pawlaswrc Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 (edytowane) Takie szybkie (może głupie) pytanie: Czy można jeździć autem ze skrzynią z DCCD, w której nie ma podpiętego DCCD Ecu??? Jakie są ewentualne zagrożenia? Edytowane 25 Lutego 2013 przez pawlaswrc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapic Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Mozna jezdzic bo bez sterownika bedziesz mial rozpiety centralny dyfer. Brak zagrozen tylko ze auto bedzie bardziej tylno napedowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Uważaj, żeby się nie zakopać w śniegu i nie idź ogniem przez zakręty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlaswrc Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Śniegu już raczej nie będzie. Czyli można Najwyżej pierdyknę na tylnej klapie "Uwaga, zachodzi przy skręcie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cysztof Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 pawlas - ja jezdzilem tak z 6MT bez zadnego sterownika z 3-4 miechy i wszystko bylo ok... Tylko auto bylo raczej RWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 raczej RWD raczej calkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 ogólnie to przy normalnym codziennym poruszaniu się , w warunkach nawet względnej przyczepności, spinanie centralnego nie jest niezbedne - także można jeździć, tylko trzeba brać poprawke jak auto może się zachowywać raczej RWD raczej calkiem oj nie przesadzajmy , więcej mom. jest przenoszona na tył, ale określanie tego stricte RWD to spora przesada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Action Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Ja na co dzien jeżdżę z rozpietym. Nie powiedziałbym ze to RWD. Nadal jest podsterowny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 dlatego nie chciałem dccd tylko 10 kgf w centralnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 (edytowane) więcej mom. jest przenoszona na tył, A to ciekawe. DCCD zmienia stopień spięcia centralnego dyfra. Jaki to ma związek z inicialnym rozdziałem momentu? Edytowane 26 Lutego 2013 przez jarmaj 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 masz rację , źle to ująłem ...nt temat zostało już sporo napisane i nie ma sensu tego powielać, jeżeli ktoś chce poczytać o DCCD to moge zaproponować http://www.clubwrx.net/forums/sti-transmission-drivetrain/72222-dccd-explained.html#post1121543 http://www.igotasti.com/vBforum/showthread.php?263-DCCD-info-and-FAQs jarmaj - zawsze na posterunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 więcej mom. jest przenoszona na tył, A to ciekawe. DCCD zmienia stopień spięcia centralnego dyfra. Jaki to ma związek z inicialnym rozdziałem momentu? dccd zmienia nie tylko spęcie centralnego dyfra, ale również rozdział momentu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Nieprawda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tamer9 Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Nieprawda. Zobacz 0:30 w filmiku który wstawiłem (porównanie zachowania samochodu z różnym ustawieniem dccd). podana jest tam tabelka rozdziału momentu pomiędzy osie i stopień spięcia centralnego dyfra w zależności od ustawienia dccd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Czasami najprościej po prostu zajrzeć do instrukcji obsługi... TADAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Z tym ze trzeba jeszcze wiedzieć ze lock ratio 0% odpowiada rozdziałowi 65%/35% w przypadku gdy wszystkie 4 kola SA na równie śliskiej powierzchni co jest bardzo hipotetyczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Gdy nie są to też, gdyż otwarty mechanizm różnicowy może przenieść tylko tyle momentu na przyczepne koła ile przyczepność opon na śliskiej nawierzchni jest w stanie "wytworzyć".... chyba że czegoś nie rozumiem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 jarmaj ma rację rozkład momentu zależy od przyczepności kół danej osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 (edytowane) @@Harvester,i tu właśnie leży burek. bo do tego trzeba dodać opór sprzegla wiloplytkowego które jest regulowane przez dociśniecie plytak jesli uklad jest lock to cały moment pójdzie na przyczepna os jeśli druga wisi na lodzie Edytowane 26 Lutego 2013 przez dzioba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 (edytowane) rozkład momentu zależy od przyczepności kół danej osi. Nie wiem... chyba mam swoje zdanie na ten temat, a wydaje mi się, że jarmaj niczego takiego nie napisał.... jesli uklad jest lock to cały moment pójdzie na przyczepna os jeśli druga wisi na lodzie w sumie to chyba racja, ale wyobrażałem to sobie tak, że na przyczepną oś pójdzie tyle momentu ile jest w stanie udźwignąć siła szpery czyli w tym momencie ściśnięte płytki + moment uzyskany z przyczepności kół na lodzie (przyjmijmy, że 0 nm)... czyli krótko mówiąc, auto które stoi tyłem na lodzie z otwartym dyfrem nie pojedzie, a ze spiętym dyfrem pojedzie bo Nm dzięki szperze.... @Harvester,i tu właśnie leży burek. bo do tego trzeba dodać opór sprzegla wiloplytkowego które jest regulowane przez dociśniecie plytak pisałem o sytuacji w której szpera jest rozpięta. ale wydaje mi się, że gdzieś się spotykamy w toku rozumowania Edytowane 26 Lutego 2013 przez Harvester Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 rozkład momentu zależy od przyczepności kół danej osi. Nie wiem... chyba mam swoje zdanie na ten temat, a wydaje mi się, że jarmaj niczego takiego nie napisał.... tzn. jakie? DCCD zmienia spięcie centralnego dyferencjału. Kropka. A jak popłynie moment napędowy, zależy w głównej mierze od warunków drogowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 czyli krótko mówiąc, auto które stoi tyłem na lodzie z otwartym dyfrem nie pojedzie, a ze spiętym dyfrem pojedzie bo Nm dzięki szperze.... Pojedzie. Nie ma możliwości odciąć momentu z przedniej osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 czyli krótko mówiąc, auto które stoi tyłem na lodzie z otwartym dyfrem nie pojedzie, a ze spiętym dyfrem pojedzie bo Nm dzięki szperze.... Pojedzie. Nie ma możliwości odciąć momentu z przedniej osi. Ale który pojedzie ? Z otwartym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 (edytowane) DCCD, jakby tego nie rozpatrywać, zmienia "dopięcie" przedniej / tylnej osi gdy następuje uślizg kół. i wszyscy mają racje na swój sposób Ale który pojedzie ? Z otwartym ? otwarty nadal przekazuje część momentu na przód. Edytowane 26 Lutego 2013 przez Fx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 26 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 otwarty nadal przekazuje część momentu na przód. jaką część ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się