Skocz do zawartości

O motoryzacji ale niekoniecznie o Subaru


WRC fan

Rekomendowane odpowiedzi

http://moto.wp.pl/kat,236...,wiadomosc.html

 

kurcze, podoba mi sie bardziej niz nowe STi...

ale musi mieć słabą widoczność do tyłu...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napiszę wrażenia z turlania się Bentleyem Continental GT. Nie za dużo tego będzie, bo i właściwie nie ma czego pisać. Wieeelkie pudło, ciężka krowa, W12 bi-turbo całkiem ładnie odpycha całość. Samo auto jest mega komfortowe, czułem się zupełnie odizolowany od świata, a w czarnym lakierze dupowozik wogóle nie rzuca się w oczy. Wykończenie - jak przystało na Bentleya - jest absolutnie na najwyższym poziomie. Niestety niespełna godzinka jeżdżenia to trochę mało, żeby cokolwiek więcej powiedzieć o CGT, ale generalnie jest OK, choć sam nigdy bym go nie kupił. :) Na zdjęcia niestety nie znaleźliśmy z właścicielem więcej czasu, ale może będziemy próbowali zlepić coś sesjo-podobnego jak śnieg spadnie, to wtedy coś w tym temacie umieszczę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się ta Kia nie podoba. Ciągle na pierwszy rzut oka widać, że z Korei, a to kiepsko :wink:

Wg mnie podobne trochę do obecnego Legacy Sedan.

Osobiście wolę Kię czy Hyundaia niż pierwszego lepszego francuza.

 

Ja ciągle wolę francuzy. Nowa C5 nie jest zła, Laguna GT też :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,732 ... mocno.html

 

10:02 03Dec09 RTRS-UPDATE 8-Peugeot and Mitsubishi Motors seek deeper ties

* Peugeot in talks to acquire 30-50 pct of Mitsubishi-Nikkei

* Deal likely to be worth around $2.3 bln-$3.4 bln - Nikkei

* Peugeot "ideal" partner for Mitsubishi Motors - analyst

* Mitsubishi top brass open to PSA taking majority - Nikkei

* Mitsubishi Motors shares close up 13.4 percent

* Peugeot shares up 1.0 percent in early trading

(Adds analyst comment, PSA opening share price)

By Chang-Ran Kim, Asia autos correspondent

TOKYO, Dec 3 (Reuters) - French carmaker PSA Peugeot Citroen could buy a large stake in Japanese peer Mitsubishi Motors Corp <7211.T> as part of plan to deepen ties to ride out the industry's worst ever slump.

Mitsubishi Motors shares closed 13.4 percent higher on Thursday after the Nikkei business daily reported Peugeot, Europe's second-biggest carmaker, may take a 30-50 percent stake for up to 300 billion yen ($3.4 billion).

PSA Peugeot shares were up 1.0 percent in early trading.

Both companies confirmed they were in talks to strengthen their existing relationship, which would create a leader in electric vehicles, with Mitsubishi saying a capital tie-up was possible.

The Nikkei said top management at Mitsubishi were ready to accept a majority acquisition of the company by Peugeot if conditions were right.

"For Mitsubishi Motors, Peugeot would be the ideal partner," said Okasan Securities auto analyst Yasuaki Iwamoto.

"It would be tough for Mitsubishi to shoulder R&D costs for environmental technologies on its own and, if you look at the global auto industry, there is a limited pool of partners to choose from."

CM-CIC analyst Guillaume Angue said in a note the alliance would make sense from an industrial viewpoint and it would allow Peugeot to solve its problems of size, but it would come a bit early in the business cycle.

Mitsubishi remained expensive with an enterprise value to sales ratio of 0.64 against 0.2 at Peugeot, he said.

Peugeot's interest in Mitsubishi Motors, ranked seventh of Japan's eight carmakers by January-October production, is in line with the recent push by new chief executive Philippe Varin to create a more global car company.

Varin, who took up the role in June, has said this could be achieved through various means including forming alliances with other carmakers.

Both Peugeot and Mitsubishi have so far attempted to compete with bigger rivals through non-equity tie-ups, even as others sought deeper alliances to weather the slump brought on by the global downturn.

Among such moves, Italian Fiat has scooped up Chrysler, while General Motors [GM.UL], the other U.S. auto giant that filed for bankruptcy this year, is fielding interest for several of its brands.

Peugeot itself has operational ties with carmakers ranging from Toyota Motor Corp <7203.T> to BMW .

 

"GOOD NEWS"

Peugeot and Mitsubishi have three ongoing projects: a joint venture factory in Russia, an original equipment manufacturing deal in sport utility vehicles, and, most recently, a plan for Mitsubishi to supply i-MiEV electric cars under French brands.

