Jump to content

zmiana z 16 na 17tki


pininfarin01
 Share

Recommended Posts

witam, na ten sezon planuje zmianę felg z 16to calowych na 17calowe. będzie to montowane do imprezy gf z 98, parametry felg to 7,5x17 et 48.

 

ma ktoś założone takie obręcze u siebie? czy nie będzie z tyłu obcierać?

Link to comment
Share on other sites

jak miałem założone speedline 7x15 et 35 z opona 195/60/15 to przy 5 osobach tył mi obcierał, teraz jak by założył 7,5 cala ale et 48 to powinno być ok. a co do opony to planował bym zakładać 205/45/17

Link to comment
Share on other sites

Te wszystkie kalkulatory można sobie wsadzić. :P

Producenci opon mają je gdzieś.Opona w tym samym rozmiarze od różnych producentów,może się różnić sporo.A to szerokością czyli również wysokością,to i średnica będzie inna.Spory wpływ ma jeszcze wielkość rantu ochronnego felgi.

Bez przymiarki danej felgi obutej w oponę i tak jesteśmy w głębokiej...........puszczy.Nawet przymierzając,stwierdzimy tylko że opona nie ociera o amora,do rantu błotnika niby sporo miejsca,a tu w czasie jazdy zonk,na dobiciach obcierki.

Mam kilka kompletów felg do GT-eka,Et 48,50,53,55.Opona w rozmiarze 215/45/17 przestała obcierać o amor przy ET50,przy ET 55 czy 53 opierała sie o amorek,gdzie opona 225/45/17 wchodziła bez problemu.

Konfigurator pokazywał inaczej. :P

Link to comment
Share on other sites

Masz racje temu nie można wierzyć w 100% ale orientacyjnie sprawdzić nie szkodzi. Najlepiej kupować takie felgi na których ktoś jeździ i ma podobne zawieszenie do naszego.

Link to comment
Share on other sites

Zmieniając ET obciążamy nadmiernie łożysko,wszystkie te kalkulatory mają to na uwadze,tak myślę,dlatego należy brać je pod uwagę ale nie opierać się na nich definitywnie,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

To dość wysoki profil w porównaniu z 45,może dlatego,pozdro.

Sam profil nie jest miarodajny, dopiero w połączeniu z oponą. Te rozmiary opon to zamienniki, jest między nimi ledwie 1mm różnicy.

Polecam aplikację tyrosaurus.exe (do znalezienia np na chomiku), dzięki niej łatwo obliczyć różnice.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej patrzcie co zaleca producent subaru.

 

Fabryczne et to chyba 52

 

Z moimi crono et 43 lub 48 nie mam problemu. 205/45/17/ . 215 torche za szerokie na wolnossaka

 

Tu mam foto przed obnizeniem i po

 

qugCN.jpg

Link to comment
Share on other sites

Lepiej patrzcie co zaleca producent subaru.

 

Fabryczne et to chyba 52

 

Z moimi crono et 43 lub 48 nie mam problemu. 205/45/17/ . 215 torche za szerokie na wolnossaka

 

Tu mam foto przed obnizeniem i po

 

qugCN.jpg

 

 

 

 

a jakie szerokie felgi masz?

 

a felgi MIODZIO!!!

Link to comment
Share on other sites

zobaczymy jak u mnie się spiszę felga o szerokości 7,5 cala.

 

crono felga fajna,miałem takie tylko 5x114 i sprzedałem bo bym musiał zakładać dystanse, teraz trafiłem ultraleggery i myślę że będzie fajnie wyglądało.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...