Jump to content

Problem z ogrzewaniem Impreza GT 99


Klepa
 Share

Recommended Posts

Mam problem nowy nabytek , pierwsze moje subaru... może tak ma byc w co watpie.

Mianowicie na wolnych obrotach mimo poprawnej temperatury silnika (wg. wskazówki) po ustawieniu nawieu na ciepłe powietrze (max) leci zimne.

Wystarczy ze ruszę przejade 100-200m albo przytrzyma 3/obr. min przez kilka sekund leci już Ciepłe...

Termostat??? .... jakieś pomysły

dzięki

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzałeś stan płynu? Nie zapowietrzyło sie coś? Nie chcę straszyć, ale na the forum jak padają obok siebie słowa: turbo i brak ogrzewania... to.. lepiej żebym sie mylił:)

Termostat odpada, skoro łapie Ci dobrą temp na wskazówce.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku/w razie co uzupełnij.

Skoro temperaturę trzyma dobrze, a dopiero po ruszeniu/prze gazowaniu leci ciepłe- gdzieś przy nagrzewnicy powstaje bombka powietrzna i pompa nie ma siły jej wypchnąć na wolnych obrotach.

 

Może to być to, ale jak już @@Avic wspomniał, musisz w miarę szybko to zrobić, by większych problemów jakichś nie było.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie miałem pisać o rozrządzie na podstawie Twoich doświadczeń @@blackdogwwl.

 

Prawdopodobnie masz zapowietrzony układ albo jak pisali wcześniej ktoś wsypał "doktorka" do płynu i zamuliło nagrzewnicę...

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje dziś sie tym zajme sprawdze płyn pasek i zobaczymy.

 

A co do rozrządu to kwestja luznego paska że slizga sie na pompie wody ??

 

Dobra nie mam pytań....kopy na dupe dla mnieza zawracanie gitary.

Płyn wlany Jest OK.

Link to comment
Share on other sites

ozwiejcie tylko moje wątpliwości..."doktorka" wsypuje się w celu uszczelnienia układu, który może być nieszczelny przez uszczelunie?

 

Doktorka wsypują ci, którzy chcą zaoszczędzić na wymianie np: nagrzewnicy albo chłodnicy i liczą, że to pomoże.

Link to comment
Share on other sites

ale mam wynik!!! W przeciągu miesiąca już drugiego kolegę naprowadziłem na właściwą drogę. Pierwszy to Klepa, a dziś Legacy 2007 nabyte przez jeszcze niezalogowanego Przemka.

Skąd się świnki załatwia?

Link to comment
Share on other sites

@@Klepa, a stan płynu jaki był przed dolaniem w zbiorniczku-tym przy aku?

 

 

No i tu moje pytanie... bo dolałem płynu do zbiorniczka po lewej przy turbo. Tam zglądałem ale po dolaniu bo nawet nie wiedziłem ze tez sie tam (sprawdza dolewa) To gdzie defakto powinno sie wlewać??

Link to comment
Share on other sites

Dolałeś dobrze, a sprawdzasz w tym przy aku, ale po całkowitym napełnieniu i odpowietrzeniu .

 

Jak w takim razie odpowietrzyc bo niby jest ok. temp. silnika poprawna, ogrzewanie niby jest. Z ciekawostek po doolaniu przyłu zaczło mi kapac z wężyka pod (czarna palstikowa okragła puszką w lewym rogu) tam sie jakis nadmiar wylewa cyz jak... i kiedy teoretyczni powinny sie włączac wentylatory na chłodnicy bo u mnie jeszcze ani razu nie zadziłałay??

Link to comment
Share on other sites

były tematy -poszukaj inne jeszcze:

http://www.forum.sub..._odpowietrzanie

 

cytuję Grzegorza Magdziarza:

Jeśli można słowo; Płyn należy wymieniać na zimnym silniku. Otworzyć korek chłodnicy (jeżeli jest) oraz korek zbiornika wyrównaczego. Podnieść samochód. Zdjąć płyty/płytę maskujące dół silnika. Zdjąć opaskę dolnego węża chłodnicy. Zdjąć wąż chłodnicy i spuścić płyn do przygotowanej uprzednio misy. Opuścić samochód. Rozpiąć przewody cewek i wtryskiwaczy benzynowych (lub wypiąć odpowiednie bezpieczniki). Podłożyć płaską misę pod samochod. Uruchomić rozrusznik na ok 10, 15 sec w celu usunięcia płynu z bloku. Podnieść samochód, założyć wąż i opaskę. Opuścić samochód, wypełnić płynem wlew chłodnicy, a potem zbiornik wyrównaczy. Podłączyć odpięte uprzednio elementy zapłonu i wtrysku. Nie zakręcając korków uruchomić silnik i uzupełić płyn wessany przez silnik. Zakręcić korki zagrzać do normalnej temp pracy i skontrolować szczelność układu. Wykonać krótką jazdę próbną, pozostawić do ostygnięcia i ew uzupełnić płyn. Jeżeli zaświeci dioda MIL wykonać zczytanie kodów metodą błyskową i skasować błędy

Edited by respect
Link to comment
Share on other sites

No to działają. Teraz pytanie ,co to za plastikowa puszka po lewej sstronie wielkości słoika. Ma wężyk z którego plastikowa cos kapie ,jakies odpowietrzenie czy co?? moze banalne pytanie ale 1 subaru. Wczesniej tylko BMW stad moja nie wiedza. dziekuje za zainteresowanie. :)

 

Gdy nagrzejesz auto wczasie jazdy i potem zostawisz auto stojące na wolnych obr. to powinny sie załączyć po paru minutach pracy silnika.

 

No to działają.musiały miec relax jak je sprawdzłem :) Teraz pytanie ,co to za plastikowa puszka po lewej stronie wielkości słoika. Ma wężyk z którego p cos kapie ,jakies odpowietrzenie czy co?? moze banalne pytanie ale 1 subaru. Wczesniej tylko BMW stad moja nie wiedza. dziekuje za zainteresowanie. :)

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się od tematu. Zauważyłem coś takiego, że ustawiam pokrętło o 1 więcej niż min. i mam przyjemnie ciepło. W miarę pokonywania km w trasie (20-30 km) odczuwam, że z nawiewów leci coraz chłodniejsze powietrze i podkręcam np. na 25. Przez kolejne 20-30 km jest fajnie i znów muszę podkręcić temp. Po przejechaniu ok. 100 km temp. jest ustawiona na ok. 28 stopni i nie daje to jakiegoś gorąca. Gdzie szukać rozwiązania problemu. Silnik dość szybko osiąga temperaturę pracy i stabilnie ją trzyma. Od czasu do czasu na postoju włącza się wentylator.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...