Peugeot, ranked eighth in the world by sales volume last year, will face increased competitive pressure from domestic rival Renault SA which is looking to beef up its synergies with 10-year equity partner Nissan Motor Co <7201.T>.

That Franco-Japanese alliance is looking to lead the industry in the unproven electric car segment, where Mitsubishi Motors is among the only players to have a car on sale.

For Mitsubishi Motors, the deeper talks with Peugeot mark a reversal of its attempt to stick it out on its own with the backing of the powerful Mitsubishi group, since dissolving its equity ties with the former DaimlerChrysler group in 2005.

The maker of the Pajero sport utility vehicle had been counting on strong growth in Russia and China to lead a recovery, but that strategy was shot with the collapse of the Russian market this year.

"It's good news for Mitsubishi Motors," said Yoshihiko Tabei, chief analyst at Kazaka Securities in Tokyo. "While Mitsubishi Motors still faces other challenges, such as the reorganisation of its domestic sales network and production bases in North America, a Peugeot deal would be positive for its EV (electric vehicle) business," Tabei said.

In the first 10 months of this year, Mitsubishi Motors built 605,000 vehicles, less than half than in the 2008 period.

 

FINAL STAGES

The Nikkei said the two companies were in the final stages of negotiations, with Peugeot seeking a stake of more than 50 percent in Mitsubishi through the placement of new shares.

Mitsubishi may also potentially buy an interest in Peugeot, the paper said.

Mitsubishi Motors plans to use the money raised through the stake sale to buy back preferred shares issued to Mitsubishi UFJ Financial Group, Mitsubishi Heavy Industries Ltd, and other Mitsubishi companies, the Nikkei said.

Shares in Mitsubishi Heavy, the carmaker's top shareholder with a 15 percent stake, ended up 4.7 percent. Trading house Mitsubishi Corp, which holds 14 percent, gained 3.7 percent, while Mitsubishi UFJ rose 2.3 percent.

While a new share issuance could be authorised at a board meeting, given that Peugeot would gain management control, Mitsubishi would seek approval for the deal at a shareholders meeting to be held in June, the Nikkei said.

 

For graphic click on:

http://graphics.thomsonreuters.com/129/JP_MTSH1209.gif

(Additional reporting by Taiga Uranaka, Yuko Inoue and Nathan Layne in TOKYO and Brenton Cordeiro in BANGALORE; Editing by Lincoln Feast and Dan Lalor) ($1 = 87.45 yen)

((ran.kim@thomsonreuters.com; +81-3-6441-1804; Reuters Messaging: ran.kim.reuters.com@reuters.net)) ((If you have a query or comment on this story, send an email to news.feedback.asia@thomsonreuters.com))

Keywords: MITSUBISHIMOTORS PEUGEOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest Nissan - Renault (i wychodzi to narazie obu firmom na zdrowie), to moze byc tez Misiek - Pezo :wink:

 

Co nastepne? GM - Fiat (przyszly Chrysler, to w Europie bedzie Lancia); Toyota - Subaru, Volvo - Chinczyki, Saab - Chinczyki, oj jest troche tych "fuzji" :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest Nissan - Renault (i wychodzi to narazie obu firmom na zdrowie),

 

Zależy co określasz jako "wyjście na zdrowie". Jeśli to, że jakość Nissanów od momentu połączenia spadła, zawodność wzrosła, gama modeli jest kompletnie nijaka bo zawiera tylko różne wersje mikrusów oraz samochody (pseudo-)terenowe, to owszem - Nissan ma się dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak GTR ... ale mało ma wspólnego z resztą marki, czyż nie? Ilu z nas stać na niego?

 

I umówmy się, to taki prywatny projekt Ghosna, żeby udowodnić światu że "wcale nie jest taki cost-cutter, jak do tej pory wszyscy myśleli" :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest Nissan - Renault (i wychodzi to narazie obu firmom na zdrowie),

 

Zależy co określasz jako "wyjście na zdrowie". Jeśli to, że jakość Nissanów od momentu połączenia spadła, zawodność wzrosła, gama modeli jest kompletnie nijaka bo zawiera tylko różne wersje mikrusów oraz samochody (pseudo-)terenowe, to owszem - Nissan ma się dobrze.

Ano co do jakości to prawda. Oglądałem w tamtym roku jakąś Navarę przy okazji wizyty w ASO. Plastiki tandeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co określasz jako "wyjście na zdrowie". Jeśli to, że jakość Nissanów od momentu połączenia spadła, zawodność wzrosła, gama modeli jest kompletnie nijaka bo zawiera tylko różne wersje mikrusów oraz samochody (pseudo-)terenowe, to owszem - Nissan ma się dobrze.

