Jump to content

Pompy wspomagania


Jano
 Share

Recommended Posts

Witam, mam pytanie czy jest jakaś różnica pomiędzy pompą wspomagania WRX a STI (teoretycznie jakaś różnica powinna być bo przekładnia WRX ma 3 obroty , a STI 2,6 lock to lock więc powinna być trochę mocniejsza. Ale z drugiej strony, przy tak małej różnicy wydaje mi się że może być ta sama. Głównie chodzi mi numery katalogowe, czy są takie same, bo z zewnątrz mogą wyglądać identycznie, ale w środku mogą się różnić.... Z góry dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Za miesiąc będę miał dokonywaną wymianę pompy wspomagania.

 

Z tego co się dowiadywałem wstawiana będzie pompa od STi, także wnioskuję że to operacja plug'n'play :)

 

A ilość obrotów sterem zależy od przekładni i pompa raczej nie ma z tym nic wspólnego.

Link to comment
Share on other sites

Za miesiąc będę miał dokonywaną wymianę pompy wspomagania.

 

Z tego co się dowiadywałem wstawiana będzie pompa od STi, także wnioskuję że to operacja plug'n'play :)

 

A ilość obrotów sterem zależy od przekładni i pompa raczej nie ma z tym nic wspólnego.

A jakie masz obiawy że wymieniasz pompe wspomagania??

Link to comment
Share on other sites

Nie dziala...

 

Ot zeby latwo sie krecilo kolem na parkingu musze wysprzeglic, dodac gazu tak do ok 2tys obr/min przekrecic kolem, wrzucic bieg i dopiero jechac.

 

Pompa byla regenerowana, ale po 2 upalaniach na sniegu znowu sie skopala, wiec wole to zrobic raz a dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Nie dziala...

Ot zeby latwo sie krecilo kolem na parkingu musze wysprzeglic, dodac gazu tak do ok 2tys obr/min przekrecic kolem, wrzucic bieg i dopiero jechac.

Pompa byla regenerowana, ale po 2 upalaniach na sniegu znowu sie skopala, wiec wole to zrobic raz a dobrze.

U mnie wspomaganie działa napewno, ale wydaje mi się że dość ciężko mi kiera chodzi. Zmieniłem olej w wspomaganiu na jakiś racingowy (rzadki taki), no w sumie trochę lepiej jest , ale muszę od kogoś pożyczyć na chwilę pompe wspomagania i sprawdzić na działającej w 100% ,wtedy będę miał pewność. Jak dzwoniłem do kolesi od regeneracji, zoriętować się w temacie, to powiedzieli że moje obiawy mogą wskazywać na defekt pompy, bo jest tam jakiś zawór, który może szwankować i nie daje odpowiedniego ciśnienia na przekładnię dlatego wspomaganie trochę działa, ale nie w pełni.

 

A dlatego pytam czy w WRX i STI są takie same pompy, bo szybciej na próbę uda mi się skombinować z WRX niż szukać z STI

Link to comment
Share on other sites

U mnie wspomaganie działa napewno, ale wydaje mi się że dość ciężko mi kiera chodzi
a jakie masz opony??
Link to comment
Share on other sites

Albo wspomaganie działa, albo kiera chodzi ciężko.

 

Zrób sobie test.

 

Stań sobie samochodem na płaskim. Przy pyrkającym silniku na wolnych obrotach staraj się kręcić kierownicą.

 

Jeśli w trakcie kręcenia kierą widzisz wzrost obrotów do ok 1.2 tys rpm (z 800 na wolnych obrotach) i kierownica lekko się kręci to jest wszystko ok.

 

Jeśli natomiast nie widzisz skoku wskazówki obrotomierza, a tylko słychać jakieś jęczenie pompy, to już wiesz co się stało. Żeby się na 100% upewnić podnieś obroty na ok 1.2-2 tys i kręć kierą. Jeśli ten eksperyment się powiedzie to możesz albo regenerować (choć ja tego nie polecam) albo kupić "nową" :)

 

O takie rzeczy wypytywał się mnie gostek od regeneracji, więc przyjmuję, że w taki sposób można wstępnie sprawdzić czy jest ok czy nie.

 

A dlatego pytam czy w WRX i STI są takie same pompy, bo szybciej na próbę uda mi się skombinować z WRX niż szukać z STI

 

Wymieniając pompę samemu na inną musisz pamietać o:

 

- króćce powinny wychodzić w tę sama stronę

- powinny mieć taką samą średnicę.

 

Ja swoją dzisiaj wymienilem, przy okazji wymiany pękniętegp plastiku na łączeniu chłodnicy wody.

 

Jestem mega zadowolony.

