Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, mechanik napisał:

Nie jest terenówką. Jest SUVem.

 

 

Znajdziesz mi SUVa który ma reduktor? Znajdziesz mi SUVa który ma mechaniczne blokady?

 

Nowy Def jest terenówką wg. mnie. Ale nie konkuruje bezpośrednio z Wranglerem. O ile Wrangler wg. mnie jest fajną terenową zabawką, Defender był i jest samochodem wyprawowym. W tej roli sprawdza się doskonale. Konkurencji praktycznie już nie ma. Owszem nie jest już tak toporny i prosty jak poprzednik ale wg. wielu użytkowników ma świetny balans między komfortem a własnościami terenowymi. I to cenią sobie klienci jeżdżący tysiące km po kiepskich drogach.

 

https://www.youtube.com/watch?v=M3_HDRc22IY

Edytowane przez Tommo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Tommo napisał:

 

Znajdziesz mi SUVa który ma reduktor? Znajdziesz mi SUVa który ma mechaniczne blokady?

 

Nowy Def jest terenówką wg. mnie. Ale nie konkuruje bezpośrednio z Wranglerem. O ile Wrangler wg. mnie jest fajną terenową zabawką, Defender był i jest samochodem wyprawowym. W tej roli sprawdza się doskonale. Konkurencji praktycznie już nie ma. Owszem nie jest już tak toporny i prosty jak poprzednik ale wg. wielu użytkowników ma świetny balans między komfortem a własnościami terenowymi. I to cenią sobie klienci jeżdżący tysiące km po kiepskich drogach.

 

https://www.youtube.com/watch?v=M3_HDRc22IY

 

 

Defender powinien mieć wow faktor na poziomie stratosfery a nie ma. Bronco może mieć. Na zdjęciach i filmach wygląda genialnie, zwyczajnie chcesz go mieć i już. 

 

Nowy Def miał być naszym nowym rodzinnym dupowozem ale po zaproszeniu na premierę, zapoznaniu się z autem emocje opadły do zera i Def wypadł z listy zainteresowań.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, chojny napisał:

 

 

Defender powinien mieć wow faktor na poziomie stratosfery a nie ma. Bronco może mieć. Na zdjęciach i filmach wygląda genialnie, zwyczajnie chcesz go mieć i już. 

 

 

Defender nigdy dizajnem nie robił wow na drodze. Teraz też tak jest i podejrzewam celowo. To bardzo dobrze. To nie jest samochód do leczenia kompleksów. Na rynku jest masa oczojebnych substytutów terenowych i ten na szczęście tam nie trafił. Auto robi robotę w tym do czego został stworzony. To najważniejsze. Historia oceni czy był to dobry ruch ze strony firmy czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Tommo napisał:

Defender nigdy dizajnem nie robił wow na drodze.

 

Klasyczny Def gra w lidze Porsche 911, Citroen DS, Mercedes-Benz 300 SL, Ferrari F40, Mini, Jaguar E-Type, Aston Martin DB5, Audi Quattro, Ford GT40, Lancia Stratos...

 

Def to ikona designu i jedno z najbardziej sexy aut możliwych do spotkania na drodze. 

 

Mechanicznie i jakościowo kupa ale design level master. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tommo napisał:

Znajdziesz mi SUVa który ma mechaniczne blokady?

Nowy Defender właśnie nie ma blokad. Tylko blokadę centralnego dyfra. Opcjonalnie może mieć aktywny tylny Dyfer (LSD). Przedniej blokady nie ma wogóle. 

 

Godzinę temu, Tommo napisał:

Znajdziesz mi SUVa który ma reduktor?

Każdy lepszy pick-up ją ma. Poza tym samo hasło - reduktor - nic nie znaczy. Istotne jest jego przelozenie. Jakie są przełożenia dyfrów. Tym się ewidentnie nie chwalą. Jakie koła można założyć, bo na tych małych kółkach nie przejedzie amatorskiego rajdu. A większe nie wejdą, bo taka jest konstrukcja nadwozia niestety. 

 

Co bardzo ważne to auto nie ma konstrukcji terenówki, bo nie ma ramy, ma konstrukcję samonośną.

