Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, Than_Junior napisał:

 

Jesli mam nie ufac uznanym mediom takim jak BBC, to ja juz sam nie wiem jak zyc ;) Podaj zrodlo potwierdzajace Twoja wypowiedz, chetnie poczytam!

 

 

 

 

 

BBC News to chyba najbardziej anty-polski kanal przekazu wiadomosci angielsko jezycznych w internecie - najgorrsze ze ma opinie uznanego, ale przez ostatnie 20 lat jakosc przekazu zeszla do poziomu Pudelka.  Powedem takiego stanu rzeczy jest internet, i w efekcie brak prawdziwych reporterow - bo teraz bardziej sie liczy kto pierwszy napisze a nie kto napisze prawde.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tylko ja uważam, że ten fragment ustawy wprowadzi jeszcze większy burdel niż jest i nic nie rozwiążę?

Jak dobrze interpretuję ten fragment, jak sprzedam moje Subaru z rejestracją SB do Warszawy, to nowy właściciel będzie mógł zostawić tą rejestrację. Po co wtedy wyróżniki powiatów?

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/wazne-zmiany-dla-kierowcow/w9gg5v9?utm_source

Cytat

Ministerstwo Infrastruktury proponuje, żeby po kupieniu używanego pojazdu nie było konieczności zmiany tablic rejestracyjnych przez nowego właściciela. Oczywiście dotyczy to wyłącznie aut, które wcześniej były już wprowadzone do polskiej ewidencji. Starosta wydawałby właścicielowi pojazdu jedynie decyzję o przerejestrowaniu go oraz dowód rejestracyjny, a także dokonywał legalizacji dotychczasowych tablic rejestracyjnych. Ustawodawcy planują również rezygnację z nalepki kontrolnej, umieszczanej w prawym dolnym rogu przedniej szyby.

 

Jak dobrze kojarzę, w całej UE (oprócz UK), to rejestracja jest przypisana do osoby, zamieszkałej w danym rejonie i mogę Sobie tą rejestrację zostawić na życzenie, dla kolejnego auta. Nie mówią już o Szwajcarii, gdzie na jedną rejestrację mogę mieć 3 auta i płacić tylko ubezpieczenie od najdroższego!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.05.2019 o 17:51, Than_Junior napisał:

 

Jesli mam nie ufac uznanym mediom takim jak BBC, to ja juz sam nie wiem jak zyc ;)

 

 

 

 

 

Chyba żartujesz? Zakłamany przekaz promujący całą inność w imię poprawności. Nawet jajby Clarcson nikogo nie uderzył to i tak ekipa TG miała z nimi na pieńku, że wyrażają opinię niezgodną z promowanym światopoglądem. Nie mówie już o sponsorowanych materiałach. To nie to samo BBC i nie piszę tu tylko o kanale informacyjnym.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, FilipBB napisał:

Czy tylko ja uważam, że ten fragment ustawy wprowadzi jeszcze większy burdel niż jest i nic nie rozwiążę?

Jak dobrze interpretuję ten fragment, jak sprzedam moje Subaru z rejestracją SB do Warszawy, to nowy właściciel będzie mógł zostawić tą rejestrację. Po co wtedy wyróżniki powiatów?

...

Kto teraz patrzy na wyróżniki? Sporo jest zarejestrowanych na banki, sporo ma już po poprzednim właścicielu- od dawna się prosi o taką zmianę.

Ostatnio co pamiętam, że był za wyróżnik jakikolwiek plus, to ze 20 lat temu pod zamkiem w Lublinie było darmowe parkowanie dla lokalnych.

A teraz jedynie rysowanie samochodów spoza osiedla, wyginanie wycieraczek bo z innej dzielnicy czy też ataki pseudokibiców za wyróżniki z drugiego miasteczka.

Edytowane przez Dymian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dymian napisał:

Kto teraz patrzy na wyróżniki? Sporo jest zarejestrowanych na banki, sporo ma już po poprzednim właścicielu- od dawna się prosi o taką zmianę.

Ostatnio co pamiętam, że był za wyróżnik jakikolwiek plus, to ze 20 lat temu pod zamkiem w Lublinie było darmowe parkowanie dla lokalnych.

A teraz jedynie rysowanie samochodów spoza osiedla, wyginanie wycieraczek bo z innej dzielnicy czy też ataki pseudokibiców za wyróżniki z drugiego miasteczka.

No ale jednak banki zawsze mają w ramach powiatu, to samo leasing. Po poprzednim właścicielu możesz mieć tylko w tym samym powiacie. Jak nie będzie wyróżników, to ile cyfr/liter będą musiały mieć tablice aby dla wszystkich starczyło? Poza tym, jak to się ma do profesjonalnej rejestracji dla dealerów, gdzie właśnie będą mieli stałą pulę tablic, które będą mogli zakładać na auta do jazd testowych. W przypadku firm/dealerów, tablica będzie do nich przypisana, a w przypadku osób fizycznych do auta? To się kupy nie trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, FilipBB napisał:

No ale jednak banki zawsze mają w ramach powiatu, to samo leasing.

 

Obok mojej babci koleś ma cały tabor na rejestracjach PO- skromne 550km od ów Poznania.

