Skocz do zawartości

ON przymarzł, parafina wytrąciła się w filtrze


slesz

Rekomendowane odpowiedzi

no niestety. Trzeba lać lotosa - jest nowszy technologicznie i ma o kilka stopni niżej punk wytrącania parafiny

 

kiedyś już o tym pisałem. jedyny problem to źródło. Ja ostatnio na statoil 123 się naciąłem jak cholera. już nie zatankuje nigdze indzej niż na lotosie, bo to rafineria lokalna i na pewno stąd biorą paliwo a taki bp statoli czy inne barachło nigdy nie wiadomo skąd, patrzą byle taniej. Po zalaniu lotosa auto odzyskało przyspieszenie, a już myślałem, że coś się wywaliło bo auto wogóle nie szło.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tej stacji leję 9 razy na 10 tankowań.. nigdy nie było problemów :rolleyes: niestety zawsze musi być ten pierwszy raz..

 

no to jadę na statoil z fakturą za filtr :angry::rolleyes:

 

Powodzenia. Szczerze Ci życzę. Nie jest to łatwe. Floty, które obsługujemy nie dały rady a wydały grube tysiące PLN na ingerencje serwisów po wytrąceniu parafiny.

 

w sukces nie wierzę.. raczej po to żeby sobie ulżyc :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tej stacji leję 9 razy na 10 tankowań.. nigdy nie było problemów :rolleyes: niestety zawsze musi być ten pierwszy raz..

 

no to jadę na statoil z fakturą za filtr :angry::rolleyes:

 

Powodzenia. Szczerze Ci życzę. Nie jest to łatwe. Floty, które obsługujemy nie dały rady a wydały grube tysiące PLN na ingerencje serwisów po wytrąceniu parafiny.

 

w sukces nie wierzę.. raczej po to żeby sobie ulżyc :P

 

Wierz mi, że oni już wiedzą co Ci odpowiezieć. To samo opowiedzieli całej reszcie Tobie podobnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@slesz,od bodaj 1.03 można na stacjach w Polsce sprzedawać olej napędowy przejściowy,temp.wytrącania się parafiny -10*C.

Jak pomieszali w zbiorniku to efekty już znasz. ;)

 

Mądrego to i warto posłuchać. Od 1.03 do 15.04 i 1.10 do 15.11 na stacjach może być dostępny ON przejściowy:

http://www.auto-moto...iwa-zima,6677,1

 

PS. Ja bym auto wstawił do ciepłego garażu,wymienił jednak filtr,nie dolewał depresatora(nie każdy silnik go akceptuje) i dolał paliwa po sprawdzeniu dwóch ostatnich dostaw parametru CFPP/blokada zimnego filtra ale i mętnienia.

 

@Cybel. Gdyby zmieszali pół na pół paliwo zimowe i przejściowe to chyba wytrzymało by dzisiejszą temperaturę.Obstawiam,że już było tylko przejściowe.

Edytowane przez Jacky X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Jacky X,jak dolejesz do 2-3 tys. litrów zimowego,6-7 tys. litrów przejściowego,to zamarznie jak przejściowy.

Tym bardziej,że przy -10*C to parafina już się wytrąciła,ważniejsza jest temperatura mętnienia oleju napędowego,zwykle w przejściowym w ok.-6*C.

Na stacjach paliwowych potrafią zamówić przejściowy,dolać depresatora do zbiornika i sprzedawać jako zimowy,wtedy jest "zimna dupa".Temperatura mętnienia nie zmienia się po dolaniu depresatora,temperatura blokady zimnego filtra tak,obniży się.

Tak czy owak,taka mieszanka zablokuje filtr,zamarznie w -12-15*C,a tyle było u nas przez 2-3 noce wstecz.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas na Warmii często jest minus 20. Dolewamy jak trzeba trochę benzyny do oleju napędowego jakieś 2-3 litry na zbiornik. Stary sposób chyba najbezpieczniejszy dla silnika.

Sposób stary i dość bezpieczny dla starych konstrukcji diesla.Natomiast dla silników z CR kolejnych generacji już nie za bardzo.

Aby uzyskać jakiś efekt z dolania benzyny,trzeba jej dolać w ilości ok. 5%-8%,czyli na 60litrów ON ok.3-5 litrów benzyny.Jak się zachowa nowoczesny diesel ze swoimi filtrami,wtryskiwaczami,tego nie wie nikt.

Wasz region i okolice to biegun zimna,tam pewnie sami właściciele stacji benzynowych dbają o jakość paliw zimowych.

