Skocz do zawartości

DCCD bez podpiętego sterownika


pawlaswrc

Rekomendowane odpowiedzi

ogólnie to przy normalnym codziennym poruszaniu się , w warunkach nawet względnej przyczepności, spinanie centralnego nie jest niezbedne - także można jeździć, tylko trzeba brać poprawke jak auto może się zachowywać

 

raczej RWD
raczej calkiem

 

oj nie przesadzajmy , więcej mom. jest przenoszona na tył, ale określanie tego stricte RWD to spora przesada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację , źle to ująłem ...nt temat zostało już sporo napisane i nie ma sensu tego powielać, jeżeli ktoś chce poczytać o DCCD to moge zaproponować

 

http://www.clubwrx.net/forums/sti-transmission-drivetrain/72222-dccd-explained.html#post1121543

 

http://www.igotasti.com/vBforum/showthread.php?263-DCCD-info-and-FAQs

 

 

 

jarmaj - zawsze na posterunku :):book:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więcej mom. jest przenoszona na tył,

 

A to ciekawe. DCCD zmienia stopień spięcia centralnego dyfra.

 

Jaki to ma związek z inicialnym rozdziałem momentu?

 

dccd zmienia nie tylko spęcie centralnego dyfra, ale również rozdział momentu:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda.

Zobacz 0:30 w filmiku który wstawiłem (porównanie zachowania samochodu z różnym ustawieniem dccd).

 

podana jest tam tabelka rozdziału momentu pomiędzy osie i stopień spięcia centralnego dyfra w zależności od ustawienia dccd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym ze trzeba jeszcze wiedzieć ze lock ratio 0% odpowiada rozdziałowi 65%/35% w przypadku gdy wszystkie 4 kola SA na równie śliskiej powierzchni co jest bardzo hipotetyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Harvester,i tu właśnie leży burek. bo do tego trzeba dodać opór sprzegla wiloplytkowego które jest regulowane przez dociśniecie plytak

 

jesli uklad jest lock to cały moment pójdzie na przyczepna os jeśli druga wisi na lodzie

Edytowane przez dzioba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozkład momentu zależy od przyczepności kół danej osi.
Nie wiem... chyba mam swoje zdanie na ten temat, a wydaje mi się, że jarmaj niczego takiego nie napisał....
jesli uklad jest lock to cały moment pójdzie na przyczepna os jeśli druga wisi na lodzie
w sumie to chyba racja, ale wyobrażałem to sobie tak, że na przyczepną oś pójdzie tyle momentu ile jest w stanie udźwignąć siła szpery czyli w tym momencie ściśnięte płytki + moment uzyskany z przyczepności kół na lodzie (przyjmijmy, że 0 nm)... czyli krótko mówiąc, auto które stoi tyłem na lodzie z otwartym dyfrem nie pojedzie, a ze spiętym dyfrem pojedzie bo Nm dzięki szperze....

 

@Harvester,i tu właśnie leży burek. bo do tego trzeba dodać opór sprzegla wiloplytkowego które jest regulowane przez dociśniecie plytak
pisałem o sytuacji w której szpera jest rozpięta. ;) ale wydaje mi się, że gdzieś się spotykamy w toku rozumowania :P Edytowane przez Harvester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozkład momentu zależy od przyczepności kół danej osi.
Nie wiem... chyba mam swoje zdanie na ten temat, a wydaje mi się, że jarmaj niczego takiego nie napisał....

tzn. jakie?

DCCD zmienia spięcie centralnego dyferencjału. Kropka. A jak popłynie moment napędowy, zależy w głównej mierze od warunków drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli krótko mówiąc, auto które stoi tyłem na lodzie z otwartym dyfrem nie pojedzie, a ze spiętym dyfrem pojedzie bo Nm dzięki szperze....

 

Pojedzie. Nie ma możliwości odciąć momentu z przedniej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli krótko mówiąc, auto które stoi tyłem na lodzie z otwartym dyfrem nie pojedzie, a ze spiętym dyfrem pojedzie bo Nm dzięki szperze....

 

Pojedzie. Nie ma możliwości odciąć momentu z przedniej osi.

 

Ale który pojedzie ? Z otwartym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DCCD, jakby tego nie rozpatrywać, zmienia "dopięcie" przedniej / tylnej osi gdy następuje uślizg kół.

 

i wszyscy mają racje na swój sposób :D

 

 

Ale który pojedzie ? Z otwartym ?

 

otwarty nadal przekazuje część momentu na przód.

Edytowane przez Fx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...