Jump to content

DCCD bez podpiętego sterownika


pawlaswrc
 Share

Recommended Posts

ogólnie to przy normalnym codziennym poruszaniu się , w warunkach nawet względnej przyczepności, spinanie centralnego nie jest niezbedne - także można jeździć, tylko trzeba brać poprawke jak auto może się zachowywać

 

raczej RWD
raczej calkiem

 

oj nie przesadzajmy , więcej mom. jest przenoszona na tył, ale określanie tego stricte RWD to spora przesada

Link to comment
Share on other sites

więcej mom. jest przenoszona na tył,

 

A to ciekawe. DCCD zmienia stopień spięcia centralnego dyfra.

 

Jaki to ma związek z inicialnym rozdziałem momentu?

Edited by jarmaj
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

masz rację , źle to ująłem ...nt temat zostało już sporo napisane i nie ma sensu tego powielać, jeżeli ktoś chce poczytać o DCCD to moge zaproponować

 

http://www.clubwrx.net/forums/sti-transmission-drivetrain/72222-dccd-explained.html#post1121543

 

http://www.igotasti.com/vBforum/showthread.php?263-DCCD-info-and-FAQs

 

 

 

jarmaj - zawsze na posterunku :):book:

Link to comment
Share on other sites

więcej mom. jest przenoszona na tył,

 

A to ciekawe. DCCD zmienia stopień spięcia centralnego dyfra.

 

Jaki to ma związek z inicialnym rozdziałem momentu?

 

dccd zmienia nie tylko spęcie centralnego dyfra, ale również rozdział momentu:

Link to comment
Share on other sites

Nieprawda.

Zobacz 0:30 w filmiku który wstawiłem (porównanie zachowania samochodu z różnym ustawieniem dccd).

 

podana jest tam tabelka rozdziału momentu pomiędzy osie i stopień spięcia centralnego dyfra w zależności od ustawienia dccd

Link to comment
Share on other sites

Z tym ze trzeba jeszcze wiedzieć ze lock ratio 0% odpowiada rozdziałowi 65%/35% w przypadku gdy wszystkie 4 kola SA na równie śliskiej powierzchni co jest bardzo hipotetyczne

Link to comment
Share on other sites

Gdy nie są to też, gdyż otwarty mechanizm różnicowy może przenieść tylko tyle momentu na przyczepne koła ile przyczepność opon na śliskiej nawierzchni jest w stanie "wytworzyć".... chyba że czegoś nie rozumiem....

Link to comment
Share on other sites

@@Harvester,i tu właśnie leży burek. bo do tego trzeba dodać opór sprzegla wiloplytkowego które jest regulowane przez dociśniecie plytak

 

jesli uklad jest lock to cały moment pójdzie na przyczepna os jeśli druga wisi na lodzie

Edited by dzioba
Link to comment
Share on other sites

rozkład momentu zależy od przyczepności kół danej osi.
Nie wiem... chyba mam swoje zdanie na ten temat, a wydaje mi się, że jarmaj niczego takiego nie napisał....
jesli uklad jest lock to cały moment pójdzie na przyczepna os jeśli druga wisi na lodzie
w sumie to chyba racja, ale wyobrażałem to sobie tak, że na przyczepną oś pójdzie tyle momentu ile jest w stanie udźwignąć siła szpery czyli w tym momencie ściśnięte płytki + moment uzyskany z przyczepności kół na lodzie (przyjmijmy, że 0 nm)... czyli krótko mówiąc, auto które stoi tyłem na lodzie z otwartym dyfrem nie pojedzie, a ze spiętym dyfrem pojedzie bo Nm dzięki szperze....

 

@Harvester,i tu właśnie leży burek. bo do tego trzeba dodać opór sprzegla wiloplytkowego które jest regulowane przez dociśniecie plytak
pisałem o sytuacji w której szpera jest rozpięta. ;) ale wydaje mi się, że gdzieś się spotykamy w toku rozumowania :P Edited by Harvester
Link to comment
Share on other sites

rozkład momentu zależy od przyczepności kół danej osi.
Nie wiem... chyba mam swoje zdanie na ten temat, a wydaje mi się, że jarmaj niczego takiego nie napisał....

tzn. jakie?

DCCD zmienia spięcie centralnego dyferencjału. Kropka. A jak popłynie moment napędowy, zależy w głównej mierze od warunków drogowych.

Link to comment
Share on other sites

czyli krótko mówiąc, auto które stoi tyłem na lodzie z otwartym dyfrem nie pojedzie, a ze spiętym dyfrem pojedzie bo Nm dzięki szperze....

 

Pojedzie. Nie ma możliwości odciąć momentu z przedniej osi.

Link to comment
Share on other sites

czyli krótko mówiąc, auto które stoi tyłem na lodzie z otwartym dyfrem nie pojedzie, a ze spiętym dyfrem pojedzie bo Nm dzięki szperze....

 

Pojedzie. Nie ma możliwości odciąć momentu z przedniej osi.

 

Ale który pojedzie ? Z otwartym ?

Link to comment
Share on other sites

DCCD, jakby tego nie rozpatrywać, zmienia "dopięcie" przedniej / tylnej osi gdy następuje uślizg kół.

 

i wszyscy mają racje na swój sposób :D

 

 

Ale który pojedzie ? Z otwartym ?

 

otwarty nadal przekazuje część momentu na przód.

Edited by Fx
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...