Oktan Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 siemka. chciałbym się dowiedzieć jakie sprzęgło polecacie do Legacy Turbo I nie ukrywam że chodzi o opcje budżetową, czy opłaca sie dac np stare do regeneracji, moze spiek? i ew kogo polecacie jak o to chodzi? koszty?? słyszałem o Radzikowskim, ktoś jeszcze sprawdzony? zależy mi na opinii ludzi ktorzy to przerabiali i jeszcze jedna sprawa o skrzynie z WRX MY05, czy siada przełożeniem bez zamoty czy razem z dyfrem trzeba?? i czy jeszcze coś do takiej przekładki potrzeba poza skrzynia i ew dyfrem, półośki moze?? z góry dziekuję za wyrozumiałość i cierpliwe odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Sprzęgło seria wystarczy. Skrzynia, temat znacznie bardziej skomplikowany. Podstawowa sprawa ile $ na to planujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 siemka. chciałbym się dowiedzieć jakie sprzęgło polecacie do Legacy Turbo I nie ukrywam że chodzi o opcje budżetową, czy opłaca sie dac np stare do regeneracji, moze spiek? i ew kogo polecacie jak o to chodzi? koszty?? słyszałem o Radzikowskim, ktoś jeszcze sprawdzony? zależy mi na opinii ludzi ktorzy to przerabiali i jeszcze jedna sprawa o skrzynie z WRX MY05, czy siada przełożeniem bez zamoty czy razem z dyfrem trzeba?? i czy jeszcze coś do takiej przekładki potrzeba poza skrzynia i ew dyfrem, półośki moze?? z góry dziekuję za wyrozumiałość i cierpliwe odpowiedzi Oktan sprawdasz, czy warto brać Legaca Kombi z Radomia? Co do skrzyni wiem, że jeden z klubowiczów jeżdżacy legacem (był na ostatnich dwóch pojeżdżawkach w NMNP - nicku nie znam) ma takową w swoim aucie i całkiem ładnie to to działa. Trzeba by z nim pogadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strawsome Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Sprzęgło bierz exedy - takie jak montowali oryginalnie. Ogólnie to sprzęgło zbyt tanie nie jest. Możesz się pobawić w tańsze, ale nie wiem czy w turbo Ci to długo pośmiga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 27 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Tommo nie planuję kosztów tylko szukam informacji ze sprawdzonych źródeł..a sprzęgło seria chyba deko przydroga z resztą koledzy tez tak sądzą.. podstawowego spieka można chyba za 650zł mieć, a ile trzeba wydać na seryjne?? GISek dokładnie chce wiedzieć czy i na jakim gruncie stoję zanim kupie skarbonkę bo przecież to takie auto gdyż ma wiatrak i swoje lata W ten samochód jest dużo zainwestowane ale więcej trzeba jeszcze dołożyć aby spełaniał moje oczekiwania.. Generalnie cene skrzyni WRX znam chyba, ok 2k pln tylko jeszcze nie wiem gdzie tanio mozna kupić dobre sprzęgło.. Nie chcę auta tylko do upalania lecz nie mam zamiaru po kazdych wygłupach leżeć pod paściem a wymieniając sprzęgło mysle od razu o skrzyni w której chrupie dwójka, bo nie chce za tydzień znów jej wyjmować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 27 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Jak nie planujesz kosztów, to nie zakładaj spieka. Skrzynia pięciobiegowa i tak lekko nie ma, po co jej dodatkowe obciążenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 27 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 (edytowane) chodziło mi w tym temacie o spieka czy seria wytrzyma, ale z tego co juz koledzy napisali daje radę, tylko jaki jest koszt takiego sprzęgła tak +/- ?? Edytowane 27 Lutego 2013 przez Oktan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Ja powoli rozważam odkupienie dziada od Szwagra, bo u niego to on tylko stoi i szkoda go trochę. Poza tym znam to auto i wiem co w nim jest do roboty, a co nie. Skrzynia z WRX w tym aucie wydaje się być niezłą opcją, sam jestem ciekaw czy jej włożenie do dziada to czynność plug`n`play, czy trochę trzeba będzie porzeźbić. Oktan skoro to nie ma być auto do upalania wyprowadź go na prostą, tak by był wpełni sprawny. Takie jest moje zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Będzie go upalał. Tylko jeszcze o tym nie wie Ja nie widzę w tym aucie innej alternatywy. To auto stworzone jest do walki i na drodze po prostu się marnuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Kombi dziwnie wygląda w upalaniu, ale nikt nie powiedział, że się nie da Zresztą był jeden legaś kombi w zeszłą sobotę w NMnP. Sam pewnie wiesz, że upalanie upalaniu nie jest równe, ja mogę na seryjnej skrzyni i jakimś tam sprzęgle spokojnie pójść w śnieg bez obaw że to klęknie. Po suchym nawet bym się nie odważył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 GISek ja cały zeszły rok przejeździłem na seryjnym napędzie. Całe CA Cup i kilka treningów. Nawet Wiktor się dziwił że skrzynia jeszcze żyje. Ale nie ma co szczęścia nadwyrężać. Właśnie wsadza się 6MT do Legaca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Widzisz, z kim nie rozmawiałem, to każdy mówi, że seryjna skrzynka jest papierowa. Wiktor mówił, jak auto od niego wyjeżdżało, że padnięcie jedynki i dwójki to będzie tylko kwestia czasu. W aucie, które ja mam okazję czasem przegonić seria jeszcze żyje. Mimo, że auto pojechało ze cztery jakies imprezy, trochę sgrzytów było, a zaspawany tylny dyfer też nie ułatwia jej życia. Drążek co prawda trochę lata jak "ż.. po pustym sklepie" - pewnie mechanizm do naprawy, ale daje radę. Nie walczę z tym sprzętem i wiem, że nie można wbijać jedynki póki auto w ruchu i ok, ten typ tak ma. Szóstka w