Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
W dniu 5.07.2018 o 14:39, Turbo napisał:

Czytam ten artykuł i jednej rzeczy nie mogę z niego wyłuskać - po jaką cholerę są te nowe oznaczenia? Nie mogę się pozbyć wrażenia, że one mają być, bo ktoś je sobie wymyślił.

A jak się będzie odróżniać np. benzynę 95 od 98 oktanowej? Nowe oznaczenie mówi tylko o dodatku biopaliw...:wub:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, hesus napisał:

Odnośnie tego Singera - ten obrotomierz to jedna z najładniejszych rzeczy jakie od dawna widziałem w moto. Niesamowite przywiązanie do detali.

 

Jakoś mnie nie przekonuje, leci trochę rosyjskim stylem (złoto, przepych). Wolałbym coś w tym stylu:

Singer-911-2011-1600-60.jpg

 

albo

sunstorm-nc1x-01.jpg

Edytowane przez Korton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam informacji na temat kilku aut używanych, może ktoś ma styczność lub jeździ:
1. Volvo XC70 z roczników 2010-2013 (silniki d3, d4, d5 najchętniej )
2. Audi A4 allroad 2010-2013 (diesel lub ewentualnie benzyna)
3. Mazda CX-5 pierwszej generacji z początków produkcji (2.0 lub 2.2 ropa)
4. Volvo XC60 (2010-2012)

Szukam wszelkich informacji o awaryjności, słabych punktach, mankamentach, kosztach utrzymania itp.

Będę wdzięczny za podzielenie się wiedza tajemna :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 17.07.2018 o 09:27, sredniaq napisał:

Volvo XC70 z roczników 2010-2013 (silniki d3, d4, d5 najchętniej )

Wszystkie silniki 2.4 5cio cylindrowe są bardzo trwałe. Jak w każdym dieslu z DPFem trzeba od czasu do czasu dać w schaba na trasie.  Im mniejsza moc tym lepsza trwałość, ale wiele źródeł nie dopowiada, że chodzi tutaj o automatyczne skrzynię biegów Aisin, które nie lubią dużego momentu. Okolice 150kkm to okres w którym może coś rypnąć - oczywiście zależy jak była jeżdżona. Cena naprawy jest w okolicach 3-5 tysięcy.

Poza tym bardzo fajne rodzinne auto, jakbym brał to w wersji Summun, ale nie chciałbym mieć adaptacyjnego zawieszenia (zmienia twardość a nie wysokość). Mimo, że przydaje się utwardzenie podwyższonego kombiaka to para amorków na przód to cena rzędu 3-5kPLN jeśli chodzi o oryginały. 

Stosunkowo mało modeli nawet w wersji Summun ma adaptacyjny tempomat. Dużo ogłoszeń ma taką opcję, ale najczęściej to nie jest prawda - łatwo poznać, że auto takie coś ma: po prawej stronie chłodnicy na grillu powinna być taka jednolita płytka.

Haldex daje radę ale nie jest to stały napęd.

Jakbym robił rocznie 15-20kkm to bym brał jednak benzyniaka T6, czyli 3.0 turbo. Chleje jak stary żul, ale odpycha się super. Znowu dochodzi sprawa skrzyni. Silnik bezawaryjny i często auto jest dobrze doposażone.

Jak jest kasa na sprowadzenie auta powyżej 2 litrów to bym się pochylił nad rynkiem niemieckim: jako, że tam jest duża rodzima konkurencja Volvo bardzo dobrze doposażało auta. Aktywny tempomat był na porządku dziennym a i często spotkać można auta z Webasto.

Benzynę 3.2 odpuść - pali tyle co T6, w porównaniu do T6 nie jedzie a dodatkowo łyka olej i jakaś seria miała problem z rozrządem. 

W dniu 17.07.2018 o 09:27, sredniaq napisał:

Audi A4 allroad 2010-2013 (diesel lub ewentualnie benzyna)

Jak benzyna 2.0 TFSI to uważaj czy nie jest to seria która pali litr oleju na 1000km. Z tego co pamiętam to w okolicach bodajże 2012 to naprawili ale sprawdź. Wersje 3.0 TFSI można śmiało brać. Diesle 2.0 TDI też ok, ale 3.0 TDI lepszy :)

W dniu 17.07.2018 o 09:27, sredniaq napisał:

Mazda CX-5 pierwszej generacji z początków produkcji (2.0 lub 2.2 ropa)

W pierwszych dieslach wycierały się wałki rozrządu. Jak brać diesla to od 2014.

 

W dniu 17.07.2018 o 09:27, sredniaq napisał:

Volvo XC60 (2010-2012)

Te same komentarze co do XC70.  Mówi się, że XC60 ma trwalsze zawieszenie (nie adaptacyjne).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, RoadRunner napisał:

Jak jest kasa na sprowadzenie auta powyżej 2 litrów to bym się pochylił nad rynkiem niemieckim

Auto chcę kupić lokalnie, tzn. na miejscu :) w Norwegii,

23 minuty temu, RoadRunner napisał:

Jakbym robił rocznie 15-20kkm to bym brał jednak benzyniaka T6, czyli 3.0 turbo

Odpada. Wszystkie auta z dużą mocą są niewspółmiernie drogieeee.... do mandatów :P

24 minuty temu, RoadRunner napisał:

Jak benzyna 2.0 TFSI to uważaj czy nie jest to seria która pali litr oleju na 1000km. Z tego co pamiętam to w okolicach bodajże 2012 to naprawili ale sprawdź. Wersje 3.0 TFSI można śmiało brać. Diesle 2.0 TDI też ok, ale 3.0 TDI lepszy :)

Jakby się trafiła benzyna spalająca olej, to jaki orientacyjny koszt ogarnięcia tematu?

