Jump to content
WRC fan

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru

Recommended Posts

Ford i Volkswagen chca polaczyc sily. Wymagana jest "tylko" jeszcze zgoda rady nadzorczej VW. Celem ma byc produkcja Pick-upow z logiem niemieckiego producenta w fabrykach Forda, ewentualna kooperacja w kategorii transporterow i - podobnie jak wielu innych - wspolpracowac nad technologiami samochodow elektrycznych i autonomicznych.

 

Co zwrocilo moja uwage, to fragment tekstu, w ktorym mowa o tym, ze Ford ma rowniez miec mozliwosc korzystania z Volkswagenowskiej platformy MEB. To ma Forda "uratowac" w Europie, bo aktualnie musieliby placic wysokie kary od roku 2021 bo ... nie spelniaja limitow emisyjnych. 

 

Celowo to podkreslam, bo mam wrazenie, ze na forum wciaz jest spore grono osob, ktore tlumaczenie, ze Subaru ma problemy ze spelnieniem norm, uwazaja za bujdy. Skoro nawet tak duzy koncern jak Ford ma z tym klopoty, to moze jednak cos w tym jest...? ;)

 

https://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/autobranche-die-allianz-von-vw-und-ford-ist-fast-perfekt/24520330.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Than_Junior napisał:

Ford ma rowniez miec mozliwosc korzystania z Volkswagenowskiej platformy MEB

Czyli silnik spełniający normy mają tylko nie ma gdzie go zamontować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Czyli silnik spełniający normy mają tylko nie ma gdzie go zamontować?

 

Sorry, nie dopisalem: MEB to platforma dla samochodow elektrycznych :) Ma to pomoc Fordowi w Produkcji elektrykow, a wiec tym samym na obnizenie srednich emisji. Dla mnie po prostu stwierdzenie, ze bez tego sa skazani na porazke w EU bylo szokujace. Przeciez maja sporo malych samochodow z malymi silnikami. Wysoko motoryzowanych nie ma az tak duzo... a jednak problem jest

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Than_Junior napisał:

 

Sorry, nie dopisalem: MEB to platforma dla samochodow elektrycznych :) Ma to pomoc Fordowi w Produkcji elektrykow, a wiec tym samym na obnizenie srednich emisji. Dla mnie po prostu stwierdzenie, ze bez tego sa skazani na porazke w EU bylo szokujace. Przeciez maja sporo malych samochodow z malymi silnikami. Wysoko motoryzowanych nie ma az tak duzo... a jednak problem jest

Proszę tutaj przekierować wszystkich maruderów co już dzisiaj za gotówkę kupują w salonie Subaru, które ma 5 sek do setki. Elektryki to ślepa uliczka. Toyota o tym wie i dlatego leci w hybrydy. Jak coś to @MateuszWwa Wam wszystko wyjaśni :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

(...) Elektryki to ślepa uliczka. Toyota o tym wie i dlatego leci w hybrydy (...)

 

nawet panowie z BMW o tym wiedza ;):biglol:

 

BMW executive and board member Klaus Fröhlich told reporters this week that the shift to cars powered by electricity is “overhyped,” and said that there is “no” consumer demand for them. Curiously, Fröhlich made these comments at an event where BMW proudly announced it will accelerate plans to release 25 cars that are partially or fully electric, moving the timeline up two years from 2025 to 2023.

 

Fröhlich said all-electric vehicles “cost more in terms of raw materials for batteries” than gas or hybrid cars, and added that those prices “could eventually worsen as demand for these raw materials increases.” He also claimed that, broadly, there are “regulator requests for [all-electric vehicles], but no customer requests.” Fröhlich said BMW could “flood” Europe with a million all-electric cars if it was able to offer a big government incentive, but claimed that “Europeans won’t buy these things.”

 

“From what we see, [all-electric vehicles] are for China and California and everywhere else is better off with [plug-in hybrids] with good EV range,” Fröhlich said. He added that he expects diesel engines to survive for at least 20 more years, and gas engines for at least 30.

 

https://www.theverge.com/2019/6/28/19154233/bmw-electric-vehicles-ev-event-executive-overhyped

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, eddie_gt4 napisał:

nawet panowie z BMW o tym wiedza ;):biglol:

 

ta, tylko ze akurat Fröhlich jest dosc kontrowersyjny (i tradycjonalista).... zwroc uwage, ze jego wypowiedz w tym kontekscie praktycznie mozna skrocic jako "wlasciwie to eletkryki sa bez sensu, ale oto prezentujemy elektryczny motocykl i hybrydowy high-performance prototyp spod znaku BMW M"