 

Pozwole sie niezgodzic :razz: W 1999 (czyli w roku polaczenia) Nissan mial 17 miliardow zielonych dlugu i stal na skraju bankructwa. Obecnie Nissan to jedna z najbardziej dochodowych firm w branzy motoryzacyjnej (biorac pod uwage marze operacyjna) i to okreslam "wyjsciem na zdrowie" :cool:

 

Renault tez zaczyna dawac rade: wszystko co splodzi RenaultSport jezdzi fantastycznie i sie nie rozpada. Jakosc wykonania nowej Laguny (na przyklad) jest naprawde baaardzo dobra.

 

Nie wiem czy do jego produkcji dopuszczono jakiegoś francuza

 

to akurat nie bardzo ma znaczenie, bo gdyby nie Renault (i Gohsn), to by dzisiaj nie bylo GT-Ra :wink:

 

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 5:54 pm ]

A tak GTR ... ale mało ma wspólnego z resztą marki, czyż nie? Ilu z nas stać na niego?

 

I umówmy się, to taki prywatny projekt Ghosna, żeby udowodnić światu że "wcale nie jest taki cost-cutter, jak do tej pory wszyscy myśleli"

 

Wiadomo, ze GT-R to taki model "halo", ale co w tym zlego dla Nissana, bo nie kumam? To tak jakby miec pretensje do garbatego, ze ma proste dzieci :mrgreen:

 

A 370Z to tez czyjs prywatny projekt? A calkiem niezly Pathfinder?

 

Wyczuwam troche nieuzasadniona wrogosc kolegi Than_Juniora do Nissana :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan po fuzji z Renault zamiast produkować samochody wyglądające pospolicie i nudnawo i takoż się prowadzące (tak bylo zawsze) zaczął produkować samochody wyglądające co najmniej dziwacznie. Niwielka to pociecha. Zaczęło się od nowej Primery, poprzez żabią Micrę (chociaż niektórym paniom się podaoba) a kończąc na Tildzie. Firma słynęła jednak zawsze z produkcji aut 4x4. A ich najnowszy hit SUV Kaszkaj, w 90 procentach sprzedaje się z napędem na przednią oś only. 350Z, 370Z i GT-R ratują troche sytuację ale marka jako tak jest jednak przynajmniej dla mnie denna. Ale pomimo dziwaczności form i ksztaltów autopodobnych do współczesnych Nissanów wsiada ciągle ten sam typ kierowców. Jazda za nimi to ciągla praktyka cierpliwości i tolerancji.

 

Ciekaw jestem zatem, co będzie owocem spółkowania Pegeota z Mitsubitshi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... 350Z, 370Z i GT-R ratują troche sytuację ale marka jako tak jest jednak przynajmniej dla mnie denna. ...

 

W ogóle Nissan to jest dla mnie przedziwna marka. Z samochodów dla ludu nie mają, jak dla mnie, nic ciekawego. Tak jak zrozumiem, że obecna Micra może się podobać kobietom, tak nowa zapowiada się na bezpłciowego malucha, Tiida to jest jakiś żart stylistyczny, X-trail też do porywających nie należy. Note i Qashqai trochę ratują sytuację, ale to nie dlatego, że są jakieś wybitnie interesujące, tylko raczej dlatego, że cała reszta tanich Nissanów wygląda beznadziejnie.

 

Natomiast, gdy wyrzucimy z oferty Nissana wszystko co jest poniżej 150tys. zł, to okazuje się, że to całkiem fajna marka :) 370Z (choć bardziej podobał mi się 350Z), GT-R, Murano (najlepiej przed faceliftingiem), Pathfinder... te samochody mają szanse konkurować w swoich klasach, wyglądają całkiem nieźle i za swoją cenę oferują niemało. Jak już wspomniałem, dziwny ten Nissan jest :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaryta Japończycy się szybko uczą i jeżeli Francuzom z PSA wydaje się, że powtórzą to co zrobił Mercedes to czeka ich niemiła niespodzianka. Zresztą dla MC całe to PSA to mniej niż 1% obrotu czyli gdyby co to Nowy Pug 30X będzie po prostu Lancerem XI ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

issan po fuzji z Renault zamiast produkować samochody wyglądające pospolicie i nudnawo

 

No tak, nie ma to jak porywające stylistyką stare Nissany :mrgreen:

 

sunny1.jpg

 

1235627935819.jpg

NMCH001F.JPG

9076916_1.jpg

 

A calkiem niezly Pathfinder?

Niezły ? Może w terenie niezły, bo do jeżdżenia na co dzień to to ma komfort jazdy jak wóz drabiniasty - przecież to jest Navara z zabudowaną paką tak na dobrą sprawę, chyba nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...