Jump to content

Problem z sondą lambda.


Vilmark
 Share

Recommended Posts

Dzisiaj wymieniałem wydech , niestety podczas wymiany tłumikarz

chyba rozwalila pierwszą sondę. Wyskoczył błąd P0032 który skasowałem

przez OBD. W mojej ocenie samochód trochę zamula :-)

 

Teraz kilka pytań ;

- czy możliwe że sonda jest ok , tylko błąd wyskoczył po jej odpięciu

na jakiś czas?

- czy Subaru przy tym błędzie przechodzi w tzw. Tryb serwisowy a po

jego skasowaniu po jakimś czasie wraca do normy. Przez to może zamulac?

 

Link to comment
Share on other sites

Pierwsza sonda jest bardzo ważna , jeśli po skasowaniu błędu dalej wyrzuca błąd należy ja bezwzględnie wymienić i tylko oryginał lub Denso i żadne uniwersalne tylko z oryginalna wtyczka , kablem

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ok , dzięki za info. Czy jest jakaś metoda żeby sprawdzić czy znowu

wywali checka , nie czekając np 2 tygodnie?

Jak jest z tym trybem serwisowym? Czy po iluś KM auto wróci do normy?

Link to comment
Share on other sites

Jak jest uszkodzona sonda , to check sie pojawi za chwile , a jak od czasu do czasu to problem może byc gdzie indziej , ale trzeba sprawdzić odczyty , logi a czasami tylna sonda która jam jeden pin wspólny z pierwsza tez potrafi w błąd wprowadzić

Link to comment
Share on other sites

Do tej pory wywalało błąd niesprawności katalizatora ale raz na 2-3 miesiące

go kasowałem i było ok. (Też zamulało przez pierwsze 20km po skasowaniu).

Ale wydaje mi się że to powodowała druga sonda. O błędzie który wymieniłem wyżej

nie było mowy.

Carfit mówisz o wspólnym pinie , czy sondy są jakoś połączone ? Bo trochę nie rozumiem :)

 

 

 

Błąd wywala non stop , doszedł nowy objaw gaśnie po pierwszym kręceniu....

Edited by Vilmark
Link to comment
Share on other sites

Przepraszam że się wtrącę, ale teraz trochę zgłupiałem. Wydawało mi się że błędem pierwszej sondy jest błąd p0031 który odpowiada sondzie przed katalizatorem a wymieniony wyżej błąd p0032 odpowiada sondzie za katalizatorem. Jeżeli jestem w błędzie proszę mnie poprawić.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Odgrzeje trochę temat :D

Dziś po podłączeniu do kompa wywaliło mi błąd P0031.

Moje pytanie brzmi (j.w. w poście): P0031 to pierwsza sonda przed katalizatorem, a P0032 to druga sonda za katalizatorem, tak??????

Przewody całe, kostki ok, wiec padła mi sonda. Chciałbym kupić właściwą :)
Samochód to Subaru Forester S Turbo 2001r.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam serdecznie nie chce zakładać nowego tematu. Może ktoś wie jaki gwint ma druga sonda lambda bo potrzebuje  wkręcić jak to specjaliści nazywają emulator sondy (tulejkę - aby nie wywalało błędu sondy po wywaleniu katalizatora). Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam. 

Link to comment
Share on other sites

Witam serdecznie nie chce zakładać nowego tematu. Może ktoś wie jaki gwint ma druga sonda lambda bo potrzebuje  wkręcić jak to specjaliści nazywają emulator sondy (tulejkę - aby nie wywalało błędu sondy po wywaleniu katalizatora). Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam. 

Standardowy - M18x1,5 (taki sam jak i przednia)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

chciał bym odswierzyć temat bo po wielu zmaganiach z odkreceniem sondy nie udało się. Smarowałem, pryskałem sukałem tylko nie podgrzewałem bo nie miałem czym. Moje pytanie brzmi jak wyłączyć sonde lub jak ją obejść aby nie paliła się kontrolka silnika? Oraz czy grzanie rury przy sondzie nie zaszkodzi samej sondzie?

Edited by maro_wawa
Link to comment
Share on other sites

Grzanie nie zaszkodzi, sonda  jest przystosowana do pracy w wysokiej temperaturze.

Ja mając problem z drugą sondą dopiero po zdemontowaniu kolektora, i po przyłożeniu odpowiedniej długości rury udało mi się ją odkręcić.

Niestety gwint poległ.

 

Zaopatrz się w gwintownik M18x1,5, bez poprawienia nie wkręcisz nowej.

Lub starej - do tego narzynka jw.

