Jump to content

EGR check engine, nie da się skasować 2.0 Legacy '07


Recommended Posts

Dopiero wróciłem do domu z Samochodem. Przy odbiorze poprosiłem mechanika żeby mi pokazał co tam się podziało (żeby Wam pomóc :P ) no byłem w szoku, można by powiedzieć ze za 'zapięcie' głupiej wtyczki zapłaciłem 250zł w serwisie. Chcieli ponad 500 ale wysępiłem na mniej :D

 

Oto ona (patrz foto) jest to głowny obwód, sprawdźcie to może akurat się uda w Waszym przypadku, mi również poprawiali piny więc warto się tym zainteresować. Tymczasem lecę na urodziny kumpla, POWODZENIA i informujcie jak sprawa wygląda :)

post-13027-0-55908100-1362857427_thumb.jpg

post-13027-0-62798600-1362857453_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja w zeszłym tygodniu pobawiłem się przekaźnikiem pompy, tzn. wymontowałem go i sprawdzałem na krótko czy działa i czy są przejścia, po czym pojechałem na skasowanie błędu i o dziwo od piątku jest wszystko OK. Zazwyczaj błąd mi wywalało ponownie tego samego lub następnego dnia. Niemniej to wszystko to czeski film.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

%25255BUNSET%25255D.jpg

No i wypryskane srodkiem do elektryki. I oczywiscie nie pomoglo.

Nie rozbieralem wtyczki bo pogoda byla slaba.

Tylko otworzylem, wyprskalem srodkiem i zlozylem.

Ktory to ten przekaznik ?

Jesli moge fotke prosic zanim przejde do drastycznych metod.

Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

 Witam wszystkich

 

Walczyłem z tym znanym problemem parę dobrych miesięcy SAI (Secondary Air Injection).

 

Problem udało mi się rozwiązać kosztem 50gr. i włożeniem trochę mojej pracy.

 

oto wskazówki do pozbycia się problemu:

 

1. Sprawdzamy czy pompa powietrza wtórnego działa (najlepiej podłączyć ją na krótko) jeżeli nie działą sprawdzamy bezpiecznik i przekaźnik pod maską.

2. Odkecamy oba zaworki i czyścimy je sprawdzając przy okazji czy działają poprawnie (podłączamy +12V i patrzymy czy grzybek się otwiera i zamyka) przy zaworze z wytyczką 5-pinową cewką są dwa piny skrajne (nie ma znaczenia, do którego przyłożymy +12V i GND) w tym rzędzie w kostce będą tylko dwa piny, w  kolejnym rzędzie są 3 piny obok siebie od czujnika cisnienia (różowy, biały i chyba niebieski)

 

Gdy czyszczenie nie pomaga a mamy pewność, że zaworki otwierają się i zamykają prawidłowo oraz pompa powietrza wtórnego działa prawidłowo, a naddal nam wyskakują błędy na desce to przystępujemy do ostatniej metody naprawy a może bardziej oszukania wskazań czujnika cisnienia.

 

3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski)

 - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ,

 - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia)

 - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał

 - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru,

 - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać,

 - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω)

 - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ)

 

W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni  (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

u mnie pkt 2 który opisujesz nie wchodził w grę. Zawory były już tak zawalone że nie dało się ich wyczyścić .


A kasowanie jakichkolwiek błędów było możliwe tylko w ASO 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

ja kasowałem błędy interfejsem na bluetooth ELM327 (koszt ok 40zł) i aplikacją do smartfona OBD Car Doctor free - bardzo fajnie działa i szybko się łączy

Link to post
Share on other sites

ja kasowałem błędy interfejsem na bluetooth ELM327 (koszt ok 40zł) i aplikacją do smartfona OBD Car Doctor free - bardzo fajnie działa i szybko się łączy

Zaopatrzę się w takie ustrojstwo:)

Link to post
Share on other sites

Panowie z tego co tu czytam to mam identycznie objawy i nie chce wydawać 2000zł na naprawę EGR. Byłoby to chyba najgłupsze wydanie takiej kwoty.....rozumiem jakiś tuning albo profilaktyczne naprawy ale EGR ?? gdzie większośc ludzi wywala i zatyka blaszką za 2zł

 

Czy można wyciągnąć przekaźnik z zaworu jak jesteśmy pewni że jest zamknięty ?? czy rezultat to tylko migające kontrolki ??