 

 

Godzinę temu, Tommo napisał:

Nowy Def jest terenówką wg. mnie.

Ma możliwości terenowe nie większe niż pickupy np Hilux czy Amarok - a to nie są terenówki. Do prawdziwego Defendera podejścia nie ma. Ineos (link niżej) jest prawdziwą terenówką. Porównaj sobie specyfikację techniczną. 

https://www.google.com/amp/s/www.carmagazine.co.uk/amp/car-news/first-official-pictures/ineos-projekt-grenadier-an-old-school-4x4-off-roader-for-2020/

 

Zresztą nie ma co gadać 

(...) "Land Rover has sought to build a viable business case for future generations of the Defender. By the time the previous model went off sale, fewer than 5000 Defenders a year were delivered to retail buyers, with bulk business purchases taking that to around 15,000 cars. In order to be sustainable, the new model must sell close to five times that figure, according to insiders, joining the Discovery in taking the firm’s newest plant in Nitra, Slovakia up to its 150,000 annual production capacity."(...)

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-land-rover-defender-2019

 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Tommo napisał:

 

Defender nigdy dizajnem nie robił wow na drodze. Teraz też tak jest i podejrzewam celowo. To bardzo dobrze. To nie jest samochód do leczenia kompleksów. Na rynku jest masa oczojebnych substytutów terenowych i ten na szczęście tam nie trafił. Auto robi robotę w tym do czego został stworzony. To najważniejsze. Historia oceni czy był to dobry ruch ze strony firmy czy nie.

Tu się mylisz. 

Land Rover pogrzebał przodka, aby zarobić:

 

"By the time the previous model went off sale, fewer than 5000 Defenders a year were delivered to retail buyers, with bulk business purchases taking that to around 15,000 cars. In order to be sustainable, the new model must sell close to five times that figure, according to insiders, joining the Discovery in taking the firm’s newest plant in Nitra, Slovakia up to its 150,000 annual production capacity."

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, chojny napisał:

 

Klasyczny Def gra w lidze Porsche 911, Citroen DS, Mercedes-Benz 300 SL, Ferrari F40, Mini, Jaguar E-Type, Aston Martin DB5, Audi Quattro, Ford GT40, Lancia Stratos...

 

 

 

Nie chcę się wkręcać w dyskusję dotyczącą indywidualnych preferencji estetycznych.  Wolę suche fakty, które można wymiernie ocenić i porównać. A te są takie że design  klasycznego Defendera podporządkowany był w 100% praktyczności i prostocie budowy. Ot cała magia tej bryły. Był epizod z tym autem że nagle pokochali go celebryci znudzeni Bentleyami i Lambo, tzw syndrom Priusa. Klasyczny Def na wąskiej oponie bez snorkela, wyciągarki i szarym lakierze swą topornością przypomina Honkera. W jeździe również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Tommo napisał:

 

Nie chcę się wkręcać w dyskusję dotyczącą indywidualnych preferencji estetycznych.  Wolę suche fakty, które można wymiernie ocenić i porównać. A te są takie że design  klasycznego Defendera podporządkowany był w 100% praktyczności i prostocie budowy. Ot cała magia tej bryły. Był epizod z tym autem że nagle pokochali go celebryci znudzeni Bentleyami i Lambo, tzw syndrom Priusa. Klasyczny Def na wąskiej oponie bez snorkela, wyciągarki i szarym lakierze swą topornością przypomina Honkera. W jeździe również.

 

 

Z gustami jest jak jest, ale Ty w końcu jeździsz AUDI.... TT. ;) 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, mechanik napisał:

Nowy Defender właśnie nie ma blokad. Tylko blokadę centralnego dyfra. Opcjonalnie może mieć aktywny tylny Dyfer (LSD). Przedniej blokady nie ma wogóle. 

 

Każdy lepszy pick-up ją ma.

 

 

Nie wiem co ma do tego Pick-up ale prawda jest taka że żaden SUV na świecie nie wyjeżdża z fabryki z reduktorem czy jakąkolwiek blokadą mechaniczną, więc Twoja teza że nowy Defender jest SUVem kupy się nie trzyma.

