Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

Kuba, to znaczy, ze w serrii STi byloby lepiej czy gorzej? Bo nie wiem czy to ironia, czy na powaznie piszesz...

W STI jest bezpieczniej. Z tego co pisza swiadkowie, w tej czesci toru mozna osiagnac predkosc okolo 100km/h. Gdyby kierowca byl zapiety w fabryczne pasy i mial kierownice z poduszka, to pewnie by wyszedl z tego z kilkoma siniakami i obtarciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w szoku,że tak wygląda auto po crash teście w XXI wieku...chyba,że próbę robiono przy 150km/h

 

z tego co słyszłęm Chińczycy wystąpili do sądu przeciwko tym testom, ze promują niemeickie marki i że według nich test był przeprowadzony przy wyższej prędkosci niż standartowe 64km/h

 

Już raz ADAC "kłamał" w podobniej sprawie, konkretnie w kwesti testu łosia Daci Logan, bo Logan przeszedł pomyślnie test, ale potem chcieli zrobić "lepsze ujęcie" do kamery i wtedy się przewrócił, ale to nie było podczas testu łosia a info że Logan nie przeszedł testu rozeszło sie w prasie

 

 

Tzn. Subaru są bezpieczne?

 

Tak, są bezpieczne:

Forester 5 gwiazdek

Legacy 5 gwiazdek

OUTBACK 5 gwiazdek

Impreza MY03 4 gwiazdki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy 5 gwiazdek

 

Gdzie to znalazłeś? I wersja z kurtynami, czy bez?

 

Obie wersje po 5 gwiazdek

źródło ANCAP: http://www.aaa.asn.au/ancap.htm

Wersja bez bocznych poduszek:

http://www.aaa.asn.au/NCAP/PDF%20Docs/liberty04.pdf

a TU wersja z:

http://www.aaa.asn.au/NCAP/PDF%20Docs/libertc04.pdf

 

Procedury testów identyczne jak w EuroNCAP, tylko, z niestety europejski NCAP nie podaje wyników testów których sam nie przeprowadził (australijski podaje wyniki europejskiego) jak pewnie widziłeś na stronie:

http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =3&id2=136

jest stary model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do gwiazdek w NCAP to jedna wielka ściema i manipulacja, bo jeśli patrzyć tylko takimi kategoriami to np. Punto 2005 jest bezpieczniejsze od Volvo S80 z roku 2000 :lol::lol::lol:

 

Tu się mylisz, bo to że Punto ma więcej gwiazdek to nie znaczy, że jest bezpieczniejsze od Volvo. Każda klasa ma inne kryteria przyznawania punktów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do gwiazdek w NCAP to jedna wielka ściema i manipulacja, bo jeśli patrzyć tylko takimi kategoriami to np. Punto 2005 jest bezpieczniejsze od Volvo S80 z roku 2000 :lol::lol::lol:

 

Tu się mylisz, bo to że Punto ma więcej gwiazdek to nie znaczy, że jest bezpieczniejsze od Volvo. Każda klasa ma inne kryteria przyznawania punktów ;)

 

 

no więc właśnie o tym mówię, ale osoba która nie ma rozeznania nabiera się na te gwiazdkowe bzdurki.

 

OGS'iu AŚ nie ma tu nic do rzeczy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do gwiazdek w NCAP to jedna wielka ściema i manipulacja, bo jeśli patrzyć tylko takimi kategoriami to np. Punto 2005 jest bezpieczniejsze od Volvo S80 z roku 2000 :lol::lol::lol:

 

Tu się mylisz, bo to że Punto ma więcej gwiazdek to nie znaczy, że jest bezpieczniejsze od Volvo. Każda klasa ma inne kryteria przyznawania punktów ;)

 

A Punto w sepcyficznych (badanych przez NCAP sytuacjach) jest bezpieczniejsze od Volvo.

Bo problem jest w tym że testy przeprowadzane są z nieruchoma przeszkodą, ale jeśli Volvo zderzyło by sie z Punto to wolałbym siedzieć w Volvo:) bo wtedy liczą się masy poszczewgólnych samochodów, wysokoćś, prędkosć, lżeszejszy, niższy praktycznie zawsze ma mniejsze szanse, no chyba że chdozi o nowy vs bardzo stary samochód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeeeee... nie powiesz mi, ze bezpieczniej jest w Punto przy zderzeniu z betonowym klocem przy 50 km/h niz w Klasie S...

