Jump to content

Silnik z Imprezy GT/WRX lub Forestera XT do Forestera S-Turbo?


tzd
 Share

Recommended Posts

Czy sensowne jest rozważanie, by - w przypadku awarii silnika w forku turbo '01 - wsadzić silnik z imprezy turbo (gt/wrx)?

 

chodzi o komputer, kabelkologię, stacyjkę, immobilizer, itd itp...

 

Czy to bezsensowna / duża rzeźba?

Link to comment
Share on other sites

Tzd, z tego co kojarzę to masz już silnik z cewkami na świecach więc może być łatwiej. Filester przerzucał całego WRX do Forka 2.0 XT więc zna temat. Natomiast jak duże są różnice pomiędzy SF 177KM,

a SG 177KM nie mam pojęcia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

a może ktoś wie, czy do S-Turbo można bezproblemowo (chodzi o osprzęt, ECU i kablotekę) wpakować silnik 2.0 XT powiedzmy z 2005 r?

Link to comment
Share on other sites

niezupełnie, rozważam różne opcje na wszelki wypadek, przy przebiegu 230 tys. nigdy nic nie wiadomo :)

zresztą jak widzisz interesowałem się tematem już wcześniej, i tak sobie przypomniałem :)

Link to comment
Share on other sites

a może ktoś wie, czy do S-Turbo można bezproblemowo (chodzi o osprzęt, ECU i kablotekę) wpakować silnik 2.0 XT powiedzmy z 2005 r?

 

Gruba rzeźba :(

Link to comment
Share on other sites

ok, po prostu pytam :)

 

Kto pyta nie błądzi ;) poprostu gra nie warta świeczki , jak już modzic to niewiele wiecej kosztuje silnik k z sti , tylko zaraz się skrzynka rozleci , a potem reszta i tak bez końca , a na końcu kupisz jakieś BMW ;):(

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

a jak z kompatybilnością silnika z S-Turbo 1999/2000 do modelu 2001?

albo z XT 2002/2003?

 

albo z GT00?

 

poratujcie wiedzą ;)

Link to comment
Share on other sites

tzd, zajrzyj na kreske, do dzialu ogloszen (tu takiego ogl. nie znalazlem)

 

kompletny long-block EJ207 z STi MY'04 z przebiegiem 82 tys. za 12k zl. i namaszczeniem wujka Edwina :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

to wciąż nie odpowiada na pytanie, czy w ogole by pasował. i jeśli ten by pasował, to czy te o które pytam też.

 

hint. mam już wersję silnika z 4 cewkami, a nie 1 centralną.

Link to comment
Share on other sites

tylko chcialem zasugerowac, abys ze swoimi pytaniami uderzyl do wujka carfita... poza tym, nie ma co sie martwic na zapas - jezeli cos sie stanie z silnikiem (odpukac!), wtedy i bedziesz wyjasnial

Link to comment
Share on other sites

TZD , nie będzie bez rzeźby nic pasowało plug&play , ani silnik z STI , ani z Forestra Xt . :( choć oczywiscie wszystko jest wykonalne :) i sa takie firmy w Polsce ktore to zrobią ;)

Link to comment
Share on other sites

thx, jak się domyślasz, rozpoznaję sytuację - to że bez rzeźby się nie da, to się domyślam, mnie to by bardziej interesowało co to za rzeźba, z czym się wiąże itd.

ale w otchłaniach forum nie znalazłem takiej informacji, stąd mój wątek. ale widzę, że zdobycie interesującej mnie bardziej szczegółowej informacji jest trudne - co poniekąd rozumiem.

Link to comment
Share on other sites

TZD , to nie jest mega tajemnica , w każdym przypadku potrzebny jest kumaty dobry elektryk i tyle , albo aż tyle :) , ale problemy nie sa małe , np. Instalacja silnika , ECU , podłączenie tego z licznikiem ,ABS , wentylatorami , klima , pompą paliwa , generalnie na każdym kroku rzeźba :( bo nie pasuje dosłownie nic !!!!

 

Pomiędzy 99 a np. 2002 jest przepaść jesli chodzi o instalacje elektryczna , wszystko inaczej funkcjonuje , to jest coś podobnego jak STI 06/07 a STI 08 , model 08 jest po lini CAN imwszystko inne

Edited by carfit
Link to comment
Share on other sites

nie pasuje dosłownie nic !!!!

skoro nawet między s-turbo 2001 a xt 2003 są takie kolosalne rozbieżności, to już mam odpowiedź - dzięki.

 

a o tym, że potrzebny jest kumaty doświadczony i ogarnięty elektryk to nie wiedziałem - to nie moja branża ;) dlatego pytam.

Link to comment
Share on other sites

Tak sa kolosalne rozbieznosci !!!! Nie wspominam o innym zasilaniu cewek , ECU , ale nawet na pozór pierdoly jak zasilanie pompy paliwa ( nie przez przekaźnik a specjalny sterownik ) , to sa szczegóły , ale przy pracy wychodzą , i czesto ktoś kto nie ma doświadczenia , stanie przed murem biedzie klops :( .

Naprawdę kompletnie nic nie pasuje . I moim zdaniem nie warto , a jak już to robić z grubym projektem :)

Link to comment
Share on other sites

wielkie dzięki za tą opinię - rozważam różne możliwości, by własnie przypadkowego wdepnięcia w "gruby projekt" uniknąć. z całą sympatią do Forka, to auto jest tego nie warte.

Link to comment
Share on other sites

nota bene wiem, że Filester przeszczepił silnik z WRX do XT, dlatego też założyłem ten wątek by rozeznać sytuację w S-Turbo.

 

przeszczep rozważałem i ja, bo ewentualna naprawa short-bloku to jedno, a co z głowicami po 100 000 km na LPG? to też dodatkowe koszty.

Link to comment
Share on other sites

TZD- powiem Ci z własnego doświadczenia - albo robisz silnik od nowa i robi się z tego gruby projekt jak wspomniał carfit, albo szkoda czasu.

Głowice - spisz na straty i szukaj nowych, lub nowszych.

 

Na Twoim miejscu sprawdziłbym budę - w jakim jest stanie, zanim będizesz chciał coś przeszczepiać, bo może się okazać ze nie warto.

Link to comment
Share on other sites

Witam mam Forester 99 zamontowany silnik od gt i ECU .No nie cały silnik tylko głowice ,a ECU wraz immo troszke kabelków ale 218 kucy

Edited by fazia
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...