Jump to content

Ubywający płyn chłodniczy w GT


Klepa
 Share

Recommended Posts

Witam , od jakiegoś czasu miałem problemy z ogrzewaniem wentylatorem itp. dolałem płynu wszytko teoretyczni chula ogrzeanie jest wentylatory sie załaczją.

Ale od kilku dni kapie mi na 99% płyn chłodniczy po lewej stronie.... Z tego co sam doszedłem problem tkwi w takiej palstikowej puszce wilkości słoika pod macha po lewej stronie z niej na dole wytaje wezyk i wydaje misie ze z tego węzyka kapie....co to za pucha?? to jakies odpowietrzenie (ulewa sie nadmiar) moje pierwsze subaru stad moja niewiedza :) do tej pory tylko marne jedno tylno napedowe BMW mnie kręciło. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jest to drugi zbiorniczek wyrównawczy, pierwszy metalowy masz nad silnikiem koło filtra powietrza. Nie chcę być złym prorokiem, ale u mnie przy takich objawach okazało się że miałem padniętą uszczelkę pod głowicą.

Link to comment
Share on other sites

Jest to drugi zbiorniczek wyrównawczy, pierwszy metalowy masz nad silnikiem koło filtra powietrza. Nie chcę być złym prorokiem, ale u mnie przy takich objawach okazało się że miałem padniętą uszczelkę pod głowicą.

 

u mnie sie "leje" po lewj stronie ewidentnie jest mokro....

Link to comment
Share on other sites

Być może masz nieszczelny układ chłodniczy (chłodnica, węże). Mniej optymistyczna wersja: gdy jest padnięta uszczelka pod głowicą, to jednym z objawów jest właśnie wyrzucanie płynu przez plastikowy zbiorniczek, który jest właśnie z lewej strony za reflektorem (przez ten metalowy nie wyrzuca, bo jest korek ciśnieniowy: seryjny trzyma bodajże 1,1 bara)

Link to comment
Share on other sites

Być może masz nieszczelny układ chłodniczy (chłodnica, węże). Mniej optymistyczna wersja: gdy jest padnięta uszczelka pod głowicą, to jednym z objawów jest właśnie wyrzucanie płynu przez plastikowy zbiorniczek, który jest właśnie z lewej strony za reflektorem (przez ten metalowy nie wyrzuca, bo jest korek ciśnieniowy: seryjny trzyma bodajże 1,1 bara)

 

Taka czarna plastikowa puszka po lewej stroinie?? jestes pewny ze przez to wywala płyn jak uszczelka jest walnieta??

Link to comment
Share on other sites

Po lewej patrząc stojąc przed autem czy po lewej w sensie od kierowcy.

Jeżeli od kierowcy to sprawdź sobie tak: Rozgrzej silnik, otwórz sobie z góry zatyczkę od zbiorniczka wyrównawczego i patrz czy lecą bąbelki potem przegazuj i sprawdź czy lecą większe, Jeżeli tak to pewnie UPG, ale i tak warto przejrzeć wszystkie węże.

Jeżeli masz możliwość to podjedź do jakiegoś warsztatu gdzie mają narzędzie do sprawdzania szczelności układu (taka pompka z końcówką na zbiorniczek wyrównawczy) niech napompują i wtedy patrz co się dzieje. Tym można wytworzyć większe ciśnienie to będzie widać skąd się leje. Jeżeli ciśnienie nie będzie spadać znacząco to raczej uszczelka pod głowicą. Tyle z moich doświadczeń z GTkiem. Jeżeli się mylę niech ktoś naprostuje ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja niestety nie miałem tego szczęścia... takie były objawy i się okazało że uszczelka.

Ale warto to sprawdzić. Bo korek to mały koszt, może akurat się uda :).

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli byłby to korek, to by był zachlapany silnik, a Klepa napisał że cieknie z lewej strony. Więc albo nieszczelność (chłodnica lub węże) albo niestety wywala płyn z drugiego zbiorniczka (znajduje się za lewym reflektorem) – a wtedy to niestety UPG…

Link to comment
Share on other sites

UPG. Aby być pewnym na 100% zrób test na CO2. Test kosztuje mniej niż dywagacje na temat

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli byłby to korek, to by był zachlapany silnik, a Klepa napisał że cieknie z lewej strony. Więc albo nieszczelność (chłodnica lub węże) albo niestety wywala płyn z drugiego zbiorniczka (znajduje się za lewym reflektorem) – a wtedy to niestety UPG…

Dlaczego byłby zachlapany silnik? Jak korek za słabo trzyma ciśnienie to przerzuci wężykiem do zbiorniczka wyrównawczego po lewej, a następnie nadmiar wywali na dół pod auto. Czy się mylę?

Link to comment
Share on other sites

Rozwieje wątpliwosći i przypuszczeni i z góry dziekuje za rady... Objawy były takie po nocy po 2 dniach w garażu mała plama pod silnikiem patrząc na przód auta po lewej około 15cm na 20cm... dolewałem płyn raz byłą plamka raz nie... doszło do momentu ze jażdząc po mieście temp poszła prawie na H stanąłem dolałem wody (z braku płyunu chwilowo) pomogło na kilka chwil... jadąc dalej temp. znowu w gór na H i para... dziwiło mnie to ze mokro było pod maska na "górze" okolice lewego refletora filtra powitrza itd... no więc rozebrałem.... okazało sie ze chłodnica dała dupy ale lało sie z niej dopiero przy wysokim ciśnienieniu czyli po "deptainu" po zdjęciu chłodnicy zero widocznych "ubytków" gołym okiem.... na oko nie było widać ubytku pęknięcia po rozgrzaniu silnika zdjęcia wiatrakaów zobaczyłem ze po prostu leje sie z chłodnicy w miejscu w którym na oko nie wdać nic nie poprawnego.... no i tyle.. dziękuje czekam na chłodnice jutro i dalej zbierać muchy bokami:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...