 

Jak zdejmiesz kolektor wydechowy, to zajrzyj - poświeć na kata u mnie wyglądał tak :

 

f1bb90c0d3874726.jpg

 

Dla tego sonda pokazywała niesprawność katalizatora.

 

Ja wkręcałem proste emulatory, następnie kątowe. Ale jak kat wygląda tak jak u mnie, to żaden emulator nie pomoże.

 

Po tych wszystkich podmianach, kupiłem sprawne używane katalizatory całą rurę z nimi.

Wymieniłem sondę na nowy zamiennik Denso ok 170 zł.

Odpukać działa rok.

Link to comment
Share on other sites

Grzanie nie zaszkodzi, sonda  jest przystosowana do pracy w wysokiej temperaturze.

Ja mając problem z drugą sondą dopiero po zdemontowaniu kolektora, i po przyłożeniu odpowiedniej długości rury udało mi się ją odkręcić.

Niestety gwint poległ.

 

Zaopatrz się w gwintownik M18x1,5, bez poprawienia nie wkręcisz nowej.

Lub starej - do tego narzynka jw.

 

Jak zdejmiesz kolektor wydechowy, to zajrzyj - poświeć na kata u mnie wyglądał tak :

 

f1bb90c0d3874726.jpg

 

Dla tego sonda pokazywała niesprawność katalizatora.

 

Ja wkręcałem proste emulatory, następnie kątowe. Ale jak kat wygląda tak jak u mnie, to żaden emulator nie pomoże.

 

Po tych wszystkich podmianach, kupiłem sprawne używane katalizatory całą rurę z nimi.

Wymieniłem sondę na nowy zamiennik Denso ok 170 zł.

Odpukać działa rok.

Teraz to mnie przeraziłeś... U mnie czasem pojawia się błąd drugiej sondy, ale nie przypuszczałem, że tak może skończyć katalizator...

Chyba już wiem czemu sportowe katy są metalowe...

Link to comment
Share on other sites

chciał bym odswierzyć temat bo po wielu zmaganiach z odkreceniem sondy nie udało się. Smarowałem, pryskałem sukałem tylko nie podgrzewałem bo nie miałem czym. Moje pytanie brzmi jak wyłączyć sonde lub jak ją obejść aby nie paliła się kontrolka silnika? Oraz czy grzanie rury przy sondzie nie zaszkodzi samej sondzie?

Jak to nie masz czym podgrzać to znaczy że nie masz silnika
Link to comment
Share on other sites

A czy istnieje sposób na programowe wyłączenie sondy?

Nie wiem jak z odłączeniem sondy w NA. Ogólnie to nasze kompy są nie mapowalne ( tzn. Trudno i drogo mapowalne )

Jak masz kanał, odkręć sześć śrub przy głowicy. Dwie na łączniku elastycznym.

 

Odepnij dwie wtyczki sond i będziesz miał wszystko jak na dłoni.

Rozkręcisz połączenie rur kolektora z katem, i będziesz mógł zajrzeć do środka.

Masz LPG ?

Link to comment
Share on other sites

Forester sf 2001 r 2.0t ma wycięty katalizator pierwszy a na drugiej sądzie pokazuje błąd. Bład nie wyskakuje odrazu po skasowaniu dopiero po około 200-300 km

Tylko proszę nie radźcie mi ze silnik do remontu bo takich porad tu w tym forum jest pełno

Potrzebuje info czy i jak można programowo wyłączyć sąde

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam

Subaru Impreza GX 2.0 EJ20 125km

 

Mam pytanie o sondę lambdę. Wyskoczył mi ostatnio takie błędy, które chyba wskazują na wymianę sondy tylko nie wiem która to jest na 100%. I jaką kupić czy DENSO DOX-0307 będzie dobra. I czy w ogóle odczyty z tego typu programu można brać na poważnie.

 

Z góry dziękuję za odpowiedź 

 

frgjpg_qewxesx.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Odkopuję temat.

 

Ostatnio wywaliło mi  błąd P0032 i na LPG auto jest lekko zamulone a na benzynie jedzie normalnie. 

Stało się to w dzień kiedy dolałem oleju a wlało mi się troszkę za dużo i jest ok 2mm ponad max. Ma to jakiś związek? 

Link to comment
Share on other sites

Odkopuję temat.
 
Ostatnio wywaliło mi  błąd P0032 i na LPG auto jest lekko zamulone a na benzynie jedzie normalnie. 
Stało się to w dzień kiedy dolałem oleju a wlało mi się troszkę za dużo i jest ok 2mm ponad max. Ma to jakiś związek? 
Nie ma żadnego.

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...