Jump to content

Wymiana amortyzatorow w Legacy IV 2.0D


sewa
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

wczoraj podczas kontroli technicznej okazalo sie ze przedni amortyzator jest do wymiany. Moj dealer (Belgia) oferuje mi amortyzator za ok, 240 Euro + robocizna. Biorac pod uwage, ze wymienic nalezy dwa na tej samej osi, koszt robi sie spory. Sprawdzilem ceny w necie i wyglada na to ze sa tansze alternatywy, np takie: http://www.teilehaber.de/bilstein-stossdaempfer-bilstein-b4-gas.-vorderachse-links-id18485356.html

 

Zastanawiam sie czy mozna z przodu zamontowac amortyzatory gazowe a z tylu zostawic olejowe?

 

dzieki za pomoc

 

s.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kupowanie używanych amorów nieznanego pochodzenia to gorsze niż kupowanie używanych prezerwatyw. Chyba, że planujesz odmalować i powiesić na ścianie. Metodą ręczną nie określisz ich stanu. Poza tym zwykle (nie wiem jak w subaru) są różnice twardości sprężyn diesla i benzyny i może wyjść dziwna wysokość (jak by wkładać jak na obrazku).

Link to comment
Share on other sites

polacam kyb albo tokico ( zawsze takie stosowałem do swoich japonców jak oem wylal i zawsze jezdziły długo i bezawaryjnie - oba made in japan ) Cena w pl okolo 300-400 pln /szt

link który wkleiles nie dziala tzn dziala ale nie pokazuje amorków tylko jakas niemiecka strone z czesciami

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

ja klikam i link działa.. aukcja allegro,

dzięki za podpowiedzi, pytanie wciąż nie rozstrzygnięte :)

czy ktoś z Państwa wie, czy amortyzator przedni legacy 2004 jest taki sam jak legacy 2008  ?

Link to comment
Share on other sites

To ja ci rozstrzygnę dylemat. Pasować, pasuje - da się przykręcić do samochodu. Charakterystyka za to jest inna. Diesel ma inną masę i amortyzator inną charakterystykę tłumienia.

W ogóle, producenci bardzo często zmieniają coś w konstrukcji i charakterystyce zawieszeń, a w zamiennikach często jedna referencja odpowiada wielu różnym oryginalnym.

 

Kup 2 jeśli już z jednego typu i wymień obie strony.

 

Jeśli cię nie przekonałem, zrób eksperyment - zamontuj na felgę z jednej strony ciut inną oponę - wyższą lub niższą o 5 w profilu (i koniecznie mocno używaną). I zobacz jak to działa w czasie jazdy ;) .

A tak w ogóle, to otwórz szerzej trzos i wysupłaj nieco więcej dukatów na dwa nowe KYB. Będzie pan zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...