Jump to content

Znikający olej i wahania temperatury - 2.0 GX


todd
 Share

Recommended Posts

Witam

Posiadam Buga 2.0 GX (125 km) od listopada ubiegłego roku, przyglądam mu się dość często, zaglądam tu i tam, od jakiegoś czasu zauważam, że ubywa oleju w silniku. Czytałem, że Subaru czasem bierze olej i to normalne, ale nie wiem w jakich granicach.

Od grudnia 2012 do teraz przejechałem 5000 km i dolałem 1 litr oleju.

Przebieg w tej chwili wynosi 150 tyś. km, silnik zalany jest olejem Castrol Magnatec 10W40 (part synthetic).

 

Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów typu zapach spalanego oleju, czy niebieski dym.

Gdzie może znikać olej? Czemu jeszcze przyjrzeć się bliżej?

 

 

Druga bolączka pojawiła się dziś podczas powrotu do domu, temperatura podskoczyła nieznacznie powyżej środka skali wskaźnika i włączył się wiatrak. Po chwili wskazówka szybko znalazła się tuż przed czerwonym polem, a po kilku kolejnych sekundach wróciła do połowy skali, tak szybkie wahania wydały mi się nierealne. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę, w zbiorniczku wyrównawczym poziom płynu był 3-4 cm powyżej linii oznaczonej F.

Dotoczyłem się jakoś do domu, otworzyłem maskę, tym razem poziom płynu w zbiorniczku był znacznie poniżej linii F, odkręciłem metalowy korek na chłodnicy, płynu nie było widać. Udało mi się dolać niewiele (ok 50 ml), ścisnąłem jeszcze wąż kilka razy, wyleciało parę baniek powietrza, dolałem i zamknąłem korek. Podczas wieczornej wyprawy do sklepu silnik zdążył się nagrzać, ale temperatura była w normie, wiatrak się nie włączył.

Nie wiem czy to tylko problem w niewielkim niedoborem płynu, czy może wróży coś grubszego?

 

Proszę o wszelkie porady, komentarze, wskazówki, cokolwiek :).

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witaj! Ten sam silnik w moim Legacy nie zużywa oleju , od wymiany do wymiany bez dolewek Takie zużycie oleju jak w Twoim przypadku; jakieś wielkie nie jest i tym bym sie nie martwił.A co do temperatury : masz Lpg

Link to comment
Share on other sites

Mobil 10W40 i 281kkm przebiegu. Czasem korek na chłodnicy może powodować takie anomalia.Dla swojego spokoju możesz też zrobić test na CO2 po kątem UPG.

Link to comment
Share on other sites

Posiadam Buga 2.0 GX (125 km)

 

Miałem też takiego buga i przy przebiegu nieco powyżej 100 tys. km nie brał ani grama oleju. Ubytek, o jakim piszesz, jest raczej domeną silników turbo (np mój WRX). W każdym razie nie jest to normalne.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi :).

Posprawdzam jeszcze jutro stan płynu na zimno. Najwyżej wymienię korek i będę mieć nadzieje, że mam spokój.

 

Co do znikającego oleju, jak zrobi się cieplej spróbuję się jeszcze wczołgać pod auto i obejrzeć dokładnie motorownie, dekle, etc. Chociaż przy tej ilości oleju pewnie byłyby już jakieś widoczne ślady czy znaki dymne. Test CO2 też rozważam, ale UPG w ssaku po 150k? Już? :(

Zbliża się też wymiana oleju i zastanawiam się nad zmianą na inny, z wątku olejowego dowiedziałem się za dużo i teraz już kompletnie nie wiem co zalać.

 

 

Miałem też takiego buga i przy przebiegu nieco powyżej 100 tys. km nie brał ani grama oleju. Ubytek, o jakim piszesz, jest raczej domeną silników turbo (np mój WRX). W każdym razie nie jest to normalne.

 

Heh właśnie, też myślę, że jak na zwykłego ssaka, który nie jest katowany to dużo.

Edited by todd
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...