 

Podobno tak ;).

 

Wracając do testu Legaca - mało tego, tam jest test tylko z bocznymi, a teraz są też kurtyny... Więc chyba bezpieczne autko... 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A Punto w sepcyficznych (badanych przez NCAP sytuacjach) jest bezpieczniejsze od Volvo.

Bo problem jest w tym że testy przeprowadzane są z nieruchoma przeszkodą, ale jeśli Volvo zderzyło by sie z Punto to wolałbym siedzieć w Volvo:) bo wtedy liczą się masy poszczewgólnych samochodów, wysokoćś, prędkosć, lżeszejszy, niższy praktycznie zawsze ma mniejsze szanse, no chyba że chdozi o nowy vs bardzo stary samochód

 

I cały mit Volvo jako bezpiecznego, rodzinnego samochodu poszedł w pi**u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeeeee... nie powiesz mi, ze bezpieczniej jest w Punto przy zderzeniu z betonowym klocem przy 50 km/h niz w Klasie S...

 

nie, nie pwoiem tego, bo nie było w NCAP testów s-klasy

ale np Audi A6 poprzedni model:

audi_a6_1998_d.gif

 

Clio nowe:

renault_clio_2005_d.gif

 

gdzie wolałbyś siedzieć w zderzeniu przy 64km/h w zderzeniu z betonowym kolcem

dla porównania S80:

volvo_s80_2000_d.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka, że te testy są robione laboratoryjnie, czyli muszą być w pewien sposób wystandaryzowane (dane takie jak prędkosć najazdy, jego kąt itp.) A jak sami wiemy w życiu nie ma dwóch takich samych dzwonów i są one przy znacznie większej prędkości...

 

Więc tak w eksperymencie to wolę Clio, w życiu wybieram Volvo lub Audi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duze samochody sa ciezkie (jak by ktos jeszcze tego nie wiedzial). Poprzez wieksza mase, taki pojazd ma w sobie zmagazynowane wiecej energi i w czasie kolizji musi ja gdzies wytracic. Czesc idzie w przeszkode (betonowa sciana malo jej przyjmuje) a reszta wraca do nadwozia i dlatego duze samochody podlegaja takim zniszczeniom. Lekkie auta magazynuja mniej energi.

Sa tez robione testy zderzen czolowych aut duzych z malymi. Te mniejsze auta najczesciej odbijaja sie i leca gdzie na bok. W nowoczesnym i dobrze skonstulowanym malcu tez mamy spore szanse na wyjscie calo z wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka, że te testy są robione laboratoryjnie, czyli muszą być w pewien sposób wystandaryzowane (dane takie jak prędkosć najazdy, jego kąt itp.) A jak sami wiemy w życiu nie ma dwóch takich samych dzwonów i są one przy znacznie większej prędkości...

 

Więc tak w eksperymencie to wolę Clio, w życiu wybieram Volvo lub Audi

 

No jasne że w życiu jest inaczej i tu nikt nie mói, że ejst inaczej,a le według tej organizacji te testy odpowidają 60% wypadkó jake są czyli moim zdaniem całkiem nieźle i mozna miec dzięki temu pogląd jak bezpieczny jest smaochód.

 

A teraz co ostatnio się dzowidziłem:

Jesli mamy np dwa Volvo S80, ten sam model i wogóle, ale w jednym jedzie 5 osób a w drugim jedna to przy zderzeniu lepiej zachowa się to....... niby powinno cięższe, ale ...... cięższe jest niższe i wbije sie pod to lżeszje które jest troszke wyższe i kierowca lżejszego odniesie mniejsze obrażenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne że w życiu jest inaczej i tu nikt nie mói, że ejst inaczej,a le według tej organizacji te testy odpowidają 60% wypadkó jake są czyli moim zdaniem całkiem nieźle i mozna miec dzięki temu pogląd jak bezpieczny jest smaochód.

 

teoretycznie tak, ale jeśli faktycznie jest to odzwierciedlenie 60 % wypadków, to znaczy, że jest to najechanie na tył, chyba że czołowe są też przy "zerowej" prędkości jednego z pojazdów...

 

Inna sparawa, że tak możemy przebijać się argumentami jeszcze długo :wink: , ale stara prawda jest taka: IM WIĘCEJ BLACHY TYM BEZPIECZNIEJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...