Skocz do zawartości

2,5XT 2006 - automat, rozdział mocy i nawigacja


szfagir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jak wygląda rozdział mocy w forku 2,5XT przy automacie? Jest tam stały napęd - chodzi mi tylko czy non-stop są podpięte 4 buty, czy sie jakos dołączają?

Co oznaczają cyferki 1,2,3 przy automacie?

Czy do seryjnej nawigacji trudno jest sememu wgrać nowe mapy, albo wgrać automapę?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpięte są zawsze 4 buty (jak nie wierzysz to podnieś auto w warsztacie jakimś i zobacz, ja nie wierzyłem, teraz śpię spokojnie :) ). Inicjalny moment w XT'ku to najprawdopodobniej 60:40 ale nikt tak naprawdę pewności nie ma, nie ma też wiarygodnej dokumentacji która by to potwierdzała :)

Automat masz 4 biegowy z możliwym Lock-up'em na 3 i na 4 biegu (jak byś ostrożnie obserwował obrotomierz to możesz odnieść wrażenie że biegów jest 6, ale raczej tak sie tego traktować nie da).

Na R, 1 i na 2 biegu masz inicjalny podział momentu, przy jeżdzie na wprost 50:50 (tak przynajmniej jest w n/a),

Ustawienie 1 na skrzyni da tylko 1 bieg

ustawienie 2, tu są różne opinie (zależy to też od wersji US czy Europa): albo ograniczy wybór tylko do biegów 1 i 2 albo tylko do 2 (łącznie z ruszaniem) - w EU od tego jest chyba przycisk SNOW w skrzyni

3 - bardzo przyjemny i paliwożerny tryb w którym skrzynia długo trzyma biegi i nie wrzuca z uporem maniaka 4ki. Dobra do miasta, kręte drogi i inne szaleństwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forek IIgr 2.5xt AT ma cemtralny dyfer wspomagany sprzeglem wieloplytkowym. Inicjalny podział napędu to 45:55

 

Wybranie biegu 1 to tylko 1 i podział 50:50

Wybranie biegu 2 to tylko 2 i jest bardzo pomocne przy zakopaniu sie

Wybranie biegu 3 to 1 potem 2 potem 3 pomocne w gorach zeby skrzynia nie mieszala ciagle 4 3 2 itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwość podpięcia automapy,czy innej dowolnej z karty SD do fabrycznej nawigacji.

Potrzebne jest jedynie rozwiązanie tego typu:

http://interfejsy-diagnostyczne.s-tech.pl/?go=produkt&id=113

 

Z tego co wiem kilka osób na forum ma tego typu urządzenia i działają chyba nieźle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możecie jeszcze wypowiedzieć sie o instalacjach gazowych BRC w Forkach 2,5? Czy może lepiej poszukać/poczekać na wersje bez gazu? Jakbym jednak wybrał z gazem 2,5XT to czego moge się spodziewać? Jak zakupie Forka za 35kzł to na ewentualne remonty już nic nie będę miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopytaj czy już UPG było robione,sprawdz jak sie trzymają SLS ,w zależności od przebiegu rozrząd i sprzęgło,bo to mogłoby zaboleć na początku.

Co do gazu to chyba głównie częstszego sprawdzania luzów zaworowych .

Nie mam gazu nie miałem,tylko czytałem o nim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim nie wydawaj całego budżetu na zakup!! Kupisz zajebiste auto, a przy okazji jakiejś choćby wymiany okresowej - samochód bedzie stał, zamiast jeździc. To się tyczy każdego wozu, ale w Subaru może mieć choćby te głupie sls'y do wymiany (sam właśnie regenerowałem), coś tam jeszcze dojdzie i 3-4k trzeba wyskoczyć. A wtedy zonk....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kredyt to chyba na naprawę:)

Przeczytałem chyba już wszystkie interesujące mnie wątki o silnikach i na placu boju zostały mi 3 modele. 2.0 N/A, 2.0XT oraz 2,5XT z czego najbardziej chyba odpowiada mi 2.0 N/A. Gdzieś wyczytałem (któryś post), że jeśli chce się przemieszczać po mieście na krótkich odcinkach to chyba 2.0 N/A jest najlepszym wyborem (w manualu). Poza tym często na wioche w zimi jade a tam mam kilka wzniesień do pokonania po zasypanych drogach, więc reduktor może się przydać.

2,5XT fajny silnik, zapewne dużo frajdy z jazdy, ale boje się, że przy moim dojeżdzaniu 2-6km i tak kilka razy dziennie to uwale szybko turbinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 N/A to jest na pewno dużo lepszy silnik pod katem wytrzymałości, praktycznie bezawaryjny. Z drugiej strony coś za coś, XT będzie Ci dawał radoche z każdej przejażdżki. A spalanie u mnie jest jakieś 2l większe, niż miałem w Imprezie 2.0 w manualu.

 

Z trzeciej strony, jak masz jeździć 2 kilometry, to faktycznie lepiej kup...rower ;):D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to juz zależy od preferencji :)

MT jest na papierze sporo szybszy: jakos 6,1 vs 7,5.

Jeśli do zabawy i dynamiki - MT.

Jeśli bardzo dużo po mieście - AT rewelacja.

 

Osobiście kupiłem AT i jestem mega zadowolony, ale ja tym samochodem w 95% jeżdżę po Warszawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli kupisz 2.5xt, jest duza szansa, ze z 2-6 km zrobi sie 10-30 :mrgreen:

 

Dokładnie tak mam :yahoo: Fajne są miny znajomych których gdzies podrzucasz i mijasz kolejny zjazd prowadzący do celu i komentarze chyba przegapiłeś,tam był nasz zjazd...spokojnie nie przegapiliśmy dobrze jedziemy ;)

 

MT czy AT przede wszyskim zależy od Twoich preferencji.Ja mam MT ale miałbym ochotę teraz zamienić go na AT, 2.5XT ma dosyć sztywne sprzęgło więc jazda w korkach bywa uciążliwa.

Z drugiej strony automat to tylko 4 i podobno dosyć ospały,chociaz nie jeździłem,natomiast podobno nieśmiertelny.

 

 

Co do wersji N/A to faktycznie ich gdyby paliły dużo mniej to było by fajnie,a tak masz spalanie prawie jak w turbo a mocy dużo mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...