Jump to content

Subaru Impreza STi powered by ... no wlasnie


bart1000
 Share

Recommended Posts

Chciałbym wszystkim przedstawic wyniki stage 1 w moim samochodzie :D

Mysle ze pare osob moze zainteresowac ile mozna zyskac w STi nie ruszajac nawet elektroniki...

 

Przejdzmy do konkretow:

- wydech 3 cale przelot by DC Sports

w jego sklad wchodzi uppipe, downpipe, centerpipe, i przelotowy tlumik koncowy

niestety narazie seryjny pozostal kolektor, ale co sie odwlecze to nie uciecze, bedzie

oczywscie to tez DC

- dolot powietrza, tzw. CAI firmy AEM

- w celu zabezpieczenia sie przed wysokim EGT wymienilismy rowniez na tym etapie pompe

paliwa na Walbro o wydajnosci 255 lph (na jakis czas wystarczy :wink: )

- dla zapewnienia bezpieczenstwa silnika zostaly zalozone zegary Defi ( EGT, Boost , Oil Temp)

wraz z dedykowanym daszkiem do SI

 

Teraz troszke fotek:

 

Na poczatek wyrzucamy seryjny uklad dolotowy

sub_03.jpg

 

a oto co powedruje w jego miejsce 8)

sub_04.jpg

 

i dalej

sub_10.jpg

 

widok po zdjeciu zaslepki lw miejscu halogena :D

sub_09.jpg

 

tutaj mamy juz zdjety TMIC aby swobodnie dostac sie do sprezarki jak rowniez aby podlaczyc emulator sondy lambda

sub_07.jpg

 

a wszystko po to aby zamontowac to :mrgreen:

sub_06.jpg

 

down pipe juz na miejscu

sub_014.jpg

 

a tutaj juz caly 3 calowy przelotowy uklad wydechowy

sub_12.jpg

 

i widok na dolot AEMa pod maska (aktualnie te rurki gumowe ida dolem)

sub_13.jpg

 

Niestety zdjecia uppipe'u beda troszke pozniej, co fajne to w uppipie jest juz fabryczne miejsce na czujnik EGT :) wiec nie bylo zadnych problemow z montazem.

Teraz troche moze napisze o zmianach akustycznych. Mam nadzieje ze nikt po mnie nie pojedzie jesli napisze ze dzwiek jest zajebisty :wink: Zreszta zapreneztuje w piatek na spocie forumowym. Co do wrazen z jazdy, jeszcze zanim zmierzylismy samochod na hamowni bylo jasne ze osiegi aktualne od fabrycznych dzieli przepasc, ale to co usykalismy przy pomiarze na hamowni przeszlo moje i nie tylko moje oczekiwania, pomiar byl powtarzany trzykrotnie i nie chcialo wyjsc nic innego jak 327 KM i 366 Nm w rewelacyjnym moim zdaniem zakresie obrotow. Wlasciwie auto dostalo dobre 1000 rpm dolu w stosunku do serii, srodek zostal poprawiony ale to co sie teraz dzieje powyzej 6000 rpm czyli tam gdzie seryjny STi juz umiera to jest poprostu poezja dla plecow i uszu tez :mrgreen:

Auto ciagnie jak oszalale do 7500 rpm, wogole to jazda wyglada teraz tak ze pierwsze uderzenie mocne jest przy 3500-4000 rpm i potem drugi raz wciska w fotel gdzies przy 5700-6000 rpm i juz nie puszcza 8)

 

Dobra koniec gadania, oto efekt tych dosc prostych modyfikacji:

imprezastibart100poprawione9ln.gif

 

Jesli chodzi o aktualne doladowanie to jest ono utrzymywane ok. 1,2-1,25 bara

EGT przy pelnym bucie na autostradzie 880 stopni, przy dynamicznej jezdzie po miescie ok. 800 stopni wiec bez hardcoru, ale dobrze ze zmienilismy popmpe paliwa bo seryjna mialaby juz chyba biede przy tej mocy a tak EGT w normie. Autko zupelnie swobodnie dochodzi do odciecia paliwa na 6 biegu co ma miejsce przy 250kmh licznikowych, blokada?

 

A tutaj osiagi zmierzone (2 osoby w aucie, pol baku paliwa tplus troche gratow):

 

0-20km/h 0.65s

0-40km/h 1.35s

0-60km/h 2.1s

0-80km/h 3.4s

0-96km/h (0-60mil/h) 4.6s

0-100km/h 4.9s

0-120km/h 6.4s

0-140km/h 8.65s

0-160km/h 11.0s

 

 

1/8mili 8.45s @ 138km/h

1/4mili 13.05s @ 171.2km/h

 

Niestety zrobilismy tylko 1 pomiar na 1/4 ale mysle ze lepiej startujac moznaby zrobic spokojnie 12,99 :wink:co by bylo jadac samemu (minus jakies 100kg masy) nie wiem , dodam tez ze czas 13,51 na bemowie robilem jadac sam na oparach paliwa...