 

Prawdziwy test bojowy zrobie w sobote w NMnP :-D

 

Link to comment
Share on other sites

No właśnie u mnie podnoszą się obroty i wszystko działa jak powinno, ale ta kierownica wydaje się ciężko chodzić. Kiedyś raz nawet działała tak skokowo jakby oleju było mało, a był ful stan. Później znowu nie chciała działać, ale tylko przez pierwsze naście sekund zaraz po odpaleniu, jak się troszkę zagrzała to wszystko było OK, all później się jakby wszystko samo naprawiło ;|). Wydaje mi się że, ona po troszku, powoli się kończy, a ja tego zbytnio nie odczuwam bo to dzieje się stopniowo. Doszedłem do tego dopiero, jak jakiś czas temu usiadłem do auta kolegi (ten sam model co mój) i zobaczyłem różnicę. Tym dziwniejsze jest to że pompa nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków, nie cieknie i nie daje oznak zużycia, ale wg. kolesia od pomp zawór odcinający mógł się zepsuć - podobno on w takiej sytuacji cały czas przepuszcza i nie odcina ciśnienia, dlatego coś tam działa, ale nie do końca. Podobno nie jest to standardowe zużycie pompy i dlatego rzadko kiedy da się tą dolegliwość zregenerować, bo rzekomo coś tam się wyciera i pompa jest do wyrzucenia, więc nawet regeneracja nie pomaga. -Może też tak było u ciebie ????), ale mimo wszystko spróbuję od kogoś pożyczyć i podmienić na próbę. A ty daj znać jak po pojeżdżawce , widzę że warunki pogodowe ci dopisały ;)

Link to comment
Share on other sites

wg. kolesia od pomp zawór odcinający mógł się zepsuć - podobno on w takiej sytuacji cały czas przepuszcza i nie odcina ciśnienia, dlatego coś tam działa, ale nie do końca. Podobno nie jest to standardowe zużycie pompy i dlatego rzadko kiedy da się tą dolegliwość zregenerować,

 

jak zaworek się zacina, można go rozebrać, wyczyścić, albo wymienić.

Link to comment
Share on other sites

Panowie mam pytanko. Na mojej pompie występuje luz wzdłuż wałka i wynosi on ok 1-1,5mm. Czy może to kwalifikować pompę do wymiany? Dodam że nie wydaje mi się żeby kierownicą kręciło się ciężko a jedyne co mnie denerwuje to to że trochę hałasuje.

 

Link to comment
Share on other sites

jak zaworek się zacina, można go rozebrać, wyczyścić, albo wymienić.

Z tego co ten koleś łumaczył to właśnie tego zaworka nie da rady wymienić, a jak on niby się się sypnie to wytrze tam gdzieś dookoła - obudowę czy coś i wtedy właśnie pompa nadaje się na złom. Podobno standardowa regeneracja to jest wymiana uszczelniaczy - jak cieknie i wymiana łożysk - jak huczy, ale skoro ani nie huczy ani nie cieknie to dlatego przypuszcza że to jakiś zawór(zaznaczam że, nie miałem z tym osobiście doczynienia, a mówił to koleś od regeneracji pomp)

Pokombinuję z tą podmianką na próbę, jeżeli zda egzamin, to ją kupię, natomiast starą wtedy rozkręce na części pierwsze i zobaczymy co tam się mogło zepsuć.

 

Jeżeli huczy, lub cieknie to właśnie idealne obiawy do regeneracji - bo na tym właśnie regeneracja polega. Słabo widać na filmiku, ale wydaje mi się że dość konkretnie nadaje się ta twoja pompa do regeneracji bo raczej luzu nic nie powinno być ;)

 

a jakie masz opony??

standard STI - 225

Link to comment
Share on other sites

Panowie mam pytanko. Na mojej pompie występuje luz wzdłuż wałka i wynosi on ok 1-1,5mm. Czy może to kwalifikować pompę do wymiany? Dodam że nie wydaje mi się żeby kierownicą kręciło się ciężko a jedyne co mnie denerwuje to to że trochę hałasuje.

 

 

U mnie też był taki, albo i większy, osiowy luz. Pompa też nie ciekła.

Poprzedni właściciel twierdził, że jeździ tak dłuższy czas i nic się nie dzieje.

Ja dla świętego spokoju wymieniłem pompę. Wolałem nie czekać aż zacznie ciąć pasek albo rozleci się do końca. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli w trakcie kręcenia kierą widzisz wzrost obrotów do ok 1.2 tys rpm (z 800 na wolnych obrotach) i kierownica lekko się kręci to jest wszystko ok. Jeśli natomiast nie widzisz skoku wskazówki obrotomierza, a tylko słychać jakieś jęczenie pompy, to już wiesz co się stało. Żeby się na 100% upewnić podnieś obroty na ok 1.2-2 tys i kręć kierą. Jeśli ten eksperyment się powiedzie to możesz albo regenerować (choć ja tego nie polecam) albo kupić "nową" :)

 

Pewnie tak jest ,zwróćcie tylko uwagę na to że jest czujnik przy pompie-nie wiem czy zawsze- który chyba te obroty podwyższa na skutek cisnienia (tak myslę). Więc obroty mogą nie podskoczyc z powodu czujnika lub jego połączeń.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Panowie, czy zmieniając pompę z takiej z halotronem, na drugą, bez będzie dusiło auto przy skręcaniu kół na postoju? W starej ułamał mi się króciec od czujnika jak ją wyjmowałem, a w drugiej go nie ma. Da się żyć z taką pompą bez tego ustrojstwa ?
Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

odświeżę temat - poszukuje pompy do przekładni STi, Czy jest różnica w wydajności pomiędzy pompami WRX a STi ? Bardziej mnie interesuje sama wydajność, bo i tak muszę dorwać to w komplecie z przewodami, zbiorniczkiem i najlepiej z chłodnicą.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...