Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

The Q60's available Intelligent All-Wheel Drive (AWD) system provides enhanced stability for greater road holding in low-grip conditions, distributing torque 50:50 between front and rear wheels in its default setting. If the car detects that the extra traction isn't immediately required, the system will revert to 100 percent rear-wheel drive, redistributing power to each of the four wheels as conditions change or if it detects a momentary loss of traction.

Co prawda nie jest to tak złe jak dołączany tył i nawet może dawać więcej radochy niż stały 50:50, ale do VTD 36:64 trochę temu brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na www.samar.pl podano ceny nowego civica - ceny aut, nawet tch z solnikami 1.0 odlatują !

Mam wrażenie że ostatnio większość producentów samochodów "popularnych" odleciała z cenami.

Sensownie wyposażone kompakty z jakimś downsizingowym silniczkiem ocierają się o granicę 100k PLN. Klasa średnia potrafi dobić w okolice 200k. Renault z jakimś dychawicznym silnikiem 1.6 i wyposażeniem nie urywającym pośladków kosztuje tyle co przyzwoita kawalerka w małym mieście. Z drugiej strony w samochodzie można spać a kawalerką na wczasy w Chorwacji się nie pojedzie ;)

Chyba że te ceny są tylko tak wysokie żeby potem można zaoferować wysoki "upust". "Kowalski" wyjdzie z bananem na twarzy jaki to z niego negocjator wspaniały. Ewentualnie może się jednak trafi jeleń który za to zapłaci pełną kwotę.

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzisiaj na www.samar.pl podano ceny nowego civica - ceny aut, nawet tch z solnikami 1.0 odlatują !

Mam wrażenie że ostatnio większość producentów samochodów "popularnych" odleciała z cenami.

Sensownie wyposażone kompakty z jakimś downsizingowym silniczkiem ocierają się o granicę 100k PLN. Klasa średnia potrafi dobić w okolice 200k. Renault z jakimś dychawicznym silnikiem 1.6 i wyposażeniem nie urywającym pośladków kosztuje tyle co przyzwoita kawalerka w małym mieście. Z drugiej strony w samochodzie można spać a kawalerką na wczasy w Chorwacji się nie pojedzie ;)

Chyba że te ceny są tylko tak wysokie żeby potem można zaoferować wysoki "upust". "Kowalski" wyjdzie z bananem na twarzy jaki to z niego negocjator wspaniały. Ewentualnie może się jednak trafi jeleń który za to zapłaci pełną kwotę.

 

Dokładnie tak, pamiętam że w 2000r. kupiliśmy nowego Accorda za 69tys. zł, gdzie te czasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśmy 4-5 lat temu za bardzo dobrze wyposażoną Lagunę z 2 ltr dieslem dali grubo poniżej 100tyś. Dzisiaj podobnie wyposażony Talisman z silnikiem 1.6 kosztuje w okolicach 160 tyś.

Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.kia.com/us/en/content/vehicles/upcoming-vehicles/2018-stinger

http://www.thecurveahead.net/resources/KiaStingerWorldDebutAtNAIAS.doc

 

Kia skusiła się na zrobienie czegoś w stylu SVXa. Wygląd z zewnątrz nie jest bardzo zaskakujący, ale wnętrze już zalatuje z lekka minimalizmem Tesli. Są też pewne inspiracje z lotnictwa. Jest też mokry sen części SVXiarzy, czyli uturbione 3.3l :mrgreen: Ogólnie trochę nieoczekiwany ruch ze strony tej marki, jeśli ten napęd AWD będzie przyzwoity i wersja produkcyjna to mocno trzymam kciuki i zbieram fundusze na rok 2020 :)

 

Ciekawe tylko czy będzie tak gazowalne jak EG33.

 

EDIT: Widzę, że było w Hot Hatch Hysteria, ale Grand Touring to chyba nie Hot Hatch :D

Edytowane przez Voldemort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś miał styczność z Porsche Cayenne s - turbo V8 ?

Oglądamy z żoną auta i jeszcze ten oprócz audi jest w kręgu zainteresowań.

W 2009 w ramach praktyk w Porsche trochę jeździłem ówczesnym modelem Cayenne S oraz GTS, czyli z V8 ale bez turbo. W czymś moge pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ktoś miał styczność z Porsche Cayenne s - turbo V8 ?

