Skocz do zawartości

Subaru Outback Boxer Diesel Automat CVT dostępny w Polsce - odbiór maj 2013!


Tiger

Rekomendowane odpowiedzi

To już wiem mniej więcej o co chodzi bo obawiałem się utraty mocy i spadku momentu podczas zmiany biegu.

Chyba jednak opcja "LOCK" byłaby najlepsza w takim przypadku. Zapinasz skrzynię i dzida!

Chyba że opcja "X-MODE" działa podobnie? :blush:

Edytowane przez miecho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako raczej przeciwnik niż zwolennik nadmiaru elektroniki w napędach nie wiedziałem, że kiedyś to napiszę - uważam, że X-Mode będzie pierwszym rozwiązaniem lepszym niż mechaniczna blokada dyfrów, czyli proteza ręki będzie działać lepiej niż naturalna ręka.

 

Inna sprawa, że X-MODE będzie dużo bardziej podatny na usterki i awarie niż mechaniczna blokada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako raczej przeciwnik niż zwolennik nadmiaru elektroniki w napędach nie wiedziałem, że kiedyś to napiszę - uważam, że X-Mode będzie pierwszym rozwiązaniem lepszym niż mechaniczna blokada dyfrów, czyli proteza ręki będzie działać lepiej niż naturalna ręka.

 

Inna sprawa, że X-MODE będzie dużo bardziej podatny na usterki i awarie niż mechaniczna blokada

 

 

Im więcej elektroniki tym gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz że chodzi mi o koszt naprawy/serwisu tej skrzyni w przypadku auta używanego, który to koszt z powoduje ogromna strate wartości bo nikt tych modeli nie bedzie chciał potem odkupić, wiem ze rodacy przy kupnie nowki o tym nie myśla ale powinni, dwa obecny trend to skrzynie dwusprzegłowe i tylko subaru nie wiedziec czemu? lansuje skrzynie bezstopniowa z pasem transmisyjnym - może w terenie sa lepsze nie wiem, wiem tylko że nic nie zastapi manuala z redutkorem którego nowy forek juz nie ma.

 

Właściwie to jest zupełnie odwrotnie. CVT ma dużo zalet i coraz więcej producentów zaczyna stosować CVT. Skrzynie 2sprzeglowe są właśnie mało rozpowszechnione i ci co je stosują to stosują w tanich autach, bo to było tanie rozwiązanie (i kiepskie). Wyjątkiem są czasem auta sportowe, gdzie nie liczy się ani trwałość, ani kultura pracy a przeniesienie dużego momentu i szybkość działania... ale to tez już przeszłość, bo obecnie klasyczne automaty są już szybsze i pozwalają przy niższej wadze i rozmiarze spakować więcej biegów niż skrzynie 2sprzeglowe. Staja się tez tańsze w produkcji. Tak więc CVT to przyszłość, 2sprzeglowe skrzynie to krótki epizod w motoryzacji, a klasyczne automaty będą się trzymać dalej jeszcze jakiś czas z bardzo mocnymi silnikami.

Dodatkowo subaru nie stosuje pasu transmisyjnego a łańcuch. Po dopracowaniu CVT będzie najtrwalszym i najtańszym rozwiązaniem (obecnie pewnie nie jest) bo ma relatywnie mało części ruchomych, nowe łańcuchy/bieżnie będą coraz mocniejsze. Dodatkowo podczas naprawy wystarczy zmienić łańcuch/bieżnie co w przyszłości będzie tańsze niż naprawa klasycznego automatu (teraz pewnie nie jest).

Ja bym się CVT już nie bał, w USA jeździ sporo subaru CVT i nie ma z tym problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz że chodzi mi o koszt naprawy/serwisu tej skrzyni w przypadku auta używanego, który to koszt z powoduje ogromna strate wartości bo nikt tych modeli nie bedzie chciał potem odkupić, wiem ze rodacy przy kupnie nowki o tym nie myśla ale powinni, dwa obecny trend to skrzynie dwusprzegłowe i tylko subaru nie wiedziec czemu? lansuje skrzynie bezstopniowa z pasem transmisyjnym - może w terenie sa lepsze nie wiem, wiem tylko że nic nie zastapi manuala z redutkorem którego nowy forek juz nie ma.

 

Właściwie to jest zupełnie odwrotnie. CVT ma dużo zalet i coraz więcej producentów zaczyna stosować CVT. Skrzynie 2sprzeglowe są właśnie mało rozpowszechnione i ci co je stosują to stosują w tanich autach, bo to było tanie rozwiązanie (i kiepskie). Wyjątkiem są czasem auta sportowe, gdzie nie liczy się ani trwałość, ani kultura pracy a przeniesienie dużego momentu i szybkość działania... ale to tez już przeszłość, bo obecnie klasyczne automaty są już szybsze i pozwalają przy niższej wadze i rozmiarze spakować więcej biegów niż skrzynie 2sprzeglowe. Staja się tez tańsze w produkcji. Tak więc CVT to przyszłość, 2sprzeglowe skrzynie to krótki epizod w motoryzacji, a klasyczne automaty będą się trzymać dalej jeszcze jakiś czas z bardzo mocnymi silnikami.

Dodatkowo subaru nie stosuje pasu transmisyjnego a łańcuch. Po dopracowaniu CVT będzie najtrwalszym i najtańszym rozwiązaniem (obecnie pewnie nie jest) bo ma relatywnie mało części ruchomych, nowe łańcuchy/bieżnie będą coraz mocniejsze. Dodatkowo podczas naprawy wystarczy zmienić łańcuch/bieżnie co w przyszłości będzie tańsze niż naprawa klasycznego automatu (teraz pewnie nie jest).

Ja bym się CVT już nie bał, w USA jeździ sporo subaru CVT i nie ma z tym problemów.

 

Z jednym się nie zgodzę. Podobno w praktyce wymieniają całe skrzynie a nie pasko-łańcuchy. Podejrzewam, że pęknięte łańcuchy ją demolują. Poza tym nadal uważam, że silniki do aut z CVT powinny mieć pewien zapas mocy, by podczas dynamicznej jazdy nie "wyły". Również uważam, że CVT to przyszłość.

 

Nie dziwię się jednak, że wiele osób ma do tych skrzyń uprzedzenia, bo pierwsze CVT były bardzo awaryjne i dopiero od niedawna są one przeważnie trwałe. Poza tym niemiecka ale polskojęzyczna prasa motoryzacyjna wiele robi, by gloryfikować skrzynie dwusprzęgłowe a obrzydzić CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...