marhof Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Hej, umiera mi tylni most, a Subariada coraz bliżej... Namierzyłem używany z wersji 2,5 n/a automat (więc taki jak mój), ale pochodzi z Forestera po liftingu (ja mam starą budę). Czy ktoś się orientuje czy w lifcie pozmieniali coś z napędami? Próbowałem znaleźć jakieś informacje na necie, ale im dłużej szukałem tym mniej wiem... Jakie przełożenie ma automat i czy to możliwe że wersje z USA miały inne niż te w Europie?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Najpewniej będzie porównać po numerach zespołu napędowego który znajduje się na skrzyni albo tabliczce znamionowej. Subaru miało chyba tylko 4 rodzaje przełożeń tj. 3,54, 3,9, 4,1 i 4,44. Dla pewności zawsze można policzyć zęby przez korek wlewu oleju. Robota trochę na ginekologa ale do ogarnięcia. Można jeszcze zadzwonić do ASO. Po VINie potrafią powiedzieć jakie przełożenia ma tylny dyfer. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Po VINie potrafią powiedzieć jakie przełożenia ma tylny dyfer. Jesteś pewien ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Po VINie albo nr zespołu nap. już nie pamiętam. Dzwoniłem kiedyś bo też miałem taki problem i udało mi się uzyskać info Link to comment Share on other sites More sharing options...
miszozon Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Pewnie po nr skrzyni i z netu wzięli, bo po VIN masz tylko numer zespołu wałek atakujący-tarcza. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted March 14, 2013 Author Share Posted March 14, 2013 (edited) Czy numer skrzyni da się odczytać w cywilizowany sposób czy trzeba na kanał? Inna sprawa: mam z tyłu LSD, da się to w miarę bezboleśnie przełożyć do drugiego mostu czy go trzeba rozbierać na kawałeczki? Edit: Jakby co to najprawdopodobniej padły łożyska na wałku atakującym, można wyczuć delikatne luzy, taką diagnozę wystawiły 2 warsztaty... nie wiadomo tylko jakie (czy) straty w środku mostu... Edited March 14, 2013 by marhof Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 @@marhof, zobacz na tabliczce znamionowej obok przedniego mocowania amortyzatora chyba od strony kierowcy. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 @marhof, zobacz na tabliczce znamionowej obok przedniego mocowania amortyzatora chyba od strony kierowcy. Dokładnie tam to jest 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy_001 Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Jak o mostach mowa to mam pytanie: hamując silnikiem słychać wycie z mostu, szykować się na zmianę całego czy to się naprawia jakoś ? Co to tam wyje, łożyska czy tryby ? Jaki koszt jest używanego mostu do forka ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 hamując silnikiem słychać wycie z mostu Może to łożysko w podporze wału? U mnie to hałasowało mocno w OBKu. Po wymianie łożyska jest cisza Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy_001 Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 hamując silnikiem słychać wycie z mostu Może to łożysko w podporze wału? U mnie to hałasowało mocno w OBKu. Po wymianie łożyska jest cisza Dzięki za podpowiedź, obadam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted March 14, 2013 Author Share Posted March 14, 2013 Ceny mostów mam obcykane Na allegro między 400 a 700 zł jest większość, ale kiepsko opisane i trzeba się nadzwonić i dokładnie wiedzieć czego się szuka, no i nigdy nie wiesz co Ci się trafi. Same łożyska w moście po niecałe 300 zł w ASO za sztukę (+ uszczelniacze do tego), nie udało mi się znaleźć zamienników. Cena z kompletny most do 2,5 n/a w ASO: 11300 zł ( to nie literówka ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now