3.0TDI odpada z powodów j.w.

25 minut temu, RoadRunner napisał:

W pierwszych dieslach wycierały się wałki rozrządu. Jak brać diesla to od 2014.

 

Czyli z większym przebiegiem zwiększone ryzyko? Wiesz może w jakim przedziale km usterka występowała?

26 minut temu, RoadRunner napisał:

Te same komentarze co do XC70.  Mówi się, że XC60 ma trwalsze zawieszenie (nie adaptacyjne).

 

Po ostatniej dyskusji z żoną skreśliliśmy go z listy m.in. za ceny zakupu. Bliżej mi już do Forestera SJ z początków produkcji, jeśli będzie SUV

 

 

@RoadRunner serdecznie dziękuję za wszystkie informacje :)

 

Do listy kandydatów dopisuję Skodę Octavię benzyna lub diesel 4x4, Outbacka 2011- benzyna, zerkam na BMW serii 3 z Xdrive...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2018 o 13:01, sluf napisał:

Niech spoczywa w spokoju. Wielka strata dla świata motoryzacji. Wielce zasłużony dla Fiata Alfy Ferrari, Chryslera i nie tylko.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2018 o 15:11, sredniaq napisał:

Jakby się trafiła benzyna spalająca olej, to jaki orientacyjny koszt ogarnięcia tematu?

Od 5k do 20k w zależności co padło i gdzie naprawiasz. Jak bym unikał dla bezpieczeństwa 2.0 TFSI przed 2014. Kupisz taki który spala olej i nie wiesz w jakim stanie jest silnik. W jak dobrym to bodajże pierścienie wystarczy zmienić i wtedy mniejszy koszt. Ale jak się okaże, że panewki padają czy wał korbowy to już nieciekawie się robi.

 

W dniu 26.07.2018 o 15:11, sredniaq napisał:

Czyli z większym przebiegiem zwiększone ryzyko? Wiesz może w jakim przedziale km usterka występowała?

Im większy przebieg tym gorzej, no chyba, że wymienili silnik na nowy bo Mazda wymieniała jak miałeś opiłki w oleju.

 

W dniu 26.07.2018 o 15:11, sredniaq napisał:

Do listy kandydatów dopisuję Skodę Octavię benzyna lub diesel 4x4, Outbacka 2011- benzyna, zerkam na BMW serii 3 z Xdrive...

Jak Octavia to 2.0 diesel. Skoro większe silniki skreślasz to odpada 3.6 benzyna i zostaje 1.8 na wtrysku bezpośrednim. W tym z kolei rozciągały/zrywały się paski rozrządu - jeśli 1.8 to po akcji naprawczej.

Outback - jak najbardziej. Wolnossący silnik sporo pojeździ.

BMW X3 - tutaj w rocznikach o których myślisz zarówno 2.0 diesle o oznaczeniu N47 jak i turbo benzyny miały problemy. Lepsze są 3.0 silniki (benzyna i diesel). 

 

NIe boisz się kupować w Norwegii diesla ? W Niemczech już parę miast wprowadza obszary gdzie jest zakaz diesli nie spełniających normy EURO 5/6.

 

Z tego co typujesz to ja rozumuję tak: skoro silniki większej pojemności odpadają to raczej nie zależy Ci mocno na osiągach (z drugiej strony czy w Norwegii jest gdzie pocisnąć ? - byłem wprawdzie raz i wszędzie duże ograniczenia widziałem).  Jeśli ma być coś niezawodnego to ja bym popatrzył na coś spośród: Subaru OBK/Forek, Toyota Rav IV, Honda CRV. Ze względu na napęd Subaru wydaje się mocno sensowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, RoadRunner napisał:

Z tego co typujesz to ja rozumuję tak: skoro silniki większej pojemności odpadają to raczej nie zależy Ci mocno na osiągach (z drugiej strony czy w Norwegii jest gdzie pocisnąć ? - byłem wprawdzie raz i wszędzie duże ograniczenia widziałem)

Dobrze kombinujesz. Ma być w miarę duży, rodzinny, wygodny.

8 godzin temu, RoadRunner napisał:

NIe boisz się kupować w Norwegii diesla ?

Najchętniej jakaś sensowna benzyna, stąd m.in. pomysł na Octavię, może Mazdę, Toykę, Hondę lub Subaru (ciężko przekonać swoją lepszą połowę). No i jest jeszcze Volvo V70/XC70 :wub:

Mieszkam na wiosce i do Oslo jeżdżę okazyjnie. Trzeba wtedy uiścić dodatkową opłatę za wjazd. Generalnie nie dotyczy...

Szukam, rozważam :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...