 

U mnie zawsze powraca błąd 2441 (chyba raz był 2443) i mogę tak jeździć i nic złego się nie dzieje. Wystarczy że skasuje błąd zapale silnik i potem jest masakra - po każdorazowym przygazowaniu i zostawieniu na obrotach jałowych silnik niemal gaśnie - obroty spadaja do 200 - 300 i dzieje się tak przez 5 - 10 minut - strach jechać gdzieś...

Czy to oznacza że zawór po skasowaniu blokuje się w pozycji otwartej ?????  nigdy nie rozbierałem bo nie wiem czy sobie poradzę z odkręceniem tych zaworów....a mógłbym 1. skasować błąd 2. uruchomić silnik przygazować 3. wyłączyć silnik jak będzie przygasał i sprawdzić czy zawór otwarty......dobrze myślę ?

Link to post
Share on other sites

te błędy 2441 i 2443 nie mają nic wspólnego z EGR. Te zawory które pokazujecie również. Jedynie założyciel wątku miał problem z EGR i takie błędy p0400

P1494 i p1496. Wy macie problem z układem wdmuchującym czyste powietrze wprost do rury wydechowej.  

Co do problemu maskun'a, to problem z adaptacją przepustnicy. Albo daj mu czas, albo spróbuj umyć przepustnice, może jeszcze jakieś podciśnienie gdzieś spadło.

Joki199 jak punkt 3 działa to będzie rewolucja. 

Link to post
Share on other sites

Mniej więcej wygląda to tak jak na zdjęciu (oczywiście jeszcze wszystko ładnie izolujemy i możemy zapomnieć o problemie wyskakujących błędów związanych układem powietrza wtórnego. (Jak to kolega Farmer dobrze napisał nie jest to EGR)

post-24100-0-84206100-1463938946_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Tez walcze z tym problemem dlugi czas.

Dlawienie pojawia sie i znika jak w piosence. 

Ostatnie moje spostrzezenia:

 

- po zmianie oleju kontrolka Check Engine sama zgasla, tydzien czasu auto jezdzilo ok, pozniej problem powrocil.

- filtr powietrza wymienilem niedlugo potem i auto znowu odzylo

- pare dni temu zmulilo strasznie, na krzyzowkach gasl, wolne obroty schodzily prawie do zera

- przed chwila wyciagnolem filtr calokowicie i bylem na jezdzie probnej. 

 

Auto zbiera sie lepiej, wolne obroty po chwilowym przydlawieniu trzymaja sie na ok. 800 obr/min.

Gdzies czytalem, ze te silniki maja "uczacy sie komputer", ktory po ilustam jakis cyklach dobiera i zapamietuje usawienia i parametry. Ta sztuczna inteligencja raczej nie zdaje egzaminu.

Kiedys mialem "trojke" z silnikiem 2.5l. Nigdy nie mialem z nim problemow.

 

Pojezdze pare dni bez filtra i zobacze co sie dzieje. 

Moze problemem jest malo wydajny wklad filtrujacy. Ja zamowilem najtanszy z internetu. Podobno OEMy sa lepszej jakosci tzn maja lepszy przedmuch.

 

Czy z filtrem stozkowym tez komus wystepuje dlawienie?? 

Link to post
Share on other sites

Tez walcze z tym problemem dlugi czas.

Dlawienie pojawia sie i znika jak w piosence. 

Ostatnie moje spostrzezenia:

 

- po zmianie oleju kontrolka Check Engine sama zgasla, tydzien czasu auto jezdzilo ok, pozniej problem powrocil.

- filtr powietrza wymienilem niedlugo potem i auto znowu odzylo

- pare dni temu zmulilo strasznie, na krzyzowkach gasl, wolne obroty schodzily prawie do zera

- przed chwila wyciagnolem filtr calokowicie i bylem na jezdzie probnej. 

 

Auto zbiera sie lepiej, wolne obroty po chwilowym przydlawieniu trzymaja sie na ok. 800 obr/min.

Gdzies czytalem, ze te silniki maja "uczacy sie komputer", ktory po ilustam jakis cyklach dobiera i zapamietuje usawienia i parametry. Ta sztuczna inteligencja raczej nie zdaje egzaminu.

