Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, chojny napisał:

Jeep to na całe szczęście nie jedyna opcja w tej chwili na rynku i nie wypisałeś problemów z SUVami a z Jeepem. 

To co @STIFF opisał to żadne problemy :biglol: Nie wziąłem GC  dlatego że chciałem prawdziwą terenówkę ale trochę wiem o tym aucie.

Tak na prawdę jedyna wada tego modelu to diesel 3,0D VM Motori, zresztą jak to obecnie bywa, diesle są problemowe.

3 godziny temu, STIFF napisał:

jazda taka sama, spalanie średnie z 3500km - moje 7,5 jeep 12

Jeśli auto waży ponad 2 tony musi spalic, jednak nie jest to tajemnicą w czasie podejmowania decyzji. Osobiście dla mnie GC tylko 5.7 HEMI wzwyż.

Akurat 12 litrów to nie jest duża konsumpcja (IMHO) tyle palił mój wolnossacy Forester ciśnięty na autostradzie.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

 

wybor auta to zawsze pewien kompromis, szczegolnie jezeli ma byc ono wielo-zadaniowe

 

nie jezdze non-stop gorskimi serpentynami, wiec bardziej sobie cenie wygodniejsze wsiadanie wysiadanie, spokoj psychiczny w postaci wiekszego przeswitu i bardziej miesistych opon... dobry przyklad to OBK vs Legacy kombi - nie mialbym ani chwili namyslu, ktore z tych aut wybrac

 

bardzo cieplo wspominam Tribece B9 - nie dosc, ze wygladala wyjatkowo, to tez prowadzila sie b. fajnie (jak na swoje gabaryty)

zaczynam myslec, jakie auto rodzinne kupic po obecnym FXT i na 99% bedzie to sredni/duzy SUV

No tak ale kupujesz auto ktore jak by zachowuje te checy i zalety a teraz masz z drugiej strony grupę która wrzuca 21 czy 22 całe na profilu 30 do swojego x3 czy X5  ktore oczywiscie jest na zawieszeniu M sport. Ja niestety z tych ktorzy tego nie rozumieja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, eddie_gt4 napisał:

 

wybor auta to zawsze pewien kompromis, szczegolnie jezeli ma byc ono wielo-zadaniowe

 

nie jezdze non-stop gorskimi serpentynami, wiec bardziej sobie cenie wygodniejsze wsiadanie wysiadanie, spokoj psychiczny w postaci wiekszego przeswitu i bardziej miesistych opon... dobry przyklad to OBK vs Legacy kombi - nie mialbym ani chwili namyslu, ktore z tych aut wybrac

 

bardzo cieplo wspominam Tribece B9 - nie dosc, ze wygladala wyjatkowo, to tez prowadzila sie b. fajnie (jak na swoje gabaryty)

zaczynam myslec, jakie auto rodzinne kupic po obecnym FXT i na 99% bedzie to sredni/duzy SUV

No tak ale kupujesz auto ktore jak by zachowuje te checy i zalety a teraz masz z drugiej strony grupę która wrzuca 21 czy 22 całe na profilu 30 do swojego x3 czy X5  ktore oczywiscie jest na zawieszeniu M sport. Ja niestety z tych ktorzy tego nie rozumiejarozumieją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, chojny napisał:

 

Straszne jak oglądanie samochodu zaczynasz od bagażnika i wyposażenia tylnej kanapy no nie?

od dawna tak robię,, z bagażnikiem praktycznie od zawsze i samochód odpada jak nie jestem w stanie wrzucić snowboardu. Jedynie z ponad tylną kanapę stawiam mocowanie isofix na przednim fotelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, radekk napisał:

od dawna tak robię,, z bagażnikiem praktycznie od zawsze i samochód odpada jak nie jestem w stanie wrzucić snowboardu. Jedynie z ponad tylną kanapę stawiam mocowanie isofix na przednim fotelu

Bosko nie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mechanik napisał:

A po co Ci? Szkodniki mają siedzieć z tyłu, ewentualnie u Babci na działce.