38 minut temu, mechanik napisał:

Co bardzo ważne to auto nie ma konstrukcji terenówki, bo nie ma ramy, ma konstrukcję samonośną.

 

Rama jako taka do niczego nie jest potrzebna w terenie. A nawet może być wadą bo podnosi masę samochodu i jego środek ciężkości. Ważna jest sztywność konstrukcji a tą w dzisiejszych czasach można uzyskać samonośną bryłą.

30 minut temu, mechanik napisał:

Robił Ineos godnie go zastąpi:

 

images.jpeg

 

Na razie jest to projekt. Zobaczymy jak się to skończy i czy będą klienci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, chojny napisał:

 

 

Z gustami jest jak jest, ale Ty w końcu jeździsz AUDI.... TT. ;) 

 

 

https://www.gearpatrol.com/cars/a54066/feature-here-to-eternity-the-50-most-iconic-cars-in-motoring-history/

 

Zaczynasz tradycyjnie osobiste zaczepki, pora  więc kończyć z tobą dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Tommo napisał:

 

Zaczynasz tradycyjnie osobiste zaczepki, pora  więc kończyć z tobą dyskusję.

 

 

A co złego jest w AUDI TT? To bardzo ładny samochód. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Tommo napisał:

Nie wiem co ma do tego Pick-up

Pickup ma fabrycznie podobne albo i lepsze zdolności terenowe tzn, niezależne zawieszenie, brak blokad, a jesli już to opcjonalne z tylu. Pickupy dają chociaż opcję liftu do 2'', a w nowym Def będzie bardzo duży problem z tym, czy inaczej ujmując - będzie to nieopłacalne.

 

12 minut temu, Tommo napisał:

żaden SUV na świecie nie wyjeżdża z fabryki z reduktorem

XDD Jeep Cherokee (kompaktowy SUV, konkurent Forestera)

Z większych Land Cruiser, FJ Cruiser, Mitsubishi Pajero, Terrano...

 

Poza tym pisałem, że kluczowe jest przełożenie tego reduktora. Subaru XV 1.6 też ma reduktor.

 

12 minut temu, Tommo napisał:

Rama jako taka do niczego nie jest potrzebna w terenie. A nawet może być wadą bo podnosi masę samochodu i jego środek ciężkości.

Rama środek ciężkości obniża, nie podnosi. Na dachu przecież nie jest zamontowana.

12 minut temu, Tommo napisał:

Ważna jest sztywność konstrukcji

Rama również chroni podwozie, jest wymienna, służy do montażu wielu akcesoriów.

Nawet konstruktorzy nowego DEF przyznają, że ustępuje on w terenie przodkowi, nattomiast wchodzi w nowe rewiry i przyciąga innego klienta.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mechanik napisał:

Pickup ma fabrycznie podobne albo i lepsze zdolności terenowe tzn, niezależne zawieszenie, brak blokad, a jesli już to opcjonalne z tylu. Powiem, zę Pickupy dają chociaz opcję liftu do 2'', nowy Def raczej będzie bardzo duży problem, czy inacaej ujmując - będzie to nieopłacalne.

 

 

 

Pick-up to nie jest SUV a ja pytam o SUVy. Nie wiem po cholerę mieszasz w dyskusję picu-py? Jeździłem Pick-upami w terenie i seryjny nie ma czego tam szukać. Kąt rampowy, tragiczny.

5 minut temu, mechanik napisał:

 

Land Cruiser, Mitsubishi Pajero, Terrano...

 

 

Tylko pierwszy obecnie pozostał w produkcji z tego co wiem i nie jest to SUV tylko terenówka. Ja pytam o SUVa.

7 minut temu, mechanik napisał:

 

Rama środek ciężkości obniża, nie podnosi. Na dachu przecież nie jest zamontowana.

 

 

Nie rozumiesz. Rama wymusza podniesienie całej konstrukcji o właśnie wysokość ramy. Stąd środek ciężkości się podnosi oraz ogólna masa auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tommo napisał:

Nie ma mechanicznej blokady.