Legasie to by było moje drugie marzenie (zaraz po pierwszym, którym jest mieć swojego Legasa). Masz samą skrzynię szóstkę, czy jeszcze do tego odpowiedni dyfer z STI na tył założony? Gratuluję Ci i trochę zazdroszczę. Wreszcie przy takim aucie jest sens zakładania "hydrołapy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 zabicie każdej skrzyni to kwestia czasu - nie przesadzajmy z tą papierową skrzynią bo nie jest tak źle 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 (edytowane) Stiff oczywiście, że wszystko można zajechać. Wiadomo, że seryjna skrzynia jest słaba do tzw. "upalania", aczkolwiek zgodzę się z Tobą w kwestii, że jedne egzemplarz drugiemu równy nie jest, jedna skrzynia podziękuje szybko, druga może zaskoczyć swoją żywotnością. Tak czy siak, jej wymiana na mocniejszy diwajs jest jak najbardziej sensowna. Dobrze, że można ja zastąpić np. 6MT, choć koszt takiej operacji do tanich nie należy. Z drugiej strony wrażenia i efekty w pełni taką operację uzasadniają. Edytowane 28 Lutego 2013 przez GISek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 28 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Seryjna skrzynka wytrzymuje sporo - ekstremalnym przykładem jest MIKKI, który zabił swoja skrzynię po kilku latach permanentnego upalania. Moja trzyma sie jeszcze nieźle, znam jeszcze kilka innych, które wciąż żyją mimo usilnych prób skrócenia ich żywota. Seria ma inny problem - przełożenia do bani - za dlugą jedynkę przez co na nawrotach zawsze loteria czy starczy jeszcze dwójki żeby się odepchnąć czy trzeba zbijać do jedynki a wtedy owszem dostaje w dupę ale inaczej się i tak raczej nie da. Najlepszym rozwiązaniem jest jakaś skrzynka nie 4.11 a 4.54 tylko nie z ciastoliny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Panowie zamierzam autem jak najbardziej sie bawić, lecz jak trzeba bedzie na wy[ad kombi jechać to tez do tego posłuzy co do sprawnosci to właśnie ma to byc w pełni sprawna zbawka jedno bardzo ważne pytanie, czy sprzęgła imprez/legacy 2.0T sa takie same?? czy szukac konkretnie od legasia??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 1 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2013 ja ma problem taki, że nie mogę wbić jedynki dopóki auto się nawet toczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 (edytowane) ja ma problem taki, że nie mogę wbić jedynki dopóki auto się nawet toczy... Ano właśnie. Ja wbijałem jedynkę bo nie było wyjścia. Dwójka jest długa i strasznie zamulała auto wychodząc z nawrotu. Dlatego dobrze jest zmienić skrzynię na krótszą. Sprzęgła powinny być te same. W IC są dostępne i te do Imprezy i Legacy więc z dostępnością nie ma problemu. GISek zakładamy cały set 6MT z półosiami. Jedynie sprzęgło zostaje seryjne. Ponoć nie ma sensu zakładać większego. Edytowane 2 Marca 2013 przez Tommo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitgol Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Ujezdzam juz drugiego turbodziada vw pierwszym rzeczywiscie skrzynia odmowila posluszenstwa (papierowa dwojka). Ale nie mial lekko - zrobil w ciagu roku ze 30k km - same pojezdzawki i dojazdowki. Teraz mam kombiaka (upala sie jak zloto!) i tez sie zbliza wymiana :/ Jak juz padnie, bede wsadzac od wrxa z 2005 roku. Drozdza ale znacznie bardziej wytrzymala. 6mt nawet bez dccd to juz spory wydatek niestety... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapic Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 GISek zakładamy cały set 6MT z półosiami. Jedynie sprzęgło zostaje seryjne. Ponoć nie ma sensu zakładać większego. NIe trzeba calego zawieszenia przy tym wymieniac? jedno bardzo ważne pytanie, czy sprzęgła imprez/legacy 2.0T sa takie same?? czy szukac konkretnie od legasia??? Z tego co pamietam to od GTka podchodzi. U mnie takie bylo wlozone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitgol Opublikowano 2 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2013 Od Gtka lub wrxa do 2003 bodajze pasuje p&p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Dziadem zrobiłem 10 tyś km przez 2,5 miesiąca. Lekko nie ma na pewno - niby jazda na co dzień, ale taka, że włożenie jedynki bez zatrzymania się zdarza , a i przy pogonieniu nowoczesnego niemca swoje po odbycie dostaje. Oznak zużycia nie zarejestrowano. Problemem jak dla mnie tej skrzyni jest przede wszystkim brak precyzji. Czy WRXowska jest pod tym względem zauważalnie lepsza, czy zostaje ciułać do 6mt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 W szóstce masz bez porównania lepszą precyzję lewarka. W 5mt poprawia się sytuacja jak wymienisz tulejki w dźwigienkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
socko Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 To raczej kwestia samego mechanizmu wybieraka. U mnie była skrzynia WRXowa, a z precyzją też było tak sobie - wrażenie mieszania w wiadrze z budyniem - w oryginalnym WRXie jest znacznie lepiej :-) Natomiast mając skrzynię z WRXa '05 nie miałem większych problemów aby wrzucić jedynkę w trakcie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF123456789 Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 czyli jak dojeżdżam do świateł i auto się ledwo toczy też nie warto wbijać 1 by szybciej ruszyć? czy w ogóle warto kręcić wysoko na 1 (oczywiście bez strzału) ? ps. tak w ogóle to siema Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się