Skocz do zawartości

Impreza MY08 2.0 kilka pytań po zakupie


Rafał Kacprowski

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Imprezę jakiś miesiąc temu, do zrobienia było kilka rzeczy (uszczelki wybieraka skrzyni, tylnego dyfra i kilka innych pierdół). Okazało się, że do wymiany jest również sprzęgło (nie na gwałt ale podobno przeżyło by jeszcze jakieś 10 000 km/przebieg 125 000). Przed wymianą wszystko ładnie chodziło, sprzęgło łapało od dołu, nie ślizgało się. Po wymianie, łapie na samej górze (jakieś 5-7 cm) i jestem prawie na 99% przekonany, że strzał ze sprzęgła przy starcie z wysokich obrotów (4-5k) powoduje jego ślizganie i do tego pedał wraca tak jakby z opóźnioną reakcją (wolniej niż zwykle). Szybka zmiana biegów na wyższych biegach i obrotach powoduje dosyć mocne szarpnięcie samochodem. No i śmierdzi przypalonym sprzęgłem... Nie jestem początkującym kierowcą więc nie wydaje mi się, żeby wina leżała po mojej stronie ale być może w tym aucie "świeże" sprzęgła trzeba traktować z należytą starannością. Mechanik zapewnia, że tak powinno być i nie możliwe żeby się ślizgało "musi pan trzymać nogę na sprzęgle". Druga rzecz to obroty po wysprzęglaniu, spadają poniżej wartości z jałowego (do około 400-500) i wracają na swoje miejsce (dają małego nura). Nie było tego przed wymianą. Kolejna sprawa to, że bardzo ciężko wchodzi 1 i 2 bieg na zimnym silniku. Ciężko przy zmianie na wyższy jeszcze gorzej przy redukcji (czasami muszę wcisnąć sprzęgło dwukrotnie albo odczekać chwilę do zmiany biegu). Międzygaz trochę pomaga. Następna sprawa do dosyć głośna praca wspomagania "na parkingu" po dodaniu gazu jest jeszcze głośniej (wycie). Nie wiem czy to normalne czy ten typ tak ma... Na koniec poziom hałasu w samochodzie. Do 120 km/h jest ok ale powyżej jest masakra, hałas dochodzi z kół, nie wiem czy tak już jest w tym aucie (wcześniej jeździłem Insignią gdzie porównywalny poziom hałasu był przy 170 km/h)... U Was też jest tak głośno czy to kwestia opon/zbieżności? Będę bardzo wdzięczny