 

poza tym, jeszcze w 2015 roku na pytanie "czy Niemcy sa jeszcze niegotowi na elektryki?" odpowiedzial, ze tak by tego nie ujal, ze po prostu infrastruktura i legislacja musza sie bardziej postarac o poparcie mobilnosci elektrycznej. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

ja sedno przekazu odebralem inaczej: moglibysmy zawalic rynek elektrykami, ale Europejczycy* zbyt cenia swoje ciezko zarobione pieniazki i nie beda kupowali tych ustrojstw, no chyba ze rzady w poszczegolnych krajach doloza do naszego interesu i dadza subsydie na zakup EV

 

 

 

*Norwegowie z ich nafto-gazo-dolarami sie nie licza :mrgreen:

Edited by eddie_gt4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowa Camry, 2,5L, hybryda, 218KM i prędkość maksymalna... 180km/h. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, chojny napisał:

180km/h.

na wstecznym :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
38 minut temu, chojny napisał:

Nowa Camry, 2,5L, hybryda, 218KM i prędkość maksymalna... 180km/h. 

 

no i?

 

Subaru WRX, 6MT, turbo-benzyna, 268 KM i Vmax... 215 km/h :o:biglol:

Edited by eddie_gt4

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, FilipeK napisał:

na wstecznym :D 

 

Chyba raczej na tych do przodu. 

 

8 minut temu, eddie_gt4 napisał:

Subaru WRX, 6MT, turbo-benzyna, 268 KM i Vmax... 215 km/h :o:biglol:

 

Nie wiem o jakim modelu piszesz ale Impreza WRX 265KM ma katalogowo 238km/h a leciwe GT idzie do końca licznika. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, chojny napisał:

 

Chyba raczej na tych do przodu. 

 

 

Nie wiem o jakim modelu piszesz ale Impreza WRX 265KM ma katalogowo 238km/h a leciwe GT idzie do końca licznika. 

 

o obecnym, ktory to (nadal) jest dostepny na poszczegolnych rynkach

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, chojny napisał:

Impreza WRX 265KM ma katalogowo 238km/h a leciwe GT idzie do końca licznika. 

 

katologowo to auto chyba mialo 209 km/h ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

o obecnym, ktory to (nadal) jest dostepny na poszczegolnych rynkach

 

10 minut rycia po bzdurnych marketingowych pierdołach ale się doszukałem. Faktycznie tylko 218km/h. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

 

katologowo to auto chyba mialo 209 km/h ;)

 

Nie wiem o którym teraz piszesz ale GT miało 231km/h. 

 

 

Ale 180km/h??? Poważnie? Seicento tyle jeździłem. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, chojny napisał:

 

10 minut rycia po bzdurnych marketingowych pierdołach ale się doszukałem. Faktycznie tylko 218km/h. 

 

nie wiem skad bierzesz te cyferki, ale mniejsza o to...

 

https://subaru.ru/models/wrx

 

5 minut temu, chojny napisał:

 

Nie wiem o którym teraz piszesz ale GT miało 231km/h. 

 

 

Ale 180km/h??? Poważnie? Seicento tyle jeździłem. 

 

sam pisales o WRX 265 KM, do tego modelu sie odnioslem - taka wersja wystepowala rozwniez w EU / PL, ale dosc krotko...

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, chojny napisał:

Ale 180km/h??? Poważnie? Seicento tyle jeździłem. 

 

to pewnie ten nowy trend, ktoremu poddaje sie coraz wiecej producentow...

 

o ograniczeniu Vmax w nowych Volvo nic nie slyszales?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, chojny napisał:

Nowa Camry, 2,5L, hybryda, 218KM i prędkość maksymalna... 180km/h. 

Też już to widziałem. Jakoś tak jdm'owo to wygląda...

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, BartZ napisał:

Też już to widziałem. Jakoś tak jdm'owo to wygląda...

 

Też mi się tak wydaje. Blokada i tyle. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

to pewnie ten nowy trend, ktoremu poddaje sie coraz wiecej producentow...

 

o ograniczeniu Vmax w nowych Volvo nic nie slyszales?

 

Słyszałem ale jakoś tak człowiek odbiera to jako daleką przyszłość a tu proszę... 180km/h i koniec. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, eddie_gt4 napisał:

nie wiem skad bierzesz te cyferki, ale mniejsza o to...

 

 

Z "internetów" ale się czegoś sensownie doszukać, zwykłych, podstawowych danych dotyczących osiągów w czasach CO2/km i innych ekobzdur to koniec świata. 

 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

180 km/h bo na tyle jest ogranicznik.  Swego czasu Lexus GS 350 AWD (ponad "czysta" koni) miał kaganiec na 200 km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oglądałem testy i prezentacje nowej camry. Auto bardzo mi się podoba, abstrahując już od sentymentów,

i może w realnych warunkach większe prędkości nie są potrzebne, niemniej wygląda to trochę słabo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...