MarcinBike Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Witam, Chcialbym sie dowiedziec, jakie sa roznice pomiedzy SI kupionymi w salonie w Polsce lub na terenie Europy, a tymi z USA czy Kanady? Na TVN Turbo w Rentgenie bylo porownanie Lancera EVO z Impreza STI i padlo stwierdzenie: "Samochodow w wersji amerykanskiej kupuje sie tylko raz - poraz pierwszy i ostatni" zatem co jest z nimi nie tak? W czym są gorsze od europejskich? pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
WRC fan Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 MarcinBike, opcja "Szukaj" - było wieeeeele razy na forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemeq Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 ZAMYKAĆ!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WiS Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 ZAMYKAĆ!!! Eeetam, nie bądźcie tacy, drodzy Rodacy... W końcu to nie wysiłek napisać parę słów - zanim kolega zastrzeli się po konfrontacji z naszą szukajką :wink: Ja zacznę: - amerykan ma miększe zawieszenie; - rózni się detalami zewnętrznymi (US np. nie ma kierunkowskazów na błotnikach)... Kto dalej? PS. "Rentgen" generalnie bredzi - w tej kwestii akurat też. Sam badałem temat jakości - generalny wniosek był taki, że dobry egzemplarz zza oceanu nie powinien być gorszy od europejskiego. Inna rzecz, że z Ameryki handlarze ciągną chyba więcej aut w stanie agonalnym, może stąd takie obiegowe opinie... (a w USA ostatnio duża powódź była i parę aut porządnie zamokło :roll: ...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 amerykan ma miększe zawieszenie; To jaka jest twardosc i wysokosc sprezym w europejskiej wersji, przykladowo WRX'a bug eye? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WiS Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Kuba, mnie się pytasz...? :wink: Przecież ja humanista jestem - odpowiem Ci tak, jak umiem - amerykan ma baaardzo mientkie, a europejski tylko tak średnio A serio, to weź wytłumacz koledze co i jak, bo ja po pierwsze jestem nawiany, a po drugie własnie skończyłem rajd po ruskim internecie i mam odmienne stany świadomosci w związku z powyzszym splotem czynników :wink: - over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinBike Posted May 9, 2006 Author Share Posted May 9, 2006 Dzieki za odzew Z szukacza skorzystalem ale hm musze jeszcze go zmolestowac aby pokazywal to, co ja chce Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciacho Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 amerykanskie wersje SI w wiekszosci nie maja kodowanych kluczykow(brak immobilaiser'a-PRZEWAZNIE w bug-eye WRX tez) oraz am. wer. nie maja regulacji wysokosci swiatel z kabiny kierowcy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Nie tak dawno czytałem na forum informacje podawane przez Dyrekcję o znacznych różnicach w układach hamulcowych. Inne tarcze ( mniejsze i inaczej wentylowane ) inne klocki. Wniosek był taki, że hamulce w wersjach US są przystosowane do mniejszych obciążeń. Podobno w stanach jeżdzi sieznacznie wolniej. Silniki też sa inaczej wysterowane. W OBK 2.5 MT ma w US 175 KM w europie 165 KM. Nie wiem jak jest w SI ale można to bardzo szybko sprawdzić na stronie www.subaru.com. Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Licznik jest w milach Adam12, 165 KM jest u nas w wersji 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam12 Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Licznik jest w milach Adam12, 165 KM jest u nas w wersji 2.0 Chyba 158 KM Link to comment Share on other sites More sharing options...
