Jump to content

Opinie o 2.5 XT Forester 06


klawio
 Share

Recommended Posts

Witam,

mam możliwość kupienia z 2006 rForestera(M/T) z przebiegiem 250k, który był serwisowany. Właściciel zdaje się być normalnym facetem bez wielkiego zacięcia sportowego. :)

Czy dużo sprawia problemów przy takim przebiegu? Jak znosi ogólnie takie przebiegi ten silnik?

Prosiłbym o opinie i pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

mam możliwość kupienia z 2006 rForestera(M/T) z przebiegiem 250k, który był serwisowany. Właściciel zdaje się być normalnym facetem bez wielkiego zacięcia sportowego. :)

Czy dużo sprawia problemów przy takim przebiegu? Jak znosi ogólnie takie przebiegi ten silnik?

Prosiłbym o opinie i pomoc.

 

poczytaj tu:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/50798-awaryjnosc-forestera-prosba-o-opinie/

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/58883-forester-25-xt-co-najczesciej-dolega-i-co-ile-km/

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Trochę mnie ten brzebieg martwi i to co czytam na forum. Zbieram każde info, które ułatwi mi podjęcie decyzji. Dzieki za każde info. Miałem słabsze silnikowo japońce(toyota, mazda) i dały rade do 250k bez większych problemów.

Link to comment
Share on other sites

Przebieg duzy. Musisz zdobyć i podać jak najwiecej konkretnych informacji na temat historii auta i jego serwisu, bo fakt "normalnego właściciela", to troszkę za mało ;)

 

Ogólnie model bardzo polecam, kapitalne auto!!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Koleś ma wszystkie wpisy, w książkę do 2012, następnie pozbierał wszystkie dane dotyczące wymiany oleju i serwisów(zawieszki, wpisy w dokumenty niemieckie i inne papiery, jest tego dużo) poza ASO z tego co patrzyłem. Auto jest z rynku niemieckiego. Lakierowane 2 elementy w serwisie, co też jest w książce zaznaczone. Nie wygląda ta książka jak te wszystkie od handlarzy, gdzie mają wszędzie dziwną, niewyraźną pieczątkę i w każdym polu, gdzie jest przegląd ten sam charakter pisma różnymi kolorami wpisany dla niepoznaki :biglol: . To jest teoria. W praktyce nie do końca wiem na co zwrócić akurat w 2.5 XT uwagę.

Link to comment
Share on other sites

Tylne amorki koniecznie, czy auto "nie siadlo".

Niestety cieżko sprawdzić branie oleju, bo to tez dużo może powiedzieć.

Uszczelka pod glowicą czy robiona, a jeśli tak, to czy bylo coś wiecej grzebane przy silniku.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Koleś ma wszystkie wpisy, w książkę do 2012, następnie pozbierał wszystkie dane dotyczące wymiany oleju i serwisów(zawieszki, wpisy w dokumenty niemieckie i inne papiery, jest tego dużo) poza ASO z tego co patrzyłem. Auto jest z rynku niemieckiego. Lakierowane 2 elementy w serwisie, co też jest w książce zaznaczone. Nie wygląda ta książka jak te wszystkie od handlarzy, gdzie mają wszędzie dziwną, niewyraźną pieczątkę i w każdym polu, gdzie jest przegląd ten sam charakter pisma różnymi kolorami wpisany dla niepoznaki :biglol: . To jest teoria. W praktyce nie do końca wiem na co zwrócić akurat w 2.5 XT uwagę.

Najlepiej podjechać do warsztatu znającego subaru, gdybyś w profilu uzupełnił miejsce pobytu było by łatwiej doradzić.

W 2,5XT masz parę "bolesnych drobiazgów"

1. uszczelka głowicy, ale to powinno być już zrobione przy tym przebiegu

2. poziomowanie tylnych amortyzatorów, może paść od 40 do 100kkm

3. poziomowanie ksenonów, jesli są

4. układ powietrza wtórnego, da się wyciąć

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1. UPG - problem znam i na dzień dobry bym wymieniał

2. jeśli chodzi o poziomowanie amortyzatorów to jak to sprawdzić? Jakie elementy wiążą się z wymianą.

3. ksenony są

4. układ powietrza wtórnego, da się wyciąć - to bym też od doświadczonych jakieś info potrzebował

 

Serwisować nie będę bo mam dobrego, zaufanego mechanika, do którego jeżdże prawie 80km. A serwis w Gdańsku...hmm każdy ma swoje zdanie, a do czynienia z nimi miałem jeżdząc nie swoim autem i zdanie o nich wyrobiłem.

Link to comment
Share on other sites

1. Jeśli nic sie nie dzieje - nie ma sensu wymieniać.

2. Siada auto, przechyla sie na jedną stronę na przykład. Mozna regenerowac, cena w ASO Koper to 1600zl.

Edited by Amstaff23
Link to comment
Share on other sites

I klikamy w zielone strzaleczki, klikamy ;)

Na ile mam doświadczenie z dużym przebiegiem to bym sie nie przejmował. Cena rozsądna powinna być ok 35tys a wymiany, naprawy byś miał przy 150k tak samo. Mając 250 na liczniku więksszość gorących części musieli już wymienić i z grubsza bym traktował to auto jakby miało 150.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1. UPG - problem znam i na dzień dobry bym wymieniał

2. jeśli chodzi o poziomowanie amortyzatorów to jak to sprawdzić? Jakie elementy wiążą się z wymianą.

3. ksenony są

4. układ powietrza wtórnego, da się wyciąć - to bym też od doświadczonych jakieś info potrzebował

 

Serwisować nie będę bo mam dobrego, zaufanego mechanika, do którego jeżdże prawie 80km. A serwis w Gdańsku...hmm każdy ma swoje zdanie, a do czynienia z nimi miałem jeżdząc nie swoim autem i zdanie o nich wyrobiłem.

uszczelka jak nie wywala plynu to po co ruszac

samopoziomy, jak prosto stoi to ok, jak nierowno-stuka-wycieka olej, to w gdańsku masz nangesta=regenerują

układ powietrza-jak sie nie chcrzani może juz wywalony

przy tym przebiegu już właściwie jak kolega wyżej pisał wszystko powinno juz być ze 2 razy zepsute ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...