Jump to content

WRX Blob ABS problem


lugi666
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Mam problem w diagnozowaniu ABS-u. Otóż sytuacja wygląda następująco, Na początku Co chwilę zapalała się i zaraz gasła kontrolka ABS-u oraz lampka od hamulca ręcznego. Gdy podłączyłem komputer nie pokazało żadnego błędu. Czujniki widzi dobrze, bezpiecznik jest OK. Po kilku dniach lampki palą się cały czas i komputer nie może połączyć się z modułem. Co zauważyłem pompa ABS-u dziwnie "tryka". Gdy sprawdzałem wtyk sprawdziłem, czy dochodzą prawidłowe napięcia. Otóż są dwie stałe masy i dwa stałe 12V, ale powinno być jeszcze jedno napięcie do sterowania. W danym pinie napięcie nie wynosi 12V tylko 6-8 V. KIedy dałem " na krótko" prawidłowe napięcie pompa przestała "trykać".

 

I teraz nasuwa się pytanie: co dalej robić z tym fantem.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

@@lugi666, trzeba prześwietlić wiązkę od tego zasilania z za małą wartością napięcia. Zapewne gdzieś gnije wiązka - wzrasta rezystancja i pojawiają się spadki napięcia.

Link to comment
Share on other sites

"wymigaj" błąd ABSu będzie najprościej

jak mam "wymigać" skoro nie ma komunikacji z modułem ABS-U ??

 

@lugi666, trzeba prześwietlić wiązkę od tego zasilania z za małą wartością napięcia. Zapewne gdzieś gnije wiązka - wzrasta rezystancja i pojawiają się spadki napięcia.

 

A może wie ktoś gdzie dokładnie idzie ta wiązka?? Z tego co zauważyłem, to idzie w błotnik i pewnie gdzieś do wnętrza. Ale wywalanie całej tapicerki nie bardzo mi się widzi.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

@@lugi666, poszukaj schematów. Zacznij od FAQ działu technicznego, chociaż bloba może tam nie być ale starsze imprezy mogą mieć podobną wiązkę.

Link to comment
Share on other sites

Kolego spróbuj wymienić bezpiecznik, może z min coś nie tak i przerywa, lub nie daje pełnego prądu. Sadzę tak dlatego, bo ja jak chcę pojeździć bez ABS to wyciągam bezpiecznik i podobnie jak w twoim przypadku zapala mi się ABS i kontrolka hamulca ręcznego, więc może coś w tym być. O ile dobrze pamiętam to jest to ósmy bezpiecznik - czyli w drugim rzędzie, drugi od lewej. Daj znać czy pomogło

Link to comment
Share on other sites

Bezpieczniki przejrzałem dokładnie na samym początku, te w komorze silnika i pod kierownicą. Dochodzi i wychodzi 12V. Mam już schemat, jutro się do niego zabieram. Jeśli zlokalizuję usterkę oczywiście napiszę co to było.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

rozumię że przejrzałeś te bezpieczniki które są pod spodem za malutką szufladką z lewej strony kierowcy.... jak masz czas to spróbuj włożyć jakiś inny. Jeżeli to nie pomoże to już nie mam pojęcia. Ale powiem ci szczerze, że jeżeli masz jakieś pojęcie o jeździe to lepiej bez tego "AntyBlokującegoSystemu" ;-P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...