Kiedys mialem "trojke" z silnikiem 2.5l. Nigdy nie mialem z nim problemow.

 

Pojezdze pare dni bez filtra i zobacze co sie dzieje. 

Moze problemem jest malo wydajny wklad filtrujacy. Ja zamowilem najtanszy z internetu. Podobno OEMy sa lepszej jakosci tzn maja lepszy przedmuch.

 

Czy z filtrem stozkowym tez komus wystepuje dlawienie?? 

Zakładaj nowy filtr powietrza i przestań bez niego jeździć, bo zrobisz silnikowi kuku! Kilka dni temu wymieniłem u siebie, oglądając stary. Much sporo, a nawet osa, nie licząc pyłków i nasionek. To tylko drobniejsze rzeczy, które nie spadły do rezonatora pod wpływem własnego ciężaru! Kiedyś wysypałem z rezonatora sporo drobnych kamyczków i innego stałego pyłu. Bez filtra to wszystko znalazłoby się w silniku. Reszty się domyśl. Lepszym rozwiązaniem będzie wymiana filtra i umycie (DELIKATNIE) przepustnicy, która zapewne domaga się już ingerencji (stąd prawdopodobnie falowanie obrotów).

Link to post
Share on other sites

Filtr zalozylem spowrotem. Auto jezdzilo jeden dzien lepiej, pozniej powrot do normalnosci.

Wymienilem jeszcze filtr od paliwa, ten w baku. Nie bylo latwo, ale poprawy tez nie ma.

Wyczyszcze jeszcze przepustnice jak sugeruje WOJO i sprawdze egr.

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Ja rozwiązałem problem w taki sposób, że sprzedałem auto ;) Swojego czasu wymieniłem oba zawory ale problem powrócił. Następnie szlag trafił pompę powietrza wtórnego. Do środka dostała się woda i kumotator silnika umarł. To była walka z wiatrakami.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

pytanko, wyciągnąłem EGR ten większy od strony szyby, rozebrałem podczyściłem, chciałbym go sprawdzić czy działa bo do części elektrycznej nie można się dostać, a teraz jest w pozycji zamkniętej. jak podłączyć ten zawór zanim go włożę na miejsce by sprawdzić czy się otwiera ? wtyczka w zaworze ma 5 pinow. 3 na górze, 2 na dole patrząc tak jakby był w aucie. Podpinam + i - do tych pinów na dole jeden na - drugi na + bez różnicy ?

 

Jeszcze jedno odnośnie działania zaworów. Działają tylko w momencie rozruchu na zimnym silniku czy później też ?

Auto przygasa jakby przy ruszaniu, ogólnie zawieszka, słaby start, czasami brakuje mocy i nie rozpędza się przy 2000-2500, obroty po wysprzęgleniu spadają bardzo nisko na 200 obrotów i odbijają się by pozniej ustabilizować. 

 

Jak dotąd czyściłem w miarę dokładnie przepustnice przy gardzieli.

 

Edited by pennypl
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
W dniu 14.04.2016 o 21:15, joki199 napisał:

 

3. W zaworze z wtyczką 5-pinową mamy 3 piny w jednym rzędzie (biały, rózowy i o ile dobrze pamiętam niebieski)

 - zaopatrujemy się w potencjometr 4,7kΩ lub 5kΩ,

 - ustawiamy go przed włożeniem na ok. 400Ω między jedną skrajną nózką a środkową (między drugą skrajną nóżką a środkową będzie wtedy automatycznie ok 4kΩ - ale to nie ma znaczenia)

 - ucięty biały przewód od strony wtyczki izolujemy i odginamy na bok żeby się nam nie plątał

 - drugą stronę białego przewodu (tą idącą do komputera) lutujemy do środkowej nóżki potencjometru,

 - nastepnie dwa przewody należy odizolować ale nie przecinać,

 - rózowy przewód lutujemy do potencjometru (skrajna nóżka, która ze środkową dawała nam 400Ω)

 - niebieski przewód lutujemy w drugą skrajną nóżke (która dawała ze środkową ok 4kΩ)

 

W razie pytań piszcie - u mnie problem zniknął a wyskakiwały błędy średnio raz na 2-3dni  (Legacy IV 2.0 (165KM) 2005r. automat)

 

Gwoli ścisłości: czy błąd który wyleczyłeś potencjometrem to P0400?

