Skocz do zawartości

Silnik z Imprezy GT/WRX lub Forestera XT do Forestera S-Turbo?


tzd

Rekomendowane odpowiedzi

Czy sensowne jest rozważanie, by - w przypadku awarii silnika w forku turbo '01 - wsadzić silnik z imprezy turbo (gt/wrx)?

 

chodzi o komputer, kabelkologię, stacyjkę, immobilizer, itd itp...

 

Czy to bezsensowna / duża rzeźba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzd, z tego co kojarzę to masz już silnik z cewkami na świecach więc może być łatwiej. Filester przerzucał całego WRX do Forka 2.0 XT więc zna temat. Natomiast jak duże są różnice pomiędzy SF 177KM,

a SG 177KM nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

niezupełnie, rozważam różne opcje na wszelki wypadek, przy przebiegu 230 tys. nigdy nic nie wiadomo :)

zresztą jak widzisz interesowałem się tematem już wcześniej, i tak sobie przypomniałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś wie, czy do S-Turbo można bezproblemowo (chodzi o osprzęt, ECU i kablotekę) wpakować silnik 2.0 XT powiedzmy z 2005 r?

 

Gruba rzeźba :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, po prostu pytam :)

 

Kto pyta nie błądzi ;) poprostu gra nie warta świeczki , jak już modzic to niewiele wiecej kosztuje silnik k z sti , tylko zaraz się skrzynka rozleci , a potem reszta i tak bez końca , a na końcu kupisz jakieś BMW ;):(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to wciąż nie odpowiada na pytanie, czy w ogole by pasował. i jeśli ten by pasował, to czy te o które pytam też.

 

hint. mam już wersję silnika z 4 cewkami, a nie 1 centralną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TZD , nie będzie bez rzeźby nic pasowało plug&play , ani silnik z STI , ani z Forestra Xt . :( choć oczywiscie wszystko jest wykonalne :) i sa takie firmy w Polsce ktore to zrobią ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx, jak się domyślasz, rozpoznaję sytuację - to że bez rzeźby się nie da, to się domyślam, mnie to by bardziej interesowało co to za rzeźba, z czym się wiąże itd.

ale w otchłaniach forum nie znalazłem takiej informacji, stąd mój wątek. ale widzę, że zdobycie interesującej mnie bardziej szczegółowej informacji jest trudne - co poniekąd rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TZD , to nie jest mega tajemnica , w każdym przypadku potrzebny jest kumaty dobry elektryk i tyle , albo aż tyle :) , ale problemy nie sa małe , np. Instalacja silnika , ECU , podłączenie tego z licznikiem ,ABS , wentylatorami , klima , pompą paliwa , generalnie na każdym kroku rzeźba :( bo nie pasuje dosłownie nic !!!!

 

Pomiędzy 99 a np. 2002 jest przepaść jesli chodzi o instalacje elektryczna , wszystko inaczej funkcjonuje , to jest coś podobnego jak STI 06/07 a STI 08 , model 08 jest po lini CAN imwszystko inne

Edytowane przez carfit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pasuje dosłownie nic !!!!

skoro nawet między s-turbo 2001 a xt 2003 są takie kolosalne rozbieżności, to już mam odpowiedź - dzięki.

 

a o tym, że potrzebny jest kumaty doświadczony i ogarnięty elektryk to nie wiedziałem - to nie moja branża ;) dlatego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sa kolosalne rozbieznosci !!!! Nie wspominam o innym zasilaniu cewek , ECU , ale nawet na pozór pierdoly jak zasilanie pompy paliwa ( nie przez przekaźnik a specjalny sterownik ) , to sa szczegóły , ale przy pracy wychodzą , i czesto ktoś kto nie ma doświadczenia , stanie przed murem biedzie klops :( .

Naprawdę kompletnie nic nie pasuje . I moim zdaniem nie warto , a jak już to robić z grubym projektem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za tą opinię - rozważam różne możliwości, by własnie przypadkowego wdepnięcia w "gruby projekt" uniknąć. z całą sympatią do Forka, to auto jest tego nie warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nota bene wiem, że Filester przeszczepił silnik z WRX do XT, dlatego też założyłem ten wątek by rozeznać sytuację w S-Turbo.

 

przeszczep rozważałem i ja, bo ewentualna naprawa short-bloku to jedno, a co z głowicami po 100 000 km na LPG? to też dodatkowe koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TZD- powiem Ci z własnego doświadczenia - albo robisz silnik od nowa i robi się z tego gruby projekt jak wspomniał carfit, albo szkoda czasu.

Głowice - spisz na straty i szukaj nowych, lub nowszych.

 

Na Twoim miejscu sprawdziłbym budę - w jakim jest stanie, zanim będizesz chciał coś przeszczepiać, bo może się okazać ze nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam Forester 99 zamontowany silnik od gt i ECU .No nie cały silnik tylko głowice ,a ECU wraz immo troszke kabelków ale 218 kucy

Edytowane przez fazia
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...