Jump to content

Różnice pomiędzy SI w wersji Europejskiej i USA.


MarcinBike
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Chcialbym sie dowiedziec, jakie sa roznice pomiedzy SI kupionymi w salonie w Polsce lub na terenie Europy, a tymi z USA czy Kanady?

 

Na TVN Turbo w Rentgenie bylo porownanie Lancera EVO z Impreza STI i padlo stwierdzenie: "Samochodow w wersji amerykanskiej kupuje sie tylko raz - poraz pierwszy i ostatni" zatem co jest z nimi nie tak? W czym są gorsze od europejskich?

 

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ZAMYKAĆ!!!

 

Eeetam, nie bądźcie tacy, drodzy Rodacy...

 

W końcu to nie wysiłek napisać parę słów - zanim kolega zastrzeli się po konfrontacji z naszą szukajką :wink:

Ja zacznę:

- amerykan ma miększe zawieszenie;

- rózni się detalami zewnętrznymi (US np. nie ma kierunkowskazów na błotnikach)...

 

Kto dalej? :D

 

PS. "Rentgen" generalnie bredzi - w tej kwestii akurat też. Sam badałem temat jakości - generalny wniosek był taki, że dobry egzemplarz zza oceanu nie powinien być gorszy od europejskiego. Inna rzecz, że z Ameryki handlarze ciągną chyba więcej aut w stanie agonalnym, może stąd takie obiegowe opinie... (a w USA ostatnio duża powódź była i parę aut porządnie zamokło :roll: ...)

Link to comment
Share on other sites

Kuba, mnie się pytasz...? :wink:

 

Przecież ja humanista jestem - odpowiem Ci tak, jak umiem - amerykan ma baaardzo mientkie, a europejski tylko tak średnio :mrgreen:

 

A serio, to weź wytłumacz koledze co i jak, bo ja po pierwsze jestem nawiany, a po drugie własnie skończyłem rajd po ruskim internecie i mam odmienne stany świadomosci w związku z powyzszym splotem czynników :wink: - over...

Link to comment
Share on other sites

amerykanskie wersje SI w wiekszosci nie maja kodowanych kluczykow(brak immobilaiser'a-PRZEWAZNIE w bug-eye WRX tez) oraz am. wer. nie maja regulacji wysokosci swiatel z kabiny kierowcy.

Link to comment
Share on other sites

Nie tak dawno czytałem na forum informacje podawane przez Dyrekcję o znacznych różnicach w układach hamulcowych. Inne tarcze ( mniejsze i inaczej wentylowane ) inne klocki. Wniosek był taki, że hamulce w wersjach US są przystosowane do mniejszych obciążeń. Podobno w stanach jeżdzi sieznacznie wolniej.

Silniki też sa inaczej wysterowane. W OBK 2.5 MT ma w US 175 KM w europie 165 KM. Nie wiem jak jest w SI ale można to bardzo szybko sprawdzić na stronie www.subaru.com.

Link to comment
Share on other sites

Z moich obserwacji odnosnie samochodow z USA wynika ze:

- maja symetryczne przednie światła

- maja odblaski tak żeby autko było z boku widoczne

- z reguły mają słabsze hamulce

- czasami różnią się mocą silnika

- mają dużo bardziej miękko zestrojone zawieszenie

- ich automaty często nie wytrzymują naszego stylu jazdy- często trzeba zakładać dodatkową chłodnicę oleju ze skrzyni- dotyczy zwłaszcza nieco starszych aut

- no i z tego co widziałem to amerykańce są tużo bardziej tandetnie w środku wykończone

- SI w Ameryce ma zupełnie inne kluczyki- takie jakieś jakby dopiero co wytłoczone na kolanie

Link to comment
Share on other sites

Pytanie o parametry sprezyn bylo czysto retoryczne, wiekszosc osob tutaj twierdzi ze auta w wersji amerykanskiej sa miekko zestrojone, ale jak sie ktos zapyta o konkretne roznice to nikt nie potrafi odpowiedziec. Nie wiedza jakie sa sprezyny, jakie stabilizatory, amortyzatory itd. W przypadku WRX roznica w odczuciu zawieszenia moze wynikac z roznicy w rozmiarach opon 16" vs 17", ale lepiej zrzucic to na zawias.

