Jump to content

Dziwny dźwięk przy zmianie biegów A/T

Red Hood
 Share

Recommended Posts

Witam.

Od dwóch dni, słyszę taki nie za głośny, choc uporczywy dla ucha dźwięk, przy małej prędkości przy zmianie biegu z 1 na 2 i z 2 na 3. Dźwięk ciężko porównać mi do czegokolwiek, przypomina odgłos przepływania jakiejś cieczy przez rurkę, zaczyna się jakieś pół sekundy przed zmiana biegu i kończy się pół sekundy po zmianie biegu. Przy gwałtownym ruszaniu problem nie występuje, albo zagłusza go ryk silnika. W skrzyni był wymieniany olej kilka dni temu w autoryzowanym serwisie Subaru na Zakopiańskiej. Silnik nie dławi się, przyśpiesza równo, biegi w miarę odczuwalnie wchodzą, bez jakiegoś mocnego szarpania. Naznaczę, że nie znam się jeszcze dobrze na tej skrzyni, samochód mam dopiero miesiąc i jest to pierwszy automat w mojej karierze :)

Jeżeli macie jakieś sugestie co to może być to bardzo proszę o pomoc.

Dla ścisłości napiszę, że ostatnio w samochodzie były wymieniane świece, kable wysokiego napięcia i cewka zapłonowa (jeżeli ma to jakiekolwiek znaczenie)

UPDATE:

Sam znalazłem przyczynę, zmierzyłem bagnetem poziom oleju i bagnet suchy. Pojechałem do serwisu ASO Subaru i okazało się, że źle odpowietrzyli skrzynie i jeszcze wlazł litr oleju. Fachowcy.. :)

Edited by maniekkrk

Witam.

A jaką metodą wymieniali Ci olej w skrzyni i ile to kosztowało?

Wymieniali przy tym filtr?

Jaki prebieg autka masz?

Pytam się bo mnie też to czeka. Mam ten sam automat.

Statyczna wymiana oleju w skrzyni biegów, co 60 tyś km (zalecenia producenta). Podobno filtra nie ma, jest sito, którego się podobno nie wymienia(tak powiedzieli w ASO)

Przebieg mam w tym momencie ok 112 tyś, trochę pośpieszyłem się z wymianą, ale nie byłem do końca pewny czy poprzedni właściciel wymienił przy 60 tyś.

Powiem Ci, że warto wymienić. Automat teraz pracuje idealnie, delikatnie zmienia biegi, praktycznie nieodczuwalnie (wcześniej były delikatne szarpnięcia). Autko jeździ 100 razy lepiej :)