so_what Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Adam12, trochę się zagalopowałem. U nas jest tak: Impreza 2.0R MY’06: 160 KM Legacy 2.0 MY’06: 165 KM Forester 2.0 MY’06: 158 KM Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Wersja USA ma jeszcze lampy symetryczne, niedopuszczone do ruchu w europie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Z moich obserwacji odnosnie samochodow z USA wynika ze: - maja symetryczne przednie światła - maja odblaski tak żeby autko było z boku widoczne - z reguły mają słabsze hamulce - czasami różnią się mocą silnika - mają dużo bardziej miękko zestrojone zawieszenie - ich automaty często nie wytrzymują naszego stylu jazdy- często trzeba zakładać dodatkową chłodnicę oleju ze skrzyni- dotyczy zwłaszcza nieco starszych aut - no i z tego co widziałem to amerykańce są tużo bardziej tandetnie w środku wykończone - SI w Ameryce ma zupełnie inne kluczyki- takie jakieś jakby dopiero co wytłoczone na kolanie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 Pytanie o parametry sprezyn bylo czysto retoryczne, wiekszosc osob tutaj twierdzi ze auta w wersji amerykanskiej sa miekko zestrojone, ale jak sie ktos zapyta o konkretne roznice to nikt nie potrafi odpowiedziec. Nie wiedza jakie sa sprezyny, jakie stabilizatory, amortyzatory itd. W przypadku WRX roznica w odczuciu zawieszenia moze wynikac z roznicy w rozmiarach opon 16" vs 17", ale lepiej zrzucic to na zawias. Kolejna sprawa to jakosc wykonczenia i uzyte materialy, nikt nie moze pokazac konkretnego przykladu. Impreza i Forester jest produkowana w jednej fabryce. Skrzynia automatyczne, czy Forester i Legacy w wersji euro ma chlodnice i jesli tak to gdzie ona jest? Niestety na tym forum krazy wiele mitow. Jesli chcesz sie dowiedziec wszystkiego, o wszystkich modelach SUbaru w USA to polecam strone http://www.cars101.com/ , na temat europejskich modeli najlepiej pytac sie w ASO i poprosic zeby udosepnili instrukcje serwisowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarcinBike Posted May 9, 2006 Author Share Posted May 9, 2006 wielkie dzieki Zabieram sie za literature. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciekSubru Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 STI MY'06 wersja amerykańska ma inne przełożenia w skrzyni biegów od wersji europejskiej. W USA moc podawana jest w KM ale liczona według normy SAE a w europie w DIN Stąd te różnice 300KM w USA i 280 KM w europie (pomijając, iż subaru musiało zhomologować tylko 280KM ze wzgledu na normę euro4, stąd też symetryczny kolektor wylotowy i mniej bulgotu niestety - sam słyszałem przedwczoraj) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted May 9, 2006 Share Posted May 9, 2006 W USA moc podawana jest w KM ale liczona według normy SAE a w europie w DINStąd te różnice 300KM w USA i 280 KM w europie ... I znowu kolejny blad czesto powielany w inecie. 300 konne STi wedlug SAE, bedzie mialo troche ponad 304 komi wedlug DIN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
colirzadzi Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 STI MY'06 wersja amerykańska ma inne przełożenia w skrzyni biegów od wersji europejskiej.W USA moc podawana jest w KM ale liczona według normy SAE a w europie w DIN Stąd te różnice 300KM w USA i 280 KM w europie (pomijając, iż subaru musiało zhomologować tylko 280KM ze wzgledu na normę euro4, stąd też symetryczny kolektor wylotowy i mniej bulgotu niestety - sam słyszałem przedwczoraj) mozesz napisac cos wiecej na temat zestopniowania skrzyni biegow ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sykstus Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Witam, Chcialbym sie dowiedziec, jakie sa roznice pomiedzy SI kupionymi w salonie w Polsce lub na terenie Europy, a tymi z USA czy Kanady? Na TVN Turbo w Rentgenie bylo porownanie Lancera EVO z Impreza STI i padlo stwierdzenie: "Samochodow w wersji amerykanskiej kupuje sie tylko raz - poraz pierwszy i ostatni" zatem co jest z nimi nie tak? W czym są gorsze od europejskich? Szczegoly roznic w watku: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102555& A odnosnie kupowania pierwszy i ostatni raz to z tego co zetknalem sie z US Specami to wychodzi na to ze amerykanie to straszne fleje, w kazdym poplamiona tapicerka, brudno jakby nikt nigdy nie sprzatal, w co drugim powypalane dziury w fotelach itp ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 ...w kazdym poplamiona tapicerka, brudno jakby nikt nigdy nie sprzatal, w co drugim powypalane dziury w fotelach itp ... O to to juz trzeba miec pretensje do handlarzy, ze sprowadzaja tylko najtansze (czyli najgorsze) egzemplarze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 STI MY'06 wersja amerykańska ma inne przełożenia w skrzyni biegów od wersji europejskiej. Nie wydaje mi się, chyba że w MY 06 zmienili przełożenia nagle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
guma Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 no i to wszystko co koledzy wcześniej napisali przekłada sie na to, iz US spec są znacznie tańsze :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted May 13, 2006 Share Posted May 13, 2006 ...w kazdym poplamiona tapicerka, brudno jakby nikt nigdy nie sprzatal, w co drugim powypalane dziury w fotelach itp ... O to to juz trzeba miec pretensje do handlarzy, ze sprowadzaja tylko najtansze (czyli najgorsze) egzemplarze. Tym bardziej, że np. vampeer sprowadził US-Speca w takim stanie, że mucha nie siadała... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abt Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 nie miala jak usiasc, bo sie czarnula zbyt szybko przemieszczala :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts