Jump to content

Uciekający tył,


Kamil Cepielik
 Share

Recommended Posts

Witam Wszystkich.

Mam problem ze swoim Scooby, dokładniej coś z zawieszeniem.

Jadąc samochodem po dziurawej drodze lub najeżdzając na studzienke w drodze to czuję jak ucieka mi tył auta.

Co może być tego przyczyną?

Liczę na szybką odpowiedź. Dziękuję z góry i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

jesli jedziesz wolno i ucieka Ci tyl to pewnie amory smietnikowe i zapewne sprezyny tez... geo musialaby byc na oko schrzaniona zeby tak sie dzialo

Edited by the.wolf
Link to comment
Share on other sites

lub najeżdzając na studzienke w drodze to czuję jak ucieka mi tył auta

 

Pytanie jak duże jest to uciekanie, ale jak miałem przypadkiem tył rozbieżny w GC8 (nie pamiętam już ile), to na nierównościach w łuku czułem delikatne przestawianie tyłu - na tyle, że podejrzewałem amory.

Link to comment
Share on other sites

Najpewniej jechać na spacje kontroli pojazdów i sprawdzić zawieszenie. Wtedy będziesz wiedział czy masz coś wybite i do wymiany czy geometrie trzeba poprawić.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Z mechanikiem jestem umówiony dopiero na 16 kwietnia (praca do 17:00 i wcześniej się nie da). Mówił że podejrzewa gumy na tylnych wahaczach lub właśnie ta geometria. Dziwi mnie dla czego może to być geometria, auto nie było bite (Wiem bo sprawdzałem w jakimś tam serwisie w IRL), przebieg 70kkm. Może to byś spowodowane tym że ktoś coś wymieniał w tylnym zawieszeniu i źle poskładał?

Link to comment
Share on other sites

Mieszkam w Irlaindi Płn. I nie było zimy żeby ktoś po krawężnikach jeździł hehe. Ostatnie już chyba pytanko, czy ma to wpływ na zużycie opon? Bo tak jak napisałem wyżej mechanik dopiero za ok. 3tyg...

Link to comment
Share on other sites

Jeśli amory to napewno tak. Jeśli geometria to też, ale raczej mniej bo skoro odczówalne to jest jedynie przy nirównościach, a nie idziesz cały czas skoszony to rozbieżność lub zbieżność nie jest wielka. Tak czy siak proponowałbym wcześniej wizytę u szpeca. Życzę spokojnych Świąt :)

Edited by marcinb101
Link to comment
Share on other sites

Tak podłączając się pod temat:

Jeżeli pod 4literami czuję jak tył mi faluje,to czy winne mogą być łączniki stabilizatorów?

Link to comment
Share on other sites

Tak podłączając się pod temat:

Jeżeli pod 4literami czuję jak tył mi faluje,to czy winne mogą być łączniki stabilizatorów?

Łączniki raczej szybciej usłyszysz niż wyczujesz jako przytłumiony stuk na lekkich nierównościach. Pływanie tyłu najczęściej spowodowane jest niedopompowanymi oponami. Edited by marcinb101
Link to comment
Share on other sites

Dzięki! Ciśnienie jest ok,ale za to opony mimo dobrego stanu bieżnika wyglądają nieciekawie,a i felgi również. Pospieszę się i zmienię na koła letnie i zobaczę czy będzie różnica.

Link to comment
Share on other sites

do autora tematu:

 

jesli masz mozliwosc, podnies tył auta na lewarku i szarpnij za koło bo troche niebezpiecznie jezdzic 3 tyg z taką usterką. moim zdaniem masz wybity wachacz poprzeczny lub poprostu niedokrecony jesli było cos ostartnio robione. miałem 3 takie przypadki ze auto po wpadnieciu w dziure, tyłem uciekało w prawo i było to mocno odczuwalne. w dwóch wybił sie wachacz poprzeczny w octavii i bmw 5, w trecim przypadku ktos nie skrecił zawieszenia w rav-4 i poluzował sie wachacz

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...