Jump to content

Subaru Outback Boxer Diesel Automat CVT dostępny w Polsce - odbiór maj 2013!


Tiger
 Share

Recommended Posts

Przynajmniej u brokera samochodowego ...., a teraz pytam Szanowną Dyrekcję, a jak w SIP?

Tam mają oferty łącznie z cenami.

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego Subaru zdecydowalo sie stosowac droga w eksploatacji skrzynie CVT z napedem dopedzajacym tylna oś jak w VW i reszcze konkurencji zamiast zastosowac sprawdzona bezawaryjna skrzynie 5EAT z dyfrem planeternym i rozdziałem mocy 45:55??? Czyżby FHI zatrudnil wyrzucinych z pracy inżynierów Audi (twórców multitronica) powszechnie wiadomo że skrzynie bezstopniowe to przezytek i obecnie stosuje sie skrzynie dwusprzegłowe o 6-7 przełozeniach które poprawiaja osiagi.

Link to comment
Share on other sites

Czyżby FHI zatrudnil wyrzucinych z pracy inżynierów Audi (twórców multitronica) powszechnie wiadomo że skrzynie bezstopniowe to przezytek i obecnie stosuje sie skrzynie dwusprzegłowe o 6-7 przełozeniach które poprawiaja osiagi.

 

nie wiem co w D. ale wychodzi , ze znaczaca grupa producentow inaczej mysli...trzeba ustalic co w istocie jest przeżytkiem.... :rolleyes:

moze warto przejechac sie xt..?

Edited by Andrzej Koper
Link to comment
Share on other sites

Czy można prosić o szerszy opis tego połączenie diesel / cvt, rozdział napędu przód / tył itp itd. w tym rozwiązaniu?

Link to comment
Share on other sites

Czy można prosić o szerszy opis tego połączenie diesel / cvt, rozdział napędu przód / tył itp itd. w tym rozwiązaniu?

 

nie ma jeszcze informacji ale mozna przypuszczac , ze takie jak w xt... :rolleyes:

 

Przynajmniej u brokera samochodowego

 

moze jego zapytać...? :) jak juz sprzedaja......

Link to comment
Share on other sites

Raz że chodzi mi o koszt naprawy/serwisu tej skrzyni w przypadku auta używanego, który to koszt z powoduje ogromna strate wartości bo nikt tych modeli nie bedzie chciał potem odkupić, wiem ze rodacy przy kupnie nowki o tym nie myśla ale powinni, dwa obecny trend to skrzynie dwusprzegłowe i tylko subaru nie wiedziec czemu? lansuje skrzynie bezstopniowa z pasem transmisyjnym - może w terenie sa lepsze nie wiem, wiem tylko że nic nie zastapi manuala z redutkorem którego nowy forek juz nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Graf to jest dział pytań do Dyrekcji, chcesz pytać to pytaj, ale nie rozpowszechniaj tu jakichś zabobonów.

 

Traktor to jest straszne zło,

Koniem orać, to jest to.

 

Link to comment
Share on other sites

Czyżby FHI zatrudnil wyrzucinych z pracy inżynierów Audi (twórców multitronica) powszechnie wiadomo że skrzynie bezstopniowe to przezytek i obecnie stosuje sie skrzynie dwusprzegłowe o 6-7 przełozeniach które poprawiaja osiagi.

Szanowny Kolego, chyba nie jeździłeś CVT w Subaru. Co prawda poruszam się 2.5 PB z tą skrzynią, ale odczucia z jazdy są bardzo przyzwoite. W ramach testów przed zakupem pojeździłem XC 70 (niestety k..klekot) Q5 S-tronik i nie widzę jakiś większych minusów - po prostu ta skrzynia (CVT) pracuje "inaczej". W codziennych warunkach nie ma też sensu bawienie się wirtualnymi biegami ( w przypadku diesla to będzie 7 wirtualnych przełożeń). Co do trakcji na śniegu/błocie nie zauważam żadnej subiektywnej różnicy z moim poprzednim autem (Allroad 4.2 PB AT), to nie jest jakiś dołączany napęd, jak niektórzy sugerują. Skrzynia jest "inteligentna" i da się z nią doskonale współpracować operując pedałem gazu. W ogóle to nie przeczytałem żadnej pozytywnej recenzji tej skrzyni w Subaru poza US, w polskich pismach to wieczne powtarzanie o rzekomym "wyciu" "mułowatości" itd. W związku z tym także miałem spore wątpliwości w związku z zakupem Subaru z CVT - wątpliwości zmniejszały się z prędkością kwadratu przejechanej odległości i minęły po czasie wypalenia przysłowiowej fajki... Szczególnie dotyczy to jazdy miejsko-wiejskiej, na autostradzie jest nieco gorzej - ale absolutnie wystarczająco do dość żwawego przemieszczania się, zwłaszcza w czasach wszelkiego rodzaju fotobandytów przydrożnych. Tyle..

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

W ogóle to nie przeczytałem żadnej pozytywnej recenzji tej skrzyni w Subaru poza US, w polskich pismach to wieczne powtarzanie o rzekomym "wyciu" "mułowatości" itd.

 

widocznie w US zanim cos napiszą muszą przetestować ...."specjalisci" motoryzacyjni w Polsce nie muszą i piszą bzdury. Czasem bezmyslnie a często celowo....konkurencja nie spi.... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Raz że chodzi mi o koszt naprawy/serwisu tej skrzyni w przypadku auta używanego, który to koszt z powoduje ogromna strate wartości bo nikt tych modeli nie bedzie chciał potem odkupić, wiem ze rodacy przy kupnie nowki o tym nie myśla ale powinni, dwa obecny trend to skrzynie dwusprzegłowe i tylko subaru nie wiedziec czemu? lansuje skrzynie bezstopniowa z pasem transmisyjnym - może w terenie sa lepsze nie wiem, wiem tylko że nic nie zastapi manuala z redutkorem którego nowy forek juz nie ma.

 

Ciekawe jest tylko, że Ci którzy nie jechali XC CVT mają o niej złe zdanie w przeciwieństwie do tych którzy jednak nią jeździli:)

 

Rozumiem, że wiedzę o tym, że w Subaru jest pas transmisyjny masz od tych samych "ekspertów" którzy twierdzą że skrzynia w XT jest słaba?

Edited by ajax
Link to comment
Share on other sites

Przenieście sobie temat do ogólnego

W sumie racja B)

 

Na pytanie autora wątku padła już odpowiedź, że:

Subaru Outback Boxer Diesel z CVT będzie dostępny w ofercie SIPu na początku maja 2013 r. :)

 

A teraz, możecie już sobie prowadzić te dywagacje... teoretycy :P

Link to comment
Share on other sites

Raz że chodzi mi o koszt naprawy/serwisu tej skrzyni w przypadku auta używanego, który to koszt z powoduje ogromna strate wartości bo nikt tych modeli nie bedzie chciał potem odkupić, wiem ze rodacy przy kupnie nowki o tym nie myśla ale powinni, dwa obecny trend to skrzynie dwusprzegłowe i tylko subaru nie wiedziec czemu? lansuje skrzynie bezstopniowa z pasem transmisyjnym - może w terenie sa lepsze nie wiem, wiem tylko że nic nie zastapi manuala z redutkorem którego nowy forek juz nie ma.

Bmw ma fajna szybką skrzynie ktora nie jest 2 sprzęgłowa.

Link to comment
Share on other sites

Przyznam, że ten wątek wielce mnie rozczarował. Myślałem, że dowiem się kiedy będzie znana cena, osiągi Jeszcze bardziej mnie interesuje czy Outback będzie wyposażony w X-mode. Od tego zależy czy auto będzie przeciętne w terenie czy też rewelacyjne (tak, wiem kąty).

 

Co do CVT, to uważam, że minęły czasy, gdy te skrzynie nie radziły sobie z silnikami z dużym momentem i padały jak muchy po niskich przebiegach. Uważam, że nie są ani lepsze ani gorsze od skrzyń dwusprzęgłowych. Są inne. Gdy mamy w samochodzie silnik o niedużej mocy i przeciętnym momencie, np 2,0 N/A, lepiej sprawdziłaby sie dwusprzęgłowa. Gdy jednak mamy do czynienia z silnikiem dającym pewien zapas mocy np 2,0 DIT, lepszym rozwiązaniem jest CVT. Takie jest moje zdanie.

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Jak dla mnie to super wiadomość że w końcu jest diesel z automatem :D

Koniecznie muszę zaliczyć jazdę próbną żeby sprawdzić jak sobie radzi na asfalcie i w terenie :P

Czy w CVT jest możliwość manualnej zmiany biegów bo zastanawiam się jak to będzie z jazdą w terenie,

w błocie i piachu?

Link to comment
Share on other sites

Czy w CVT jest możliwość manualnej zmiany biegów bo zastanawiam się jak to będzie z jazdą w terenie,

w błocie i piachu?

W dotychczasowych wersjach działających z silnikami benzynowymi jest tryb M gdzie są biegi "wirtualne", które można zmieniać samemu.

Link to comment
Share on other sites

Czy w CVT jest możliwość manualnej zmiany biegów bo zastanawiam się jak to będzie z jazdą w terenie,

w błocie i piachu?

W dotychczasowych wersjach działających z silnikami benzynowymi jest tryb M gdzie są biegi "wirtualne", które można zmieniać samemu.

 

To ok. Bo myślałem że jadąc w terenie przy odpowiedniej prędkości, biegi lub przełożenia czy jakkolwiek działa bezstopniowa skrzynia :rolleyes: , będą zmieniać się same co nie za bardzo jest wskazane w terenie.

Edited by miecho
Link to comment
Share on other sites

Z założenia takiego problemu z CVT nie będzie bo zawsze trzyma obroty silnika w takim przedziale jakim trzeba (czyt w terenie przy największym momencie), i zmienia tylko przełożenia. Niech mnie ktoś poprawi jeśli sie mylę ale wg mojego rozumowania w teorii nie ma lepszej skrzyni do jazdy w terenie :)

Link to comment
Share on other sites

Niech mnie ktoś poprawi jeśli sie mylę ale wg mojego rozumowania w teorii nie ma lepszej skrzyni do jazdy w terenie :)

 

Przede wszystkim nie ma utraty napędu w momencie zmiany biegu.

Link to comment
Share on other sites

Teoretycznie jest najlepsza. sa nawet maszyny budowlane z takimi skrzyniami wiec nie ma problemu z przeniesieniem mocy. To tylko kwestia zwymiarowania.

Link to comment
Share on other sites

Z założenia takiego problemu z CVT nie będzie bo zawsze trzyma obroty silnika w takim przedziale jakim trzeba (czyt w terenie przy największym momencie), i zmienia tylko przełożenia. Niech mnie ktoś poprawi jeśli sie mylę ale wg mojego rozumowania w teorii nie ma lepszej skrzyni do jazdy w terenie :)

 

A ja uważam, że lepsza w terenie jest skrzynia choćby Jeepa Compass - CVT z opcją "LOCK". Tak przynajmniej wynika z wypowiedzi na niektórych forach amerykańskich.

 

Jeszcze lepsza jest (będzie?) moim zdaniem skrzynia CVT Subaru z opcją (X-MODE) w Foresterze2,0 DID

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...