 

 

Na koniec chcialbym podziekowac za owocna jak widac wspolprace Albertowi (zreszta rowniez forumowiczowi) z www.pws.com.pl bo bez jego pomocy moje subaru nadal byloby wolne :wink:

 

Pozniej postaram sie jeszcze wrzucic zdjecia wskaznikow oraz uppipe'u.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Abt strojenie bedzie na komputerze stand alone AEM EMS

wiec bedzie lepiej

ale nie przesadzaj jedyna dolina jest przy 4krpm i to wynik over boosta

potem wykres jest juz ok

a mocy imho wogole nie ma sie co czepiac

do 6500rpm sie pnie potem plasko do odciecia, dla mnie bomba.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ładny wynik, ale musisz uważać na kałuże, widziałem jak WRX napił się wody przez taki CAI. IMO nie ma sensu zmienianie filtru powietrza w Imprezie.

 

p.s. Albert to fajny gość chodziłem z nim na studia :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ladny przyrost mocy.Ja sam teraz poluje na uppipe, ale mam inne wydatki, takze to bedzie musialo poczekac jeszcze troszke.Szkoda, ze nie pomierzyles fury z oddzielnie zakladanymi elementami ( sam wydech, wydech + uppipe, wydech uppipe + dolot), ale wtedy na samo hamowanie wydalbys pewnie troche kasy.W kazdym razie gratuluje auta.

 

P.S. Sa jakies plany odnosnie dalszych modyfikacji?

Link to comment
Share on other sites

Bardzo ladny przyrost mocy.Ja sam teraz poluje na uppipe, ale mam inne wydatki, takze to bedzie musialo poczekac jeszcze troszke.Szkoda, ze nie pomierzyles fury z oddzielnie zakladanymi elementami ( sam wydech, wydech + uppipe, wydech uppipe + dolot), ale wtedy na samo hamowanie wydalbys pewnie troche kasy.W kazdym razie gratuluje auta.

 

P.S. Sa jakies plany odnosnie dalszych modyfikacji?

 

Moze nawet nie chodzilo o koszty ale byloby to czasowo niewykonalne...

Bardziej zaluje ze serii nie mialem zmierzonej, bo realnego przyrostu nie znamy

 

Zas co do dalszych modyfikacji to napewno w planach jest strojenie na AEM EMS w pierwszej kolejnosci, ale kiedy ciezko powiedziec, moze sierpien...

a potem kolejno:

- FMIC

- BOV

- kolektor wydechowy

 

i to moze bedzie koniec a jesli dalej bedzie malo to zostana do zmiany wtryski i turbosprezarka, ale wszystko po kolei

:D :wink:

Link to comment
Share on other sites

bart1000, po co wymieniales uppipe? Przeciez w STi nie ma tam katalizatora.

kanap4, powiedz bartowi zeby dal Ci swoja stara uppipe, albo wydlub katalizator ze swojej.

 

ps. bart1000, po co Ci AEM EMS i dlaczego nie Ecutek (nie-ASO) :?:

Link to comment
Share on other sites

zgadzam sie z MATI nie ma sensu zakladac takich filtrow do wrx ,ja mam taki filtr tylko dlatego ze byl zalozony jak kupilem samochod ,chetnie bym go zamienil na standardowy ten sie strasznie szybko brudzi . kedys podczas przejezdzania przez glebokol kaluze moja imprezka puscila duza biala chmure i zgasla wlasnie przez to ze sie napila brudnej wody przez ten dziadoski filtr.takie filtry to sie nadaja na niedzielne sciganie po czystym torze.mysle ze sie chlopakom reklama nie udala 370 koni dzieki filtrowi ,wydechowi i pompce paliwa hahaha a moze to te wskazniki daja takiego kopa??????

Link to comment
Share on other sites

Cytat:

ps. bart1000, po co Ci AEM EMS i dlaczego nie Ecutek (nie-ASO)

 

 

 

Cena strojenia?

 

 

jakie sa ceny w AEM EMS a w Mapteku np. strojenie po wymianie wydechu ??

 

 

Właściwie czym sie rożni np takie samo autko wystrojone w Mapteku od takiego z AEM ?

Link to comment
Share on other sites

AEM EMS, to jest tak zwany "standalone", czyli całe ecu. Wyjmujesz fabryczny ecu, i wpinasz EMS, potem podłączasz laptop'a i stroisz. To jest zdecydowanie najlepsze rozwiązanie bo daje największe możlwości, ale cena samego EMS to 6150 zł, a to tego jeszcze dojdzie cena za strojenie. Ecutek polega na przeprogramowaniu fabrycznego ecu, (które akurat w imprezie jest bradzo dobre), i kosztuje ok. 3500zł, akurat w przypadku bart1000, i dość delikatnych modów uważam że Ecutek by wystarczył.