Taka informacja kto skąd kupuje ON i inne paliwa:

- Lukoil zawarł kontrakt na kwotę: 1,55mld PLN

- Shell Polska – zawarł kontrakt na kwotę: 2,3 mld PLN

- BP Europe – zawarł kontrakt na kwotę: 6,75 mld PLN

Powyższe kontrakty zawarte przez PKN Orlen S.A. przewidują sprzedaż oleju napędowego i benzyn od 1.01.2013-31.12.2013

Grupa Lotos S.A. podpisała następujące kontrakty:

- Statoil Poland: kontrakt na kwotę 9,2 mld PLN czas trwania kontraktu 1.01.2013-31.12.2014r

- Shell Polska- kontrakt na kwotę ok. 4mld PLN czas trwania kontraktu 1.01.2013-31.12.2013r

- BP Europa – kontrakt na kwotę 0,98 mld PLN czas trwania kontraktu 1.01.2013-31.12.2013r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura mętnienia nie zmienia się po dolaniu depresatora,temperatura blokady zimnego filtra tak,obniży się.

Dokładnie. I dodam jeszcze, że jeżeli "uda" nam się takie paliwo zalać - znaczy już potraktowane depresatorem - to wlewanie go we własnym zakresie nic nie da :)

 

Drugim autem w domu jest diesel i szlag mnie trafia jak przez prawie równe 6 miesięcy mam dylemat czy żona rano do pracy dojedzie. :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa Lotos S.A. podpisała następujące kontrakty: - Statoil Poland: kontrakt na kwotę 9,2 mld PLN czas trwania kontraktu 1.01.2013-31.12.2014r
czyli w zasadzie tankując na statoil leję lotosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w nocy stał na -17.. co ciekawe - gdybym nie musiał rano go odpalić nawet bym nie wiedział że był problem (około 15 odpalił od razu)

 

To tak nie działa. Jeżeli parafina została wytrącona to po zmianie temp. o kilka stopni na plus (o ile w ogóle słońce miało taką moc by głęboko pod maską podnieść temp.) nie wymiesza się i nie wróci już do stanu idealnego. Raczej doszło tylko do zmętnienia.

Od 1 marca ON musi spełniać normę do -10, a w ciągu zimy do -22. Paliwo arktyczne musi mieć -32. Warto poprosić na stacji aktualne badania. Jeżeli mają dobry towar to nie ma z tym problemu, jeżeli nie to pracownicy zaczynają się jąkać.

Niestety zdecydowana większość towaru jest dostarczana przez Orlen, który jest "legalnym monopolistą" i wyznacznikiem cen hurtowych w Polsce przez co pozwala im na trzymanie norm z dołu tabelki, a często mają "bio" dużo więcej niż powinno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Jacky X,jak dolejesz do 2-3 tys. litrów zimowego,6-7 tys. litrów przejściowego,to zamarznie jak przejściowy.

Tym bardziej,że przy -10*C to parafina już się wytrąciła,ważniejsza jest temperatura mętnienia oleju napędowego,zwykle w przejściowym w ok.-6*C.

Na stacjach paliwowych potrafią zamówić przejściowy,dolać depresatora do zbiornika i sprzedawać jako zimowy,wtedy jest "zimna dupa".Temperatura mętnienia nie zmienia się po dolaniu depresatora,temperatura blokady zimnego filtra tak,obniży się.

Tak czy owak,taka mieszanka zablokuje filtr,zamarznie w -12-15*C,a tyle było u nas przez 2-3 noce wstecz.

 

Stoję na stanowisku,że właściwości uśrednią się w efektem zależnym od proporcji. Jeśli zimowy był -22 a przejściowy -10 to przy zmieszaniu 1:2 , CFPP powinno być ok.-14.

 

Produkcja i magazynowanie ma swoje prawa. I zapewne jak się robi ciepło to rusza produkcja "przejściowego" . Zimowego paliwa nie można dystrybuować latem bo ma inne parametry i w miesiącach ciepłych i różne kontrole to sprawdzają.A jak temperatura się obniży tak jak w tym roku to depresatory leją już w bazach paliwowowych a nie na stacjach.

 

Podobnie jest w sezonie jesiennym gdy np. był mniejszy popyt i zalega w magazynach "przejściowy" to nikt go nie trzyma do wiosny tylko muszą go wypchnąć i zwolnić magazyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkcja i magazynowanie ma swoje prawa. I zapewne jak się robi ciepło to rusza produkcja "przejściowego" .

A to akurat określa Dziennik Ustaw z 2008 r. Nr 221 poz. 1441

Zimowego paliwa nie można dystrybuować latem bo ma inne parametry i w miesiącach ciepłych i różne kontrole to sprawdzają.A jak temperatura się obniży tak jak w tym roku to depresatory leją już w bazach paliwowowych a nie na stacjach.

Ależ można,tyle że ono jest droższe o kilkanaście groszy na tonie od przejściowego czy letniego.

W bazach paliwowych raczej depresatorów nie dolewają,próbki z cystern to nie problem dla stacji z dużych sieciówek,badania laboratoryjne również.Jeśli badanie wykaże niezgodność dostawy z zamówieniem,wtedy uważasz że BP,Statoil czy Shell odpuszczą?

Natomiast klient takiej stacji nie pobiera próbek paliwa przy dystrybutorze i może im naskoczyć.Próbka ze zbiornika się nie liczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...