 

btw. mi osobiście wisi jakie rejestracje ma wóz- ku czemu mi to w ogóle? Bo jak BI to mam trąbić 11sek, jak WI to 8 sek, jak LLU to 1 sek bo ich już los pokarał? (ostatnie zdanie zasłyszane). Co Ci w ogóle daje ta rejonizacja etc.? Do jakiego WK pójdzie pierwszy lub chętny kolejny nabywca takie będą rejestracje. A czy będzie D0 BUZI czy WK X555X czy też SZO 99XX99 to mi to lotto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, FilipBB napisał:

No ale jednak banki zawsze mają w ramach powiatu, to samo leasing.

Leasing najwyżej w ramach województwa, i to nie zawsze - zależy od siedziby przedstawicielstwa. Sporo aut wyleasingowanych jeździ z warszawskimi numerami.

 

13 godzin temu, FilipBB napisał:

Jak nie będzie wyróżników, to ile cyfr/liter będą musiały mieć tablice aby dla wszystkich starczyło?

Oj, w Wielkiej Brytanii jakoś wystarcza, u nas też wystarczy.

 

Osoby biegłe w matematyce mogą policzyć, ile unikatowych kombinacji można utworzyć dla siedmioelementowego zbioru (bo tyle mamy maksymalnie pozycji?), a każdy element może mieć w przypadku cyfr 10 wartości, a w przypadku liter - dwadzieściakilka. Myślę, że wystarczyłoby na całą Unię Europejską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
23 godziny temu, jozef1972 napisał:

może to będzie następca mojego FXT;)

mojego też.

Co prawda jakoś do tej pory nie mam serca się z nim rozstać, ale następcy są 3 (i każdy w preferencjach ma po 33,3%):  NX, GLC i właśnie Stelvio :krecka_dostal:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michelin przedstawil kolejna odslone prototypu nowego rodzaju opony, Uptis. Juz dorbych pare lat temu pojawily sie pierwsze wizje czegos podobnego, a potem bylo cicho. Tym razem podobno sa juz bliscy wprowadzenia na rynek (2024).

 

Opony te, zamiast tradycyjnej komory wypelnionej sprezonym powietrzem, posiadaja poprzeczne scianki z mieszanki kompozytowej ze wzmocnieniami z wlokna szklanego. Podobno maja byc sztywniejsze i jednoczesnie bardziej komfortowe od tradycyjnych opon, a przy tym prawie calkowicie odporne na awarie. 

Pomysl mi sie podoba, bo jakby nie bylo idea opony ma juz ponad 100 lat i pozostala w istocie niezmieniona do dzis. Skoro zarowno w kwestii konstrukcji nadwozia i podwozia oraz napedu aktualnie robimy wielkie postepy, to czemu nie zmienic rowniez idei opon? :)

https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/werkstatt/michelin-uptis-luftloser-reifen/

 

Michelin-Uptis-luftloser-Reifen-fotoshow

 

Michelin-Uptis-luftloser-Reifen-fotoshow

 

Michelin-Uptis-luftloser-Reifen-fotoshow

 

Michelin-Uptis-luftloser-Reifen-fotoshow

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, pegi napisał:

Czy w takiej oponie zmienia się "ciśnienie", co czasem trzeba zrobić?

 

Można np. zastosować regulowaną wewnętrzną obręcz opony. Co spowoduje różnicę w miękkości, co może odpowiadać różnym ciśnieniom....tak myślę ;)

 

Generalnie fajny pomysł, ale zapewne pozostanie ciekawym prototypem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Than_Junior napisał:

Michelin przedstawil kolejna odslone prototypu nowego rodzaju opony, Uptis. Juz dorbych pare lat temu pojawily sie pierwsze wizje czegos podobnego, a potem bylo cicho. Tym razem podobno sa juz bliscy wprowadzenia na rynek (2024).

Pomysł fajny, ale po pierwsze, ciekawe jak skalkulują ceny, no i po drugie, co z brudem dostającym się do środka i wpływającym na wyważenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://dziennikzwiazkowy.com/motoryzacja/co-sie-stalo-z-honda/

 

https://www.carcomplaints.com/news/2018/honda-earth-dreams-engine-lawsuit-cr-v-civic.shtml

 

Hondowskie silniki n/a to bylo mistrzostwo swiata :unsure:

pamietam na poczatku lat 90-tych siostra miala Civica "w sedanie" z silnikiem 1.5 (jescze na gazniku), doslownie nie bylo slychac jak pracowal, za kilka lat sprzedala autko, potem wiele lat pozniej spotkalem to samo auto, nadwozie bylo podgryzionie przez ruda, ale silnik nadal chodzil jak zegarek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę. Naprawdę nie sądziłem, ze kiedyś to powiem... dostałem na weekend Peugeota 3008 - cały czas chce żony GTI wymienić na coś wygodniejszego. Odbierając z salonu dowiedziałem się, ze to 1.2 turbo :facepalm:

chcialem obrócić się na pięcie i wyjść, ale mysle: skoro już tu jestem...

Do teraz zrobiłem tym autem 150 km w każdych możliwych warunkach poza autostrada. Stwierdzam, ze ten silnik 1.2 jest genialny. Kurczę naprawdę mi to przeszło przez „usta” :blink:

nawet w 5 osób dawał radę pociągnąć te budę. Żwawo chodzi, nawet coś można było wyprzedzić na trasie. Nawet moja żona, która na codzień jeździ GTI powiedziała, ze ten silnik by jej w zupełności wystarczył. Niestety ma jedna bardzo poważna wadę. 10l/100 km przy spokojnej jeździe na przedmieściach?! :blink:

Ale to napawa mnie optymizmem, ze Forester z e-boxerem będzie nam mocowo wystarczał :yahoo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...