12. Widzę, że ostatnio panuje moda, że jak ktoś wymienia amortyzatory w WRX to należy pakować te od STI.

Ok, bardzo fajny i twarły zawias, ale czy każdemu jest potrzebny ? Już sam USR dedykowane do WRX są świetnym amortyzatorem, podobnie zresztą jak AGX.

Jak ktoś ma ograniczony budżet, to moim zdaniem przy wymianie amorków można dłubnąć coś jeszcze w zawiasie i różnica może być sporo większa jak na samych USR STI.

Zawias jak to zawias, zawias... zawsze się coś znajdzie co można poprawić ;)

Link to comment
Share on other sites

czemu ?
nie podobała mi się ich charakterystyka pracy, np: jak najeżdżałem na wystające nierówności (garby spowalniające) to fajnie tłumiły, a przy zjeździe .. podskakiwały (tak szybko się "podnosiły", aż miałem wrażenie że tylne koła tracą kontakt z asfaltem) denerwowało mnie to ... i je zmieniłem na kpl z sti spec-c i teraz jest ok.

 

PS. jakby ktoś chciał kupić zawias ze spec-c ... to może dam się namówić na sprzedaż ... i kupię sobie inny zestaw, albo gwint :twisted:

Link to comment
Share on other sites

może "popsute" były bo u mnie nie ma takiego efektu. Nawet jak są "dokręcone" na max. Przy montażu AGX trzeba uważać z tyłem. Brakuje około 1-2 mm do dobrego mocowania w kielichu i jak się amor "ułoży" może stukać. Prosta podkładka załatwia sprawę.

Link to comment
Share on other sites

może "popsute" były bo u mnie nie ma takiego efektu. Nawet jak są "dokręcone" na max. Przy montażu AGX trzeba uważać z tyłem. Brakuje około 1-2 mm do dobrego mocowania w kielichu i jak się amor "ułoży" może stukać. Prosta podkładka załatwia sprawę.

 

Odnosząc się do tego co wcześniej napisałeś wniposkuje, że nie warto tak do końca iść w amorki z STI. Bo może rzeczywiście zająć się dodatkowymi osprzętem zawiasów. Z tym, że nie do końca zrozumiałem jakie według Ciebie amroki byś mi polecał. Bo generalnie szukając w katalogu KYB nie natknąłem sie na AGX do WRXa i po prostu nie znam nawet numerów katalogowych, tak samo jak dzwoniłem do InterCarsu to jedynie co mi przypisywali to ULTRA SR ale do WRXa.

 

Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź!

Link to comment
Share on other sites

KYB Ultra SR są na pewne lepsze ale nie do końca mogą być w 100% odpowiednie do Twoich oczekiwań więc raczej szkoda kasy. Podsumowując jak nie budujesz "rajdówki' to AGX'y są rozsądnym kompromisem cena/osiągi/jakość i do cywilnej jazdy w pełni wystarczają.

Ja mam w WRX MY04 EU AGX regulowane więc raczej są :) Chyba, że zniknęły z oferty KYB w ciągu ostatniego roku. Numeru katalogowego niestety nie mam.

Link to comment
Share on other sites

KYB Ultra SR są na pewne lepsze ale nie do końca mogą być w 100% odpowiednie do Twoich oczekiwań więc raczej szkoda kasy. Podsumowując jak nie budujesz "rajdówki' to AGX'y są rozsądnym kompromisem cena/osiągi/jakość i do cywilnej jazdy w pełni wystarczają.

Ja mam w WRX MY04 EU AGX regulowane więc raczej są :) Chyba, że zniknęły z oferty KYB w ciągu ostatniego roku. Numeru katalogowego niestety nie mam.

 

A gdybym zdecydował się na ULTRA SR to brać z STI czy dedykowane do WRXa ? Dzisiaj byłem w Salonie SUBARU i seryjne zawieszenie jest w podobnych kwotach i czym ono się różni jeśli wiesz oczywiście.

Link to comment
Share on other sites

amorki w STI (KYB UltraSR dedykowane do STI również) są "upside down" a w WRX nie ;-)

 

Więc zdecydowanie polecasz komplet ULTRA SR z STI? Tylko czy wymieniając same amortyzatory i zostawiając na jakiś czas sprężyny z WRXa nie będzie to bezsensowne wydanie pieniędzy? Oczywiście za 3-4 miesiące mógłbym wymienić również te sprężyny ale na dzień dzisiejszy niestety nie.

Edited by spontan23
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...