Link to post
Share on other sites
W dniu 7.06.2018 o 20:33, archi_voo napisał:

 

Gwoli ścisłości: czy błąd który wyleczyłeś potencjometrem to P0400?

P0400 to błąd od EGR a w tym poście jest mowa o zaworach powietrza wtórnego - nie wyleczysz tym sposobem , jedynie zaślepienie i wyłączenie w kompie

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, joki199 napisał:

P0400 to błąd od EGR a w tym poście jest mowa o zaworach powietrza wtórnego

 

Wybaczcie, ale najwyraźniej muszę usystematyzować swoją wiedzę. Czy ktoś z Was jest mi wstanie przedstawić na schemacie silnika jedno i drugie?

 

I czy mogę u siebie mieć tylko jedno z dwóch?

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Ja też mogę polecić sprawdzanie wtyczek. U mnie w Foresterze 2.0 2006 automat problem wyglądał tak, że okresowo zanikała reakcja na pedał gazu. Obroty spadały do 1500 - 2000 i w tym zakresie się wahały przy wciskaniu pedału do podłogi. Początkowo usterka ustępowała po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika (czasami kilkukrotnym). Dziś usterka nie chciała ustąpić, więc wizyta w zaprzyjaźnionym warsztacie i porada mechanika, aby przeczyścić potencjometr w pedale gazu. Wymontowałem pedał, rozebrałem umyłem i poskładałem, ale to nic nie dało. Zacząłem przeglądać wtyczki pod maską i trafiłem :-) Jedna wtyczka była mokra i zaśniedziała, a do tego miała wyrwany jeden pin. Po wypięciu wtyczki reakcja na pedał gazu wróciła. Pozostało naprawić wtyczkę i wykasować błędy.

20180827_125928.jpg

20180827_125918.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Podbiję temat, bo mam trochę informacji od serwisu Subaru w Irlandii... Kupiłem właśnie Legacy '07 DOHC w AT i tez mialo wlasnie check engine i liste kodow zwiazanych z układem wdmuchującym czyste powietrze do wydechu [2433 - wys. cisn. na pompie, 0410 - niewlasciwe parametry pracy pompy, 2444 - pompa zalaczona. Te dwa zawory [wymiana jedego to 250€ za zawór plus robocizna] wg Subaru MOŻNA CAŁKOWICIE OLAĆ - to jest ich w miarę oficjalna porada. Chodzi o to, że one działają tylko po samym rozruchu przez pierwsze kilkadziesiąt sekund, wspomagając ogrzewanie silnika i dopalanie spalin - nie mają one żadnego wpływu na jazdę w aucie rozgrzanym ponad minimum - jest to w zasadzie mało komu potrzebny wynalazek. W klimatach wilgotnych lub chłodnych mogą podrdzewieć i się zablokować. Sami powiedzieli mi, że mają kilka aut z tym na obserwacji od lat u swoich klientów i wszystko gra, Tak więc zaoszczędźcie sobie kasę i po prostu to wykasujcie. Często wiąże się to też z uszkodzeniami wtyczek, bądź samych kabli, więc od tego zaczynajcie diagnostykę.

W dniu 27.08.2018 o 13:14, Bartek_mk1 napisał:

Ja też mogę polecić sprawdzanie wtyczek. U mnie w Foresterze 2.0 2006 automat problem wyglądał tak, że okresowo zanikała reakcja na pedał gazu. Obroty spadały do 1500 - 2000 i w tym zakresie się wahały przy wciskaniu pedału do podłogi. Początkowo usterka ustępowała po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika (czasami kilkukrotnym). Dziś usterka nie chciała ustąpić, więc wizyta w zaprzyjaźnionym warsztacie i porada mechanika, aby przeczyścić potencjometr w pedale gazu. Wymontowałem pedał, rozebrałem umyłem i poskładałem, ale to nic nie dało. Zacząłem przeglądać wtyczki pod maską i trafiłem :-) Jedna wtyczka była mokra i zaśniedziała, a do tego miała wyrwany jeden pin. Po wypięciu wtyczki reakcja na pedał gazu wróciła. Pozostało naprawić wtyczkę i wykasować błędy.

20180827_125928.jpg

20180827_125918.jpg

A to nie jest wtyczka EGR?

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...