Jump to content

POMOCY forek choruje


FIGO
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich,

mam problem ze swoim foruniem sturbo, po wymianie rozrzadu i regulacjach zaworow zaczelo sie lekkie poszarpywanie w przedziale 2500 a 4000 tys. O co chodzi?

To co sprawdzilem:

doladowanie stale

przrplywka nowa

kable wn tez

swiece

przewody podcisnienia

kompresja

cisnienie paliwa

szczelnosc ic

 

PROSZE o pomoc bo pomalu opadam z sil

 

z gory dziekuje za wszystkie sugestie

Edited by FIGO
Link to comment
Share on other sites

czujnik położenia wałka rozrządu sprawdź czy jest ok, przy zmianie rozrządu lubi paść, wyciągnij go i sprawdź, daje 100zł na stół że to ten czujnik.

powodzenia

Fakt, o tym zapomniałem :wacko:

Link to comment
Share on other sites

jak byś miał rozrząd przesunięty to byś nie miał mocy z zaworami by było podobnie, chyba że czujesz że samochód się inaczej zachowuje po podaniu gazu, bo to może też oznaczać że źle zostały ustawione luzy zaworowe , jeśli czujnik wałka to nie to to próbuj czujnik wału, a jeśli to nie to, to sprawdź rozrząd i ustawienie luzów zaworowych ostatecznie

Link to comment
Share on other sites

dzieki za propozycje, zaraz jade na bajeczna i bede sprawdzal czujniki

dodam tylko ze to nie bajeczna robila rozrzad i zawory oni staraja sie pomoc

 

I z wasza pomocą udało się wyleczyć forka , czujnik wału

Bardzo dziękuje za pomoc

Link to comment
Share on other sites

witam!

 

 

troche z innej beczki, ale ...

wczoraj po kilku latach spokoju po remoncie uszczelki pod głowica, znowu forek postanowił wyciąć mi numer.

jadę sobie temp. zewn.ok.+5C po zupełnie normalnej jeździe może kilku elastycznych wyprzedzaniach do 120km/h

wskazówka od temp.plynu leci w gore ... natychmiast zwalniam staję juz zauważam ze z pod maski leci biały dym.

wyskakuje (silnik wyłączony) klapa w gore ... wszystko zarzygane płynem chłodniczym płyn cieknie z pod spodu po belce

ciężko znalesc miejsce wycieku bo płynu wywaliło ze 2-3l może więcej i to co dziwne przez biały zbiornik wyrównawczy

bo korek zolty odkryty a w zbiorniczku pusto, z czarnym przy silniku po odkręceniu posucha...

znajomy ratuje podcholowujac na Neutralu 10-15km/h na najblizasza stacje paliw.

po 3h wracam juz w asyscie tescia by kolo 1-2km zabrac go do domu.

Na stacji kupuje pertygo leje powolutku do czarnego wszystko fajnie bąbelków brak kiedy system sie napił odpalam forka

by go choc trochę odpowietrzyć układ i znowu zaczyna sikac z pod auta.

forek na podworku nie mogę zlokalizować wycieku bo wszystko mokre, ale spuszczam plyn chłodniczy i wymontowuje chłodnice

grube przewody cale

na chłodnicy pęknięć brak

co dalej oby to nie byla znowu UPG

 

szukam nowej chlodnicy, bo pomyslow brak a do mechanika podjechac trzeba

chocby do Zbyszka do Wwy

 

Pomysly ???

Co moze laik ?

 

tomasz p.

Link to comment
Share on other sites

grube przewody cale na chłodnicy pęknięć brak

 

U mnie nie tak ekstremalny ubytek jak u Ciebie ale był - powód ,źle dokręcona(nie zaciśnięte) dobrze przewody na spodzie chłodnicy.

Link to comment
Share on other sites

witam!

 

a jednak pękła chlodnica na dole tuż przy półce na wiatraki chyba w dwóch miejscach.

Dziwne wygląda chlodnica praktycznie jak nowa bez zniszczonych lamelek, w środku czysciutka a do wyrzucenia. Zamowilem Koyorada. Tylko czy konsekwencje tego przypadku skończą się z wymiana chłodnicy, nowym płynem oraz nowym olejem ?

A moze już odkładać na UPG ?

Ale najważniejsze co było przyczyną tego stanu rzeczy?

Auto owszem parkuje pod chmurką, Ale płyny wymieniam na czas dbam by się rozgrzal rano silnik mimo iż zaczolem jeździć duuuzo wolniej, no i pod praca daje mu chwilę na ostygniecie. Co mogę jeszcze zrobić by kolejny raz nie mieć UPG. Nowe lepsze uszczelki założone poprzednim razem, płyn subaru dolany do kulanta jak mówią amerykańskie doświadczenia, szpilki ARP zastosowane.

Co jeszcze ???

 

tomasz p.

Link to comment
Share on other sites

dzieki za propozycje, zaraz jade na bajeczna i bede sprawdzal czujniki

dodam tylko ze to nie bajeczna robila rozrzad i zawory oni staraja sie pomoc

 

I z wasza pomocą udało się wyleczyć forka , czujnik wału

Bardzo dziękuje za pomoc

Czujnik wału?

Jak to można sprawdzić? Ja mam podobny problem już wiele rzeczy robiłem łącznie z regulacją zaworów...

Zawsze po rozłączeniu akumulatora problem mija lecz powraca po jakichś 300 km...

Ile taki czujnik kosztuje i czy wymienię sam?

Link to comment
Share on other sites

dzieki za propozycje, zaraz jade na bajeczna i bede sprawdzal czujniki

dodam tylko ze to nie bajeczna robila rozrzad i zawory oni staraja sie pomoc

 

I z wasza pomocą udało się wyleczyć forka , czujnik wału

Bardzo dziękuje za pomoc

 

 

Czujnik wału?

Jak to można sprawdzić? Ja mam podobny problem już wiele rzeczy robiłem łącznie z regulacją zaworów...

Zawsze po rozłączeniu akumulatora problem mija lecz powraca po jakichś 300 km...

Ile taki czujnik kosztuje i czy wymienię sam?

 

kolego niestety nie pomogło nadal lekko szarpie już mi ręce opadają

 

 

pomóżcie bo szaleje

Link to comment
Share on other sites

dzieki za propozycje, zaraz jade na bajeczna i bede sprawdzal czujniki

dodam tylko ze to nie bajeczna robila rozrzad i zawory oni staraja sie pomoc

 

I z wasza pomocą udało się wyleczyć forka , czujnik wału

Bardzo dziękuje za pomoc

 

 

Czujnik wału?

Jak to można sprawdzić? Ja mam podobny problem już wiele rzeczy robiłem łącznie z regulacją zaworów...

Zawsze po rozłączeniu akumulatora problem mija lecz powraca po jakichś 300 km...

Ile taki czujnik kosztuje i czy wymienię sam?

 

kolego niestety nie pomogło nadal lekko szarpie już mi ręce opadają

 

 

pomóżcie bo szaleje

 

Wiem że to "mało fachowa"rada, ale tankujesz na jednej stacji...? Może spróbuj zmienić... i filtr paliwa przy okazji.

Link to comment
Share on other sites

sprawdź dokładnie przepływke wim że nowa ale orginał czy podróba . Podróby trafiają się trefne jak masz możliwość to podmień z innego dobrego wtedy będziesz miał 100% pewności .koleś miał podobne objawy w GT i była to przepływka.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...