Skocz do zawartości

Możliwa usterka turbiny?


kaarolekkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj śmigałem sobie po mieście i zacząłem słyszeć dziwny gwizd z komory silnika. Działo się tak jak hamowałem silnikiem. ( nie był to dzwięk z turbo, kompletnie inny ) Dzwięk tego przypominał zwykły silniczek np od CD który zwalniał z dużych obrotów. Po 10 min gwizd znikł. Samochód odstawiłem i dziś rano patrze olej a tam połowa mi ubyła i tak jak miałem lekko brązowy kolor teraz nagle się zrobił czarny. Olej sprawdzam dzień w dzień. Poza tym od wymiany ok miesiąc temu nic mi go nie ubywało aż do teraz i w takiej ilości. Czy to może być objaw psującej się turbiny ??? Może czegoś innego???

Edytowane przez kaarolekkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym turbo nie pracuje pod obciążeniem więc jeżeli olej z wydechu wypalił się już wcześniej to nie będzie tego niebieskiego dymu, pojawi się dopiero pod obciążeniem jeżeli turbo rzeczywiście puszcza olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz odpaliłem samochód od wczoraj i z wydechu przy odpalaniu żadnego dymu. Dopiero po chwili ale to mgiełka jak zawsze przy różnicy temp. Rozgrzałem go przejechałem się patrzyłem za siebie w lusterko i nie widziałem żadnego dymu. Jest jakiś konkretny sposób na sprawdzenie turbo?? Bo nie chciałbym aby w trasie mi padło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na biegu jałowym turbo nie pracuje pod obciążeniem więc jeżeli olej z wydechu wypalił się już wcześniej to nie będzie tego niebieskiego dymu, pojawi się dopiero pod obciążeniem jeżeli turbo rzeczywiście puszcza olej.
U mnie jak padało turbo, przy zrobieniu buta na luzie do wysokich obrotów i odpuszczeniu całkiem gazu, po kilku sekundach wydobywał się oleisty dym z wydechu. W kilku innych autach też tak udało się sprawdzić co potem okazało się prawdą... ale ja się nie znam w sumie :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te dzwięki były przez chwile, ale tak jak piszesz wyżej na wysokich obrotach i przy odpuszczeniu już nic nie słyszałem. A tak poza tym jeśli coś było by z turbo nie powinien się zapalić check od silnika na zegarach.???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej nie powinien się zapalać CEL przy usterce turbiny... bo niby z jakiej racji? to jest część mechaniczna.. nie powiązana z niczym.. usterkę możesz zaobserwować na wskaźniku boost mniej dmucha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...