szfagir Opublikowano 13 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Witam! Czy ktoś z Was spotkał się z takim silnikiem jak w tytule? Jak się sprawuje ten silniczek osiągi, elastyczność, zryw do wyprzedzania oraz cheć spijania paliwa?? Czy jest awaryjny? Pozdrawiam mezjash Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Ten silnik to podobnie jak 2.0 125km trwała konstrukcja ,tyle że częściej może go dopaść UPG .Dobrze znosi LPG ,regulacja zaworów na śrubki (tanio) a osiągi w połączeniu z manualną skrzynią wystarczające w codziennej eksploatacji . A i jeszcze nieszczęsne koło dwu masowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szfagir Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Zatem lepiej szukać jakiejś 3.0 H6?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 dwumasę można zmienić na jednomasowe od imprezy. Miałem OBK MY06 z takim silnikiem wersja EU. Zrobiłem nim ok. 130k km. Osiągi i kultura pracy adekwatne do danych katalogowych. Nie jest to rakieta ale za to konsumuje rozsądne ilości paliwa 9-9.5 trasa, 10.5 -11 miasto. Trochę głośny przy prędkościach powyżej 160km/h ponieważ silnik kręci się ponad 4.000obr ( spalanie ok. 10l ). Nie wiem jaki rocznik planujesz. Wersje MY04 -MY06 miały swoje słabe punktu. Niektóre poprawiono w następnych rocznikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Ten silnik to podobnie jak 2.0 125km W Outbacku nie było silnika 2.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 10.5 -11 miasto ciekawe jakie to miasto u mnie pierwsze pomiary to ponad 13 Zatem lepiej szukać jakiejś 3.0 H6?? jeżeli pytasz o osiągi to tak. jeżeli o ekonomię to nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 W Outbacku nie było silnika 2.0. Wiem Aguś ale tylko porównałem do EJ20 bo ten uchodzi za najtrwalszy w gamie H4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Jak się sprawuje ten silniczek osiągi, elastyczność, zryw do wyprzedzania oraz cheć spijania paliwa?? Jeśli interesuje Cię wykres z hamowni, to poszukam Mam taki silnik w OBKu Benzyny pali w trasie około 10 l, w mieście 12, ale ja nie stoję w korkach W trasie zresztą też potrafi skonsumować więcej. Od pół roku jeżdżę na gazie. Wiem Aguś ale tylko porównałem do EJ20 bo ten uchodzi za najtrwalszy w gamie H4. Wolnossący podobno jest OK ... ale ja tego potwierdzić z całą stanowczością nie mogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szfagir Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 No właśnie mam rozważania nad ekonomią 2.5 165KM w manualu oraz osiągami 3.0 H6 245KM z automatem - roczniki to odpowiednio 2006 oraz 2005. Głównie przemieszczam się po Krakowie na krótkich odcinkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 No właśnie mam rozważania nad ekonomią 2.5 165KM w manualu oraz osiągami 3.0 H6 245KM z automatem - roczniki to odpowiednio 2006 oraz 2005. Głównie przemieszczam się po Krakowie na krótkich odcinkach. różnica rzędu 2 l/100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szfagir Opublikowano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 2L/100km to żadna tragedia. A jakie bolączki występują w 3.0 H6 z 2005?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 2L/100km to żadna tragedia. A jakie bolączki występują w 3.0 H6 z 2005?? ja nie znam takowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 H6 nie daje się zagazować 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 H6 nie daje się zagazować ... co by nie pisać i tak wszystko zostanie sprowadzone do tej kwestii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 14 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 H6 nie daje się zagazować Zagazować to on się daje, tylko czy to się opłaca jeżdżąc po mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 H6 nie daje się zagazować etam nie da Ja gazuje swojego za tydzien - dwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas. Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Nie wiem jaki rocznik planujesz. Wersje MY04 -MY06 miały swoje słabe punktu. Niektóre poprawiono w następnych rocznikach. Jakie słabe punkty masz na myśli?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Wrocek, 50/50 warunki podmiejskie. Korków raczej unikam, kapelusza nie noszę a na stacji zawsze wchodziło 50-53l po przebiegu około 500km. Nie wiem jaki rocznik planujesz. Wersje MY04 -MY06 miały swoje słabe punktu. Niektóre poprawiono w następnych rocznikach. Jakie słabe punkty masz na myśli?? głównie stukająca przekładnia/maglownica + tendencje do przegrzewania się tarcz. W hamulcach wystarczyło zmienić klocki i tarcze ale niestety do przekładni trzeba się przyzwyczaić. Auto prowadzi się bardzo precyzyjne ale na poprzecznych nierównościach lubi lekko hałasować. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Wrocek, 50/50 warunki podmiejskie. Korków raczej unikam, kapelusza nie noszę a na stacji zawsze wchodziło 50-53l po przebiegu około 500km. Nie wiem jaki rocznik planujesz. Wersje MY04 -MY06 miały swoje słabe punktu. Niektóre poprawiono w następnych rocznikach. Jakie słabe punkty masz na myśli?? głównie stukająca przekładnia/maglownica + tendencje do przegrzewania się tarcz. W hamulcach wystarczyło zmienić klocki i tarcze ale niestety do przekładni trzeba się przyzwyczaić. Auto prowadzi się bardzo precyzyjne ale na poprzecznych nierównościach lubi lekko hałasować. Uważam, że zbyt ogólnie do tego podszedłeś. W moim My04 nigdy przekładnia nie stukała, w serwisie pytałem się o tym i problem czasem występuje ale nei we wszytskich autach (rocznikach). Czasem na forum ktoś sie pojawiał z takim pytanie, ale nie jest to jakiś nagminny problem. Bardziej powtarzalne natomiast jest to, że maglownica od ok 140kkm do 200kkm najczęściej zaczyna cieć i wymaga wymiany. O tarczach pierwsze słyszę, przejechałem swoim 105kkm i raz wymieniłem tarcze. Nie widziałem też, żeby ktoś o tym pisał. Każde tarcze da się przegrzać wystarczy trochę umięjętności, większych prędkości, głębszych kałuż .. Ja w tym aucie zwykle widzę trzy problemy: pad maglownicy, dwumasa i łożysko czasem. Do tego pierdoly: typu zacinająca się klamka klapy, migający wyświetlacz od kompa czy przycinający się przycisk od szyb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 a w tym aucie zwykle widzę trzy problemy: pad maglownicy, dwumasa i łożysko czasem. Do tego pierdoly: typu zacinająca się klamka klapy, migający wyświetlacz od kompa czy przycinający się przycisk od szyb. Na wymienionych 6 usterek, mam/miałem 5 Bardzo powtarzalne są te Subaraki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinboro Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 Zacinająca się klamka klapy - też miałem, czyszczone w ASO, podobno wynika z gromadzenia się śniegu zimą... Przycisk od szyb -zacina się, na forum piszą jak naprawić, jak komuś wadzi. Łożyska się sypią, ale przy przebiegu ok. 150.000 zł - kosztowne, bo zintegrowane z piastą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 (edytowane) Wrocek, 50/50 warunki podmiejskie. Korków raczej unikam, kapelusza nie noszę a na stacji zawsze wchodziło 50-53l po przebiegu około 500km. Nie wiem jaki rocznik planujesz. Wersje MY04 -MY06 miały swoje słabe punktu. Niektóre poprawiono w następnych rocznikach. Jakie słabe punkty masz na myśli?? głównie stukająca przekładnia/maglownica + tendencje do przegrzewania się tarcz. W hamulcach wystarczyło zmienić klocki i tarcze ale niestety do przekładni trzeba się