Jump to content

jakie sprzęgło do turbodziadka, jakie przełożenie??


Oktan
 Share

Recommended Posts

siemka.

chciałbym się dowiedzieć jakie sprzęgło polecacie do Legacy Turbo I

nie ukrywam że chodzi o opcje budżetową, czy opłaca sie dac np stare do regeneracji, moze spiek? i ew kogo polecacie jak o to chodzi? koszty?? słyszałem o Radzikowskim, ktoś jeszcze sprawdzony?

zależy mi na opinii ludzi ktorzy to przerabiali :)

i jeszcze jedna sprawa o skrzynie z WRX MY05, czy siada przełożeniem bez zamoty czy razem z dyfrem trzeba?? i czy jeszcze coś do takiej przekładki potrzeba poza skrzynia i ew dyfrem, półośki moze??

z góry dziekuję za wyrozumiałość i cierpliwe odpowiedzi :P

Link to comment
Share on other sites

siemka.

chciałbym się dowiedzieć jakie sprzęgło polecacie do Legacy Turbo I

nie ukrywam że chodzi o opcje budżetową, czy opłaca sie dac np stare do regeneracji, moze spiek? i ew kogo polecacie jak o to chodzi? koszty?? słyszałem o Radzikowskim, ktoś jeszcze sprawdzony?

zależy mi na opinii ludzi ktorzy to przerabiali :)

i jeszcze jedna sprawa o skrzynie z WRX MY05, czy siada przełożeniem bez zamoty czy razem z dyfrem trzeba?? i czy jeszcze coś do takiej przekładki potrzeba poza skrzynia i ew dyfrem, półośki moze??

z góry dziekuję za wyrozumiałość i cierpliwe odpowiedzi :P

 

Oktan sprawdasz, czy warto brać Legaca Kombi z Radomia?:) Co do skrzyni wiem, że jeden z klubowiczów jeżdżacy legacem (był na ostatnich dwóch pojeżdżawkach w NMNP - nicku nie znam) ma takową w swoim aucie i całkiem ładnie to to działa. Trzeba by z nim pogadać.

Link to comment
Share on other sites

Tommo nie planuję kosztów tylko szukam informacji ze sprawdzonych źródeł..a sprzęgło seria chyba deko przydroga z resztą koledzy tez tak sądzą.. podstawowego spieka można chyba za 650zł mieć, a ile trzeba wydać na seryjne??

GISek dokładnie chce wiedzieć czy i na jakim gruncie stoję zanim kupie skarbonkę bo przecież to takie auto gdyż ma wiatrak i swoje lata :)

W ten samochód jest dużo zainwestowane ale więcej trzeba jeszcze dołożyć aby spełaniał moje oczekiwania..

 

Generalnie cene skrzyni WRX znam chyba, ok 2k pln tylko jeszcze nie wiem gdzie tanio mozna kupić dobre sprzęgło..

 

Nie chcę auta tylko do upalania lecz nie mam zamiaru po kazdych wygłupach leżeć pod paściem :P a wymieniając sprzęgło mysle od razu o skrzyni w której chrupie dwójka, bo nie chce za tydzień znów jej wyjmować :D

Link to comment
Share on other sites

chodziło mi w tym temacie o spieka czy seria wytrzyma, ale z tego co juz koledzy napisali daje radę,

tylko jaki jest koszt takiego sprzęgła tak +/- ??

Edited by Oktan
Link to comment
Share on other sites

Ja powoli rozważam odkupienie dziada od Szwagra, bo u niego to on tylko stoi i szkoda go trochę. Poza tym znam to auto i wiem co w nim jest do roboty, a co nie. Skrzynia z WRX w tym aucie wydaje się być niezłą opcją, sam jestem ciekaw czy jej włożenie do dziada to czynność plug`n`play, czy trochę trzeba będzie porzeźbić. Oktan skoro to nie ma być auto do upalania wyprowadź go na prostą, tak by był wpełni sprawny. Takie jest moje zdanie.

Link to comment
Share on other sites

Kombi dziwnie wygląda w upalaniu, ale nikt nie powiedział, że się nie da :D Zresztą był jeden legaś kombi w zeszłą sobotę w NMnP. Sam pewnie wiesz, że upalanie upalaniu nie jest równe, ja mogę na seryjnej skrzyni i jakimś tam sprzęgle spokojnie pójść w śnieg bez obaw że to klęknie. Po suchym nawet bym się nie odważył:)

Link to comment
Share on other sites

GISek ja cały zeszły rok przejeździłem na seryjnym napędzie. Całe CA Cup i kilka treningów. Nawet Wiktor się dziwił że skrzynia jeszcze żyje.