Oglądamy z żoną auta i jeszcze ten oprócz audi jest w kręgu zainteresowań.

W 2009 w ramach praktyk w Porsche trochę jeździłem ówczesnym modelem Cayenne S oraz GTS, czyli z V8 ale bez turbo. W czymś moge pomóc?

 

To prawda ze te silniki miały problem z układem chłodzenia ? Następstwem tego był zatarty 4 cylinder? Krotko mówiąc czy porshe cayenne to kupa ?

Podobno remont tych silników nieunikniony? Przy znacznie małych przebiegach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy ktoś miał styczność z Porsche Cayenne s - turbo V8 ?

Oglądamy z żoną auta i jeszcze ten oprócz audi jest w kręgu zainteresowań.

 

W 2009 w ramach praktyk w Porsche trochę jeździłem ówczesnym modelem Cayenne S oraz GTS, czyli z V8 ale bez turbo. W czymś moge pomóc?

To prawda ze te silniki miały problem z układem chłodzenia ? Następstwem tego był zatarty 4 cylinder? Krotko mówiąc czy porshe cayenne to kupa ?

Podobno remont tych silników nieunikniony? Przy znacznie małych przebiegach...

Ja słyszałem że wrodzone wady fabryczne to elektronika, pod względem mechanicznym raczej nic takiego się nie dzieje. Wszystko zależy od tego gdzie i jak auto było serwisowane! Raczej pancerne silniki jak się dbało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Czy ktoś miał styczność z Porsche Cayenne s - turbo V8 ?

Oglądamy z żoną auta i jeszcze ten oprócz audi jest w kręgu zainteresowań.

W 2009 w ramach praktyk w Porsche trochę jeździłem ówczesnym modelem Cayenne S oraz GTS, czyli z V8 ale bez turbo. W czymś moge pomóc?

To prawda ze te silniki miały problem z układem chłodzenia ? Następstwem tego był zatarty 4 cylinder? Krotko mówiąc czy porshe cayenne to kupa ?

Podobno remont tych silników nieunikniony? Przy znacznie małych przebiegach...

Ja słyszałem że wrodzone wady fabryczne to elektronika, pod względem mechanicznym raczej nic takiego się nie dzieje. Wszystko zależy od tego gdzie i jak auto było serwisowane! Raczej pancerne silniki jak się dbało.

 

Wiele warsztatow mechanicznych specjalizuje się własnie od naprawy V8 w cayenne ... cos jest na rzeczy, dodatkowo dochodzą tuleje aluplastikowe, które wymieniają na żeliwne lepsze...

Nawet jest ustalona z góry cena za taka usługę 8-12 tysięcy, czyli jak by to powiedzieć idzie to maszynowo.

Sam remont mnie nie przeraza a jakość usługi .

Objawem padania silnika sa pierwsze ledwo slyszalne stuki , podobno przy zakupie tego modelu trzeba iść jak lekarz do pacjenta, ze stetoskopem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używane Cayenne bez Porsche Approved tylko z dieslem. Ewentualnie 3.2. Używane benzynowe V8 (tak NA jak i doładowane) to zazwyczaj tykające bomby ze sporą listą problemów. Mechanicznych, nie tylko elektrycznych. Zapewne z 90% sprzedawanych na allegro etc używek pierwszej generacji ze względu na ogromną utratę wartości przewinęła się przez ręce ludzi którzy wyczaili "świetną okazję" kupna tanio 500-konnego Porsche i nie było ich potem stać na prawidłowe utrzymanie tego samochodu. Polecam poczytać na ten temat choćby na forum.porscheclub.pl

A, jakość usługi za 8-12k pln nie będzie na dłuższą metę zadowalająca...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd prąd:) bo niewiem

W komentarzach wszystko jest logicznie wytłumaczone: "W gniazdku znajduje się prąd, który uciekł z akumulatora. Podłączając akumulator do zapalniczki przesyłamy ten prąd z powrotem."

Mnie to przekonuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Range Rover 4.6 HSE. 1997r. Przebieg nieco ponad 100tkm, szwajcarski.

Pytanie - czy to jest neverending story jeśli chodzi o jakość i serwis?

Czy przyjemność?

Znalazłem:

https://lr.pl/smf/index.php?topic=79.0

...ale nadal jestem ciekaw opinii.

Dziękuję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...