Jump to content

2,5XT 2006 - automat, rozdział mocy i nawigacja


szfagir
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Jak wygląda rozdział mocy w forku 2,5XT przy automacie? Jest tam stały napęd - chodzi mi tylko czy non-stop są podpięte 4 buty, czy sie jakos dołączają?

Co oznaczają cyferki 1,2,3 przy automacie?

Czy do seryjnej nawigacji trudno jest sememu wgrać nowe mapy, albo wgrać automapę?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o rozdział napędow są rożne teorie :)

1,2,3 to ograniczenie biegów, np na 3 nie wrzuci Ci 4, itd.

Automapy nie wgrasz w ogóle z tego co wiem, a inne to po prostu włożenie właściwej płytki z navi.

Link to comment
Share on other sites

Słyszałem, że jest napęd jakoś starowany i dozowany, a nie tak jak w manualu ze jest stały. Mnie głównie interesuje, czy jadąc spokojnie i nie ślizgając się tył jest odłączany czy nie.

Link to comment
Share on other sites

Słyszałem, że jest napęd jakoś starowany i dozowany, a nie tak jak w manualu ze jest stały. Mnie głównie interesuje, czy jadąc spokojnie i nie ślizgając się tył jest odłączany czy nie.

 

nie jest odłączany

Link to comment
Share on other sites

Podpięte są zawsze 4 buty (jak nie wierzysz to podnieś auto w warsztacie jakimś i zobacz, ja nie wierzyłem, teraz śpię spokojnie :) ). Inicjalny moment w XT'ku to najprawdopodobniej 60:40 ale nikt tak naprawdę pewności nie ma, nie ma też wiarygodnej dokumentacji która by to potwierdzała :)

Automat masz 4 biegowy z możliwym Lock-up'em na 3 i na 4 biegu (jak byś ostrożnie obserwował obrotomierz to możesz odnieść wrażenie że biegów jest 6, ale raczej tak sie tego traktować nie da).

Na R, 1 i na 2 biegu masz inicjalny podział momentu, przy jeżdzie na wprost 50:50 (tak przynajmniej jest w n/a),

Ustawienie 1 na skrzyni da tylko 1 bieg

ustawienie 2, tu są różne opinie (zależy to też od wersji US czy Europa): albo ograniczy wybór tylko do biegów 1 i 2 albo tylko do 2 (łącznie z ruszaniem) - w EU od tego jest chyba przycisk SNOW w skrzyni

3 - bardzo przyjemny i paliwożerny tryb w którym skrzynia długo trzyma biegi i nie wrzuca z uporem maniaka 4ki. Dobra do miasta, kręte drogi i inne szaleństwa :)

Link to comment
Share on other sites

Forek IIgr 2.5xt AT ma cemtralny dyfer wspomagany sprzeglem wieloplytkowym. Inicjalny podział napędu to 45:55

 

Wybranie biegu 1 to tylko 1 i podział 50:50

Wybranie biegu 2 to tylko 2 i jest bardzo pomocne przy zakopaniu sie

Wybranie biegu 3 to 1 potem 2 potem 3 pomocne w gorach zeby skrzynia nie mieszala ciagle 4 3 2 itp

Link to comment
Share on other sites

A możecie jeszcze wypowiedzieć sie o instalacjach gazowych BRC w Forkach 2,5? Czy może lepiej poszukać/poczekać na wersje bez gazu? Jakbym jednak wybrał z gazem 2,5XT to czego moge się spodziewać? Jak zakupie Forka za 35kzł to na ewentualne remonty już nic nie będę miał.

Link to comment
Share on other sites

Dopytaj czy już UPG było robione,sprawdz jak sie trzymają SLS ,w zależności od przebiegu rozrząd i sprzęgło,bo to mogłoby zaboleć na początku.

Co do gazu to chyba głównie częstszego sprawdzania luzów zaworowych .

Nie mam gazu nie miałem,tylko czytałem o nim :)

Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim nie wydawaj całego budżetu na zakup!! Kupisz zajebiste auto, a przy okazji jakiejś choćby wymiany okresowej - samochód bedzie stał, zamiast jeździc. To się tyczy każdego wozu, ale w Subaru może mieć choćby te głupie sls'y do wymiany (sam właśnie regenerowałem), coś tam jeszcze dojdzie i 3-4k trzeba wyskoczyć. A wtedy zonk....

Link to comment
Share on other sites

Niby tak... No to w okolicy pozostaje mi 2.0XT 177KM i z tego co czytam to też całkiem ciekawy samochodzik...

 

Bardzo ciekawy i w sumie chyba mniej kłopotliwy od 2.5XT tylko rocznikowo chyba produkowany do 2004 roku, może 2005.

Link to comment
Share on other sites

Kredyt to chyba na naprawę:)

Przeczytałem chyba już wszystkie interesujące mnie wątki o silnikach i na placu boju zostały mi 3 modele. 2.0 N/A, 2.0XT oraz 2,5XT z czego najbardziej chyba odpowiada mi 2.0 N/A. Gdzieś wyczytałem (któryś post), że jeśli chce się przemieszczać po mieście na krótkich odcinkach to chyba 2.0 N/A jest najlepszym wyborem (w manualu). Poza tym często na wioche w zimi jade a tam mam kilka wzniesień do pokonania po zasypanych drogach, więc reduktor może się przydać.

2,5XT fajny silnik, zapewne dużo frajdy z jazdy, ale boje się, że przy moim dojeżdzaniu 2-6km i tak kilka razy dziennie to uwale szybko turbinę.

Link to comment
Share on other sites

2.0 N/A to jest na pewno dużo lepszy silnik pod katem wytrzymałości, praktycznie bezawaryjny. Z drugiej strony coś za coś, XT będzie Ci dawał radoche z każdej przejażdżki. A spalanie u mnie jest jakieś 2l większe, niż miałem w Imprezie 2.0 w manualu.

 

Z trzeciej strony, jak masz jeździć 2 kilometry, to faktycznie lepiej kup...rower ;):D

Link to comment
Share on other sites

A to juz zależy od preferencji :)

MT jest na papierze sporo szybszy: jakos 6,1 vs 7,5.

Jeśli do zabawy i dynamiki - MT.

Jeśli bardzo dużo po mieście - AT rewelacja.

 

Osobiście kupiłem AT i jestem mega zadowolony, ale ja tym samochodem w 95% jeżdżę po Warszawie.

Link to comment
Share on other sites

Jezeli kupisz 2.5xt, jest duza szansa, ze z 2-6 km zrobi sie 10-30 :mrgreen:

 

Dokładnie tak mam :yahoo: Fajne są miny znajomych których gdzies podrzucasz i mijasz kolejny zjazd prowadzący do celu i komentarze chyba przegapiłeś,tam był nasz zjazd...spokojnie nie przegapiliśmy dobrze jedziemy ;)

 

MT czy AT przede wszyskim zależy od Twoich preferencji.Ja mam MT ale miałbym ochotę teraz zamienić go na AT, 2.5XT ma dosyć sztywne sprzęgło więc jazda w korkach bywa uciążliwa.

Z drugiej strony automat to tylko 4 i podobno dosyć ospały,chociaz nie jeździłem,natomiast podobno nieśmiertelny.

 

 

Co do wersji N/A to faktycznie ich gdyby paliły dużo mniej to było by fajnie,a tak masz spalanie prawie jak w turbo a mocy dużo mniej.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...