Jump to content

Slychać wiatr w nawiewie pasażera - o co chodzi?


Emiliano
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

mam taki dziwny problem - jak wieje wiatr (zwykle przy szybszej jeździe - ale jak jest mocny wiatr to nawet przy 60km/h) słychać wiatr przez kratkę nawiewu pasażera.

Jak ją zamknę - to robi się ciszej czyli to na pewno stamtąd...

 

Sprawdziłem - filtr kabinowy - jakiś jest (mam auto od niedawna wiec nie wiem czy jest właściwy - tak na oko jest trochę przymały, ale przecież 'wiałoby' we wszystkich kratkach a nie w jednej).

Ogólnie pod schowkiem czyściutko także dziury z przedziału silnika raczej nie ma.

 

Macie pomysły co to może być?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

mam taki dziwny problem - jak wieje wiatr (zwykle przy szybszej jeździe - ale jak jest mocny wiatr to nawet przy 60km/h) słychać wiatr przez kratkę nawiewu pasażera.

Jak ją zamknę - to robi się ciszej czyli to na pewno stamtąd...

 

Sprawdziłem - filtr kabinowy - jakiś jest (mam auto od niedawna wiec nie wiem czy jest właściwy - tak na oko jest trochę przymały, ale przecież 'wiałoby' we wszystkich kratkach a nie w jednej).

Ogólnie pod schowkiem czyściutko także dziury z przedziału silnika raczej nie ma.

 

Macie pomysły co to może być?

 

konkretny dzwon :mrgreen:

 

Link to comment
Share on other sites

Dzwon odpada wszystkie blachy są nietknięte i pokryte orginalnym 10-cio letnim brudem :D

 

Co do szyby drzwi - raczej tez nie to bo zamkniecie kratki nie miałoby wtedy znaczenia, a różnica jest zauważalna u mnie po jej zamknięciu.

 

Jakieś inne sugestie?

Link to comment
Share on other sites

od strony pasażera za schowkiem jest dmuchawa powietrza, która zasysa powietrze z zewnątrz. Sprawdź, czy nie masz tam nieszczelności jakiejś. Przypuszczam, że jak zamkniesz obieg powietrza na wewnętrzny, to nie usłyszysz nic w tym czasie. Mocniejszy podmuch może wtłoczyć powietrze w otwór na podszybiu i daltego słyszysz ten świst.

Link to comment
Share on other sites

i miałem przetestować w drodze z pracy i oczywiście to był ten jeden jedyny dzień w roku kiedy na pomorzu nie wieje...

niemniej jednak poddałeś mi pomysł i patrząc na to:

 

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_4/climate/heater_system/illustration_3/

 

widzę ze klapa obiegu wewnętrznego jest pod filtrem wiec jeśli będzie 'wianie' na obiegu zamkniętym to nadal może to być wina filtra - zamówiłem dziś nowy, jak przyjdzie to go zmienię i zobaczymy....

Link to comment
Share on other sites

klapa obiegu jest nad filtrem - ten rysunek nie jest precyzyjny. W zasadzie są do 2 klapki - jak masz ustawione czerpanie z zewnątrz - to są one opuszczone i zasłaniają widoczne kratownice na frocie i tyle układu - z chwilą przełączenia na obieg wewnętrzny - one się zamykają do góry - i powietrze czerpane jest z wnętrza przez widoczne kratownice z przodu i z tyłu. Dopiero pod nimi jst filtr kabinowy

Link to comment
Share on other sites

U mnie na ten przykład śwista przy uszczelce od okna pasażera - pomaga dociągnięcie szyby
lekki dzwon :P
Link to comment
Share on other sites

No dobra, wracamy do tematu bo wiatr wrócił na rejony.

 

Wymieniłem filtr kabinowy (faktycznie poprzedni był jakiś lipny od innego auta chyba)

zrobiłem tez test z obiegiem zamkniętym niestety wiatr słychać nadal,

 

Macie jakieś inne sugestie?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Regulacja szyby na szynach po ściągnięciu boczków drzwi. Zrobi się ciszej w przypadku uchylenia i domknięcia okna, natomiast wymiana uszczelki nic nie da ( problem znany z autopsji) natomiast regulacja kąta szyby tylko dla cierpliwych, ja puszczam głośniej muzykę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...