przyzwyczaić. Auto prowadzi się bardzo precyzyjne ale na poprzecznych nierównościach lubi lekko hałasować. Uważam, że zbyt ogólnie do tego podszedłeś. W moim My04 nigdy przekładnia nie stukała, w serwisie pytałem się o tym i problem czasem występuje ale nei we wszytskich autach (rocznikach). Czasem na forum ktoś sie pojawiał z takim pytanie, ale nie jest to jakiś nagminny problem. Bardziej powtarzalne natomiast jest to, że maglownica od ok 140kkm do 200kkm najczęściej zaczyna cieć i wymaga wymiany. O tarczach pierwsze słyszę, przejechałem swoim 105kkm i raz wymieniłem tarcze. Nie widziałem też, żeby ktoś o tym pisał. Każde tarcze da się przegrzać wystarczy trochę umięjętności, większych prędkości, głębszych kałuż .. Ja w tym aucie zwykle widzę trzy problemy: pad maglownicy, dwumasa i łożysko czasem. Do tego pierdoly: typu zacinająca się klamka klapy, migający wyświetlacz od kompa czy przycinający się przycisk od szyb. Proponuje cofnąć się do postów z lat 05-06-07 i zobaczysz jaka była skala tych problemów. Hamulce ( tarcze + klocki przód ) były wymieniane przez ASO w ramach gwarancji na zestaw od Forestera XT. U mnie padły po 5k km. potem wytrzymały ok. 100k km. Stukanie maglownicy na skręconych kołach dotyczył większości L / OBK. Pewnie u jednych stukała mocniej a u innych mniej ale stukała. Taka konstrukcja. Ja się do tego przyzwyczaiłem i jeździłem ponad 4 lata. Mam gdzieś opis jak montować zestaw naprawczy. Robiły to wszystkie ASO. Dwumasa to najmniejszy problem. Często zaczynała piszczeć jak i tak sprzęgło było do wymiany czyli ponad 100k km. Mimo wszystko uważam, że 2.5 N/A MT to jeden z najlepiej dobranych silników do OBK. W miarę oszczędny i bezproblemowy w obsłudze. Reduktor pozwalał na wjechanie w trochę trudniejszy teren. Edytowane 24 Marca 2013 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Sherif, ostatnio widziałem twoje H6 u Jarka Ostatnio wymieniłem cały zapłon i samochód teraz jeździ jak trzeba. Mój jest z wywalonym dwumasem i musze przyznać, że jak do codziennej jazdy+ trasy OBK 2.5 super się sprawdza. Spalanie: Warszawskie korki 12l, Miasto: jazda mieszana + korki to 11,6 max. Trasa do 120 km/h 8 l. Trasa - przeloty autostradowe pow 140-150 km/h to 9,6 l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Sherif, ostatnio widziałem twoje H6 u Jarka Ostatnio wymieniłem cały zapłon i samochód teraz jeździ jak trzeba. Mój jest z wywalonym dwumasem i musze przyznać, że jak do codziennej jazdy+ trasy OBK 2.5 super się sprawdza. Spalanie: Warszawskie korki 12l, Miasto: jazda mieszana + korki to 11,6 max. Trasa do 120 km/h 8 l. Trasa - przeloty autostradowe pow 140-150 km/h to 9,6 l Nic nie mów, już "lada dzień" mam mieć i tak do miesiąca , niby w piątek odbieram, ale zobaczymy jak wyjdzie. Mam nadzieję, że spalanie podajesz ze średniej a nie z kompa. U mnie podobnie palił ... może litr więcej. Pamiętaj, że każdy porządne Subaru po szybszej jeździe autostradowej potrafi wciągnąć trochę oleju (jest o tym wątek na ogólnym), więc jak się więcej i szybciej jeździ trzeb kontrolować poziom. Wiele osób tutaj jeździ z wywaloną dwumasą i raczej nikt nie narzeka. Odnośnie poszarpywania przy puszczeniu gazu to dochodzę do wniosku, że Subaru tak ma 0 jeżdzę teraz Imprezą 2.0 i jest identycznie. Ostatnio nawet pojawił się wątek na głównym w tej sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stefanekmac Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Mam na liczniku 180 tys.łożyska kól fakt poleciały i są nowe.Przekładnia ok. dwumasa zmieniona na jedno.Sprzęgło przy okazji też.Daje radę i terenie i na szosie.Nie daje tej radości którą miałem w forku z turbiną.Pali od 11 do 13 l.gazu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się