 

bart1000, myśle że następny krokiem powinna być właśnie wymiana turbosprężarki, z kilku powodów: FMIC jest ci tak naprawde na razie nie potrzebne, bo seryjny TMIC w STi daje rade do 400 koni, przy seryjnej sprężarce podniesi ci troche lag, to samo tyczy się kolektora wydechowego.

Link to comment
Share on other sites

AEM EMS, to jest tak zwany "standalone", czyli całe ecu. Wyjmujesz fabryczny ecu, i wpinasz EMS, potem podłączasz laptop'a i stroisz. To jest zdecydowanie najlepsze rozwiązanie bo daje największe możlwości, ale cena samego EMS to 6150 zł, a to tego jeszcze dojdzie cena za strojenie. Ecutek polega na przeprogramowaniu fabrycznego ecu, (które akurat w imprezie jest bradzo dobre), i kosztuje ok. 3500zł, akurat w przypadku bart1000, i dość delikatnych modów uważam że Ecutek by wystarczył.

 

bart1000, myśle że następny krokiem powinna być właśnie wymiana turbosprężarki, z kilku powodów: FMIC jest ci tak naprawde na razie nie potrzebne, bo seryjny TMIC w STi daje rade do 400 koni, przy seryjnej sprężarce podniesi ci troche lag, to samo tyczy się kolektora wydechowego.

 

Szczerze to jeszcze sie nie zdecydowalem co do sposobu strojenia, tzn nie mialbym zadnych watpliwosci gdyby nie to ze niestety EMS w przypadku STi nie jest taki plug&play, cos tam trzeba przerobic bo jest on dedykowany do WRXa. Zas co do ceny to nie-ASO pewnie tak jak mowisz, zas EMSa bede miec napewno taniej, a strojenie jego to jakies 1500. Generalnie jego glowna przewaga jest to ze moge miec w pamieci juz 2 mapy paliwa przelaczane bezposrednio, i moge dogrywac inne z laptopa, to imho duza przewaga nad maptekiem, pozatym bezpieczenstwo silnika, majac podpieta do EMSa szerokopasmowa sonde lambda, redukuje sie do minimum ryzyko, ze o procedurze startu, flat shifcie czy podtrzymaniu turbo nie wspomne, jednym slowem placisz 50% wicej dostajesz kilka razy wiecej.

Zas co do kolejnosci modyfikacji to turbo naprawde chcialbym zminic na koncu, wydaje mi sie ze seryjny TMIC do 350 jeszcze wydoli chociaz juz teraz grzeje sie jak cholera, ale nie-ASO przy 350 juz wymienia go na FMICa, pozatym sprezarka to niestety juz bardzo droga zabawa, a troche wiekszy lag mnie przy FMIC nie zmartwi, napewno nie bedzie wiekszy niz seria :wink:

Link to comment
Share on other sites

Szczerze to jeszcze sie nie zdecydowalem co do sposobu strojenia, tzn nie mialbym zadnych watpliwosci gdyby nie to ze niestety EMS w przypadku STi nie jest taki plug&play, cos tam trzeba przerobic bo jest on dedykowany do WRXa.

 

Skoro tak to upewnij się że EMS obsługuje zmienne fazy rozrządu, jak nie to odpuść sobie.

 

Generalnie jego glowna przewaga jest to ze moge miec w pamieci juz 2 mapy paliwa przelaczane bezposrednio

 

W celu? Chcesz mieć na różne paliwo mapy?

Link to comment
Share on other sites

faktycznie duza szkoda, ze nie zmierzyliscie serii.

wydaje mi sie, ze pokazaloby pod 300 ( :? ...), bo obecna wartosc

maksymalna na pewno jest zaklamana. okolice 330ps to juz jest prawie

maks na seryjnej turbinie, osiagane przy doladowaniu rzedu 1,5 (ty piszesz o 1,25).

350ps nie-ASO stroi, ale juz na wiekszej td05. jezeli planujesz duzo wieksze zmiany

i korzystanie z funkcji jakich nie daje seryjne ecu, to nowy komputer ma pewnie sens.

jezeli nie, to jedynie poznan. wyszlifuja ci to co powstalo po zmianach mechanicznych i bedzie ok.

moze wypowie sie jakis profesjonalista, czekamy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Bart 1000, te doliny pewnie da się poprawić , ale rewelacji to ja tu nie widzę żadnej, poza tym niutkow jest zde cydowanie za mało, powinno być przy tej mocy min.400 , jakieś

nieporozumienie z tym momentem Ci wyszło, a pompę paliwa zmienia się żeby mieć odpowiedni AFR a nie EGT :wink:

Link to comment
Share on other sites

a strojenie jego to jakies 1500

Troche drogo, w mojej okolicy biora okolo 1000 (w zl) za strojenie na hamowni.

Ja bym zostal przy seryjnym ECU tak dlugo jak tylko sie da, wiele z tych dodatkowych funkcji, o ktorych piszesz jest tak naprawde malo uzyteczna na codzien.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...