jacek001 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Koledzy, koleżanki, po jazdach weekendowych zostałem uwięziony między Nidzicą, a Olsztynem ponieważ najprawdopodobniej turbina pochłonęła cały olej z mojej niebieskiej strzały. Czy ktoś z Was może mnie dziś poratować w tych okolicach olejem Valvoline 5w50? Mam drugi samochód, ale nie chciałbym Subaru tu zostawiać na działce. Help me, please Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 (edytowane) lej każdy inny syntetyk i spokojnie do domu dojedziesz o ile turbo znów nie pochłonie wszystkiego Edytowane 24 Marca 2013 przez ziarus007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Czy ktoś z Was może mnie dziś poratować w tych okolicach olejem Valvoline 5w50? pewnie nie ale możesz dolać innego ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek001 Opublikowano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Przejechałem tym autem 1500km i oleju w ogóle nie brał. Po wczorajszych szaleństwach w lesie na białych puchu, gdzie przejechałem około 40km olej wyparował dobrze mi się wydaje, że może to być kwestia turbiny? Co o tym sądzicie? Uszczelka jakaś czy turbina do roboty? Auto ma przejechane 128 tys. km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 A silnik pracuje równo na wolnych obrotach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek001 Opublikowano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Silnik chodzi równo, normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 tz ile wyparowało ? , cały olej 4,5 l awaryjnie możesz dolać każdy inny syntetyk aby stan był , nic się nie stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziarus007 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 (edytowane) Jak pracuje równo to albo przez turbo ale to by strasznie kopcił , albo masz jakiś wyciek np z okolic filtra oleju Edytowane 24 Marca 2013 przez ziarus007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek001 Opublikowano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 (edytowane) Na to wygląda. Było ponad 3/4, a dziś jak chciałem wracać do WWA na bagnecie jest poniżej minimum. A miałem zamiar właśnie kupić zapas żeby do bagarka wrzucić. Idę się położyć pod auto zerknę czy nie widać wycieków. Na szczęście silnik chodzi normalnie. Edytowane 24 Marca 2013 przez jacek001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Skoro coś wykazuje na bagnecie wychodzi na to że pochłoną ok. litra. Nie jest tak źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek001 Opublikowano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Litr na 40km bokami po lesie z turbina to chyba dużo i tak Z ciekawości - o ile to turbina, napiszcie ile regeneracja/naprawa turbo w WRX STi 2.0 z 2002 może kosztować.Właśnie wylazłem z pod samochodu i wszędzie sucho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sekator Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 może wcześniej źle zmierzyłeś, niestety te bagnety dość dziwnie wskazują stan i trzeba odpowiednio sprawdzać :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek001 Opublikowano 24 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Sprawdzam zgodnie ze sztuką ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 jacek masz wskaźnik doładowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Litr na 40km bokami po lesie z turbina to chyba dużo i tak Z ciekawości - o ile to turbina, napiszcie ile regeneracja/naprawa turbo w WRX STi 2.0 z 2002 może kosztować.Właśnie wylazłem z pod samochodu i wszędzie sucho regenerację lepiej odpuść tylko poszukaj pewnej urzywki (jeżeli to oczywiście turbo jest sprawcą tego ubytku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edek2006 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Oby to była turbina, ale jak u mnie pękły dwa tłoki to też chodził równiutko i nawet nie kopcił specjalnie mocno. Jedyne co wskazywało na kłopoty to brak oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Sprawdzam zgodnie ze sztuką ) upalane Subaru z a w s z e bierze olej. Na autostradzie litr na bak, na upalarce litr na godzinę to norma. Może nawet upić więcej. Nie ma się co dziwić, bo tak zachowa się każdy silnik spalinowy. Trzeba poczekać aż przestygnie i uzupełnić. Jak zamierzasz iść ogniem musisz się uprzednio zaopatrzyć w olej na dolewkę, zapasowe koło, garść trytytek, łomik i lewarek do odginania błotników (To tak półżartem - o oleju całkiem serio) Miłych slajdów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek001 Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Mam wskaźnik doładowania. Właśnie wróciłem z trasy 200km i wydaje mi się, że to turbo. Sprężanie na biegu 1,2 i 3 mam tylko do 1,2. Na biegu 4,5,6 dolatuje do 1,5/1,6 po czym spada do 1,2/1,3. Żeby było śmiesznie to po dolaniu w sumie 400 ml po 1h sprawdziłem i było 4/5 na bagnecie. Po trasie od razu jak sprawdziłem jest na bagnecie 2cm nad max. Poczekam 1h i pójdę sprawdzić, ale wydaje mi się, że to może być turbo. Zapas faktycznie muszę kupić, a olej już jest Ciężko jest kupić pewną używkę - zawsze może się zaraz okazać, że jest do niczego więc chyba będę regenerować. Co sądzicie? Z rury wydechowej nie wydostaje się olej. Sprawdzam zgodnie ze sztuką ) upalane Subaru z a w s z e bierze olej. Na autostradzie litr na bak, na upalarce litr na godzinę to norma. Może nawet upić więcej. Nie ma się co dziwić, bo tak zachowa się każdy silnik spalinowy. Trzeba poczekać aż przestygnie i uzupełnić. Jak zamierzasz iść ogniem musisz się uprzednio zaopatrzyć w olej na dolewkę, zapasowe koło, garść trytytek, łomik i lewarek do odginania błotników (To tak półżartem - o oleju całkiem serio) Miłych slajdów Do tej poory przejechałem w trasie 5 baków (ponad 1000km )i olej był constans. Dopiero po leśnych igraszkach coś się wydarzyło, ale było warto :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 @@jacek001, Normalna jazda w trasie - nie bierze. Sandał, lub prędkość na maksa - bierze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 Sprawdzam zgodnie ze sztuką ) upalane Subaru z a w s z e bierze olej. Na autostradzie litr na bak, na upalarce litr na godzinę to norma. Może nawet upić więcej. Nie ma się co dziwić, bo tak zachowa się każdy silnik spalinowy. Trzeba poczekać aż przestygnie i uzupełnić. Jak zamierzasz iść ogniem musisz się uprzednio zaopatrzyć w olej na dolewkę, zapasowe koło, garść trytytek, łomik i lewarek do odginania błotników (To tak półżartem - o oleju całkiem serio) Miłych slajdów Mniej więcej tak właśnie jest jacek Takie różnice w doładowaniu mogą wynikać z kliku przyczyn, wliczając w to pogodę i paliwo, po prostu nie przesądzałbym, że to turbina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 (edytowane) Sprawdzam zgodnie ze sztuką ) upalane Subaru z a w s z e bierze olej. Na autostradzie litr na bak, na upalarce litr na godzinę to norma. Może nawet upić więcej. Nie ma się co dziwić, bo tak zachowa się każdy silnik spalinowy. Trzeba poczekać aż przestygnie i uzupełnić. Jak zamierzasz iść ogniem musisz się uprzednio zaopatrzyć w olej na dolewkę, zapasowe koło, garść trytytek, łomik i lewarek do odginania błotników (To tak półżartem - o oleju całkiem serio) Miłych slajdów No to ja chyba jestem szczęściarzem mam auto od 6 lat i nigdy nie dolewałem między wymianami. Poziom jak zostawiam na zmianie oleju taki jest przed spuszczeniem przed następną. Przez te lata auto dostało w kość i ma ok 170000 przebiegu i pierwszy silnik Edytowane 26 Marca 2013 przez GeOrGe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 upalane Subaru z a w s z e bierze olej. u mnie zimą na śniegu i lodzie 2.0 turbo nie wzięło przez parę tys km nic oleju (millers 10w50 nt), a lekko nie ma, cały czas stan ponad max, może paliwo lub płyn chłodniczy "uzupełniają" zużycie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 @@GeOrGe, można i da się jeździć b. szybko nie upalając i nie katując samochodu. W takim przypadku, jeżeli siorbie nieco oleju to nawet nie specjalnie widać. Najwyraźniej jesteś b. oszczędnie (co nie znaczy wolno) jeżdźącym kierowcą. To tak jak z oponami: Luis ma drugi komplet w strzępach, a Jason kończy dogrzewać pierwszy czas stan ponad max W mojej opinii to bardzo niedobrze: termodynamika obowiązuje również oleje samochodowe. Jestem zwolennikiem 1/3, maks 1/2 stanu na miarce pomiędzy min i maks. Jeżeli oleju przybywa można powiedzieć kaplica murowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 a czy przy 1/3 - 1/2 max stanu nie zwiększamy ryzyka odsłonięcia się smoka przy ostrych zakrętach, nawrotach, chwilach jazdy na 2 kołach, co się zdarza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 chwilach jazdy na 2 kołach, co się zdarza Samochód "cywilny" nie jest przystosowany do jazdy wyczynowej. przed ew. zassaniem oparów oleju chroni nie przelanie go ponad stan, bo to grozi wywaleniem uszczelniaczy, ale specjalna konstrukcja wyczynowej misy olejowej. Jak kto chce budować sobie rajdówkę to i takie misy olejowe mieć musi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się