Kolejna sprawa to jakosc wykonczenia i uzyte materialy, nikt nie moze pokazac konkretnego przykladu. Impreza i Forester jest produkowana w jednej fabryce.

Skrzynia automatyczne, czy Forester i Legacy w wersji euro ma chlodnice i jesli tak to gdzie ona jest?

Niestety na tym forum krazy wiele mitow. Jesli chcesz sie dowiedziec wszystkiego, o wszystkich modelach SUbaru w USA to polecam strone http://www.cars101.com/ , na temat europejskich modeli najlepiej pytac sie w ASO i poprosic zeby udosepnili instrukcje serwisowa.

Link to comment
Share on other sites

STI MY'06 wersja amerykańska ma inne przełożenia w skrzyni biegów od wersji europejskiej.

W USA moc podawana jest w KM ale liczona według normy SAE a w europie w DIN

Stąd te różnice 300KM w USA i 280 KM w europie (pomijając, iż subaru musiało zhomologować tylko 280KM ze wzgledu na normę euro4, stąd też symetryczny kolektor wylotowy i mniej bulgotu niestety - sam słyszałem przedwczoraj)

Link to comment
Share on other sites

W USA moc podawana jest w KM ale liczona według normy SAE a w europie w DIN

Stąd te różnice 300KM w USA i 280 KM w europie ...

I znowu kolejny blad czesto powielany w inecie. 300 konne STi wedlug SAE, bedzie mialo troche ponad 304 komi wedlug DIN.

Link to comment
Share on other sites

STI MY'06 wersja amerykańska ma inne przełożenia w skrzyni biegów od wersji europejskiej.

W USA moc podawana jest w KM ale liczona według normy SAE a w europie w DIN

Stąd te różnice 300KM w USA i 280 KM w europie (pomijając, iż subaru musiało zhomologować tylko 280KM ze wzgledu na normę euro4, stąd też symetryczny kolektor wylotowy i mniej bulgotu niestety - sam słyszałem przedwczoraj)

 

mozesz napisac cos wiecej na temat zestopniowania skrzyni biegow ???

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Chcialbym sie dowiedziec, jakie sa roznice pomiedzy SI kupionymi w salonie w Polsce lub na terenie Europy, a tymi z USA czy Kanady?

 

Na TVN Turbo w Rentgenie bylo porownanie Lancera EVO z Impreza STI i padlo stwierdzenie: "Samochodow w wersji amerykanskiej kupuje sie tylko raz - poraz pierwszy i ostatni" zatem co jest z nimi nie tak? W czym są gorsze od europejskich?

 

Szczegoly roznic w watku:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=102555&

 

A odnosnie kupowania pierwszy i ostatni raz to z tego co zetknalem sie z US Specami to wychodzi na to ze amerykanie to straszne fleje, w kazdym poplamiona tapicerka, brudno jakby nikt nigdy nie sprzatal, w co drugim powypalane dziury w fotelach itp ...

Link to comment
Share on other sites

...w kazdym poplamiona tapicerka, brudno jakby nikt nigdy nie sprzatal, w co drugim powypalane dziury w fotelach itp ...

O to to juz trzeba miec pretensje do handlarzy, ze sprowadzaja tylko najtansze (czyli najgorsze) egzemplarze.

Link to comment
Share on other sites

...w kazdym poplamiona tapicerka, brudno jakby nikt nigdy nie sprzatal, w co drugim powypalane dziury w fotelach itp ...

O to to juz trzeba miec pretensje do handlarzy, ze sprowadzaja tylko najtansze (czyli najgorsze) egzemplarze.

 

Tym bardziej, że np. vampeer sprowadził US-Speca w takim stanie, że mucha nie siadała...

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...