Skocz do zawartości

legacy diesel / łomot / panewki ?


pcywicki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam., dzisiaj w czasie porannej jazdy odnotowałem dziwne tłuczenie lub bardziej łomotanie (prawie jakbym bez powietrze jechał) po prawej części samochodu., az wysiadłem z auta czy koła ok., efekt lomotu wystepuje w momencie odejmowania nogi z gazu., na luzie idzie standardowo, jak dodaje gazu czy jade na gazie ok., po zdjęciu nogi z gazu natychmiastowy łomot i delikatne bicie. Po rozgrzaniu się ok. 30 km., efekt niemal zaniknal. Wstepna diagnoza u poleconego mechanika to panewki ? co o tym sadzicie ? z tego co wyczytałem to panewki lomoca przy zwiekszaniu mocy ? a koszt naprawy raczej spory ?

 

pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rocznik 2008 / przebieg 83. tys.

 

pozdrawiam

Piotr

 

o dziwo auto stało kilka h kiedy byłem w biurze., ponowna jazda okazała się bez problemowa., jazda z gazem bez gazu., hamowanie silnikiem., zero stuków., co mogło dać taki dziwny efekt ? Zobaczymy jutro czy sie nie powtórzy

 

pozdrawiam

Piotr

 

kraków a właściwie okolice :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@sal1232,wtryski można wyczyścić bez demontowania,chyba że chcesz regenerować.

jestem ciekaw czym niemow ze stp wlewajac do zbiornika bo umnie nic nie pomaga

Czyszczenie chemią przy pomocy specjalnego urządzenia.Oferują to także ASO,podzwoń.popytaj.Koszt niewielki,a może dać dużą poprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam., dzisiaj w czasie porannej jazdy odnotowałem dziwne tłuczenie lub bardziej łomotanie (prawie jakbym bez powietrze jechał) po prawej części samochodu., az wysiadłem z auta czy koła ok., efekt lomotu wystepuje w momencie odejmowania nogi z gazu., na luzie idzie standardowo, jak dodaje gazu czy jade na gazie ok., po zdjęciu nogi z gazu natychmiastowy łomot i delikatne bicie. Po rozgrzaniu się ok. 30 km., efekt niemal zaniknal. Wstepna diagnoza u poleconego mechanika to panewki ? co o tym sadzicie ? z tego co wyczytałem to panewki lomoca przy zwiekszaniu mocy ? a koszt naprawy raczej spory ?

 

pozdrawiam

Piotr

Miałem tak samo po jeździe w świeżym mokrym śniegu, który wypełnił tunel środkowy. Po oczyszczeniu objawy zniknęły.

Edytowane przez slw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@sal1232,wtryski można wyczyścić bez demontowania,chyba że chcesz regenerować.

jestem ciekaw czym niemow ze stp wlewajac do zbiornika bo umnie nic nie pomaga

 

A jakie masz objawy poza szarpaniem? Pytanie, czy to na pewno wina wtrysków. Zanieczyszczone można bez problemu zdiagnozować w ASO, podłączając do komputera.

U mnie brudne wtryski powodowały przede wszystkim głośną / "twardą"pracę silnika przy przyspieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@sal1232,wtryski można wyczyścić bez demontowania,chyba że chcesz regenerować.

jestem ciekaw czym niemow ze stp wlewajac do zbiornika bo umnie nic nie pomaga

 

A jakie masz objawy poza szarpaniem? Pytanie, czy to na pewno wina wtrysków. Zanieczyszczone można bez problemu zdiagnozować w ASO, podłączając do komputera.

U mnie brudne wtryski powodowały przede wszystkim głośną / "twardą"pracę silnika przy przyspieszaniu.

jak rano odpale auto strasznie glosno metalicznie stuka ,wczasie jazdy mam szarpania przy zimnym i cieplym silniku po podlaczeniu pod selekt monitor nie pokazuje zadnego bledu ,tez mam glosna prace przy przyspieszaniu ponato na zimnym silniku po odpalenu silnik chodzi lekko wibruje Edytowane przez sal1232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rano odpale auto strasznie glosno metalicznie stuka
tak klepia wtryski nawet jesli sa w dobrym stanie
wczasie jazdy mam szarpania przy zimnym i cieplym silniku
czy potrafi sam zgasnac na dojezdzaniu do skrzyzowania?? jest na to poprawka do programu. W moim pojawilo sie po 100kkm i program zalatwil sprawe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@sal1232,wtryski można wyczyścić bez demontowania,chyba że chcesz regenerować.

jestem ciekaw czym niemow ze stp wlewajac do zbiornika bo umnie nic nie pomaga

 

A jakie masz objawy poza szarpaniem? Pytanie, czy to na pewno wina wtrysków. Zanieczyszczone można bez problemu zdiagnozować w ASO, podłączając do komputera.

U mnie brudne wtryski powodowały przede wszystkim głośną / "twardą"pracę silnika przy przyspieszaniu.

jak rano odpale auto strasznie glosno metalicznie stuka ,wczasie jazdy mam szarpania przy zimnym i cieplym silniku po podlaczeniu pod selekt monitor nie pokazuje zadnego bledu ,tez mam glosna prace przy przyspieszaniu ponato na zimnym silniku po odpalenu silnik chodzi lekko wibruje

 

Jedź do ASO - diagnoza na komputerze pozwala sprawdzić korekty czasowe dla każdego wtryskiwacza. Analizując ten parametr można ocenić czy wtryskiwacz jest zabrudzony, czy nie. U mnie po 80 kkm odchyłki były na wszystkich ale na jednym bardzo duże. Po pierwszym czyszczeniu w ASO - (płyn czyszczący zasila silnik zamiast paliwa), trzy wtryskiwacze doszły do normy - czwarty, ten najbardziej zabrudzony poprawił się tylko w minimalnym stopniu. Dopiero drugie płukanie przywróciło mu nominalne parametry. Po czyszczeniu, nie ten sam samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczasie jazdy mam szarpania przy zimnym i cieplym silniku

Wymieniłeś już przewody podciśnieniowe? Bo ja zrobiłem to jesienią i przyniosło dużą poprawę (zniknęło szarpanie i poprawiła się reakcja "na gaz" po rozgrzaniu silnika). Niestety te przewody są silnie obciążone termicznie i guma szybko traci właściwości powodując nieszczelności (m.in. w sterowaniu turbiną).

Ostatnio znowu zaczął szarpać i okazało się, że zostawiłem jeden 10cm kawałek starego przewodu (brakło mi nowego ;-) ). Po wymianie znowu spokój.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było lekkie szarpnięcie przy 2.5 tys. obr/min, problem pojawiał się przez okres około 2 tyg. ( tylko przy mocnym naciśnieciu pedału gazu i tylko na 2 -gim biegu). Problem pojawił się wtedy kiedy zalałem 1 raz samochód paliwem z BP tym lepszym ultimate czy jakoś tak, - może to przypadek ale po zalaniu ponownie V power diesel objaw ustąpił i nie pojawił się do dziś (w międzyczasie zrobiłem około 500 km)

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...