Napisałeś, że

 

23 minuty temu, Tommo napisał:

żaden SUV na świecie nie wyjeżdża z fabryki z reduktorem

A to bzdura!

 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mechanik napisał:

No i właśnie nowy DEF też jej nie ma - doszliśmy do finału :-)

Co Należało Udowodnić

 

Układ napędowy w terenie wspiera reduktor o przełożeniu 2,93, mechaniczna blokada centralnego mechanizmu różnicowego oraz aktywna tylnego, będąca opcją.

 

https://autokult.pl/34840,nowy-land-rover-defender-2020-premiera-zdjecia-dane-techniczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tommo napisał:

reduktor o przełożeniu 2,93

Fajnie, że znalazłeś, nie mogłem sie dokopać. Jeszcze istotne jakie przełożenia ma w dyfrach i jakie przełożenia generuje przekładnia.

Ogólnie napęd jak w Jeepie Cherokee Trailhawk czy Grand Cherokee, przy takiej samej konstrukcji podwozia i zawieszenia- ogólnie w terenie bez szału, a na pewno nie na poziomie prawdziwej terernówki.

Nie zapominajmy, że dyskusja jest o DEFENDERZE. Gdyby takie mozliwości miał Forester, czy nawet Land Cruiser -OK. Ale to jest następca DEFa :facepalm:

Edytowane przez mechanik
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tragizujesz jak ci co wieszczyli upadek 911 kiedy zrezygnowano z chłodzenia powietrznego, załamanie sprzedaży Subaru, kiedy odeszli od szyb bez ramkowych i wiele innych. Czas pokaże kto miał rację. Stary Def był archaizmem. Moim zdaniem kontynuowanie tego byłoby dużym ryzykiem dla firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, mechanik napisał:

Fajnie, że znalazłeś, nie mogłem sie dokopać. Jeszcze istotne jakie przełożenia ma w dyfrach i jakie przełożenia generuje przekładnia.

Ogólnie napęd jak w Jeepie Cherokee Trailhawk czy Grand Cherokee, przy takiej samej konstrukcji podwozia i zawieszenia- ogólnie w terenie bez szału, a na pewno nie na poziomie prawdziwej terernówki.

Nie zapominajmy, że dyskusja jest o DEFENDERZE. Gdyby takie mozliwości miał Forester, czy nawet Land Cruiser -OK. Ale to jest następca DEFa :facepalm:

 

Wiele osób, które często, gęsto nie miały styczności z prawdziwą terenówką czy walką w terenie nie odróżni większego SUVa od terenówki. Jak buda przypomina Jeepa to znaczy że jest to Jeep, czyli terenówka. 

 

Mechanika, zdolności terenowe już nie są ważne, stąd też taka ilość wersji bulwarowych, z miernymi możliwościami terenowymi. 

 

Są jednak modele, od których wymaga się czegoś więcej. Defender, Discovery, Land Cruiser, Wrangler. Discovery trzyma swoją użyteczność terenową na założonym, średnim poziomie ale Defender swą bardzo wysoką dzielność w terenie utracił. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, chojny napisał:

Są jednak modele, od których wymaga się czegoś więcej. Defender, Discovery, Land Cruiser, Wrangler. Discovery trzyma swoją użyteczność terenową na założonym, średnim poziomie ale Defender swą bardzo wysoką dzielność w terenie utracił. 

Niestety to nie jest już auto które można zabrać na wyprawę przez busz w Australii.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, turdziGT napisał:

Niestety to nie jest już auto które można zabrać na wyprawę przez busz w Australii.

Ma zakaz wstępu? :huh:

 

52 minuty temu, chojny napisał:

 

Defender swą bardzo wysoką dzielność w terenie utracił. 

 

Nic nie utracił, bo wcale jej jakiejś dużej nigdy nie miał. To jest mit jakich wiele. To nie jest samochód do ciężkiego terenu. Są za ciężkie i za słabe mają silniki. Ale jako wyprawówka do dalekich wypadów spisuje się świetnie. Prosta, wytrzymała konstrukcja, duża ładowność i pojemność kabiny, praktyczny w wielu sytuacjach, słowem typowy wół roboczy. To są jego zalety. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...