Ale nie ma co szczęścia nadwyrężać. Właśnie wsadza się 6MT do Legaca :drool:

Link to comment
Share on other sites

Widzisz, z kim nie rozmawiałem, to każdy mówi, że seryjna skrzynka jest papierowa. Wiktor mówił, jak auto od niego wyjeżdżało, że padnięcie jedynki i dwójki to będzie tylko kwestia czasu. W aucie, które ja mam okazję czasem przegonić seria jeszcze żyje. Mimo, że auto pojechało ze cztery jakies imprezy, trochę sgrzytów było, a zaspawany tylny dyfer też nie ułatwia jej życia. Drążek co prawda trochę lata jak "ż.. po pustym sklepie" - pewnie mechanizm do naprawy, ale daje radę. Nie walczę z tym sprzętem i wiem, że nie można wbijać jedynki póki auto w ruchu i ok, ten typ tak ma. Szóstka w Legasie to by było moje drugie marzenie (zaraz po pierwszym, którym jest mieć swojego Legasa). Masz samą skrzynię szóstkę, czy jeszcze do tego odpowiedni dyfer z STI na tył założony? Gratuluję Ci i trochę zazdroszczę. Wreszcie przy takim aucie jest sens zakładania "hydrołapy".

Link to comment
Share on other sites

Stiff oczywiście, że wszystko można zajechać. Wiadomo, że seryjna skrzynia jest słaba do tzw. "upalania", aczkolwiek zgodzę się z Tobą w kwestii, że jedne egzemplarz drugiemu równy nie jest, jedna skrzynia podziękuje szybko, druga może zaskoczyć swoją żywotnością. Tak czy siak, jej wymiana na mocniejszy diwajs jest jak najbardziej sensowna. Dobrze, że można ja zastąpić np. 6MT, choć koszt takiej operacji do tanich nie należy. Z drugiej strony wrażenia i efekty w pełni taką operację uzasadniają.

Edited by GISek
Link to comment
Share on other sites

Seryjna skrzynka wytrzymuje sporo - ekstremalnym przykładem jest MIKKI, który zabił swoja skrzynię po kilku latach permanentnego upalania. Moja trzyma sie jeszcze nieźle, znam jeszcze kilka innych, które wciąż żyją mimo usilnych prób skrócenia ich żywota.

Seria ma inny problem - przełożenia do bani - za dlugą jedynkę przez co na nawrotach zawsze loteria czy starczy jeszcze dwójki żeby się odepchnąć czy trzeba zbijać do jedynki a wtedy owszem dostaje w dupę ale inaczej się i tak raczej nie da. Najlepszym rozwiązaniem jest jakaś skrzynka nie 4.11 a 4.54 tylko nie z ciastoliny

Link to comment
Share on other sites

Panowie zamierzam autem jak najbardziej sie bawić, lecz jak trzeba bedzie na wy[ad kombi jechać to tez do tego posłuzy :)

co do sprawnosci to właśnie ma to byc w pełni sprawna zbawka :D

 

jedno bardzo ważne pytanie, czy sprzęgła imprez/legacy 2.0T sa takie same?? czy szukac konkretnie od legasia??? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

ja ma problem taki, że nie mogę wbić jedynki dopóki auto się nawet toczy...

Ano właśnie. Ja wbijałem jedynkę bo nie było wyjścia. Dwójka jest długa i strasznie zamulała auto wychodząc z nawrotu. Dlatego dobrze jest zmienić skrzynię na krótszą.

Sprzęgła powinny być te same. W IC są dostępne i te do Imprezy i Legacy więc z dostępnością nie ma problemu.

 

GISek zakładamy cały set 6MT z półosiami. Jedynie sprzęgło zostaje seryjne. Ponoć nie ma sensu zakładać większego.

Edited by Tommo
Link to comment
Share on other sites

Ujezdzam juz drugiego turbodziada vw pierwszym rzeczywiscie skrzynia odmowila posluszenstwa (papierowa dwojka). Ale nie mial lekko - zrobil w ciagu roku ze 30k km - same pojezdzawki i dojazdowki. Teraz mam kombiaka (upala sie jak zloto!) i tez sie zbliza wymiana :/

 

Jak juz padnie, bede wsadzac od wrxa z 2005 roku. Drozdza ale znacznie bardziej wytrzymala. 6mt nawet bez dccd to juz spory wydatek niestety...

Link to comment
Share on other sites

GISek zakładamy cały set 6MT z półosiami. Jedynie sprzęgło zostaje seryjne. Ponoć nie ma sensu zakładać większego.
NIe trzeba calego zawieszenia przy tym wymieniac?

 

jedno bardzo ważne pytanie, czy sprzęgła imprez/legacy 2.0T sa takie same?? czy szukac konkretnie od legasia??? :rolleyes:
Z tego co pamietam to od GTka podchodzi. U mnie takie bylo wlozone.
Link to comment
Share on other sites

Dziadem zrobiłem 10 tyś km przez 2,5 miesiąca. Lekko nie ma na pewno - niby jazda na co dzień, ale taka, że włożenie jedynki bez zatrzymania się zdarza :twisted:, a i przy pogonieniu nowoczesnego niemca swoje po odbycie dostaje. Oznak zużycia nie zarejestrowano. Problemem jak dla mnie tej skrzyni jest przede wszystkim brak precyzji. Czy WRXowska jest pod tym względem zauważalnie lepsza, czy zostaje ciułać do 6mt?

Link to comment
Share on other sites

To raczej kwestia samego mechanizmu wybieraka. U mnie była skrzynia WRXowa, a z precyzją też było tak sobie - wrażenie mieszania w wiadrze z budyniem - w oryginalnym WRXie jest znacznie lepiej :-)

Natomiast mając skrzynię z WRXa '05 nie miałem większych problemów aby wrzucić jedynkę w trakcie jazdy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...