Bo jest większy kontakt, młoda może sama ustawić sobie muzykę, ogrzewanie, więcej widzi, czasami tez jest pomocna w znalezieniu czegoś na trasie, itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasz forumowicz @baggins popełnił artykuł - co się dzieje przy zderzeniu hulajnogi z samochodem ;)

 

https://innpoland.pl/155637,hulajnoga-kontra-samochod-crash-test-zobacz-co-sie-stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, radekk napisał:

Bo jest większy kontakt, młoda może sama ustawić sobie muzykę, ogrzewanie, więcej widzi, czasami tez jest pomocna w znalezieniu czegoś na trasie, itp

Problem tylko w tym ze to najgorsze miejsce w samochodzie jezeli dojdzie do czołowego zderzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, turdziGT napisał:

Problem tylko w tym ze to najgorsze miejsce w samochodzie jezeli dojdzie do czołowego zderzenia.

tyle że co jest aż tyle gorszego w tym miejscu, fotel zawsze odsuwam na maksa do tyłu, poduszka powietrzna wyłączona, fotelik zamontowany na isofix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno z wielu studiów 

 

Cytat

We estimated that the rear seat passenger position may reduce the risk of death in a motor vehicle crash by about 39% and reduce the risk of death or serious injury in a crash by 33%, compared with the front seat passenger position. If the associations that we report are causal, sitting in the rear seat, compared with the front seat, may prevent about 4 in 10 passenger deaths, or 3 in 10 passenger deaths and injuries, that might otherwise occur.

 

 

30% większe ryzyko niz z tylu , to raczej sporo....

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, turdziGT napisał:

No cos jest bo statystycznie stopień urazów u pasażera na przednim fotelu jest większy niz u kierowcy.

Od niedawna powinno już być lepiej, bo zmieniły się testy zderzeniowe i zdaje się, że czołowe wykonywane są też od strony pasażera, a nie tylko kierowcy jak dotychczas. Było to niestety skrzętnie wykorzystywane przez producentów robiących samochody pod testy (czyli wszystkich), którzy dawali mocniejsze zabezpieczenia tylko po stronie testu (kierowcy). Business is business...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, turdziGT napisał:

Jedno z wielu studiów 

 

 

 

30% większe ryzyko niz z tylu , to raczej sporo....

pytanie też jak ci pasażerowie siedzieli, bo często jak widzę jak siedzą o głowę bliżej niż kierowca, albo z nogami na desce rozdzielczej, czy wręcz leżą, to nie dziwię się. I to co @Kambol napisał, miejmy nadzieję że faktycznie poprawia się to.

Jeszcze w aucie w którym przykładowo nie ma z tyłu bocznych poduszek to już nawet wiedząc o kilku % gorszym wyniku z przodu wolałbym jednak tam posadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, turdziGT napisał:

Jak kazda statystyka da sie manipulowac w zaleznosci od tego co chcesz pokazac.

 

OT: Wspomnial mi sie stary kawal... 

 

- Pytanie: co wspolnego miedzy statystyka a bikini / kobiecym strojem kapielowym?

- Hmmm...

- Wiele ukazuja, ale najwazniejsze rzeczy od nas ukrywaja ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy wywiad z dwoma Brytyjczykami, kolekcjonerami aut z demoludów. A wszystko zaczęło się od FSO na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych gdy były to najtańsze nowe auta na rynku. :D

https://spidersweb.pl/autoblog/samochody-z-bloku-wschodniego-wywiad/

Edytowane przez Michał W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://wrc.net.pl/splonal-zywcem-w-tesli-bo-nie-chcialy-sie-otworzyc-drzwi-rodzina-pozywa-firme-muska

 

także ten, w temacie wysuwanych klamek które mamy tez w Land Roverach, Range Roverach czy Jaguarach. Miałem te same obawy jak pierwszy raz zobaczyłem to rozwiązanie w którymś z powyższych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Zyzol napisał:

Policja stała i się patrzyła zamiast wybić szyby?

Byłeś przy tym? A może próbowałeś wybić szybę w Tesli? 

 

2 godziny temu, Zyzol napisał:

Te klamki mają chyba opcję ręcznego otwierania...

Te klamki są tak dopasowane, że nawet scyzoryka nie włożysz żeby ją wysunąć. Teoretycznie powinny się wysunąć same, ale podczas kolizji pirotechniczna klema odcina dopływ prądu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, hak64 napisał:

Byłeś przy tym? A może próbowałeś wybić szybę w Tesli? 

Tesle mają pancerne szyby, czy szyby niewybijalne z kosmicznych materiałów?

 

Jeżeli nie wysunęły się klamki to równie dobrze mógłby nie odblokować się centralny zamek i zwykle klamki niczego by tu nie zmieniły
 

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...